0

بررسی پوکو F4 شیائومی ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی پوکو F4 شیائومی ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری
بازدید 321

[ad_1]

پوکو امسال تغییرات خیلی جذابی را در محصول جدید خود اعمال نکرده و شاید اساسی‌ترین تغییرات مربوط به تغییر طراحی ظاهری گوشی باشد. در ادامه با جزییات بیشتر به بررسی پوکو F4 شیائومی می‌پردازیم.

سری F از محصولات پوکو را به عنوان سری رده‌بالا و پرچمدار این برند می‌شناسند. کمپانی پوکو درمجموع، محصولاتی اقتصادی و در عین حال، با مشخصات قابل توجه را روانه بازار می‌کند. این موضوع را پوکو اف 3 با برچسب قیمت زیر 300 یورویی و تجهیز به پردازنده،‌ باتری و نمایشگر باکیفیت ثابت کرده بود و حال نوبت به جانشین گوشی محبوب پوکو رسیده است.

مستر بلیط

پوکو به تازگی از گوشی‌های F4 و X4 GT رونمایی کرده است. در ادامه با بررسی گوشی پوکو F4 همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی پوکو F4 شیائومی

این گوشی محبوب اجزایی حرفه‌ای دارد که می‌توان برای انجام کارهای مختلف روی آن حساب کرد. گوشی پوکو F4 یکی از مدل‌هایی است که طرفداران پوکو برای معرفی و حضور آن در بازار موبایل لحظه شماری می‌کردند، زیرا نسل قبلی آنقدر خوب ساخته شده بود که توانست محبوبیت زیادی کسب کند. با بررسی گوشی پوکو F4 همراه ما باشید.

بررسی پوکو F4 شیائومی ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گوشی پوکو F4 از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

 

پوکو امسال طراحی‌های تخت را به عنوان ترند سال استفاده کرده است. گوشی پوکو F4 نیز از همان زبان طراحی سال قبل بهره برده، اما لبه‌های تخت آن، نشان‌دهنده سبک جدید طراحی هستند. از تصاویر آن مشخص است که این گوشی بسیار زیبا و جذاب است و توانسته نظر بسیاری افراد را به خود جلب کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A72 سامسونگ ؛ قدرتمندترین سری A کدام است؟

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

بررسی پوکو F4 شیائومی از نظر صفحه نمایش

پوکو برای سری F خود همیشه از بهترین و بروزترین نمایشگرها استفاده می‌کند. در این گوشی جدید یک نمایشگر آمولد 6.67 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی تعبیه شده است که وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل دارد.

 

با بررسی پوکو F4 شیائومی متوجه می‌شویم که پوکو میزان روشنایی نمایشگرهای خود را نیز افزایش داده است. حداکثر روشنایی نمایشگر پوکو اف 4 به 1300 نیت می‌رسد. این نمایشگر از دالبی ویژن و HDR10 پلاس نیز پشتیبانی می‌کند و با لایه محافظتی گوریلا گلس 5 حفاظت می‌شود.

بررسی پوکو F4 شیائومی از نظر دوربین

دوربین از اجزای مهم یک گوشی است. امروزه اکثر کاربران هنگام خرید گوشی به دوربین آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. در صورتی که کیفیت دوربین گوشی مناسب باشد کاربران می‌توانند به آسانی تصاویری با کیفیت ثبت کنند.

POCO F4 البته در بخش دوربین پیشرفت‌هایی داشته و برای مثال اولین گوشی سری اف از محصولات پوکو است که با تثبیت‌کننده تصویر (OIS) عرضه شده است. این گوشی از یک ماژول دوربین سه گانه برخوردار است.

در پنل پشتی، سنسورهای 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولتراواید و البته 2 مگاپیکسلی ماکرو قرار دارند. دوربین سلفی دستگاه نیز یک سنسور 20 مگاپیکسلی است.

 

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

بررسی گوشی پوکو F4 از نظر باتری

از دیگر اجزای مهم یک گوشی باتری آن است. باتری گوشی در صورتی که کیفیت و ظرفیت مناسب داشته باشد می‌تواند به ما کمک کند تا بهترین استفاده را از گوشی داشته باشیم. اما در صورتی که خلاف این باشد استفاده از گوشی امکان پذیر نخواهد بود.

این گوشی از یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. اما نکته مهم این است که سرعت شارژ از 33 وات در نسل قبلی به 67 وات افزایش یافته و این بدان معنا است که محصول جدید پوکو تنها در 38 دقیقا کاملا شارژ می‌شود که نسبت به نسل قبل در نوع خود پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود.

بنابراین می‌توان به خوبی روی باتری این گوشی حساب کرد. این گوشی با این باتری مناسب حتما می‌تواند نیاز تمام کاربران را برآورده کند. از دیدن فیلم و سریال و گوش دادن به موسیقی تا انجام انواع بازی با گوشی به راحتی قابل انجام است.

بررسی پوکو F4 شیائومی از نظر نرم افزاری

گوشی‎‌هایی که در سال 2022 معرفی می‌شوند، برپایه اندروید 12 خواهند بود و پوکو همچنان از پوسته سفارشی شیائومی استفاده خواهد کرد. گوشی پوکو F4 نیز همراه با MIUI 13 و لانچر اختصاصی پوکو راهی بازار شده است.

پوکو لانچر، رابط‌کاربری اختصاصی است که می‌توانید در گوشی‌های این زیر مجموعه شیائومی از آن استفاده کنید. البته باید بگوییم که این رابط‌کاربری در میان کاربران قبلا خیلی محبوب نبود اما آپدیت جدید پوکو لانچر توانسته تمام مشکلات گذشته این رابط‌کاربری را بهبود بخشد.

 

پوکو پیش‌تر لانچر خود را در پلی استور منتشر کرده بود. این لانچر سریع است و فضای چندانی اشغال نمی‌کند، اما نسبت به رابط‌کاربری MIUI امکانات کم‌تری دارد. بسیاری از مواردی که می‌توانستید در نسل‌های پیشین MIUI بیابید در Poco Launcher به چشم نمی‌خورد که با آمدن ورژن جدید این مشکلات حل شده است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ (Xiaomi 11T Pro vs. Samsung S21 FE)

مقایسه پوکو اف 4 جی تی با پوکو ایکس 3 پرو (POCO F4 GT Vs POCO X3 Pro)

بررسی پوکو F4 شیائومی از نظر سخت افزاری

اگر مشخصات گوشی شیائومی پوکو F4 از نظر سخت‌افزار چشمگیر نباشد، محال است از این گوشی در بازارهای جهانی استقبال شود، چرا که قدرت سخت‌افزاری مدل قبلی همچنان زبانزد خاص و عام است.

خبرهای درز شده در مورد گوشی POCO F4 نشان می‌داد که احتمالاً این مدل از همان تراشه آمریکایی سال قبل، یعنی Snapdragon 870 استفاده خواهد کرد و درست بود.

پوکو اف 4 نیز مانند پوکو اف 3 از همان تراشه اسنپدراگون 870 استفاده می‌کند که گرچه برای پوکو اف 3 انتخاب ایده‌آلی به نظر می‌رسید؛ اما برای این گوشی جدید به نظر کمی قدیمی است.

شرکت کوالکام، اسنپدراگون 870 را به عنوان یکی از به روزترین و قدرتمندترین تراشه های خود در اواسط سال 2021 به بازار عرضه کرد تا در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های رده بالا مورد استفاده قرار گیرد. این پردازنده سریع با سرعت 3.2 گیگاهرتزی توانسته نسبت به سایر رقبای خود سریع تر عمل کرده و با استفاده از پردازنده مرکزی Kyro 585 و پردازنده گرافیکی آدرنو 650، به یکی از برترین تراشه های سری 8 اسنپدراگون تبدیل شود.

 

این محصول در دو نسخه مختلف با 6/8 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود که به ترتیب حدود 400 و 450 یورو قیمت دارند.

بررسی پوکو F4 شیائومی از نظر کیفیت صدا

از دیگر اجزای مهمی که انتظار می‌رود یک گوشی هوشمند داشته باشد اسپیکر باکیفیت است زیرا بسیار کاربردی است. برای دیدن فیلم و سریال و همچنین گوش دادن به موسیقی و انجام بازی وجود اسپیکر مهم است.

در این گوشی نیز از اسپیکرهای قوی و با کیفیت استفاده شده است. کیفیت صدای این اسپیکرها بسیار خوب بوده و صدا به خوبی منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 10 پرو با می 11 لایت (Xiaomi Redmi Note 10 Pro vs. Mi 11 Lite)

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A73 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A73)

در این مطلب به معرفی و بررسی گوشی پوکو F4 پرداختیم. یک گوشی حرفه‌ای و باکیفیت که البته به تازگی هم معرفی شده است. این گوشی موفق با داشتن ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی یکتا و منحصر به فرد می‌تواند نیاز کاربران را برآورده کند. محصولات کمپانی پوکو طرفدارانی بسیار دارند.

سوالات متداول

آیا گوشی poco f4 ارزش خرید دارد؟

گوشی poco f4 یک انتخاب جذاب برای افرادی است که می‌خواهند با یک قیمت معقول، گوشی مناسب بازی بخرند که امکانات و ویژگی‌های بسیاری داشته باشد. گوشی پوکو f4 قیمت مناسبی دارد و می‌تواند به این نیاز این مدل از کاربر به خوبی پاسخ دهد و برای افراد زیادی نقش یک مدل گیمینگ و قدرتمند را بازی کند. از جمله ویژگی‌ها و قابلیت‌های گوشی پوکو f4 می‌توان به قدرت سخت‌افزاری بالا و مناسب گیم، عملکرد باتری مناسب، مناسب بودن قیمت گوشی poco f4 و نمایشگر باکیفیت همراه با نرخ نوسازی بالا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بررسی پوکو F4 شیائومی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال و سایر کاربران در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید