0

برنامه مدیران خودرو برای تولید خودرو برقی ؛ «به ما یک معدن مس بدهید تا خودرو برقی بسازیم!»

برنامه مدیران خودرو برای تولید خودرو برقی ؛ «به ما یک معدن مس بدهید تا خودرو برقی بسازیم!»
بازدید 270


بهرام شریعت در آخرین نمایشگاه تحول صعنت خودرو، از برنامه مدیران خودرو برای تولید خودرو برقی سخن گفت و از دولت خواست که یک معدن مس در اختیار این شرکت قرار دهد.

اگر قرار باشد کشورها را به نسبت اتفاقات عجیب در گینس دسته‌بندی کنند، قطعا کشور ایران در رده نخست پیشنهادات و راهکارهای عجیب از جانب مسئولین قرار خواهد گرفت.

آبان تتر

درخواست معدن مس یا پانیوم از دولت، یکی از جدیدترین پیشنهاداتی است که بهرام شریعت برای برنامه مدیران خودرو برای تولید خودرو برقی مطرح کرده است که البته هنوز پاسخی از جانب دولت دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید: عرضه 8 خودرو سایپا در بورس کالا [+فهرست خودروها]

برنامه مدیران خودرو برای تولید خودرو برقی چیست؟

مدیرعامل مدیران خودرو گفته: «این شرکت یک پیشنهاد به دولت داده. در این پیشنهاد ذکر شده که دولت یک معدن مس یا پانیوم به مدیران خودرو اختصاص دهد.» شریعت می‌گوید، این اقدام موجب تولید موتور الکترونیکی و باتری خودروهای برقی می‌شود. اما دولت هنوز جوابی به این پیشنهاد نداده است.

در اینجا سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا صرفا در اختیار داشتن یک معدن مس یا پانیوم برای تولید خودرو برقی کافی است؟ و آیا تکنولوژی لازم برای انجام این کار را داریم؟ قبلا هم پیش آمده که شرکت‌های خودروسازی سعی در تولید خودروبرقی کرده بودند اما هیچ‌وقت به تولید انبوه نرسید.

شنیده‌ها حاکی از آن است که در کشور پتانسیل تولید خودروی برقی وجود دارد و حتما برای انجام این کار نیاز نیست معدن مسی در اختیار خودروسازان قرار گیرد. اما کارشناسان امر نظر دیگری دارند. به گفته کارشناسان، کشور، هنوز آماده این کار نیست و زیرساخت‌های لازم مانند جایگاه شارژ در خیابان‌ها وجود ندارد و مهیا کردن این زیرساخت‌ها زمان‌بر و البته هزینه‌بر است.

با این حال در آخرین نمایشگاه تحول صنعت با پیشنهاد جالب بهرام شریعت مبنی بر برنامه مدیران خودرو برای تولید خودرو برقی مواجه می شویم که تقاضای معدن مس از دولت کرده است.

شریعت، در آخرین نشست مدیران خودرو که امروز 5 شهریور برگزار شد با بیان اینکه این شرکت از ابتدا سال 1381 تا‌کنون توانسته 420 هزار دستگاه تولید و به بازار عرضه کند گفته: «مدیران خودرو توانسته از ابتدای سال ۱۳۸۱ تا کنون، ۴۲۰ هزار دستگاه خودرو تولید و به بازار عرضه کند و همچنین سومین شرکت در حوزه خدمات پس از فروش در کشور شود.»

به نظر می‌رسد برنامه مدیران خودرو برای تولید خودرو برقی تنها هدف این شرکت نیست و برنامه‌های دیگری نیز در سر دارد.

بهرام شریعت با ارائه چشم‌انداز پنج ساله عنوان داشت که این شرکت قصد دارد در سال 1401 تا 1402 120 هزار دستگاه و تا سال 1405، 350 هزار دستگاه را به فروش برساند. البته برنامه مدیران خودرو برای خودرو برقی نیز در این چشم‌انداز پنج ساله گنجانده شده و این شرکت قصد دارد تا 70 درصد از این تولید را بومی‌سازی کند.

در این نشست اعلام شد که مدیران خودرو به غیر از این دو کارخانه، به فکر راه‌اندازی کارخانه سومی نیز هست که برای احداث آن نیاز به 20 میلیون متر زمین دارد. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است، بخشی از این زمین به کارخانه تولید خودرو و قسمت دیگر به شهرک صنعتی اختصاص یابد و در بخش صنعتی کارخانه قطعه‌سازان ایرانی و خارجی با یکدیگر همکاری و فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره برنامه مدیران خودرو برای تولید خودرو برقی چیست؟ لطفا نظرات خود را از طریق کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید