0

بهبود یکپارچه سازی دستگاه های اندرویدی در دستور کار گوگل قرار گرفته است

بهبود یکپارچه سازی دستگاه های اندرویدی در دستور کار گوگل قرار گرفته است
بازدید 24

[ad_1]

گوگل پس از توسعه قابلیت Nearby Share با همکاری سامسونگ، اکنون بر بهبود یکپارچه سازی دستگاه های اندرویدی (گوشی‌ها و تبلت‌ها) تمرکز کرده است.

عملکرد شرکت اپل نسبت به هر برند دیگری در یکپارچه سازی انواع دستگاه‌های خود بهتر بوده و این مسئله بر کسی پوشیده نیست. شرکت سامسونگ در زمینه ادغام دستگاه‌ها، پس از اپل و در جایگاه دوم قرار می‌گیرد اما باز هم این کار را به راحتی و روانی اپل انجام نمی‌دهد. حال گوگل در تلاش است تا سطح یکپارچه سازی را در گوشی‌های اندرویدی بالا برده و تفاوت‌ها میان دستگاه‌های اندرویدی و آیفون را به حداقل برساند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


گوگل در تلاش برای بهبود یکپارچه سازی دستگاه های اندرویدی

گوگل در چند سال گذشته برای یکپارچگی و ادغام دستگاه‌های اندرویدی و دستگاه‌های سیستم‌ عامل کروم، از Cross-Device Services استفاده کرده است. حال به نظر می‌رسد که این شرکت پا را فراتر گذاشته و در حال توسعه زیرساخت‌های لازم برای یکپارچگی بهتر میان گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی است. برخی از این زیر ساخت‌ها و ویژگی‌ها سال‌های سال است که در آیفون، آی‌پد و مک در دسترس هستند و حالا انگار نوبت به دستگاه‌های اندرویدی رسیده است.

بهبود یکپارچه سازی دستگاه های اندرویدی

طبق گفته افشاگری به نام AssembleDebug، گوگل به زودی نام سرویس بین دستگاهی در Play Services را از Cross-Device به Devices & Sharing تغییر داده و سه ویژگی جدید را به آن اضافه خواهد کرد. این ویژگی‌ها شامل به اشتراک‌گذاری وایفای، هات اسپات و Call Cast می‌شود.

کاربران می‌توانند به کمک قابلیت Call Cast یک تماس ویدیویی / صوتی ورودی یا در حال انجام را از یک دستگاه اندرویدی به دستگاه دیگری با همان حساب گوگل منتقل کنند. قابلیت Hotspot Sharing به کاربران این امکان را می‌دهد که به طور خودکار هات اسپات یک دستگاه را از دستگاه دیگری فعال کرده و سپس به طور خودکار به آن متصل شوند. با ویژگی به اشتراک‌گذاری وایفای نیز می‌توانید رمز عبور شبکه را از دستگاه دیگری که قبلاً به آن شبکه وایفای متصل شده، دریافت کنید.

علاوه بر این، گوگل قابلیتی به نام Device Groups را ایجاد کرده که به کاربران اجازه می‌دهد چندین دستگاه را به یک حساب Google وصل کرده و این ویژگی‌های خاص را بین آنها فعال کنند. گوگل در اوایل سال جاری نیز با ادغام ویژگی Nearby Share خود با قابلیت Quick Share سامسونگ، به میزان قابل توجهی به اشتراک‌گذاری بی‌سیم را بهبود بخشیده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران مجله خبری آی تی و دیجیتال درباره بهبود یکپارچه سازی دستگاه های اندرویدی و قابلیت‌های جدید گوگل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: sammobile

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید