0

بهترین برنامه‌ها و سناریوها برای توسعه 6G

بهترین برنامه‌ها و سناریوها برای توسعه 6G
بازدید 313

[ad_1]

طی دو سال گذشته، 5جی در حال توسعه است. با این حال، به نظر می‌رسد که صنعت قبل از تحقیق و به کارگیری 6G، منتظر بلوغ 5G نخواهد بود.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از gizchina، در اوایل نوامبر 2019، وزارت علوم و فناوری در چین تحقیق و توسعه‌ی فناوری 6G را آغاز کرده است.

در چین، سه برنامه برتر توسعه برای شبکه 6G اجرا خواهد شد:

  • یکی انجام تحقیقات در مورد سناریوهای کاربردی 6G. این تحقیقات بر اساس 5G موجود است و اکنون روی پیشنهادات مورد نیاز 6G و سناریوهای کاربردی متمرکز خواهد شد.
  • دوم تمرکز بر ارتقا پیشرفت‌های کلیدی در زمینه نوآوری است. تمرکز بر فناوری‌های بالقوه 6G مانند ارتباطات تراهرتز، ادغام ارتباطات و ادراک و هوش مصنوعی.
  • در نهایت 6 جی به طور فعال مبادلات و همکاری‌های بین المللی را ارتقا می‌دهد.

سناریوهای کاربردی برتر برای 6G

در آینده، سرویس‌های 6G روندهای جدید توسعه مانند هوش و جهانی شدن را توسعه می‌دهند. این برنامه همچنین بر توسعه ارتباطات هولوگرافی، اتصال احساسی، تعامل هوشمند، درک ارتباطات، هوش فراگیر، دوقلوهای دیجیتال و پوشش جهانی برنامه‌های اصلی تجاری تمرکز خواهد کرد.

با 6G، یک شبکه جهانی هوا-فضا و زمینی یکپارچه وجود خواهد داشت. این بدان معنی است که هیچ نقطه کوری برای پوشش ارتباطات تلفن همراه روی زمین وجود نخواهد داشت.

در مورد رابطه بین توسعه 5G و 6G، پیشنهاداتی وجود دارد که 6G از اینترنت اشیا (IoT) به اتصال هوشمند اشیا تغییر می‌یابد. با این حال، پایه و اساس 6 جی، همان 5 جی خواهد بود.

پیشرفت توسعه 6G در مناطق مختلف جهان

چین

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین فاش کرد که در سال 2018 مطالعه فناوری 6G را آغاز کرده و در نوامبر 2019، تحقیق و توسعه فناوری ارتباطات سیار 6G را راه اندازی کرده است.

ایالات متحده و ژاپن

ایالات متحده و ژاپن از سرمایه گذاری مشترک 4.5 میلیارد دلاری در توسعه 6G خبر دادند. ایالات متحده 2.5 میلیارد دلار و ژاپن 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌کند.

کره جنوبی

کره جنوبی در نظر دارد از سال 2021 تا 2026 مبلغ 200 میلیارد وون (169 میلیون دلار) در 6 جی سرمایه گذاری کند.

آلمان

دولت آلمان قصد دارد تا سال 2025 مبلغ 700 میلیون یورو (833 میلیون دلار) برای تحقیقات در زمینه‌ی فناوری 6G سرمایه گذاری کند.

 

 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید