0

بهترین دوربین سلفی جهان در این گوشی به کار رفته است!

بهترین دوربین سلفی جهان در این گوشی به کار رفته است!
بازدید 19

[ad_1]

آیا شما می‌توانید حدس بزنید که بهترین دوربین سلفی جهان در کدام گوشی قرار دارد؟ درست حدس زدید، این بار هم پای نماینده‌ای از اپل درمیان است.

وب‌سایت مطرح DxOMark به تازگی با بررسی‌های مختلف بهترین دوربین سلفی جهان را معرفی کرده است. براساس گزارش این وب‌سایت، آیفون 15 پر‌و ‌مکس با کسب امتیاز 149 توانست بر پله نخست بایستد. البته پیش‌تر در ویدئو‌های بررسی این گوشی پرچمدار و مقایسه‌های مختلف مشخص شده بود که نسل جدید گوشی‌های اپل حداقل در بخش دوربین سلفی از دیگر رقبا بهتر عمل می‌کنند. اما حالا که DxOMark به سراغ سنجش کیفیت دوربین سلفی آیفون 15 پرو مکس رفته است، پرونده این مقایسه‌ها بسته شده است.

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون 15 با آیفون 15 پرو ؛ بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌ها

بهترین دوربین سلفی جهان در این گوشی به کار رفته است!

دوربین سلفی آیفون 15 پر‌و ‌مکس امتیاز 149 را از DxOMark دریافت کرده است و با کسب چهار امتیاز بیشتر از مدل قبلی خود، یعنی آیفو‌ن 14 پر‌و مکس در رتبه اول این رده‌بندی قرار گرفته است.

هر دو گوشی دارای دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با سنسور 1/3.6 اینچی، فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال هستند. با این وجود، DxOMark عملکرد بهتر دوربین سلفی آیفون 15 پرو مکس را به تراشه جدید A17 پرو و پردازنده سیگنال تصویر (ISP) آن نسبت داده است.

بهترین دوربین سلفی جهان در این گوشی به کار رفته است!

نوردهی دقیق، فوکوس خودکار سریع و دقیق، محدوده دینامیکی گسترده و نمایش سطح بالایی از جزئیات در روشنایی روز از جمله نکات مثبت دوربین سلفی این دستگاه است. DxOMark همچنین در بررسی خود به ستایش از تثبیت‌کننده ویدیویی آن پرداخته است.

البته حتی دوربین سلفی آیفون 15 پرو مکس نیز نقص‌های خود را دارد. استفاده از عمق میدان زیاد توسط سنسور گوشی یکی از این نقص‌ها است که می‌تواند حتی در شرایط نوری مساعد، نویز قابل مشاهده زیادی به عکس‌ها اضافه کند. همچنین گاهی اوقات تصاویر گرفته‌شده با این دوربین دارای خطاهای رنگی است و گاهی اوقات وضوح آن هنگام ضبط ویدیوهای مختلف متفاوت است.

بهترین دوربین سلفی جهان در این گوشی به کار رفته است!

در رده‌بندی برترین دوربین سلفی گوشی‌های موبایل DxOMark، آیفون 15 پر‌و مکس‌، آیفو‌ن 14 پرو‌ مکس‌ و آیفون 14 پرو رده‌های اول تا سوم را تصاحب کرده‌اند. پس از آن هواوی میت 50 پرو در جایگاه چهارم و آیفون 14 پلاس در جایگاه پنجم قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین دوربین سلفی جهان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید