0

برزیل مانع از فروش آیفون بدون شارژر می‌شود

برزیل مانع از فروش آیفون بدون شارژر می‌شود
بازدید 135


دولت برزیل از تصمیم اپل برای فروش آیفون بدون شارژر ناراضی است و با تعلیق فروش آیفون‌هایی که با شارژر عرضه نمی‌شوند، واکنش نشان داده است.

چند وقتی است که کمپانی‌های بزرگ موبایل، روند حذف شارژر‌ها از جعبه‌های موبایل خود را به بهانه حمایت از محیط زیست (شما بخوانید سود بیشتر) پیش گرفته‌اند. البته شروع این قضیه از کوپرتینویی‌ها بود و بعد از آن حتی شرکت‌ سامسونگ که از منتقدان این قضیه بود و به اپل خرده می‌گرفت، در نهایت با اپل همسو شد و بعد از آن سایر تولیدکنندگان موبایل نیز به این جریان پیوستند.

آبان تتر

بیشتر بخوانید:‌ اپل ایرپاد پرو 2 رسما معرفی شد

فروش آیفون بدون شارژر ، دغدغه زیست محیطی یا مالی؟ مسئله این است!

اپل برای اولین بار در سال 2020، برنامه‌های خود را برای کنار گذاشتن شارژر و هدفون، و تنها اکتفا به قرار دادن کابل USB-C به لایتنینگ همراه با آیفون‌های خود اعلام کرد و دلیل آن را نیز نگرانی‌های زیست محیطی قلمداد کرد.

این شرکت بیان کرد که حذف این دو لوازم جانبی که به طراحی و ساخت جعبه کوچک‌تر منجر می‌شود، تأثیرات زیست محیطی آیفون را کاهش می‌دهد. با این حال، برخی از کارشناسان معتقدند که این حرکت بیشتر به نفع اپل است تا محیط زیست.

برزیل مانع از فروش آیفون بدون شارژر می‌شود

کاملا پیش‌بینی می‌شد که این قضیه، به مذاق کاربران خوش نیاید؛ چرا که باید بابت خرید شارژر، مبلغ جداگانه‌ای می‌پرداختند. حال مدتی است که کشور برزیل در این قضیه موضعی کاملا متفاوت نسبت به سایر کشور‌ها گرفته و درصدد مقابله با این اقدام اپل از طریق ممنوعیت فروش آیفون بدون شارژر است.

پیشتر نیز وزارت دادگستری و امنیت عمومی برزیل علاوه بر توقف فروش برخی از مدل‌های آیفون، اپل را به پرداخت 2.3 میلیون دلار محکوم کرده و روند ثبت آیفون 12 را در Anatel، که یکی از اپراتور‌های مخابراتی برزیل است، لغو کرده بود.

این در حالی است که همین شب گذشته اپل در رویداد Far Out سری جدید آیفون‌های خود یعنی آیفون 14، 14 پلاس،‌ 14 پرو و 14 پرو مکس را رونمایی کرد که باز هم بدون شارژر هستند، ولی قطعا از همین حالا بسیاری در برزیل انتظار خریدشان را می‌کشند.

اپل در بیانیه‌ای که برای رویترز ارسال کرده است، اعلام کرده نسبت به این تصمیم اعتراض خواهد کرد. این شرکت در این رابطه این‌طور بیان کرد:

ما قبلاً چندین حکم دادگاهی در برزیل در این مورد داشته‌ایم و مطمئن هستیم که مشتریان ما از گزینه‌های مختلف برای شارژ دستگاه‌های خود آگاه هستند.

انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان برزیل، Senacon، بر این باور است که تصمیم اپل برای کنار گذاشتن شارژر و هدفون، امری سودجویانه است و اپل می‌تواند راه‌های دیگری را برای کاهش اثرات مخرب زیست‌محیطی محصولاتش پیدا کند، مانند تغییر پورت شارژ به USB-C.

این انجمن همچنین باور دارد که فقدان شارژر، دستگاه را ناقص کرده و مشتریان را مجبور می‌کند تا هزینه اضافی را در کنار هزینه خود آیفون بپردازند. این کشور که سال گذشته اپل را به دلیل عدم قرار دادن شارژر درون جعبه دستگاه‌های آیفون 12 محکوم کرد، می‌گوید که این شرکت هیچ اقدامی برای به حداقل رساندن خسارت انجام نداده و به فروش تلفن‌های همراه بدون شارژر ادامه می‌دهد.

این اولین باری نیست که اپل در سایر کشورها به دلیل تصمیم خود مبنی بر توقف قرار دادن ایرپاد و شارژر، همراه با آیفون‌های جدید با مشکلاتی مواجه می‌شود. پیش از این و بنابر قانونی در فرانسه، اپل ملزم بود که هدفون‌ها را در جعبه تمامی دستگاه‌های عرضه‌شده در این کشور قرار دهد، اما این قانون در اوایل سال جاری برداشته شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ممنوعیت برزیل بر فروش آیفون بدون شارژر چیست؟ نظرات خود را با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

منبع: TheVerge

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید