0

بهترین فیلم ‌های پیمان معادی ؛ از برادران لیلا تا عطش

بهترین فیلم ‌های پیمان معادی ؛ از برادران لیلا تا عطش
بازدید 285

[ad_1]

پیمان معادی بازیگر، نویسنده و کارگردان سرشناس ایرانی است که فعالیت هنری خود را با نویسندگی از سال 79 آغاز کرد و چند سال به عنوان فیلمنامه نویس نیز فعال است. با معرفی بهترین فیلم ‌های پیمان معادی همراه ما باشید.

با وجود اینکه پیمان معادی دیر وارد عالم بازیگری شد اما خیلی زود توانست خود را با این جهان وفق دهد. حالا او یکی از معتبرترین چهره‌های بازیگری ایران است که خود نیز گاهی فیلم‌های خوبی می‌سازد. در ادامه با ما شاهد بهترین نقش آفرینی های پیمان معادی باشید.

آرون گروپس

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های داریوش مهرجویی

بهترین فیلم های سعید روستایی

بهترین فیلم ‌های پیمان معادی

پیمان معادی تیرماه سال ۱۳۴۹ در نیویورک متولد شد و ۵ ساله بود که به همراه پدر و مادرش به ایران آمد. وی کارش را در سینما با فیلمنامه‌نویسی آغاز کرد. معادی همیشه حال و هوای زمانه‌ را خوب درک کرده و در فیلمنامه‌هایش بازتاب داده است.

وی در زمینه‌ی بازیگری اما استعدادی بیشتر از فیلمنامه‌نویسی دارد. بهترین نقش آفرینی های پیمان معادی در فیلم‌های اصغر فرهادی بوده که البته در آثار سعید روستایی نیز شاهد بهترین بازی های پیمان معادی بوده‌ایم.

وی بازیگری است که هم می‌تواند نقش مردی روشنفکر از طبقه‌ی متوسط شهری را بازی کند و هم مواد فروشی از خانواده‌ای پایین در محله‌های فقیرنشین. بازیگری که می‌تواند در قامت بنای کرد جنگ‌زده‌ای که بمباران شیمیایی همه‌ی خانواده‌اش را از او گرفته ظاهر شود و با کمترین دیالوگ مرد مصیبت‌زده‌ای را تصویر کند.

بهترین فیلم ‌های پیمان معادی در ادامه معرفی شده‌اند. اگر به این بازیگر و فیلم‌های موفقی که بازی کرده است علاقه دارید با معرفی فیلم های برتر پیمان معادی همراه ما باشید.

برادران لیلا

  • محصول: 2022
  • کارگردان: سعید روستایی

برادران لیلا فیلم جدید پیمان معادی است. در این فیلم لیلا زنی چهل ساله و مجرد است که در خانواده‌ای درگیر با بحران اقتصادی زندگی می‌کند. او در دفتر اداری یک پاساژ کار می‌کند و تنها درآمد ثابت خانواده را دارد اما نه پدر و نه چهار برادرش به حرف او گوش نمی‌دهند.

اسماعیل پدر خانواده چندین سکه طلا پس‌انداز کرده و لیلا پیشنهاد می‌دهد با پول سکه‌ها، واحدی تجاری در پاساژ را بخرند تا بوتیک راه بیندازند.

ابد و یک روز

  • کارگردان: سعید روستایی
  • محصول: ۲۰۱۶

فیلم «ابد و یک روز» سعید روستایی که از بهترین فیلم ‌های پیمان معادی است، سرآغاز ژانر فیلم‌هایی بود که در جنوب شهر می‌گذشت و خانواده‌ها سر همدیگر فریاد می‌کشیدند و عربده می‌زدند. فیلم‌هایی که نقطه قوت‌شان به بازی بازیگرانش برمی‌گشت.

پیمان معادی در نقش برادر بزرگتر خانواده‌ای در محله‌ی فقیرنشین که گرفتار اعتیاد و هزارجور بدبختی هستند احتمالا درخشان‌ترین بازیگر فیلم است. هر چند بازی نوید محمدزاده در نقش معتاد بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های رضا عطاران

بهترین فیلم های بهروز وثوقی

ناگهان درخت

  • کارگردان: صفی یزدانیان
  • محصول: ۲۰۱۸

فرهاد داستان زندگی‌ خود را از کودکی برای روانکاو تعریف می‌کند. خط داستانی مدام می‌شکند. از ارتباط با مادرش می‌گوید. از عاشق شدن و ازدواج کردن و مرگ مادرش و تاثیری که رویش گذاشته.

صفی یزدانیان در این فیلم که از بهترین فیلم ‌های پیمان معادی است، جهانی ساخته که شاید خیلی الگوی بیرونی نداشته باشد و بیشتر ذهنی است. «ناگهان درخت» البته مایه‌های اجتماعی بیشتری دارد. نکته این است که معادی خوب توانسته خودش را در قالب کاراکترهای یزدانیان فرو ببرد.

متری شش و نیم

  • کارگردان: سعید روستایی
  • محصول: ۲۰۱۸

پیمان معادی در قالب یک پلیس چنان نقشش را واقع‌گرایانه ایفا می‌کند که نفس‌گیر است. صمد پلیسی بوده که مدت‌هاست به دنبال یکی از کله گنده‌های قاچاق مواد مخدر است و سرانجام هم او را گیر می‌اندازد.

به لحاظ فیزیکال قطعا این آماده‌ترین پیمان معادی برای نقشش است. در صحنه‌های اکشن چیزی از بازیگران درجه یک خارجی کم ندارد و در صحنه‌های بازجویی هم در نقش پلیسی که عصبی و تند است درخشان ظاهر می‌شود. این فیلم از بهترین فیلم ‌های پیمان معادی است.

درخت گردو

  • کارگردان: محمدحسین مهدویان
  • محصول: ۲۰۱۹

داستان زندگی قادر مولان‌پور داستانی پر از آب چشم است. نمی‌شود درباره‌ی این نقش پیمان معادی بدون احساساتی شدن حرف زد. فیلمی که اگر کرونا می‌گذاشت شاید همین چند روز پیش در سالگرد بمباران شیمیایی سردشت باید اکران می‌شد.

قادر مولان‌پور بناست. روزی که سردشت را بمباران شیمیایی می‌کنند به روستای دیگری رفته و وقتی برمی‌گردد می‌بیند که زن و فرزندانش به چه حالی افتاده‌اند. یکی از بچه‌ها بینایی‌اش را از دست داده است. این که پیمان معادی توانسته به این خوبی کردی را بیاموزد یک بخش از قدرت بازیگری‌ وی است که باعث شده این فیلم از بهترین فیلم ‌های پیمان معادی باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های لیلا حاتمی

بهترین فیلم های شهاب حسینی

جدایی نادر از سیمین

  • کارگردان: اصغر فرهادی
  • محصول: ۲۰۱۱

پیمان معادی در نقش نادر نقش اول فیلم بود. مردی که حاضر نبود پدرش را که آلزایمر دارد رها کند و با همسر و دخترش به خارج برود. دیالوگ مشهورش این بود: «اون نمی‌دونه من پسرشم من که می‌دونم اون پدرمه.»

نادر پرستاری برای مراقبت از پدرش استخدام می‌کند اما روزی از دست پرستار عصبانی می‌شود و او را بیرون از خانه هول می‌دهد و پرستار بچه‌اش را سقط می‌کند. بهترین نقش آفرینی های پیمان معادی را در این فیلم شاهد هستیم.

اردوگاه اشعه‌ی ایکس – Camp X-Ray

  • کارگردان: پیتر ستلر
  • محصول: ۲۰۱۴

اولین تجربه‌ی بین‌المللی پیمان معادی و بازی‌اش روبه‌روی یک ستاره‌ی بزرگ هالیوود، کریستن استوارت، او و سینمای ایران را سربلند کرد باعث شد این فیلم یکی از فیلم های برتر پیمان معادی باشد.

علی با کول سرباز زنی که تازه به کمپ گوانتانامو آمده ارتباط می‌گیرد. شاید چون کول تنها سربازی است که سعی دارد زندانیان را شبیه انسان ببیند. پیمان معادی به لحاظ فیزیکی در صحنه‌ی شکنجه بازی خوبی دارد. شیمی بین او و کریستن استوارت جزو نقاط قوت فیلم ستلر است.

سمفونی حمید

فیلم جدید پیمان معادی
  • کارگردان: جعفر صادقی
  • محصول: 2022

فیلم «سمفونی حمید»، فیلم جدید پیمان معادی ، برای اولین بار در جشنواره حقیقت 1400 به نمایش درآمد. سمفونی حمید روایتی است از زندگی حمید علیدوستی ستاره اسبق فوتبال ایران.

فیلم سمفونی حمید به کارگردانی جعفر صادقی در سال 1401 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر مستند و ورزشی است. در این فیلم ترانه علیدوستی، پیمان معادی، عادل فردوسی پور و … به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی

بهترین فیلم های نوید محمدزاده

آن شب

  • محصول: 2016
  • کارگردان: استیون زیلیان و جیمز مارش

در این فیلم مردی پس از یک شب مهمانی گرفتن با زنی غریبه، صبح که بیدار می‌شود متوجه می‌شود آن زن با ضربات چاقو به قتل رسیده و او بعنوان متهم ردیف اول پرونده شناخته می‌شود.

سریال آن شب به کارگردانی استیون زایلیان و جیمز مارش در سال 2016 ساخته شده است. این سریال محصول کشور آمریکا و در ژانر جنایی و درام است که پیمان معادی در آن به هنرمندی پرداخته‌ ست.

شش زیرزمین – 6 Underground

  • محصول: 2019
  • کارگردان: مایکل بی

این فیلم داستان 6 نفر را دنبال می کند که برای سرنگون کردن مجرمان، مرگ خود را جعل کرده‌اند. فیلم شش زیرزمین به کارگردانی مایکل بی در سال 2019 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز است.

شیفت شب – Night Shift

  • محصول: 2020
  • کارگردان: آن فونتین

«شیفت شب»، فیلمی در ژانر اکشن، جنایی و درام و محصول سال 2020 کشورهای فرانسه، بلژیک و چین است. از بازیگران این فیلم می‌توان به «عمر سای»، «ویرجینی افیرا» و «پیمان معادی» اشاره کرد.

داستان این فیلم که از بهترین فیلم ‌های پیمان معادی است، در مورد سه افسر پلیس فرانسوی بوده که وظیفه دارند یک مهاجر غیرقانونی را تا فرودگاه شارل دوگل اسکورت کنند تا وی به وطنش بازگردانده شود. اما زمانی که آنها به حقیقت پشت این اتفاق پی می‌برند، ناچار به انتخاب کاری دشوار می‌شوند.

درباره الی

  • کارگردان: اصغر فرهادی
  • محصول: ۲۰۰۹

سپیده و دوستانش از جمله پیمان و همسر و بچه‌هایش با احمد که تازه از آلمان آمده به شمال می‌روند. سپیده می‌خواهد برای احمد همسری پیدا کند و از مربی مهد بچه‌اش که الی نام دارد می‌خواهد با آن‌ها همسفر شود. منتها سپیده چیزهایی از الی می‌داند که از بقیه مخفی کرده است. الی گم می‌شود و گروه به دردسر می‌افتند.

مهم‌ترین نکته‌ فیلم این است که معادی خیلی خوب موقعیت کاراکتر را درک می‌کند. در این جا او مرد خانواده است و در عین حال زوج جوانی هستند که بچه‌ی کوچکی دارند. یکی از بهترین بازی های پیمان معادی را در این فیلم می‌توان دید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ایرانی 1401

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

برف روی کاج ها

فیلم های برتر پیمان معادی
  • کارگردان: پیمان معادی
  • محصول: 2013

داستان فیلم حول محور یک رابطه در جریان است، رابطه‌ای که عشق از آن رخت بربسته و رفته و حالا، با ورود نامحرمانی که قرار است به‌زودی محرم شوند، نفس‌های آخرش را می‌کشد.

رویا (مهناز افشار) در نقش خانمی معقول و موقر است که پیانو تدریس می‌کند و به‌طور اتفاقی، متوجه ارتباط مخفیانه همسرش با یکی از شاگردانش می‌شود و حال برای گریز از درد طردشدن، ساده‌انگارانه اما به‌ظاهر ناچار، خود وارد رابطه عاطفی جدیدی شده تا درد خیانت کردن را با زخم خیانت دیدن، تبدیل به رنج نکند.

آخرین شوالیه ها – The Last Knights

  • محصول: 2015
  • کارگردان: کازویاکی کیریا

یک سال پس از تجربه موفق بازی در هالیوود و کمپ ایکس‌ری، این بار حضور در نقش یک امپراتور مستبد و ظالم در فیلمی اکشن و ماجراجویی و در کنار بزرگانی چون مورگان فریمن و کلایو اوون، پیشنهاد وسوسه‌انگیز و جذابی به‌ نظر می‌آید.

در این فیلم که از بهترین فیلم ‌های پیمان معادی است، وی حضوری کم‌رنگ اما مثل همیشه باقدرت و باکیفیت دارد. نقش او به‌عنوان امپراتوری ستمگر، یک نقش فرعی است و درواقع، بازیگران اصلی فیلم، فریمن و اوون هستند..

بمب یک عاشقانه

  • کارگردان: پیمان معادی
  • محصول: 2017

بمب یک عاشقانه، محصول سال ۹۶ و یکی از بهترین فیلم‌های آن سال، با درون‌مایه‌ای اجتماعی و بعضاً کمدی و عاشقانه، روایت تلخ‌کامی‌ها و تلاش‌های جامانده یک زوج در دل شلیک بمب و موشک‌هایی است که بر سر هزاران هزار ایرانی در سال‌های جنگ فرود ‌می‌آمد.

ایرج (پیمان معادی)، ناظم یک مدرسه پسرانه است که علاوه‌ بر درگیری‌های شخصی و زناشویی خود با میترا (لیلا حاتمی)، مجبور است با پسربچه‌های شرور و شیطان مدرسه و بدتر از آن، مدیر، معاونان و معلمان سبک‌سر و عجیب‌وغریب آن سر‌وکله بزند.

ملبورن

بهترین بازی های پیمان معادی
  • کارگردان: نیما جاویدی
  • محصول: ۲۰۱۴

زن و شوهری جوان که نگار جواهریان و پیمان معادی نقش‌ آنها را بازی می‌کنند قرار است به استرالیا مهاجرت کنند و تنها چند ساعت تا پروازشان باقی مانده است. ناگهان یکی از همسایه‌ها در خانه را می‌زند و از آن‌ها می‌خواهد که یکی دو ساعتی از نوزادش نگهداری کنند.

امیر و سارا مشغول جمع‌آوری وسایلشان می‌شوند و وقتی سراغ نوزاد می‌روند می‌بیند که مرده است. این که چه‌طور مرده و اصلا مرده بوده یا نه به سبک و سیاق فیلم‌های فرهادی مشخص نمی‌شود و البته با همان فرمول فرهادی زن و مرد مجبور می‌شوند دروغ بگویند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های قدیمی ایرانی قبل از انقلاب

بهترین کانال تلگرام دانلود فیلم و سریال ایرانی

خوک

بهترین فیلم ‌های پیمان معادی
  • محصول: 2017
  • کارگردان: مانی حقیقی

حسن خشمگین است. مدتی است موفق به فیلم ساختن نشده. شیوا مهاجر، ستاره محبوبش صبر ندارد و می‌خواهد با کارگردانان دیگر همکاری کند. همسرش گلی، دیگر عاشقش نیست. دخترش آلما، بزرگ شده و دیگر مستقل است.

مادرش جیران، پیر شده و کم‌کم حافظه خود را از دست داده. مزاحم جذابی به نام آنی، او را هر جا می‌رود تعقیب می‌کند و اصرار دارد حسن او را وارد دنیای سینما کند. از همه بدتر، قاتلی در سطح شهر مشغول کشتن کارگردانان سینمای ایران است، اما حسن را نادیده گرفته.

قصه‌ها

بهترین فیلم ‌های پیمان معادی
  • محصول: 2014
  • کارگردان: رخشان بنی اعتماد

قصه‌ها توانست شیر نقره‌ای بهترین فیلمنامه را از هفتاد و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز برای رخشان بنی اعتماد به ارمغان بیاورد.

این فیلم گذر به هفت زندگی و آدم‌هایی است که در شرایطی نه استثنایی، در موقعیت‌هایی شبیه به بسیاری از آدم‌هایی جامعه، زندگی را سر می‌کند. رخشان بنی‌اعتماد پس از سال‌ها به دنبال شخصیت‌های قصه‌هایش رفته و ما را با زندگی فعلی آن‌ها روبه رو می‌کند.

کافه ستاره

بهترین فیلم ‌های پیمان معادی
  • محصول: 2006
  • کارگردان: سامان مقدم

فیلم کافه ستاره در 3 اپیزود مختلف داستان زندگی 3 زن به نام‌های فریبا، ملوک و سالومه را روایت می‌کند. فریبا زن میانسالی که خرجش از کافه‌ای کوچک در محله در می‌آورد. ملوک زن میانسالی که عاشق جوانی به نام خسرو شده است و سالومه دختری است که می‌خواهد با عشقش ازدواج کند.

عطش

بهترین فیلم ‌های پیمان معادی
  • محصول: 2003
  • کارگردان: محمدحسین فرح بخش

نادر که از زندان آزاد شده برای اجرای نقشه دزدی منوچهرخان دو نفر خبره در امر باز کردن گاوصندوق (اشکان) و در امر الکترونیک (کوروش) را پیدا کرده و این گروه سه نفری نقشه خود را با مهارت اجرا می‌کنند اما سپس بین سارقین اختلاف بروز می‌کند.

فیلم عطش به کارگردانی محمدحسین فرح بخش در سال 1381 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و ماجراجویی است.

سوالات متداول

فیلم پیمان معادی چی ببینیم؟

پیمان معادی یکی از بازیگران موفق سینماست که آثاری حرفه‌ای و زیبا دارد. از بهترین آثار این بازیگر می‌توان به جدایی نادر از سیمین، ابد و یک روز، درخت گردو، متری شش و نیم و برادران لیلا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین فیلم ‌های پیمان معادی چیست؟ لطفا نظرات خود را  در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال و سایر کاربران در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید