0

برگزاری کامل یک جلسه دادرسی در متاورس

برگزاری کامل یک جلسه دادرسی در متاورس
بازدید 94


کلمبیا تبدیل به یکی از اولین‌ جاها در دنیا شد که تجربه برگزاری کامل یک جلسه دادرسی در متاورس با موضوع شکایت از پلیس در فضای شرکت متا را انجام داد.

به گزارش رویترز، اخیراً قانون‌گذاران کلمبیا شاهد برگزاری کامل یک جلسه دادرسی در متاورس بوده‌اند. در این جلسه استماع دو ساعته به بررسی پرونده‌ای در موضوع شکایت یک اتحادیه حمل‌ونقل از پلیس پرداختند. همچنین در این جلسه، وکلا با هدست واقعیت مجازی به فضای متاورس وارد شده و جریان دادگاه هم از طریق یک پخش زنده اینترنتی در یوتوب نشان داده شد.

بنابراین یک دادگاه کلمبیایی تبدیل به یکی از اولین دادگاه‌های دنیا شده که جلسه استماع یک پرونده را در فضای متاورس تجربه کرده و حتی ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز آزمایش‌هایی با فناوری واقعیت مجازی انجام دهد. این دادگاه در پلتفرم Horizon Workrooms شرکت متا صورت گرفته و به اعضای جلسه اجازه حضور با آواتارهای دیجیتالی در کنار یکدیگر را داده است.

بیشتر بخوانید: ورود پلیس اینترپل به متاورس ؛ مقدمه‌ای برای نظام‌بخشی دنیای جدید!

کلمبیا اولین برگزاری کامل یک جلسه دادرسی در متاورس را تجربه کرد!

«ماریا ویکتوریا کوئینونز»، قاضی دادگاه مگدالنا در کلمبیا، درباره این دادرسی آزمایشی بیان داشت: «استفاده از فناوری اطلاعات در پیشبرد رویه‌های قضایی با هدف تسهیل و تسریع این فرایندها انجام می‌شود».

گفتنی است که رسیدگی به این پرونده به‌صورت جزئی در متاورس ادامه خواهد یافت و احتمالاً رأی نهایی آن نیز از طریق همین فناوری به طرفین اعلام خواهد شد. قاضی دادگاه مگدالنا در این رابطه گفت: «این یک آزمایش آکادمیک است تا نشان دهد که استفاده از این فناوری ممکن است». او همچنین احتمال استفاده از این فناوری در پرونده‌های بعدی را نیز رد نکرده است.

برگزاری کامل یک جلسه دادرسی در متاورس

بااین‌حال، استفاده از این رویه چندان مورد استقبال عمومی واقع نشده است و در همین راستا 70 درصد از بینندگان این دادگاه نارضایتی خود را نسبت به آن ابراز کرده‌اند. به عقیده «خوان داوید گوتیرز»، استاد سیاست‌های عمومی دانشگاه روزاریو، به‌منظور بهره‌گیری از متاورس در رویه‌های قضایی هنوز اقدامات بیشتری مورد نیاز است: «برای انجام این کار به سخت‌افزاری نیاز دارید که افراد کمی آن را در اختیار دارند و این قضیه پرسشی را درباره دسترسی‌پذیری به عدالت و برابری مطرح می‌کند».

برگزاری کامل یک جلسه دادرسی در متاورس

کوئینونز ضمن پذیرش این انتقاد بیان داشته است که درباره هزینه‌ها و دسترسی‌پذیری به این فناوری هنوز امکان بحث وجود دارد؛ بااین‌حال او متاورس را گزینه‌ای مناسب به‌ویژه در پرونده‌های خشونت که طرفین تمایل به حضور فیزیکی با شخص دیگر در یک مکان را ندارد، می‌داند. به ادعای کوئینونز مدعی این تجربه فراتر از تماس‌های تصویری بوده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص برگزاری کامل یک جلسه دادرسی در متاورس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید