0

بهترین فناوری‌های خودرویی در CES 2023

بهترین فناوری‌های خودرویی در CES 2023
بازدید 73

[ad_1]

در CES 2023 خودروسازان و شرکت‌های فناوری به هم نزدیک‌تر شدند و تصویر واضح‌تری از همکاری شان با یکدیگر و مهم‌تر از همه اینکه چگونه برای بقا به یکدیگر نیاز دارند ارائه کردند.

Sony Honda Mobility Afeela

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از wired، سه سال پس از اینکه سونی در نمایشگاه CES 2020 با اولین خودروی مفهومی همه را غافلگیر کرد، این شرکت اکنون با شراکت با هوندا خودروی Afeela را ساخته است.

خودروی حاضر در نمایشگاه دارای 45 حسگر به همراه نمایشگر دیجیتال در سپر جلو، لیدار و گرافیک سه بعدی ساخته شده با موتور Unreal Engine توسط Epic Games است.

BMW i Vision Dee

BMW از CES برای به نمایش گذاشتن یک خودروی مفهومی جدید استفاده کرد که می‌تواند رنگ خود را در عرض چند ثانیه تغییر دهد.

فولکس واگن ID.7

این شرکت از کانسپت ID.Aero خود که اکنون ID.7 نامیده می‌شود، رونمایی کرد؛ یک سدان برقی سایز متوسط که قرار است به زودی تولید شود.

کانسپت 500 مایلی پژو اینسپشن

به لطف فاصله بین دو محور طولانی، این خودرو به یک باتری بزرگ 100 کیلووات ساعتی مجهز شده است که پژو می‌گوید برای مسافتی کمتر از 500 مایل خوب است.

پلتفرم دیجیتال اسنپدراگون کوالکام

کوالکام در تلاشی برای جذب هر چه بیشتر خودروسازان است و ادعا می‌کند که این پلت فرم باز، مقیاس پذیر و قابل ارتقا است. این سیستم شامل 5G، Wi-Fi، بلوتوث و فناوری‌های ارتباطی خودرو است.

کمربند حرارتی ZF

هر راننده EV متوجه خواهد شد که استفاده از صندلی‌های گرم‌کن خودرو بسیار کارآمدتر از هوای گرم داخل کابین است و این کمربند حرارتی بهتر از آن‌ها است.

شارژ EV مرسدس

مرسدس قرار است تا سال 2027 یک شبکه شارژ خودروهای الکتریکی با نام تجاری خود با بیش از 10000 نقطه شارژ فعال بسازد.

Verge TS Ultra

موتورسیکلت برقی Verge TS دارای طراحی موتور بدون هاب است که در آن هسته مسی و حلقه آهنربایی موتور در لبه چرخ عقب قرار گرفته است.

کانسپت کامیون برقی Ram 1500 Revolution

این کامیون آماده تولید نیست، اما نشان می‌دهد که Ram برای پاسخ به فورد، ریوین و شورلت سیلورادو الکتریکی که اواخر سال جاری عرضه می‌شود، یک خودرو در آستین دارد.

مشارکت ال جی با مگنا در حوزه سرگرمی در خودرو

یکی دیگر از همکاری‌های فناوری خودرو، بین سازنده قطعات خودرو Magna و LG Electronics بود. این همکاری به توسعه یک سیستم خودکار در بخش سیستم اطلاعات سرگرمی رانندگی خودکار منجر می‌شود.

تایر پایدار 70 درصد Goodyear

این فقط سوخت نیست که ما در خودروهای خود مصرف می‌کنیم که اهمیت دارد. گودیر از CES برای معرفی لاستیکی استفاده کرد که 70 درصد از مواد پایدار ساخته شده است.

کابین کرایسلر

کرایسلر در نمایشگاه CES نشان داد که فضای داخلی یک خودروی بدون راننده ممکن است چگونه باشد. این مدل که Synthesis نامیده می‌شود، دارای دو نمایشگر داشبورد است که سیستم عامل STLA Brain ، رابط سرگرمی هوشمند کابین، و دستیار راننده سطح 3 AutoDrive را اجرا می‌کند.

نمایشگر AR هارمن

نسل بعدی هدآپ نمایشگرها (HUD) موضوعی محبوب در غرفه‌های خودرو در نمایشگاه CES 2023 بودند. علاوه بر BMW، هارمن نشان داد که چگونه می‌توان از واقعیت افزوده برای ارسال پیام‌های ناوبری استفاده کرد.

1969 فورد برانکو

دنیای نوپای الکترومدینگ (مدرن سازی و برق رسانی خودروهای کلاسیک) نیزدر این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد. غرفه این شرکت دارای یک فورد برانکو 1969 بود که با بدنه‌ای از فیبر کربن و یک پیشرانه تمام الکتریکی ساخته شده بود.

Wuling Mini EV

این خودروی الکتریکی چینی با قیمتی بیش از 5000 دلار به فروش می‌رسد.

Mini EV Wuling که با مشارکت جنرال موتورز ساخته شده، از مدل 3 تسلا در چین فروش بیشتری دارد.

 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید