0

بهترین شخصیت های زن کارتون های دهه 80 میلادی از نگاه سایت فیگار

بهترین شخصیت های زن کارتون های دهه 80 میلادی از نگاه سایت فیگار
بازدید 28

[ad_1]

بهترین شخصیت های زن کارتون های دهه 80 میلادی دارای طرفدارن زیادی هستند. در ادامه به معرفی بهترین کاراکترهای زن کارتون های دهه 1980 می‌پردازیم.

از لیزا سیمپسون تا پرنسس آدورا، فیلم‌های انیمیشن و برنامه‌های تلویزیونی موفق دهه 80 شخصیت‌های کارتونی زن نمادین بسیاری را معرفی کردند. دهه 80 یک دهه عالی برای انیمیشن بود. دیزنی برخی از بهترین فیلم‌های خود را تولید کرد، از پری دریایی کوچک تا کارآگاه موش بزرگ تا ترکیبی از انیمیشن و لایو اکشن در Who Framed Roger Rabbit.

استودیو جیبلی نیز با فیلم‌های تحسین‌شده‌ای مانند My Neighbor Totoro، Kiki’s Delivery Service، و Nausicaä of the Valley of the Wind شروع به مشهور شدن کرد و با داستان‌های قدرتمند خود به مخاطبان بین‌المللی رسید. این استودیوها توانستند برخی از محبوب ترین شخصیت های زن کارتون های دهه 1980 را معرفی کنند.

بهترین شخصیت های زن کارتون های دهه 80 میلادی

بهترین شخصیت زن کارتون های دهه 80 میلادی

شما می‌توانید فهرست بهترین شخصیت های زن کارتون های دهه 80 میلادی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین شخصیت های زن کارتون های دهه 80 میلادی
بهترین شخصیت های زن کارتون های دهه 80 میلادی

انیمیشن در دهه 80 نیز در مسیری پیشروتر پیش می‌رفت، زیرا استودیوها شروع به ایجاد الگوهای نقش قدرتمندتر برای کودکان خردسال با پویاتر کردن و مرتبط کردن شخصیت‌های زن خود کردند. در حالی که G.I Joe شرورهای زن داشت که جنبه شیطانی آنها را پذیرفتند، فیلم‌هایی مانند She-Ra: Princess of Power به زنان این فرصت را دادند که رهبری کنند و داستان‌های خودشان را بگویند. پس در ادامه نوشتار بهترین کاراکترهای زن کارتون های دهه 1980 همراه ما بمانید تا با بهترین شخصیت زن کارتون های دهه 80 میلادی آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2023

بهترین انیمه های سال 2023

The Baroness

بهترین شخصیت های زن کارتون های دهه 80 میلادی
The Baroness (G.I. Joe)

در ابتدای بهترین شخصیت های زن کارتون های دهه 80 میلادی ، بارونس یکی از حیله گرترین و قدرتمندترین تبهکاران در دنیای جی آی جو است. بارونس که قصد دارد کنترل کبرا را برای خودش به دست بگیرد، یک فریب دهنده خونسرد و شخصیتی بی رحم است که از هوش و مهارت‌های جنگی قوی خود برای رسیدن به آنچه می خواهد استفاده می‌کند. او به قدری نمادین و محبوب بود که به اولین شخصیتی تبدیل شد که از کمیک به مجموعه انیمیشنی رفت (در نهایت در سال 1984 چهره اکشن خود را به دست آورد).

Ariel

بهترین شخصیت های زن کارتون های دهه 80 میلادی
Ariel (The Little Mermaid)

درست زمانی که خانه موش در تلاش بود تا مرتبط بماند، پری دریایی کوچک آمد و رنسانس دیزنی را آغاز کرد. این فیلم به خاطر انیمیشن خیره کننده، موسیقی جذاب و قهرمان دوست داشتنی اش مورد ستایش قرار گرفت. سرکشی آریل او را به یکی از مرتبط‌ترین پرنسس‌های دیزنی تبدیل می‌کند.

او ماجراجو، متکی به خود و به شدت مستقل است. همه نمی‌توانند با احساس تمایل به پشت سر گذاشتن یک پادشاهی زیر دریا برای کشف جهان سطحی ارتباط برقرار کنند، اما همه می‌توانند با احساس تمایل به آزاد بودن ارتباط برقرار کنند. آریل یکی از محبوب ترین شخصیت های زن کارتون های دهه 1980 است.

Kiki

بهترین شخصیت های زن کارتون های دهه 80 میلادی
Kiki (Kiki’s Delivery Service)

شخصیت در سرویس تحویل کیکی استودیو گیبلی با اطمینان در برابر سنت‌های ژانر حرکت می‌کند. کیکی به‌عنوان قهرمان فیلم خود، از این موضوع که جادوگران باید شرور باشند، سرپیچی می‌کند. کیکی که فردی مهربان و صمیمی است، از توانایی‌های خود (پرواز روی جارو) برای کمک به جامعه خود در هر زمان که در مشکل هستند، استفاده می‌کند. مخاطبان در سراسر جهان همچنین می‌توانند با استعاره تلخ داستان او ارتباط برقرار کنند، زیرا کیکی به دنبال استقلال از والدینش است، شغلی پیدا می‌کند و خودپذیری را می‌آموزد.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های استودیو جیبلی 2023 و تمام دوران

Gloria Baker

بهترین شخصیت های زن کارتون های دهه 80 میلادی
Gloria Baker (M.A.S.K.)

گلوریا بیکر، تنها نماینده زن در سازمان تحت عنوان M.A.S.K، ارزش زیادی برای تیم به ارمغان آورد. او یک کمربند مشکی در کاراته و کونگ فو دارد و او را به یکی از قدرتمندترین M.A.S.K در عوامل نبرد تن به تن تبدیل می‌کند. او یک راننده مسابقات اتومبیل رانی قهرمان است، که او را برای استفاده‌های خودرویی تیم مفید می‌کند.

و دانش او از موضوعاتی مانند باستان شناسی، مردم شناسی و مهندسی سازه او را به یکی از باهوش‌ترین عوامل M.A.S.K تبدیل کرد. گلوریا یکی از برجسته‌ترین عوامل M.A.S.K بود که تقریباً به اندازه بروس ساتو و الکس سکتور در قسمت‌های مختلف ظاهر شد.

Arcee

بهترین شخصیت های زن کارتون های دهه 80 میلادی
Arcee (Transformers)

اگرچه برخی از کارتون های دهه 80 مملو از شخصیت های نمادین بودند، کارتون ترانسفورمرز در دهه 80 با معرفی Arcee سعی در تغییر آن داشت. به یاد ماندنی ترین Autobot زن، Arcee، می تواند به همه چیز تبدیل شود، از یک کانورتیبل صورتی تا یک ماشین شناور Cybertronian.

او به دلیل شخصیتی خوب و دوستی محافظ بر بینندگان تأثیر زیادی گذاشت. Arcee همچنین یکی از قدرتمندترین Autobots در فرانچایز Transformers است که با مهارت‌های مبارزه و تیراندازی قوی خود به تیمش کمک می‌کند تا پیروزی‌های متعددی را به دست آورد.

Nausicaä

بهترین شخصیت های زن کارتون های دهه 80 میلادی
Nausicaä (Nausicaä Of The Valley Of The Wind)

بر اساس مانگای نویسنده و کارگردان هایائو میازاکی، Nausicaä of the Valley of the Wind انیمیشنی دیدنی است که استودیو جیبلی از روایت معمولی «سفر قهرمان» که از شاهکارهایی مانند Dune و The Lord of the Rings تأثیر گرفته است الهام گرفت.

در این انیمه، شخصیت اصلی در دنیای آخرالزمانی وارد ماجراجویی خطرناکی می‌شود. او یک قهرمان اکشن قدرتمند است که اغلب با قهرمانان کلاسیک مانند لوک اسکای واکر و فرودو بگینز مقایسه می‌شود. Nausicaä of the Valley of the Wind داستانی بی انتها از شجاعت است و قهرمانی دارد که همه می‌توانند از تماشای ماجراجویی او لذت ببرند.

Ursula

بهترین شخصیت های زن کارتون های دهه 80 میلادی
Ursula (The Little Mermaid)

آنتاگونیست اصلی پری دریایی کوچولو، اورسولا، به طور گسترده توسط منتقدان تحسین شد و بلافاصله به عنوان یکی از بهترین شرورهای دیزنی شناخته شد. جادوگری مهارت اورسولا است و معاملات فاوستی تجارت اوست. اورسولا موفق می‌شود در عین حال هم خنده دار و هم شوم باشد.

اورسولا کمپینگ، پر زرق و برق است، اما شر خود را نیز در آغوش می‌کشد. در حالی که بسیاری از شرورهای دیزنی در آن زمان سعی می‌کردند با هم همدردی کنند تا مخاطب بتواند انگیزه‌های آنها را درک کند، اورسولا به عنوان یک شرور بدجنس تمام عیار و بی شرمانه ظاهر شد.

Princess Adora

بهترین شخصیت های زن کارتون های دهه 80 میلادی
Princess Adora (She-Ra: Princess Of Power)

She-Ra: Princess of Power فیلمنامه را در مورد نقش‌های جنسیتی در داستان سرایی با یک قهرمان زن و یک شخصیت مرد که دائماً خود را در موقعیت های “دختر در پریشانی” می‌بیند که نیاز به نجات دارد، تغییر داد. پرنسس آدورا به اندازه هیمن قدرتمند است، اما با شرور قوی‌تر، دیکتاتور فاشیست هورداک، مبارزه می‌کند. آدورا و قهرمانان دیگرش برای سرنگونی هورداک و جایگزینی او با یک سیستم قدرت مادرسالار نقشه می‌کشند.

Satsuki & Mei Kusakabe

بهترین شخصیت های زن کارتون های دهه 80 میلادی
Satsuki & Mei Kusakabe (My Neighbor Totoro)

Satsuki و Mei Kusakabe خواهرانی هستند که پیوندشان ستون عاطفی فیلم استودیو جیبلی را تشکیل می‌دهد. داستان همسایه من توتورو در مناطق روستایی ژاپن اتفاق می‌افتد و داستان آن با پدر دخترها شروع می‌شود که آنها را به خانه‌ای قدیمی در نزدیکی بیمارستان منتقل می‌کند که مادرشان در حال بهبودی از یک بیماری جدی است.

خواهران در حین زندگی در آنجا با موجودات جادویی محلی آشنا می‌شوند. پیام محیط‌زیستی ماجراجویی نشاط‌آور و بصری خیره‌کننده Satsuki و Mei با ارواح چوب، امروزه همچنان مرتبط است. حضور این دو شخصیت در فهرست بهترین شخصیت های زن کارتون های دهه 80 میلادی یک اولویت برای ما بود.

Lisa Simpson

بهترین شخصیت های زن کارتون های دهه 80 میلادی
Lisa Simpson (The Simpsons)

در انتهای مقاله بهترین شخصیت های زن کارتون های دهه 80 میلادی ،  لیزا سیمپسون اولین حضور خود در صفحه نمایش را در دهه 80 انجام داد و تا به امروز یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های کارتونی زن و یکی از عناصر اصلی فرهنگ پاپ باقی مانده است.

سیمپسون‌ها برای اولین بار با در سریال تریسی اولمن ظاهر شدند، که در سال 1987 شروع شد، و سپس سریال نیم ساعته خود را در سال 1989 دریافت کرد. در حالی که هر سیمپسون به شیوه خود یک نماد است، لیزا به ویژه به عنوان یک الگو مشهور است. او نه تنها باهوش‌ترین عضو خانواده سیمپسون است (تا حد زیادی)، او همچنین روشنفکرترین است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین شخصیت های زن کارتون های دهه 80 میلادی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.



[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید