0

بهترین ویژگی های سرور hp dl380 g10

بهترین ویژگی های سرور hp dl380 g10
بازدید 54


سرور HP DL380 G10 یکی از پر قدرت‌ترین و پر کاربرد‌ترین سرورهای موجود در بازار است و تقریباً بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ در ایران از این سرور در ستون فقرات شبکه‌های سازمانی خود استفاده کرده‌اند. این سرور گلچینی از بهترین ویژگی‌های سخت‌افزاری را در خود جای داده است که در این مقاله با گلچینی از بهترین ویژگی های سرور hp dl380 g10 آشنا خواهیم شد. بررسی این ویژگی‌ها پاسخی برای سوال چرا باید سرور dl380 g10 بخریم؟ خواهد بود.

ویژگی‌های برجسته سرور HP DL380 G10 برای کارایی و سرعت بالا

بدون شک، اولین و شاخص‌ترین ویژگی در این زمینه پشتیبانی از پردازنده‌های قدرتمند دنیای فناوری اطلاعات است. سرور DL380 G10 توانایی پشتیبانی از پردازنده‌های مقیاس‌پذیر زئون (Intel Xeon Scalable) اینتل را دارد که قدرتمند هستند و عملکرد بالایی را ارائه می‌‌دهند. این پردازنده‌ها به قابلیت‌های شاخصی همچون Hyper-Threading و Turbo Boost تجهیز شده‌اند که باعث افزایش عملکرد سرور شده و به آن اجازه می‌دهند محاسبات را در زمان کوتاه‌تری انجام دهد.

دومین ویژگی کلیدی سرور DL380 G10 توانایی پشتیبانی از ۳ ترابایت حافظه اصلی از نوع DDR4 است. به بیان دقیق‌تر، پشتیبانی از حافظه‌هایی با باس ۲۹۳۳ مگاهرتز باعث می‌شوند تا تاخیر میان حافظه اصلی و پردازنده مرکزی و همچنین حافظه اصلی و مولفه‌های جانبی به کمترین میزان ممکن برسد. علاوه بر این، توانایی پشتیبانی از ۳ ترابایت حافظه اصلی به این معنا است که کاربران مشکل خاصی از بابت اجرای برنامه‌هایی که نیازمند حجم زیادی از حافظه اصلی هستند یا بارگذاری کلان داده‌ها در حافظه سرور وجود ندارد.

سومین ویژگی کلیدی این سرور توانایی میزبانی ظرفیت‌های بالای فضای ذخیره‌سازی است. کاربران می‌توانند با نصب ۳۰ درایو SFF یا ۲۰ درایو LFF به چندین ترابایت حافظه جانبی دسترسی داشته باشند. در شرایطی که سرور فوق مجهز به کنترلر پیش‌فرضی است که توانایی پشتیبانی از ریدهای نرم‌افزاری را دارد، اما اگر از کنترلرهای پیشرفته همراه با سرور فوق استفاده کنید، در این حالت مطمئن خواهید بود که آستانه تحمل خطای سرور در ارتباط با از دست رفتن هارد دیسک‌ها در بهترین حالت ممکن قرار خواهد داشت. البته، برای این منظور باید از RAID 6 استفاده کنید که قادر است تا خرابی ۲ هارد دیسک را تحمل کند.

بهترین ویژگی‌ های سرور hp dl380 g10 برای انعطاف‌پذیری و قابلیت توسعه

سرور DL380 G10 با دارا بودن کنترلرهای رید مبتنی بر فناوری Smart Array، قابلیت‌های متنوعی را برای ایجاد و مدیریت رید در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این کنترلرها از سطوح مختلف رید مثل RAID 0، RAID 1، RAID 5، RAID 6، RAID 10، و RAID 50 پشتیبانی می‌کنند.

همچنین، سرور DL380 G10 دارای قابلیت اضافه کردن درایوهای فیزیکی به رید فعلی و همچنین تعویض درایوهایی که خراب شده‌اند در زمان روشن بودن سرور را دارد. مزیت بزرگی که روش فوق دارد این است که مطمئن خواهید بود داده‌های مهم و حساس را از دست نخواهید داد و در صورت نیاز به تعویض دیسک‌های معیوب نیازی نیست سرور را خاموش کنید و فعالیت‌های تجاری را متوقف کنید. بنابراین، با داشتن قابلیت رید، سرور DL380 G10 یکی از سرورهایی است که برای محیط‌هایی با نیاز به اطمینان بالا در دسترسی به داده‌ها و کاهش احتمال از دست رفتن آن‌ها، مناسب است.

ویژگی های برتر سرور hp dl380 g10

ویژگی فوق العاده این سرور توانایی پشتیبانی از کارت‌های گرافیکی رده بالای تولید شده توسط انودیا و ای‌ام‌دی است. به بیان دقیق‌تر، اگر به دنبال آموزش مدل‌های یادگیری ماشین هستید، نیازمند تحلیل بزرگ داده‌هایی هستید که قرار است در فرآیند ساخت و آموزش الگوریتم‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرند یا به دنبال انجام کارهای گرافیکی هستید، در تمامی این موارد سرور اجازه می‌دهد با نصب کارت‌های گرافیکی قدرتمند به تمامی این الزامات پاسخ دهید. بنابراین، اگر از پردازنده‌های قدرتمند به همراه سه ترابایت حافظه اصلی و کارت‌های گرافیکی هوشمند استفاده کنید، این سرور به‌راحتی به تمامی نیازهای تجاری پاسخ خواهد داد.

ویژگی کلیدی دیگری که در بهترین ویژگی های سرور hp dl380 g10 باید به آن اشاره کنیم، قابلیت ارتقاپذیری آن است. سرور dl380 g10  مجهز به هشت اسلات PCIe است که اجازه می‌دهد انواع مختلفی از کارت‌ها همچون کارت‌های شبکه را روی سرور نصب کنید و از مزایای درخشان شبکه‌های چند ده گیگابیتی به بهترین شکل استفاده کنید. علاوه بر این، اسلات‌های فوق اجازه می‌دهند عملکردهای سرور را متناسب با نیازهای کاری افزایش دهید.

بهترین ویژگی‌های سرور HP DL380 G10 برای حفاظت از داده‌ها

ویژگی مهم دیگر این سرور در مقوله امنیت خلاصه‌سازی شده‌است. سرور DL380 G10 به طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های امنیتی مثل ماژول TPM، بایوس امن، UEFI Secure Boot و Silicon Root of Trust تجهیز شده‌است تا هکرها موفق نشوند به سادگی به سرور نفوذ کرده و به سرقت اطلاعات بپردازند.

نکته مهم دیگری که باید در ارتباط با سرور dl380 g10 به آن اشاره کنیم، قابلیت اتصال سرور به شبکه‌های SAN است. سرور DL380 G10 توانایی اتصال به شبکه‌های SAN سرنام Storage Area Network  را دارد. این سرور با پشتیبانی از پروتکل‌های انتقال داده مورد استفاده در SAN مثل کانال فیبر (Fibre Channel) و iSCSI، امکان اتصال به شبکه‌های SAN را دارد. به بیان دقیق‌تر، سرور DL380 G10 به منظور افزایش امنیت و کارایی در برخی موارد به صورت مستقیم و از طریق کارت‌های شبکه HBA سرنام Host Bus Adapter به شبکه‌های SAN متصل می‌شود. با اتصال سرور DL380 G10 به شبکه‌ SAN، امکان ارتباط با دستگاه‌های ذخیره‌ساز و اشتراک‌گذاری داده‌ها با سرعت بالاتر، بدون نیاز به انتقال اطلاعات از طریق شبکه LAN وجود دارد.

ویژگی های سرور اچ پی dl380 g10

این امر باعث بهبود کارایی و کاهش زمان پاسخ‌دهی در برنامه‌هایی مانند پایگاه داده‌های بزرگ، سرورهای فایل و ذخیره‌سازی مجازی می‌شود. سرور DL380 G10 با داشتن قابلیت اتصال به شبکه‌های SAN یکی از سرورهایی است که در محیط‌هایی با نیاز به ذخیره‌سازی حجم زیادی از داده‌ها و دستیابی به عملکرد بالا قابل استفاده است.

نکته دیگری که باید در ارتباط با قابلیت اتصال به SAN به آن اشاره داشته باشیم، این است که سرور DL380 G10 می‌تواند به شبکه‌های SAN با سرعت بالاتر از ۱۰ گیگابیت بر ثانیه متصل شود. به بیان دقیق‌تر، این سرور با توانایی پشتیبانی از کارت‌های شبکه‌ HBA قادر است به شبکه‌های مبتنی بر سرعت‌های ۴۰ گیگابیت بر ثانیه و ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه متصل شود.

در مجموع باید بگوییم که بهترین ویژگی های سرور hp dl380 g10 مانند داشتن عملکرد بالا، قابلیت ارتقاپذیری، پشتیبانی از چند ترابایت حافظه اصلی و توانایی پشتیبانی از چندین ترابایت ظرفیت ذخیره‌سازی جانبی، مجهز بودن به دو اسلات برای نصب پردازنده‌های مرکزی و ویژگی‌های امنیتی قوی همراه با افزودن کارت‌های گرافیکی، آن را به یکی از بهترین سرورهای موجود در بازار تبدیل کرده‌است.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و مجله خبری آی تی و دیجیتال هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید