0

بهترین ابزارهای کنترل شبکه که باید بشناسید

بهترین ابزارهای کنترل شبکه که باید بشناسید
بازدید 12

[ad_1]

بدون استفاده از یک ابزار نظارت بر شبکه با مشکلات عدیده‌ای در شناسایی گلوگاه‌ها، عدم دریافت هشدارهای به موقع، کاهش بهره‌وری و غیره مواجه می‌شوید. شناسایی علت اصلی مشکلات شبکه و حل آنها نیز زمان زیادی را به خود اختصاص خواهد داد. ابزارهای نظارت بر شبکه به شما کمک می‌کنند تا بر این مشکلات غلبه کنید. این ابزارها ویژگی‌های کارآمدی را برای نظارت و کنترل بر ترافیک شبکه، شناسایی، عیب‌یابی و تجزیه و تحلیل داده‌های عملکردی شبکه ارائه می‌دهند.

با یک نرم‌افزار مانیتورینگ شبکه می‌توانید بینش‌های بی‌درنگی را درباره سلامت شبکه به دست آورید و مشکلات شبکه را به طور فعال شناسایی و حل کنید. این راهکار به برنامه‌ریزی ظرفیت و بهینه‌سازی عملکرد شبکه نیز کمک می‌کند. با نظارت بر دستگاه‌های شبکه، سرورها و اپلیکیشن‌ها، می‌توانید با شناسایی و رسیدگی به موقع به تهدیدات احتمالی امنیت شبکه خود را افزایش دهید.

در این مقاله به معرفی ۶ مورد از بهترین ابزارهای کنترل شبکه می‌پردازیم تا بسته به نیازتان آنها را در لیست انتخاب خود داشته باشید.

نرم‌افزار بینا

نرم‌افزار بینا

نرم‌افزار مانیتورینگ شبکه بینا یک ابزار ضروری برای تیم فناوری اطلاعات در سازمان است. این راهکار پیشرفته امکان نظارت کامل و دقیق بر شبکه و دیتاسنتر را فراهم می‌کند. نرم‌افزار بینا قابلیت نظارت ۲۴ ساعته بر تمام سرویس‌های موجود بر روی شبکه را ارائه می‌دهد. بینا در صورت ردیابی هرگونه اختلال و اشکال در شبکه، بلافاصله با ارسال انواع اخطار مسئولان شبکه را از رخدادها مطلع می‌سازد.

نرم‌افزار بینا بومی است و توسط شرکت دانا پرداز توسعه یافته است. این راهکار جامع همچنین با آخرین الزامات امنیتی در این حوزه مطابقت دارد و در این زمینه موفق به کسب گواهینامه امنیتی افتا از سازمان فناوری اطلاعات کشور شده است.

بینا همه اجزاء حیاتی موجود در شبکه و زیرساخت IT سازمان را تحت نظارت قرار می‌دهد. این نرم‌افزار در بستر ابر میزبانی می‌شود و بنابراین به نصب ابزار کلاینت بر روی سیستم‌های مختلف نیازی ندارد. به لطف امکانات پیشرفته‌ای که توسط این نرم‌افزار ارائه می‌شود، در سریع‌ترین زمان ممکن از وقوع رخدادهای مختلف در شبکه خود آگاه می‌شوید.

نرم افزار مانیتورینگ شبکه با بیش از ۶۰۰ دستگاه شبکه ساخته شده توسط برندهای معتبری مانند سیسکو، میکروتیک، اچ‌پی و غیره سازگاری دارد. این راهکار همچنین از پروتکل‌های مدرن و رایج در این حوزه پشتیبانی می‌کند و برای عملکرد کارآمد به نصب هیچ ابزار اضافی نیازی ندارد. قابلیت گزارش‌دهی در نرم‌افزار مانیتورینگ شبکه بینا بسیار عالی است و تصویری واضح از سطح کیفیت و سلامت سرویس‌های IT در یک سازمان را به مدیران ارائه می‌دهد.

در مجموع، بینا برای یک سازمان ایرانی که به دنبال راهکاری جامع و کارآمد برای نظارت بر عملکرد شبکه و کنترل شرایط محیطی اتاق سرور و دیتاسنتر خود است، بهترین انتخاب محسوب می‌شود. هزینه خرید این نرم‌افزار در مقایسه با نمونه‌های مشابه کاملا مقرون‌به‌صرفه است و رابط کاربری ساده و استفاده از زبان فارسی باعث می‌شود تا به‌کارگیری این نرم‌افزار در هر سازمانی به راحتی میسر باشد.

نرم‌افزار PRTG Network Monitor

PRTG Network Monitor یک ابزار جامع نظارت بر شبکه است که به طور خاص برای سیستم‌ عامل ویندوز طراحی شده است. سیستم نظارت و هشدار قدرتمند و کارآمد این نرم‌افزار قادر است به‌ صورت بی‌درنگ هشدارهای فوری در مورد هر رفتار غیرعادی شبکه را از طریق ایمیل یا پوش نوتیفیکیشن ارسال کند. همچنین آستانه‌های هشدار دقیق در این نرم‌افزار بسیار کارآمد عمل می‌کند و قادر است مسائل را به طور فعال شناسایی کند.

PRTG این امکان را به شما می‌دهد تا فناوری اطلاعات، فناوری عملیاتی (OT) و زیرساخت اینترنت اشیا را بدون محدود شدن به یک فروشنده خاص تحت نظارت قرار دهید. هنگام تنظیم نظارت اولیه، این نرم‌افزار می‌تواند به طور خودکار شبکه‌ها را شناسایی کند و می‌توانید داشبوردهای سفارشی خود را با قابلیت Drag & Drop ایجاد کنید. اگر در مکان‌های توزیع‌ شده کار می‌کنید، می‌توانید به عملکرد همه شبکه‌ها از یک مکان واحد نظارت کنید.

نرم‌افزار Prometheus

پرومتئوس یک سیستم نظارت و هشدار منبع باز است. این نرم‌افزار توسط SoundCloud توسعه یافته و در حال حاضر بخشی از Cloud Native Computing Foundation به حساب می‌آید. Prometheus یک سیستم نظارتی و هشداردهنده رایگان و همه منظوره است که می‌تواند جنبه‌های مختلف شبکه‌ها، سیستم‌ها و برنامه‌های شما را تحت نظارت داشته باشد. این راهکار در جمع‌آوری داده‌های دنباله‌دار و ایجاد کوئری برای تجزیه و تحلیل و تجسم معیارها، قابلیت‌های خوبی را در دسترس قرار می‌دهد.

پرومتئوس یک پلتفرم انعطاف‌پذیر را برای جمع‌آوری، ذخیره و تجزیه و تحلیل داده‌های دنباله‌دار مربوط به معیارهای شبکه فراهم می‌کند. شما می‌توانید پهنای باند شبکه، بسته‌های از دست رفته، تاخیر و سایر شاخص‌های عملکرد شبکه را به راحتی تحت نظارت داشته باشید. پرومتئوس از یک ویژگی Federation بهره می‌برد که امکان جمع‌آوری داده‌ها از چندین نمونه پرومتئوس در یک نمای واحد را فراهم می‌کند. این ویژگی برای نظارت بر شبکه‌های توزیع شده در مقیاس بزرگ یا محیط‌های چندخوشه‌ای مفید است.

نرم‌افزار Zenoss

نرم‌افزار Zenoss

نرم‌افزار Zenoss به تیم‌های فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد تا تمام محیط‌های محلی و ابری خود را از یک پلتفرم واحد مدیریت و ردیابی کنند. برترین ویژگی این راهکار مانیتورینگ شبکه توانایی نظارت بر پلتفرم‌های ارتباطی مانند Cisco UC Manager و Avaya Voice Portal است. این نرم‌افزار می‌تواند مشکلات مربوط به کیفیت صدا از طریق VoIP و ویدیو را شناسایی و مشکلات مسیر تماس را بررسی کند و تمام مشکلات مربوط به ارتباطات یکپارچه (UC) را به صورت بی‌درنگ تجسم کند.

توانایی Zenoss در ارتباط، ادغام و حذف رویدادهای شبکه در رابطه با سایر رویدادها و دستگاه‌های موجود در زیرساخت شبکه فناوری اطلاعات بسیار عالی است. این راهکار همچنین به شما اجازه می‌دهد با نقشه توپولوژی شبکه خود به فهرست آدرس IP برای هر دستگاه تحت نظارت دسترسی داشته باشید.

نرم‌افزار WhatsUp Gold

WhatsUp Gold یک راهکار جامع نظارت و مدیریت فناوری اطلاعات است که بینش و هشدارهای بی‌درنگ را به منظور اطمینان از عملکرد بهینه و در دسترس بودن سیستم‌های IT ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار قابلیت‌های رایجی مانند نظارت بر شبکه زیرساخت، کشف خودکار شبکه و اعلان‌های مربوط به مشکلات شبکه را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید بینش‌هایی را در مورد الگورهای ترافیک شبکه به دست آورید و به بهینه‌سازی استفاده از پهنای باند کمک کند.

شما همچنین می‌توانید معیارهای عملکرد دستگاه مانند میزان استفاده از پردازنده، حافظه و فضای دیسک را تحت نظارت داشته باشید. امکان نظارت بر سرورهای دیتابیس و حتی اپلیکیشن‌ها فراهم است و همچنین می‌توانید محیط‌های مجازی و زیرساخت شبکه بی‌سیم خود را تحت نظارت داشته باشید.

نرم‌افزار LogicMonitor

LogicMonitor یک راهکار عالی برای نظارت بر شبکه‌های مبتنی بر ابر است و اطلاعاتی را در مورد معیارهای شبکه مانند توان عملیاتی و هشدارها ارائه می‌دهد. LogicMonitor ویژگی‌های قدرتمندی را برای مدیریت سلامت و عملکرد اکوسیستم شبکه در دسترس شما قرار می‌دهد. این نرم‌افزار قابلیت نظارت بر SD-WAN و شبکه‌های مبتنی بر ابر را ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید از LogicMonitor برای دریافت اطلاعاتی درباره عملکرد سوئیچ‌ها، دستگاه‌های بی‌سیم، متعاد‌ل‌کننده‌های بار، روترها و فایروال‌ها استفاده کنید. همچنین با نقشه توپولوژی ارائه شده توسط این نرم‌افزار می‌توانید نحوه اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر را بهتر درک کنید و ببینید داده‌ها چگونه در شبکه جریان می‌یابد.

LogicMonitor امکان نظارت راحت و سریع بر ترافیک شبکه را در محیط‌های پیچیده فراهم می‌کند. به این ترتیب، شما می‌توانید اطلاعاتی را در مورد تخصیص پهنای باند، بسته‌های از دست رفته و سایر موارد به دست آورید. همچنین تشخیص ناهنجاری مبتنی بر گزارش و پیش‌بینی مسائلی که ممکن است در آینده اتفاق بیفتند از ویژگی‌های مهم این راهکار به حساب می‌آید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و مجله خبری آی تی و دیجیتال هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید