0

بررسی گلکسی ایکس کاور 6 پرو (Xcover 6 Pro) ؛ اقتصادی و مقاوم

بررسی گلکسی ایکس کاور 6 پرو (Xcover 6 Pro) ؛ اقتصادی و مقاوم
بازدید 132


مجله خبری آی تی و دیجیتال در این نوشتار، قصد دارد به بررسی گلکسی ایکس کاور 6 پرو (Xcover 6 Pro) بپردازد. سری محصولات ایکس کاور از گوشی‌های محکم و مقاوم سامسونگ هستند.

گوشی سامسونگ گلکسی ایکس کاور 6 پرو یکی از قدرتمندترین و محکم‌ترین گوشی‌هایی محسوب می‌شود که به‌تازگی معرفی و وارد بازار شده است. اگر شما هم به دنبال یک گوشی بادوام و محکم برای استفاده روزمره خود هستید، پیشنهاد ما گلکسی ایکس کاور 6 پرو است. این دستگاه با طراحی محکمی که دارد، می‌تواند تا سال‌ها برای شما کار کند و هیچ آسیبی نبیند.

قیمت روز گوشی های بازار ایران

بعد از درز اطلاعات و تصاویر مربوط به این تلفن همراه، نهایتاً گوشی سامسونگ گلکسی ایکس کاور 6 پرو روانه بازار شد. قبل از این‌که برای خرید این گوشی تصمیم بگیرید، باید بدانید که محصول مذکور نسبت به سایر تلفن‌های موجود در بازار که ویژگی‌های ظاهری چشمگیری دارند، ظاهر چندان جذابی ندارد. مهم‌ترین عاملی که باعث جذابیت آن می‌شود، طراحی محکم آن است. این موضوع تا حدی است که برخی می‌گویند این گوشی حتی در برابر سقوط‌های شدید هم سالم خواهد ماند.

بر اساس اطلاعاتی که در بالا ذکر کردیم، می‌توان گفت که سامسونگ تصمیم گرفته به‌جای بکار بردن فاکتورهای زیبایی در محصول جدید خود، مقاومت آن را افزایش دهد و زیبایی را فدای کیفیت کرده است. اگر شما نیز به دنبال یک گوشی محکم و بادوام هستید که بتوانید در محل کار از آن استفاده کنید، پیشنهاد ما سامسونگ گلکسی ایکس کاور 6 پرو است. در ادامه می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره این تلفن همراه جذاب کسب کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ 2022

بهترین گوشی های سامسونگ [در رده‌های مختلف قیمت]

بررسی گلکسی ایکس کاور 6 پرو (Xcover 6 Pro)

قبل از این‌که به بررسی این گوشی بپردازیم، خوب است بدانید که تقریباً اغلب گوشی‌های سامسونگ شبیه به یکدیگر هستند و تفاوت چندانی میان ظاهر آن‌ها وجود ندارد. تقریباً همه آن‌ها دارای صفحه‌نمایش بدون حاشیه هستند که دوربین آن‌ها در قسمت بالایی واقع شده است. قاب پشتی صاف پلاستیکی یا شیشه‌ای به همراه فریم‌های فلزی یا پلاستیکی نیز در همه آن‌ها مشترک است.

بررسی گلکسی ایکس کاور 6 پرو (Xcover 6 Pro)

در همین حین، گوشی سامسونگ گلکسی ایکس کاور 6 پرو رونمایی شد که مانند اغلب گوشی‌های هوشمند امروزی عمل می‌کند. همچنین این گوشی با قابلیت‌های طراحی منحصربه‌فردی که دارد، به کاربران خود این امکان را می‌دهد که آن را در تقریباً همه مکان‌ها استفاده کنند.

برای آشنایی بهتر با مشخصات گلکسی ایکس کاور 6 پرو ، ما در اینجا برای شما جدولی ارائه کرده‌ایم. در اینجا می‌توانید تمام اطلاعات موردنیاز درباره این تلفن جذاب و سخت‌جان را مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که هنوز اطلاعات دقیقی درباره قیمت ایکس کاور 6 پرو عرضه نشده است.

مشخصات سامسونگ گلکسی XCover 6 Pro
ابعاد و وزن 168.8 × 79.9 × 9.9 میلی‌متر، 235 گرم
نمایشگر 6.6 اینچ PLS LCD با رزولوشن Full HD+، نرخ نوسازی 120 هرتز

محافظت با کورنینگ گوریلاگلس Victus+

تراشه اسنپدراگون 778 گیگابایت
سیستم‌عامل اندروید 12 با رابط کاربری One UI
رم و حافظه رم 6 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایت

دارای درگاه حافظه

 

دوربین

ماژول دوگانه

دوربین اصلی (لنز واید) با سنسور 50 مگاپیکسل

دوربین فوق عریض (اولترا واید) با سنسور 8 مگاپیکسلی

دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل

باتری 4050 میلی‌آمپر، سرعت شارژ 15 وات (عدم پشتیبانی از فست‌شارژ)

(شارژر ندارد)

اسپیکر اسپیکر قوی، جک هدفون، به همراه پشتیبانی از سامسونگ دکس (Samsung Dex)
قابلیت‌ها دارای تأییدیه استاندارد IP68

وای‌فای 6E و اینترنت 5G

بررسی گلکسی ایکس کاور 6 پرو از نظر طراحی

همان طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، گوشی سامسونگ گلکسی به‌تازگی در بازار عرضه شده است. در ابتدا مشخصات فنی Galaxy XCover 6 Pro در کنسول گوگل‌پلی درز کرد و در آخر هم تمام اطلاعات آن منتشر شد. اولین موضوعی که در بررسی گلکسی ایکس کاور 6 پرو (Xcover 6 Pro) به آن اشاره می‌کنیم، طراحی این دستگاه است.

بررسی گلکسی ایکس کاور 6 پرو (Xcover 6 Pro)

همان طور که در ابتدای این نوشتار هم گفتیم، طراحی منحصربه‌فرد این دستگاه را می‌توان یکی از مهم‌ترین مشخصات گلکسی ایکس 6 پرو دانست. زیرا اصلی‌ترین دلیل ساخت محصول مذکور این بود که با طراحی محکم خود، بتواند برای محیط‌های مختلف مورداستفاده قرار بگیرد و کاملاً کاربردی باشد.

این تلفن همراه با ابعاد 168.8 × 79.9 × 9.9 میلی‌متر عرضه می‌شود. وزن این دستگاه ۲۳۵ گرم است و به همین دلیل هم می‌توان در همه‌جا از آن به‌راحتی استفاده کرد. ازآنجاکه این دستگاه طراحی بسیار محکم و مقاومی دارد برای استفاده روزمره در محل کار هم کاملاً مناسب است.

یکی قابلیت‌هایی که در مشخصات فنی Galaxy XCover 6 Pro مشاهده کردیم، تأییدیه استاندارد IP68 است. این بدان معنی است که این تلفن همراه در برابر گردوغبار و همچنین آب کاملاً از خود مقاومت نشان می‌دهد. این موضوع تا حدی است که شما می‌توانید به‌راحتی در زیر باران و حتی زیر آب هم از آن استفاده کنید و هیچ آسیبی به آن وارد نشود.

بررسی گلکسی ایکس کاور 6 پرو از نظر نمایشگر

گوشی گلکسی ایکس کاور 6 پرو با یک نمایشگر 6.6 اینچی از نوع PLS LCD با رزولوشن Full HD+ عرضه می‌شود. این نمایشگر با نرخ نوسازی 120 هرتزی، کیفیت قابل‌قبولی در اختیار شما قرار می‌دهد.

بررسی گلکسی ایکس کاور 6 پرو (Xcover 6 Pro)
مشخصات فنی Galaxy XCover 6 Pro

پنل این گوشی نیز تاچ قوی دارد. این بدان معنی است که با آزمایش و بررسی گلکسی ایکس کاور 6 پرو (Xcover 6 Pro) مشخص شده که این محصول دارای قابلیت لمس بالایی دارد؛ به‌طوری‌که با دستکش یا حتی دستان خیس هم می‌توان به‌راحتی از آن استفاده کرد.

علاوه بر این، تلفن همراه مذکور با استفاده از کورنینگ گوریلاگلس Victus+ محافظت می‌شود. ازآنجاکه این شیشه محافظ از جدیدترین لایه‌های محافظتی به شمار می‌رود، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که این دستگاه در برابر انواع ضربه‌ها از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می‌دهد.

علاوه بر تأییدیه IP68، این محصول دارای گواهی MIL-STD-810H نیز هست که نشان‌دهنده مقاومت بیشتر آن است. پس باتوجه‌ به این موضوعات که در بالا ذکر کردیم، می‌توان اطمینان حاصل کرد که سامسونگ گلکسی ایکس کاور 6 پرو نمایشگر فوق‌العاده‌ای که دارد و می‌تواند مقاومت بسیار خوبی در اختیار شما قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی M51 سامسونگ (Galaxy M51) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A23 سامسونگ (Galaxy A23) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی ایکس کاور 6 پرو از نظر تراشه و سیستم‌عامل

اکنون وقت آن رسیده که این تلفن همراه را از نظر تراشه نیز مورد بررسی قرار دهیم. همان طور که در جدول بالا نیز مشاهده می‌کنید، گوشی سامسونگ گلکسی ایکس کاور 6 پرو با استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۷۸ شش نانومتری مجهز شده است. بنابراین هنگامی که صحبت از تراشه می‌شود، گوشی گلکسی ایکس کاور 6 پرو نمی‌تواند با بسیاری از محصولات امروزی به رقابت بپردازد.

این گوشی با سیستم‌عامل مجهز به اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که تقریباً مشابه اغلب گوشی‌های جدید سامسونگ است.

بررسی گلکسی ایکس کاور 6 پرو (Xcover 6 Pro)
مشخصات فنی Galaxy XCover 6 Pro

بررسی گلکسی ایکس کاور 6 پرو (Xcover 6 Pro) از نظر رم و حافظه

درحالی‌که اغلب گوشی‌های هوشمند امروزی با رم بالا عرضه می‌شوند، سامسونگ گلکسی ایکس کاور 6 پرو با رم 6 گیگابایت، کاملاً معمولی به نظر می‌رسد. البته ازآنجاکه مهم‌ترین موضوع در ساخت این گوشی، طراحی محکم آن است، نمی‌توان از آن انتظار تراشه با قدرت بسیار بالا را داشت.

علاوه بر تراشه، از نظر حافظه داخلی نیز چندان چشمگیر نبوده و کاملاً معمولی به نظر می‌رسد. سامسونگ گلکسی ایکس کاور 6 پرو با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت عرضه شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

بااین‌حال، ازآنجاکه این دستگاه از درگاه کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند، قابلیت این را دارد که حافظه آن به‌دلخواه کاربران برسد. پس اگر فکر می‌کنید برای نصب برنامه‌های خود نیاز به فضای حافظه بیشتری دارید، نگران نباشید. زیرا با استفاده از یک کارت حافظه، تمام مشکلات شما از این منظر حل خواهد شد.

بررسی گلکسی ایکس کاور 6 پرو از نظر دوربین

گوشی سامسونگ گلکسی ایکس کاور 6 پرو از نظر دوربین هم عملکرد چندان چشمگیری ندارد. اما می‌تواند گزینه قابل‌قبولی برای مواقعی باشد که شما مجبور به عکس‌برداری از محیط‌های خطرناک هستید. این تلفن همراه با دوربین ماژول دوگانه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

بررسی گلکسی ایکس کاور 6 پرو (Xcover 6 Pro)

دوربین اصلی (لنز واید) این دستگاه با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی عرضه می‌شود و در کنار آن هم یک حسگر اولترا واید (فوق عریض) با کیفیت ۸ مگاپیکسل با دیافراگم ۲.۲ روانه وجود دارد. همچنین دوربین سلفی این گوشی با کیفیت 13 مگاپیکسل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که این دوربین هم درون حفره‌ای در بالا و وسط صفحه‌نمایش واقع شده است.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A73 سامسونگ (Galaxy A73) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M13 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

باتری

این تلفن همراه جذاب و محکم، دارای یک باتری با ظرفیت ۴۰۵۰ میلی‌آمپر بر ساعت است. برخلاف بسیاری از گوشی‌های جدید و برندهای دیگر، باتری گوشی سامسونگ گلکسی ایکس کاور 6 پرو قابل تعویض است و در صورت نیاز، می‌توانید آن را با یک باتری دیگر تعویض نمایید.

به‌علاوه، سامسونگ گلکسی دارای شارژ سیمی ۱۵ واتی است. این موضوع نشان می‌دهد که محصول مذکور برخلاف گوشی‌های هوشمند جدید، از قابلیت فست‌شارژ پشتیبانی نمی‌کند و برای شارژ کردن آن، به زمانی بیشتر از دو ساعت نیاز خواهید داشت.

نکته دیگری که باید بدانید، این است که دستگاه مذکور مانند بسیاری از محصولات جدید سامسونگ، بدون شارژر به فروش می‌رسد. این بدان معنی است که اگر قصد خرید این تلفن همراه را دارید، باید شارژر آن را به‌صورت مجزا خریداری نمایید. اما به‌طورکلی، این گوشی با طراحی محکمی که دارد، باتری نسبتاً خوبی عرضه می‌کند و می‌توانید به‌راحتی تا ساعت‌ها از آن استفاده نمایید.

بررسی گلکسی ایکس کاور 6 پرو (Xcover 6 Pro)
مشخصات فنی Galaxy XCover 6 Pro

بررسی گلکسی ایکس کاور 6 پرو از نظر اسپیکر

این گوشی با یک اسپیکر نسبتاً قدرتمندی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این دستگاه با پشتیبانی از قابلیت جک هدفون و همچنین سامسونگ دکس (Samsung Dex)، صدای بازی‌های ویدئویی، فیلم‌ها و تماس‌ها را با کیفیت خوبی به شما عرضه می‌کند.

کلام آخر

گوشی سامسونگ گلکسی ایکس کاور 6 پرو یکی از محصولات جذاب و محکم این برند به شمار می‌رود که در بازار وجود دارد. برای این‌که اطلاعات بیشتری درباره این گوشی سخت و محکم کسب کنید، بررسی گلکسی ایکس کاور 6 پرو (Xcover 6 Pro) را مطالعه فرمایید. البته هنوز قیمت ایکس کاور 6 پرو  اعلام نشده و اطلاعات رسمی در این باره در دسترس نیست.

سؤالات متداول

آیا خرید گوشی سامسونگ گلکسی ایکس کاور 6 پرو ارزش دارد؟

گوشی گلکسی ایکس کاور 6 پرو یکی از محصولات سامسونگ است که با طراحی محکمی که دارد، برای محل کار کاملاً مناسب به نظر می‌رسد. بااین‌حال، این دستگاه دوربین فوق‌العاده‌ای ندارد و اگر به دنبال دستگاهی هستند که با استفاده از آن فیلم‌برداری یا عکاسی کنید، Galaxy XCover 6 Pro گزینه خوبی به نظر نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید:

منبع: androidpolice

نظر شما درباره بررسی گلکسی ایکس کاور 6 پرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید