0

بهترین زبان برنامه نویسی اندروید ( 15 زبان مهم ) / 2022

تصویر پیدا نشد !
بازدید 113

[ad_1]

این مقاله به شما ۱۰ تا از بهترین زبان برنامه نویسی اندروید رو معرفی میکنیم. اکنون تقریباً ده سال از محبوبیت اندروید می گذرد. اما این بدان معنا نیست که شما فرصت یادگیری ساخت اپلیکیشن اندروید یا حتی برنامه نویسی iOS را از دست داده اید. در واقع هیچ زمانی بهتر از الان برای یادگیری اندروید وجود ندارد.

هرگز روش متفاوتی برای نوشتن برنامه های اندرویدی مانند الان وجود نداشته است، و از آنجایی که همه کروم بوک های جدید قادر به نصب و اجرای برنامه های اندروید هستند، بازار برنامه های اندروید در حال رشد است. نگران دیر رسیدن نباشید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بنشینید، نفس عمیقی بکشید، زبان برنامه نویسی مناسب را انتخاب کنید و دست به کار شوید.

۱: بهترین زبان برنامه نویسی اندروید (کاتلین،Kotlin )

بهترین زبان برنامه نویسی اندروید (کاتلین،Kotlin )

چون خودم دوستش دارم یک گذاشتمش🥲 اگر به دنبال یک بهترین زبان برنامه نویسی اندروید هستید، فکر می کنم باید نگاهی به کاتلین نیز داشته باشید. زبان برنامه نویسی کاتلین به عنوان یکی دیگر از زبان های رسمی اندروید معرفی شده است.

مانند جاوا، زبان کاتلین در ماشین مجازی جاوا اجرا می شود. تفاوت کاتلین با جاوا این است که پیچیدگی های جاوا را ندارد، به این معنی که یادگیری زبان ساده تر است. همچنین هیچ خطایی مانند استثناهای Null Point و Excuses در Kathleen وجود ندارد. به طور خلاصه، اگر برای اولین بار است که می خواهید برنامه نویسی اندروید را شروع کنید، این زبان می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

زبان برنامه نویسی کاتلین چقد مفید هست؟

کاتلین در درجه اول بر کاهش اندازه کدنویسی متمرکز است. این کار برنامه نویس و کاربران نهایی برنامه را آسان تر می کند. در نهایت، اپلیکیشنی که به این زبان نوشته شده است، با اشغال کمترین فضای ممکن، حداکثر بهره را خواهد برد.

زبان برنامه نویسی کاتلین قابل درک تر است، بنابراین استفاده از آن راحت تر است. زبان برنامه نویسی کاتلین به دلیل سینتکس ساده آن پیچیدگی کمتری دارد، بنابراین پروژه را برای توسعه دهنده نرم افزار آسان تر و سریعتر می کند.‌ با توجه به اینکه اندازه ی کدها کمتر شده می توان گفت احتمال بروز خطاهایی همچون null pointer exception را کاهش می دهد.

بهترین زبان برنامه نویسی اندروید (کاتلین،Kotlin )
همین قد خفن

مدتی پیش توسعه دهندگان اپلیکیشن اندروید خبر خوبی شنیدند. در همان زمان بود که انتظارات به پایان رسید و گوگل رسما اعلام کرد که از زبان برنامه نویسی کاتلین که یک زبان برنامه نویسی برای تولید اپلیکیشن های قدرتمند اندروید است پشتیبانی می کند و آن را به یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی دنیا تبدیل می کند. اندروید باشید.

کاتلین قطعا بهترین نقطه شروع برای مبتدیان است و با کاتلین می توانید از اندروید استودیو استفاده کنید. با این حال، هنوز نمی توان گفت که زبان هایی مانند C# یا Unity ساده تر هستند و همچنین پشتیبانی از این زبان ها نسبی است.

با این حال، کاتلین قطعا یکی از بهترین ها است و می تواند ساده ترین ورودی برای یادگیری برنامه نویسی اندروید باشد. حتی ممکن است روزی این زبان برنامه نویسی به عنوان زبان اول گوگل انتخاب شود.

۲: بهترین زبان برنامه نویسی اندروید (جاوا،java، )

بهترین زبان برنامه نویسی اندروید (جاوا،java، )  

راستش بخواد جاوا باید شماره یک معرفی میشد ولی ولی خوب من کاتلین بیشتر دوست دارم🤨 وقتی کسی می خواهد به برنامه نویسی اندروید فکر کند، اولین زبانی که با آن مواجه می شود زبان برنامه نویسی جاوا است. بسیاری از برنامه نویسان زبان اصلی برنامه نویسی اندروید را جاوا می دانند. البته این را هم باید در نظر داشته باشیم که جاوا زبان رسمی برنامه نویسی اندروید است و این یعنی گوگل بیشترین پشتیبانی را از این زبان خواهد داشت. اکثر برنامه های اندرویدی که در حال حاضر در گوگل پلی هستند به زبان جاوا نوشته شده اند.

نکته: به جرات می توان گفت که محبوب ترین زبان برنامه نویسی اندروید جاوا است.

از نظر درصد محبوبیت زبان های برنامه نویسی و تعداد جستجوهای نام زبان های برنامه نویسی در اینترنت، جاوا رتبه اول را دارد و ۲۳ درصد از کل جستجوهای سالانه زبان های برنامه نویسی در اینترنت را به خود اختصاص داده است. متاسفانه در ایران چندان به آن توجه نمی شود. این عدم توجه به این زبان شاید به دلیل پیچیدگی آن باشد. معمولا در ایران از جاوا فقط برای برنامه نویسی اندروید استفاده می شود و بسیاری از افراد حتی برای برنامه نویسی اندروید از جاوا استفاده نمی کنند.

جالب است بدانید که خود سیستم عامل اندروید با استفاده از جاوا نوشته شده است و این بدان معناست که اگر بتوانید جاوا را یاد بگیرید قادر خواهید بود اپلیکیشن های کامل و جامعی برای سیستم عامل اندروید بنویسید. یعنی پس از یادگیری جاوا قادر به نوشتن هر نوع اپلیکیشنی خواهید بود و هیچ محدودیتی در این زمینه برای شما وجود نخواهد داشت. پس می توان گفت جاوا انتخاب خوبی برای کسانی است که می خواهند کارهای بسیار جدی و حرفه ای انجام دهند.

نکته: جاوا مناسب ترین زبان برای توسعه اپلیکیشن های موبایل می باشد زیرا برنامه های نوشته شده با استفاده از جاوا قابل اجرا بر روی تمام پلتفرم های موجود برای اندروید می باشند.

چرا زبان برنامه نویسی جاوا در ایران زیاد مورد استقال قرار نمی گیرد؟

متاسفانه زبان برنامه نویسی جاوا کمی پیچیده است و این پیچیدگی بزرگترین مانع برای بسیاری از افرادی است که می خواهند برنامه نویسی اندروید را شروع کنند. اندروید یک زبان برنامه نویسی شی گرا با مضامین گیج کننده است، مانند ساختارها، خطاهای اشاره گر و بسیاری ساختارهای پیچیده دیگر که اگر Java SDK را اضافه کنیم، اوضاع را پیچیده تر می کند. هنگامی که برای اولین بار وارد برنامه نویسی اندروید می شوید، باید برای یافتن اینکه جاوا چیست و اندروید چگونه کار می کند مبارزه کنید. برنامه نویسی با استفاده از جاوا همچنین به درک اولیه مفاهیم شبکه (مانند Manifest Android و XML) نیاز دارد.

با این تفاسیر نمی توان گفت جاوا زبان بد و سختی است. باید گفت جاوا محبوبیت زبان برنامه نویسی جهان است اما پیچیدگی های خاص خود را دارد. شما می توانید هر نوع برنامه ای را با جاوا بنویسید و کدنویسی تمیزی داشته باشید. می توان گفت یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی اندروید جاوا است که در بین برنامه نویسان دنیا نیز بسیار محبوب است.

بهترین راه برای نوشتن برنامه های اندروید با استفاده از جاوا نصب و استفاده از برنامه اندروید استودیو است. اندروید استودیو در چند سال گذشته با ویژگی هایی مانند طراح بصری و سیستم پیشنهادی که پردازش را سازگارتر و شفاف تر می کند، قدرتمندتر شده است. پس ارزشش را دارد، حتی اگر سختی مانع از پیشرفت سریع ما شود، به سراغ زبان برنامه نویسی جاوا برویم و از آن برای توسعه برنامه های اندروید استفاده کنیم.

ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی جاوا:

  • شیء گرایی زبان
  • قابل اجرا بودن در تمامی پلتفرم ها
  • پشتیبانی از API هایی تکمیلی
  • یادگیری آسان و خوانا بودن
  • وجود هزاران کتابخانه کد باز مجزا در اینترنت برای بالا بردن قابلیت های جاوا به صورت کاملا رایگان
  • امکان کسب مهارت بالا در آن و تبدیل شدن به یک فرد حرفه ای در زمینه جاوا با صرف مدت زمان نه چندان زیاد
  • وجود IDE های قدرتمند که موجب ساده تر شدن فرایند کدنویسی با استفاده از زبان جاوا می شود و موجب می شود که برنامه نویسی در جاوا بدون ارور انجام شود.

کاربرد های زبان برنامه نویسی جاوا

جاوا تنها در توسعه اپلیکیشن های تلفن همراه کاربرد ندارد بلکه کاربردهای فراوانی دارد که در زیر به چند نمونه از آنها اشاده شده است:

  • اپلیکیشن های اندروید
  • اپلیکیشن های سرور
  • اپلیکیشن های وب
  • فضای جاسازی شده
  • تکنولوژی داده های بزرگ
  • اپلیکیشن های علمی
  • وب سایت ها
  • بازی ها

برخی از اپلیکیشن های بسیار مشهور تولید شده با استفاده از جاوا

  • ThinkFree cloud office
  • NASA world wind
  • Blu-ray Disc Association

۳: بهترین زبان برنامه نویسی اندروید ( c++ / c )

بهترین زبان برنامه نویسی اندروید

در ادامه مقایسه زبان های برنامه نویسی اندروید، اکنون به C + C ++ می رسیم. شاید تعجب کنید اگر بتوان برنامه نویسی اندروید را با این زبان انجام داد، باید بگویم بله. اما پیشنهاد می کنم اگر در ایران کار می کنید از این دو زبان برای تولید و نوشتن اپلیکیشن موبایل استفاده نکنید و این دو را دنبال نکنید.

Android Studio از کدهای C ++ Plus با استفاده از Android NDK پشتیبانی می کند. این به این معنی است که کد را نمی توان در دستگاه اندروید مجازی اجرا کرد و در ابتدا روی دستگاه اجرا می شود و به آن اجازه می دهد کنترل بیشتری بر مواردی مانند حافظه داشته باشد.

برای برنامه های سنگین مانند بازی های سه بعدی، می توان عملکردهای اضافی را از دستگاه حذف کرد تا کاربرد بهینه داشته باشد. همچنین می توان از کتابخانه های C یا C ++ استفاده کرد.

اگر بخواهیم از نظر طراحی اپلیکیشن موبایل به ++C نگاه کنیم، باید بگویم که این زبان برنامه نویسی عملکرد فوق العاده ای در طراحی اپلیکیشن ها دارد زیرا زبان C++ به دلیل داشتن محیط بسیار قدرتمند قادر به ساخت اپلیکیشن است. و امکان اشکال زدایی یکپارچه. موبایل یک کراس پلتفرم است. ++C می تواند برای ایجاد برنامه های اندروید، ویندوز و iOS استفاده شود.

یادگیری زبان برنامه نویسی C ++ به شما این امکان را می دهد که علاوه بر برنامه های کاربردی موبایل، انواع بازی های رایانه ای، ابزارهای تجاری و نرم افزارهای تجاری ایجاد کنید.

برخی کاربردهای زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس عبارتند از:

  • طراحی سیستم عامل ها
  • طراحی زبان های برنامه نویسی جدید
  • تولید نرم افزارهای مناسب برای طراحی و کارهای گرافیکی
  • تولید بازی های رایانه ای
  • طراحی انواع مختلف اپلیکیشن ها
  • طراحی مرورگرهای وب
  • طراحی کامپایلر های مناسب برای انواع زبان های برنامه نویسی
  • طراحی اپلیکیشن های پزشکی، محاسباتی و مهندسی
  • طراحی ابزارهای تجاری و بازرگانی
  • طراحی پلتفرم های محاسباتی

ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس

  • ساده و موثر بودن
  • شیء گرا بودن
  • دارا بودن کتابخانه وسیع
  • قابل حمل بودن یا پرتابل بودن
  • دارا بودن سرعت باور نکردنی

۴: بهترین زبان برنامه نویسی اندروید ( Rust )

بهترین زبان برنامه نویسی اندروید ( Rust )

یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی اندروید، زبان مناسب است. زبان برنامه نویسی مناسب زبانی است که توسط موزیلا کامپایل شده است. این یک زبان چند منظوره است و برای اهداف مختلف طراحی شده است. در سال ۲۰۱۶، Rust عنوان محبوب ترین زبان برنامه نویسی یا Stack Overflow را به دست آورد، زبان برنامه نویسی که مردم بیشتر دوست دارند.

زبان برنامه نویسی Rust شباهت زیادی به زبان های C و C ++ دارد اما نسبت به دو زبان ذکر شده امنیت بیشتری دارد و می توان گفت به مراتب بهتر از زبان های ذکر شده است. Right یک ابزار مدیریتی بسیار قدرتمند دارد که آن را نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی مانند Robbie و Python برتری می دهد.

درصد بسیار بالایی از توسعه دهندگان از زبان برنامه نویسی Rust استفاده می کنند که باعث می شود Right به یک زبان برنامه نویسی بسیار محبوب در بین توسعه دهندگان تبدیل شود. (متاسفانه در ایران کمتر پیش می آید که کسی این زبان برنامه نویسی را بداند.)

البته لازم به ذکر است که راست هنوز یک زبان برنامه نویسی جدید است و به بلوغ کامل نرسیده است، اما ویژگی های بسیار متفاوتی با سایر زبان های برنامه نویسی دارد که باعث می شود بسیاری از توسعه دهندگان به این زبان برنامه نویسی روی بیاورند. . شما می توانید از زبان برنامه نویسی مناسب برای تولید اپلیکیشن های موبایل برای اندروید و همچنین iOS استفاده کنید. یکی از مشهورترین افرادی که از زبان مناسب برای طراحی اپلیکیشن موبایل استفاده کرده است، آقای جان گالاگر است.

موتور مرورگر موزیلا که معمولاً به عنوان سروو شناخته می شود، با استفاده از زبان برنامه نویسی مناسب ساخته شده است. برخی از پروژه های بزرگ دیگر که با استفاده از زبان برنامه نویسی مناسب انجام شده اند عبارتند از Maidsafe، Zinc و Piston.

زبان برنامه نویسی rust مناسب این پتانسیل را دارد که در آینده نزدیک جایگزین زبان های C و C ++ در بین توسعه دهندگان شود.

ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی راست:

  • مشکل بودن پروسه یادگیری
  • دارای امنیت بالاتر نسبت به تمامی زبان های برنامه نویسی دیگر
  • سریع بودن
  • امکان استفاده از آن برای تولید اپلیکیشن های بسیار متنوع برای شاخه های کاری متفاوت با کاربری های گوناگون
  • علاقه شدید توسعه دهندگان راست به این زبان برنامه نویسی

۵: بهترین زبان برنامه نویسی اندروید ( پرل )

بهترین زبان برنامه نویسی اندروید ( پرل )

یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی اندروید، زبان پول است. Perl ترکیبی از دو زبان برنامه نویسی Perl 5 و Perl 6 است! این یک خانواده از زبان های سطح بالا و پویا است. پرل از دیگر ویژگی های زبان های برنامه نویسی مانند زبان برنامه نویسی C و زبان برنامه نویسی AWK استفاده می کند. بد نیست بدانید پرل ۵ و پرل ۶ کاملا جدا و مستقل از یکدیگر هستند.

پرل در بسیاری از برنامه ها از جمله اتوماسیون، بیوانفورماتیک، طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن، طراحی بازی و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود.

برخی از نمونه‌هایی از وب‌سایت‌های بسیار محبوب که با استفاده از پرل طراحی شده‌اند، LiveJurnal،IMDB و Booking هستند.

امروزه توسعه اپلیکیشن های اندروید با استفاده از پرل آسان تر از قبل شده است، زیرا گوگل یک APK مناسب برای Perl برای توسعه دهندگان ایجاد کرده است. اما برای توسعه دهندگان اپلیکیشن iOS، توسعه اپلیکیشن با استفاده از Perl همچنان نیازمند استفاده از فریم ورک های خاص است. برخی از فریمورک های بسیار محبوب برای توسعه برنامه های iOS با استفاده از Perl عبارتند از Mojo، Dancer و Catalyst.

ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی پرل:

  • یکی از ویژگی های بسیار مهم پرل دارا بودن CPAN (Componencive Perl Archive Network) می باشد
  • سریع بودن و قابل اعتماد بودن
  • سرگرم کننده و مهیج بودن، توسعه دهندگان پرل معتقدند که استفاده از پرل بسیار مهیج و سرگرم کننده است

۶: بهترین زبان برنامه نویسی اندروید ( پایتون )

بهترین زبان برنامه نویسی اندروید پایتون

می توان گفت پایتون یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی اندروید است که در ایران چندان محبوبیتی ندارد. پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا است که به طور گسترده در توسعه وب، توسعه اپلیکیشن، توسعه رابط کاربری گرافیکی دسکتاپ، توسعه اپلیکیشن و تجزیه و تحلیل داده های عددی و علمی استفاده می شود.

پایتون یک زبان برنامه نویسی است که به طور گسترده در دانشگاه ها تدریس می شود و در برنامه درسی بسیاری از دانشگاه های بزرگ در سراسر جهان یافت می شود. دلیل محبوبیت و محبوبیت این زبان برنامه نویسی کاربردی بودن آن است زیرا این زبان برای طراحی نرم افزار مناسب است.

اگر درگیر انتخاب زبان برنامه نویسی اندروید هستید و نمی دانید از کدام زبان برنامه نویسی استفاده کنید به نظر من پایتون گزینه جالبی است اما همانطور که در بالا گفتیم هنوز در ایران جا نیفتاده است و افراد کمی سراغ آن می روند. (البته در یک سال اخیر دید پایتون بهتر شده و در بین برنامه نویسان ایرانی فضا باز می شود.)

فلسفه اصلی زبان برنامه نویسی پایتون را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  • صریح بودن بهتر از غیر صریح بودن است
  • زیبایی بهتر از زشتی است
  • سادگی بهتر از پیچیدگی است
  • پیچیدگی بهتر از نامفهوم بودن است
  • خوانایی یک فاکتور بسیار مهم است

سایت ها و برنامه هایی که با زبان برنامه نویسی پایتون نوشته شده اند:

  • Calibre
  • OpenStack
  • Ubuntu Software Center
  • World of Tanks (I’m sure you have played it)
  • BitTorrent
  • Quora
  • Reddit
  • Spotify
  • Instagram
  • YouTube

این لیست تنها تعداد محدودی از برنامه ها، اپلیکیشن ها، وب سایت ها و نرم افزارهای تولید شده با استفاده از پایتون را نام برده است و اگر بخواهیم تمامی آنها را نام ببریم باید چند صد صفحه را با نام های برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف پر کنیم.

پایتون علاوه بر سادگی و کارامد بودن این امکان را به شما می دهد که هر نوع اپلیکیشن و نرم افزار و حتی وب سایتی را که می خواهید با استفاده از آن تولید نمایید و علاوه بر این یادگیری آن بسیار بسیار ساده است.

۷: بهترین زبان برنامه نویسی اندروید ( corona )

بهترین زبان برنامه نویسی اندروید ( corona )  

در ادامه مقایسه زبان های برنامه نویسی اندروید به Corona رسیدیم. می توان گفت Corona یکی دیگر از گزینه های ساده برنامه نویسی اندروید است که بسیار قدرتمند است و کنترل زیادی را ارائه می دهد. LUA را می توان کدگذاری کرد که بسیار ساده تر از جاوا است و همچنین با Corona SDK (کیت توسعه نرم افزار) همه چیز را آسان تر می کند. از تمام کتابخانه های بومی پشتیبانی می کند و به شما امکان می دهد برنامه خود را در سیستم عامل های مختلف منتشر کنید.

Corona یک چارچوب ایده‌آل بین پلتفرمی برای افزایش سرعت برنامه‌ها و بازی‌ها برای دستگاه‌های تلفن همراه و سیستم‌های دسکتاپ است. این بدان معناست که شما می توانید یک بار پروژه خود را ایجاد کنید و آن را به دستگاه های مختلفی از جمله Apple IPhone، iPad، گوشی های اندروید، تبلت ها، دسکتاپ Mac، رایانه های رومیزی ویندوز و حتی تلویزیون های متصل مانند Fire Connect اضافه کنید و از TV، Apple Tv و Android Tv استفاده کنید.

نکته: Corona عموما برای تولید بازی استفاده می شود، اما در موارد مختلف دیگر نیز استفاده می شود.

برای وارد کردن کد خود باید از یک ویرایشگر متن مانند Notepad ++ استفاده کنید و می توانید بدون کامپایل شدن کد را در شبیه ساز اجرا کنید و به کمک ابزارهای آنلاین به راحتی می توانید APK را از برنامه نوشته شده اندروید خروجی بگیرید.

کرونا به دانش برنامه نویسی نیاز دارد، اما نقطه شروع خوبی برای برنامه نویسی است. در عین حال، مطمئناً محدودیت هایی وجود دارد، اما چند مرحله شما را به تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای نزدیک می کند. این گزینه برای افرادی خوب است که می خواهند یک برنامه نسبتا ساده بسازند، اما برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای مناسب نیستند.

۸: بهترین زبان برنامه نویسی اندروید ( ruby )

بهترین زبان برنامه نویسی اندروید ( ruby )

در ادامه مقاله بهترین زبان برنامه نویس اندروید به زبان دوست داشتنی روبی رسیدیم، زبانی که در ایران کمتر شناخته شده است. روبی یک زبان برنامه نویسی پویا، شی گرا و انعطاف پذیر است. زبان برنامه نویسی Ruby شی گرایی Smalltalk را با ویژگی نوشتن Perl ترکیب می کند. روبی توسط یک برنامه نویس ژاپنی به نام یوکیهیرو ماتسوموتو اختراع شد و ویژگی های مختلف زبان های Perl، Eiffel، Lisp و Smalltalk از یوکییرو ماتسوموتو برای ساختن روبی الهام گرفت.

فرصت‌های شغلی برای توسعه‌دهندگان Ruby پنج برابر بیشتر از توسعه‌دهندگان پایتون است و میانگین درآمد توسعه‌دهندگان Ruby به ازای هر پروژه ۷۷۰۰۰ دلار است. البته برخی از آنها نیز حدود دو برابر مبلغ ذکر شده برای هر پروژه دریافت می کنند. متأسفانه در ایران به ندرت استفاده می شود و بسیاری از مردم اصلاً از این زبان بی اطلاع هستند.

بدون استفاده از فریمورک هایی مانند RubyMotion و Rhodes نمی توانید هیچ برنامه ای با استفاده از Ruby ایجاد کنید. با استفاده از هر یک از فریمورک های ذکر شده قادر به ایجاد اپلیکیشن برای اندروید، iOS، ویندوز و XO S خواهید بود.

اگر تنها یک زبان وجود داشته باشد که بتوان گفت ساده ترین زبان برنامه نویسی جهان است، بدون شک زبان روبی خواهد بود. با استفاده از Ruby می توانید در ۱۰ دقیقه یک برنامه ایجاد کنید. این زبان هم در یادگیری و هم در استفاده از زبان بسیار ساده است.

برخی از بزرگترین و محبوب ترین وب سایت ها در جهان با استفاده از Ruby کدگذاری شده اند، از جمله Fiverr، Airbnb، Pixlr، Groupon، Basecamp، Scribd، Bloomberg و ThemeForest.

این زبان به دلیل سادگی بسیار قدرتمند است و اگر هنوز با آن آشنا نشده اید، خوب است درباره آن مطالعه کنید. شاید نظر شما در مورد انتخاب زبان برنامه نویسی که می خواهید برنامه نویسی را شروع کنید تغییر کند.

ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی روبی:

  • پشتیبانی از داینامیک تایپینگ
  • شیء گرا بودن
  • ساده بودن استفاده از آن و کدنویسی با آن
  • مناسب برای مبتدیان
  • امکان استفاده از کدهای آماده
  • دارای جوامع تبادل اطلاعات بسیار سودمند

۹: بهترین زبان برنامه نویسی اندروید ( basic )

بهترین زبان برنامه نویسی اندروید ( basic )

اگر بخواهیم بگوییم بهترین زبان برنامه نویسی اندروید که نیازی نیست زیاد نگران پیچیدگی برنامه نویسی آن باشید، چه زبانی است می توان گفت Basic است. واقعیت این است که اگر می خواهید روی برنامه نویسی اندروید کار کنید و حوصله کار با زبان های سخت و پیچیده را ندارید، پیشنهاد می کنم به سراغ B4A بروید. در قسمت C# گفتیم که C# دارای قدرت C و ویژوال بیسیک آسان است.

زبان برنامه نویسی پایه یک نقطه شروع سرگرم کننده برای یادگیری برنامه نویسی است. متاسفانه به طور رسمی توسط اندروید استودیو پشتیبانی نمی شود و امکان استفاده از بیسیک در Unity یا Xamarin وجود ندارد. اما خبر خوب این است که یک گزینه کمتر شناخته شده در BASIC به نام B4A وجود دارد. B4A مخفف BASIC 4 Android است و همانطور که از نامش پیداست به شما امکان می دهد از BASIC در اندروید استفاده کنید.

توجه: اگر هنوز برنامه نویسی کار نکرده اید و می خواهید برنامه نویسی اندروید را یاد بگیرید و اپلیکیشن بنویسید، پیشنهاد می کنم حتما از بیسیک ۴ اندروید مطمئن شوید و یکی از انتخاب های شما خواهد بود.

B4A به عنوان RAD یا توسعه سریع برنامه طراحی شده است. این زبان یک گزینه برنامه نویسی عالی است و می توان از آن برای ساخت برنامه های قدرتمند استفاده کرد اما برای ساخت بازی مناسب نیست.

۱۰: بهترین زبان برنامه نویسی اندروید ( c# )

بهترین زبان برنامه نویسی برای اندروید

یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی اندروید C# است. زبانی که در ایران بسیار پرطرفدار است و می توان آن را محبوب ترین زبان برنامه نویسی در ایران دانست. این زبان برای اکثر پلتفرم ها قابل برنامه ریزی است. می توانید از سی شارپ برای برنامه نویسی ویندوز استفاده کنید یا می توانید با آن طراحی سایت انجام دهید. یا حتی می توانید برنامه های اندروید و IOS را با سی # تولید کنید.

C# یک زبان چند الگوی است که علاوه بر شی گرا بودن، شی گرا نیز می باشد. این زبان برنامه نویسی ایجاد شده توسط مایکروسافت دارای اهداف کلی است. داشتن اهداف کلی به این معنی است که طیف گسترده ای از برنامه های مختلف را می توان با استفاده از C# ایجاد کرد. با استفاده از سی شارپ می‌توانید برنامه‌های مختلفی از جمله برنامه‌های سرور، بازی‌های دسکتاپ و موبایل، خدمات وب و غیره ایجاد کنید. اگر می خواهید یک برنامه بازی بسازید، بهترین انتخابی که می توانید داشته باشید C# است زیرا توسط Unity3D پشتیبانی می شود.

اگر می خواهید شروعی آسان و قدرتمند داشته باشید، پیشنهاد می شود از ترکیب C# و Unity استفاده کنید. Unity یک موتور بازی است (یعنی می تواند محاسبات فیزیکی و رندرهای گرافیکی سه بعدی را انجام دهد) و یک IDE مانند Android Studio. Unity یک ابزار رایگان است که به شما امکان می‌دهد بازی‌ها را به‌طور باورنکردنی آسان بسازید و تنها با چند خط کد می‌توانید در کمتر از یک ساعت یک بازی بسازید. بدون اغراق، Unity واقعا قدرتمند است و ابزاری است که توسط بسیاری از استودیوهای بازی در گوگل پلی استفاده می شود. همچنین یک واحد چند پلتفرمی است.

یونیتی برای ساخت بازی مناسب است، اما اگر می خواهید یک اپلیکیشن اندرویدی مطابق با استانداردهای گوگل تولید کنید، استفاده از یونیتی غیر استاندارد است و شما را محدود می کند، اما اگر می خواهید بازی توسعه دهید، Unity کاملا مناسب و حرفه ای است. اما اگر مشتاق یادگیری یونیتی نیستید، می توانید از Unreal یا GameMaker استفاده کنید.

C# همچنین می تواند با Xamarin در ویژوال استودیو استفاده شود. همچنین می‌توانید از پلتفرم کراس پلتفرم (یک پایه کد برای اندروید و iOS) استفاده کنید. برای یک مبتدی، این مسیر کمی سخت است، اما برای یک شرکت کوچک که می خواهد یک اپلیکیشن برای اندروید و iOS بسازد.

C# یک نسخه ساده تر و شی گراتر از C و C ++ است که توسط مایکروسافت توسعه یافته است. این زبان دارای قدرت C ++ و سهولت ویژوال بیسیک است و به عنوان نسخه ساده جاوا نیز از آن یاد می شود. مانند جاوا، سی # توانایی بازیافت حافظه (زباله) را دارد، به این معنی که نیازی به نگرانی در مورد مواردی مانند کمبود حافظه و آزاد کردن رم نیست. در عین حال C# جدیدتر از جاوا است. انتخاب بهترین زبان برای برنامه نویسی اندروید معمولا به سلیقه شما بستگی دارد

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید