0

برنامه ویژه ایکس باکس برای حمایت از بازی‌سازان ژاپنی ؛ روشی برای مقابله با سونی؟

برنامه ویژه ایکس باکس برای حمایت از بازی‌سازان ژاپنی ؛ روشی برای مقابله با سونی؟
بازدید 306


مدیر ارشد ایکس باکس، خبر از برنامه‌هایی برای حمایت از بازی‌سازان ژاپنی داده است. این برنامه برای رقابت با سونی در زمینه ساخت بازی‌های اورجینال ژاپنی بیشتر است.

در مدت اخیر، عرضه همزمان کنسول‌های نسل جدید ایکس باکس در سری‌های ایکس و اس در ژاپن و سراسر دنیا، یکی از اقدامات مایکروسافت برای پیشتازی در بازار مهم بازی‌های ویدئویی قلمداد می‌شد.

آرون گروپس

با این حال فروش دستگاه‌های ایکس باکس نسبت به پلی استیشن 5 شرکت سونی در رده پایین‌تری قرار دارد. البته که میزان فروش نسل جدید ایکس باکس نسبت به نسل قبلی آن بهتر شده است.

همچنین میزان فروش ایکس باکس در ماه‌های می و ژوئن (اردیبهشت و خرداد) امسال نیز توانسته از پلی استیشن 5 پیشی بگیرد. با این حال مایکروسافت به این مقدار راضی نیست و برنامه‌هایی برای پیشی گرفتن از سونی دارد.

بیشتر بخوانید:‌ هکرها یک آسیب‌پذیری غیرقابل رفع در پلی استیشن 4 و 5 کشف کردند

برنامه ویژه ایکس باکس برای حمایت از بازی‌سازان ژاپنی

معاون ارشد واحد گیمینگ در مایکروسافت، سارا باند، ، در روز شنبه مقابل خبرنگار وب‌سایت IGN Japan در مورد موضوع ساخت و عرضه بازی‌های ژاپنی بیشتر توسط ایکس باکس، از علاقه و وجود برنامه‌های جدی برای حمایت از بازی‌سازان ژاپنی و بازیکنان این بازی‌ها خبر داد. باند در این ‌باره اعلام کرد:

یکی از موضوعاتی که من به‌شخصه برای آن بسیار هیجان زده هستم، تعداد بسیار زیاد استودیوها و پروژه‌هایی است که در حال حاضر توسط توسعه‌دهندگان ژاپنی برای مجموعه ایکس باکس در دست توسعه و پیشرفت است. هم‌اکنون بیش از 250 توسعه‌دهنده‌ی مختلف در تلاش برای ساخت بازی‌های جدید برای اکوسیستم ایکس باکس هستند.

او ادامه داد: «حدود 150 بازی نیز تا امروز به بازار عرضه شده است، که از این تعداد حدوداً 100 عدد از این بازی‌ها همین حالا روی سرویس گیم پس در دسترس بازیکنان هستند و ما به‌تازگی 15 بازی جدید نیز که توسط بازی‌سازان آسیایی در حال ساخت قرار دارند را معرفی کرده‌ایم که 13 عدد از آن‌ها، محصول استودیوهای ژاپنی هستند. پروژه‌های بسیار زیادی قرار است در ماه‌های آینده منتشر شوند و حتی پروژه‌های بیشتری نیز همین حالا مراحل ابتدایی ساخت خود را پشت‌سر می‌گذارند که ما بی‌صبرانه منتظر زمان مناسب برای معرفی آن‌ها هستیم».

مدیر برند ایکس‌باکس، فیل اسپنسر، همچنین در مصاحبه‌ای با نشریه فامیتسو، ضمن ابراز تمایل خود برای ایجاد ارتباطی گسترده و عمیق با بازی‌سازان ژاپنی، در مورد همکاری این شرکت با استودیوی کوجیما پروداکشنز برای خلق یک پروژه‌ی جدید اعلام کرد:

سال‌های زیادی از آشنایی من و آقای کوجیما می‌گذرد. او ایده‌های نو و بسیار خلاقانه‌ای درباره‌ی تجربه‌های گیمینگ دارد و بنابراین ما تصمیم گرفتیم برای امکان‌پذیر شدن این ایده‌ها روی پلتفرم ایکس باکس، با او در ساخت یک پروژه جدید همکاری کنیم. در جریان بازدید امروز مجموعه ایکس باکس از استودیوی کوجیما پروداکشنز، من فرصت این را داشتم که بخش‌هایی از این پروژه را که در مراحل ابتدایی توسعه است مشاهده کنم و می‌توانم بگویم برای من بسیار جالب بود.

بازی‌سازان ژاپنی

فیل اسپنسر همچنین در مصاحبه‌ای با وب‌سایت Game Watch ضمن اعلام آشنایی با نیازها و علاقه‌مندی‌های گیمرهای ژاپنی از تلاش تمامی مجموعه ایکس باکس برای ساخت چنین بازی‌هایی خبر داد.

لازم به ذکر است که دو بازی نقش‌آفرینی به نام‌های Blue Dragon و Lost Odyssey نیز که به‌ترتیب توسط استودیوی Mistwalker و هیرونوبو ساکاگوچی، خالق سری فاینال فانتزی و در سال‌های 2006 و 2007 عرضه شده‌اند، دو بازی ژاپنی مهم تاریخ ایکس باکس هستند. این بازی‌ها در سال‌های ابتدایی عرضه کنسول محبوب ایکس باکس 360 در دسترس کاربران قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره برنامه ویژه ایکس باکس برای حمایت از بازی‌سازان ژاپنی چیست؟ آیا این می‌تواند یک برنامه موفق برای مقابله با سونی باشد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: videogameschronicle

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید