0

بهترین فیلم های هیث لجر [18 عنوان برتر]

بهترین فیلم های هیث لجر [18 عنوان برتر]
بازدید 175


مجله خبری آی تی و دیجیتال در ادامه بهترین فیلم های هیث لجر (Heath Ledger) را معرفی کرده است. اگر به فیلم‌های این بازیگر علاقه دارید با ما همراه باشید تا با بهترین‌ فیلم‌های وی آشنا شوید.

هیث لجر بازیگر و کارگردان استرالیایی مشهوری است که در سال 2008 درگذشت. او پس از بازی در نقش‌ های تلویزیونی دهه 90، در هالیوود شروع به کار کرد و فیلم‌‌های او هم از لحاظ تجاری و هم از دید منتقدان، با موفقیت رو‌به‌رو شدند.

آبان تتر

وی پس از مرگش جایزه اسکار را دریافت کرد و دومین بازیگر فقید برنده اسکار لقب گرفت. یک نامزدی و یک جایزه اسکار، یک نامزدی و یک جایزه گلدن گلوب، یک نامزدی و یک جایزه بفتا و سه نامزدی و دو جایزه اکتا، مهمترین رهاورد او از جشنواره‌های مهم جهانی به شمار می‌آید.

در ادامه فیلم های برتر هیث لجر معرفی شد‌اند و شما می‌توانیم از بین فیلم‌های معرفی شده براساس سلیقه خود فیلمی مناسب را برای تماشا انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های پل نیومن (Paul Newman) [14 عنوان برتر]

بهترین فیلم های یوری بویکا (اسکات ادکینز) [22 فیلم اکشن برتر]

بهترین فیلم های هیث لجر

هیث لجر یکی از بهترین بازیگران نسل خودش بود که این توانایی را داشت تا به نقش‌هایش عمق بدهد. همین توانایی باعث شد وی موفق به دریافت جایزه اسکار شود. هیث لجر جزو معدود بازیگرانی است که پس از مرگش، برنده جایزه اسکار شده است.

صخره سیاه – Black rock

  • کارگردان: استیون ویدلر
  • تولید: 1997

صخره سیاه یک فیلم سینمایی استرالیایی در ژانر درام هیجان انگیز محصول سال ۱۹۹۷ بوده که توسط دیوید الفیک و کاترین ناپمن ساخته شده‌است. کارگردان این اثر استیون ویدلر بوده و نویسندگی فیلمنامه را نیک برعهده داشته است. این فیلم اولین اثر معتبر فیلم هیث لجر را به نمایش می‌گذارد. صخره سیاه از سری فیلم های Heath Ledger بوده که بسیار دیدنی است.

فرمان – The Order

  • کارگردان: برایان هالگلند
  • تولید: 2003

فرمان که از فیلم های برتر هیث لجر است، به عنوان گناه خوار نیز شناخته می‌شود. این فیلم یک محصول آمریکایی آلمانی در ژانر فیلم ترسناک و معمایی به کارگردانی و نویسندگی برایان هالگلند ساخته شده است. هیث لجر، بنو فورمان، مارک ادی، و شانین سوسامون در این فیلم که محصول سال ۲۰۰۳ میلادی بوده، بازی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

بهترین فیلم و سریال های زامبی 2022 [20 عنوان جدید برتر]

ده چیز درباره تو که از آن ها متنفرم – 10 Things I Hate About You

  • کارگردان: Gil Junger
  • تولید: 1999

فیلم 10 Things I Hate About You فیلمی کمدی رمانتیک، محصول سال 1999 آمریکا است. در این فیلم بازیگرانی از جمله هیث لجر و جولیا استایلز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم که از فیلم های برتر هیث لجر است، در واقع از یکی از نمایشنامه‌‌های شکسپیر به نام رام کردن زن سرکش برگرفته شده که به شکل مدرن و در میان دانش آموزان دبیرستانی به تصویر کشیده شده است.

چهار پر – The Four Feathers

  • کارگردان: شکهار کاپور
  • تولید: 2002

این فیلم جذاب از بهترین فیلم های هیث لجر است. در این فیلم لجر در نقش هاروی فورشم، افسری بریتانیایی که در سودان 1875 به بزدلی متهم شده ، حضور دارد. لجر در این نقش جسور و جدی است و توانسته تنش این شخصیت که از تقلای او برای انجام وظیفه در مقابل اخلاقیات ناشی می‌شود را نشان دهد.

لردهای داگ‌تاون – Lords Of Dogtown

  • کارگردان: کاترین هاردویک
  • تولید: 2005

در  این فیلم لجر به نوعی نقش یک معلم را ایفا می‌کرد. لردهای داگ‌تاون درباره داستان زندگی یک موج سوار در سال‌های 1970 ونیز، کالیفرنیا است. لجر نقش اسکیپ انبلام مربی واقعی این موج سوار را ایفا می‌کرد. موهای آشفته بلند و نگرش وحشیانه درباره فلسفه‌های زندگی موج سواری چیزهایی هستند که لجر توانست به کمک آنها رفتار سرکشانه و سبک و سیاق او را به خوبی به نمایش گذاشته و او را باورپذیر کند.

مهمانی هیولا – Monster’s Ball

  • کارگردان: مارک فورستر
  • تولید: 2001

«مهمانی هیولا» از فیلم‌های تحسین شده و برنده اسکار بوده که جزء بهترین فیلم های هیث لجر به شمار می‌رود. این فیلم در سال 2001 با حضور لجر در نقش مکمل پسر یک نگهبان زندان به نام بیلی باب تورنتون به شهرت رسید. لجر نقش کوتاهی دارد اما توانست بر شخصیت‌ها و فیلم تأثیر بگذارد.

موضوع این فیلم که از سری فیلم های Heath Ledger است، تیره بوده (نژادپرستی، مشکلات جنسیتی و مجازات مرگ) و شخصیت لجر هم چندان روشن نیست. این بازیگر اجرای درخشانی داشته و توانست نقش پسری جدا از پدر و دور از باورها و حقایق و مشکلات خانوادگی را نشان دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های برنده اسکار

بهترین فیلم های بیوگرافی [33 فیلم برتر ژانر زندگی نامه]

برادران گریم – The Brothers Grimm

  • کارگردان: تری گیلیام
  • تولید: 2005

برادران گریم، فیلمی ماجراجویی اکشن کمدی در آلمان اوایل قرن نوزدهم است و داستان فانتزی جیکوب (هیث لجر) و ویلهم (مت دیمون) دو برادر شیاد را روایت می‌کند که خود را متخصص جادو و امور ماوراء الطبیعه معرفی می‌کنند.

اما پس از دستگیری، با افسانه‌ای واقعی روبرو می‌شوند که شکستن طلسمش، کلید آزادی‌شان خواهد بود. این فیلم جذاب با بازی هیث لجر بسیار پربیننده بود.

نِد کِلی – Ned Kelly

  • کارگردان: گرگور جوردن
  • تولید: 2003

داستان نِد کِلی که از فیلم های برتر هیث لجر است، در قرن نوزده میلادی، زمان استعمار استرالیا توسط انگلستان، اتفاق می‌افتد. ندکلی یک استرالیایی ایرلندی تبار از خانواده‌ای فقیر بود که بواسطه نژاد ایرلندی، به بهانه‌های مختلف از سوی نیرو‌های پلیس دولت ویکتوریا، آزار دیده و دستگیر می‌شد.

عملکرد خوب و چشمگیر هیث لجر در ایفای نقش ند کلی، بسیار مورد توجه قرار گرفت و منتقدین ضمن ستایش بازی باورپذیر و خارق‌العاده او، این اجرا را یکی از عوامل جذابیت فیلم دانستند. این امر باعث شده این فیلم بیوگرافی در لیست فیلم های Heath Ledger به عنوان بهترین قرار گیرد.

کازانووا – Casanova

  • کارگردان: لاسه هالستروم
  • تولید: 2005

کمدی درام رمانتیک و ماجراجویی کازانووا، بر اساس زندگی عجیب «جاکومو کازانوا» نویسنده ایتالیایی قرن هجده به تصویر کشیده شد. او که به مرد افسونگرِ هزارچهره معروف بود، تمثیلی از اغواگری و فریبندگی در تاریخ است. این درامای زندگینامه‌ای، اقتباسی آزاد از کتاب خاطرات اوست و هیث لجر نقش این مرد را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس [22 فیلم دلهره‌آور Netflix]

بهترین فیلم های زامبی ؛ با بهترین فیلم ها با محوریت داستان زامبی ها آشنا شوید!

تصورات دکتر پارناسوس – The Imaginarium of Doctor Parnassus

  • کارگردان: تری گیلیام
  • تولید: 2009

این فیلم که آخرین حضور کوتاه لجر در سینما بود، یک کمدی فانتزی ماجراجویانه را به تصویر می‌کشد. فیلم «دکتر پارناسوس، مردی که به شیطان رو دست زد» هم شناخته می‌شود.

نقش هیث لجر فقید با سه بازیگر دیگر از جمله «جانی دپ» در دنیای فانتزی و آن سوی آینۀ فیلم، تجدید شخصیت شد تا فیلم یادگاری از آخرین اجرای لجر باقی بماند و حضور نیمه تمام او به مهمترین اتفاق این اثر تبدیل شود.

داستان یک شوالیه – A Knight’s Tale

  • کارگردان: برایان هِلگلاند
  • تولید: 2001

فیلم داستان یک شوالیه که از فیلم های برتر هیث لجر بوده، روایتگر ماجراجویی قرون وسطایی در اروپای قرن چهاردهم است. موضوع هویت، به عنوان ماهیتی قابل تغییر، داستان این رمنس اکشن ماجراجویانه را شکل می‌دهد.

ویلیام تاچر (هیث لجر) به عنوان یک رعیت و کشاورزی فقیر، تنها رویای شوالیه شدن را در سر می‌پروراند؛ تا زمانیکه با نام یک نجیب‌زاده، زره شوالیه را بر تن کرده و همه تلاش خود را برای به دست آوردن آنچه می‌خواهد، به کار می‌برد.

من آن جا نیستم – I’m Not There

  • کارگردان: تاد هاینس
  • تولید: 2007

این درام موزیکال بیوگرافی محور، با الهام از زندگی یکی از نوابغ پیشرو دنیای ادبیات و موسیقی به روی پرده رفت و سه جایزه فستیوال فیلم ونیز را با خود به خانه آورد.

فیلم در روایتی غیر خطی و بدون اشاره مستقیم به نام این اسطوره موسیقی کانتری آمریکا، در شش پرسوناژ با داستان‌هایی مختلف، ابعاد شخصیت او را در قالب‌هایی متفاوت به تصویر می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های بر اساس واقعیت

بهترین فیلم های عاشقانه جهان

میهن‌پرست – The Patriot

  • کارگردان: رولاند اِمریش
  • تولید: 2000

جنگ انقلاب آمریکا که به جنگ استقلال هم شهرت دارد، دستمایه این درام اکشن تاریخی است. گابریل (هیث لجر) فرزند ارشد بنجامین مارتین (مل گیبسون) که بر خلاف میل پدر به ارتش پیوسته، پس از زخمی شدن در جنگ، در حالی به خانه برمی‌گردد که سربازان دشمن وارد خانه آن‌ها شده و او را به عنوان فراری دستگیر و به اعدام محکوم می‌کنند.

کندی – Candy

  • کارگردان: نیل آرمفیلد
  • تولید: 2006

فیلم استرالیایی کندی، نامزد خرس طلای جشنواره فیلم برلین و برنده جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی جوایز اکتاست. این درامای عاشقانه تراژیک، معضل اعتیاد را با روایتی رمانتیک، متفاوت و البته تلخ به نمایش می‌گذارد.

رابطه‌ی عاطفی مرد شاعر (هیث لجر) و زن نقاش (ابی کورنیش) داستان، در اعتیاد توامان عشق و مخدر حل شده و از بهشتی شاعرانه و رویایی به جهنم تاریک یاس و ناامیدی کشیده می‌شود.

کوهستان بروکبک – Brokeback Mountain

  • کارگردان: انگ لی
  • تولید: 2005

داستان اقتباسی فیلم، روایت متفاوتی از رابطه‌ای پیچیده و ممنوعه در فاصله دهه ۸۰-۶۰ میلادی است. لجر در نمایش شخصیت درونگرای «انیس» بسیار خوب ظاهر شده و عمق تنهایی و درد درون او را به زیبایی نشان می‌دهد.

شوالیه تاریکی – The Dark Knight

  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • تولید: 2008

این درامای اکشن جنایی، اثری متفاوت، عمیق، پیچیده، فلسفی و تراژیک را در فیلم‌های ابرقهرمانی روبروی نگاه تماشاگر گذاشت. جوکر، دلقک جنایتکاری که عدالت اجتماعی را با لبخند گلاسکویش به سخره گرفته، با بازی تماشایی و ماندگار لجر، به یکی از محبوب‌ترین بَدمن‌های سینما و در زمره ۵۰ شرور برتر تاریخ قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های تینیجری

بهترین فیلم های کمدی جهان

با دو دست -Two Hands

  • کارگردان: جورج جوردن
  • تولید: 1999

یکی دیگر از بهترین فیلم های هیث لجر فیلم جذاب با دو دست است. در این فیلم یک پسر ۱۹ ساله، بعد از گم کردن پولی که باید به اوباش محلی میداد، شروع به گریختن از آن‌ها می‌کند.

در این مطلب به بررسی و معرفی بهترین فیلم های هیث لجر پرداختیم. این بازیگر فیلم‌های جذابی دارد که می‌توان از دیدن آنها لذت برد. هیث لجر همیشه این توانایی را داشت تا در فیلم‌هایش بدرخشد و نظر بینندگان را به خوبی به خود جلب کند. در این مطلب لیستی از بهترین فیلم های هیث لجر معرفی شدندکه مطمئنا از دیدن آنها لذت خواهید برد.

سوالات متداول

بهترین آثار سینمایی Heath Ledger کدام‌ها هستند؟

فیلم های Heath Ledger همگی جذاب و دیدنی هستند زیرا این بازیگر بسیار زیبا به ایفای نقش‌های خود پرداخته و باعث شده هر فیلم اثری جاودانه باشد. فیلم های Heath Ledger که در این مطلب معرفی شدند از بهترین‌های این بازیگر بودند. شما می‌توانید براساس سلیقه خود فیلم مناسبی را برای تماشا کردن انتخاب کنید. اما اگر بخواهیم به معرفی تعدادی از بهترین فیلم های هیث لجر بپردازیم، می‌توانیم به شوالیه تاریکی، داستان یک شوالیه، کندی و مهمانی هیولا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

.

دیدگاه شما در مورد بهترین فیلم های هیث لجر چیست؟ به نظر شما چه فیلم‌های دیگری می‌توانند در این لیست قرار بگیرند؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال و سایر کاربران در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید