0

بررسی و آزمایش گوشی مفهومی اینفینیکس

بررسی و آزمایش گوشی مفهومی اینفینیکس
بازدید 410


اینفینیکس اخیراً یک گوشی مفهومی جذاب به نام Infinix Concept Phone 2021 طراحی کرده است که سیستم شارژ جدید Ultra Flash Charge (UFC) را به نمایش می‌گذارد که دارای قدرت شارژ 160 وات است و ادعا می‌کند که می‌تواند باتری 4000 میلی آمپر ساعت را فقط در 10 دقیقه شارژ کند.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از gsmarena، علاوه بر این دو فناوری جدید دیگر به نام فناوری الکتروکرومیک و الکترو لومینس در این گوشی استفاده شده که با استفاده از آن قاب گوشی، تغییر رنگ می‌دهد.

با ما همراه باشید تا به آزمایش Infinix Concept Phone 2021 و سیستم شارژ فوق العاده سریع 160 وات آن بپردازیم.

در ابتدا این سؤال از اینفینیکس  مطرح شد که آیا شارژ 160 وات برای یک گوشی موبایل خطرناک نیست؟ Infinix پاسخ داد که 20 سنسور دما در این گوشی به کار گرفته شده است تا دمای آن را زیر 40 درجه سانتیگراد / 104 درجه فارنهایت نگه دارد.

سیستم شارژ فوق العاده سریع 160 وات

آداپتور شارژر بر اساس ماده نیمه هادی‌های گالیم نیترید (GaN) و کاربید سیلیکون (SiC) ساخته شده است. از آنها در خودروهای برقی نیز استفاده می‌شود زیرا بازده بسیار بالایی دارند .

باتری 8C به کار گرفته شده در این گوشی، مقاومت داخلی کمتری دارد که این مقاومت به میزان 18 درصد کمتر از باتری‌های 6C است که به معنای تولید گرمای کمتری هنگام شارژ است.

منظور از C چیست؟ درجه بندی C نشان می‌دهد باتری نسبت به ظرفیت، در چه زمانی شارژ و دشارژ می‌شود. به عنوان مثال، یک باتری 1000 میلی آمپر ساعتی 1C را می‌توان با سرعت 1000 میلی آمپر در 1 ساعت شارژ / تخلیه کرد. یک باتری 2C با همان ظرفیت می‌تواند 2000 میلی آمپر را در 0.5 ساعت انجام دهد.

علاوه بر این شرکت تکنولوژی Supe Charge Pump توسعه داده است که در واقع قادر است ولتاژ ورودی را از USB-C به ولتاژی تبدیل کند که به خود باتری وارد می‌شود. این فناوری قادر است 98.6 درصد بازده بیشتر ایجاد کند.

این گوشی با باتری 4000 میلی آمپر ساعت و 8 درجه‌ای، زمان شارژ نظری 8 یا 7 و نیم دقیقه را به خود اختصاص داده است. البته باتری‌های لیتیوم برای طولانی شدن عمر خود با حداکثر سرعت شارژ نمی‌شوند.

آزمایش شارژ باتری گوشی اینفینیک

برای اولین آزمایش، ما از یک باتری کاملاً خالی شروع می‌کنیم.

در عرض 2 دقیقه، باتری 22٪ شارژ داشت و در 4 دقیقه و 45 ثانیه به 50٪ رسید. سپس در 10 دقیقه 90٪ و در نهایت در 11:28 100٪ شارژ کامل آمد.

ما برای مراقبت از تلفن و شارژر از یک دوربین حرارتی استفاده کردیم. سیستم امنیتی تلفن دمای آن را زیر 40 درجه سانتیگراد نگه داشته‌اند. در واقع، دما در طول شارژ بین 39.5 درجه سانتیگراد و 40 درجه سانتیگراد در نوسان بود. این آزمایش در یک اتاق تهویه مطبوع در دمای 25 درجه سانتیگراد انجام شده است.

خود شارژر نیز در دمای 40 درجه سانتیگراد یا پایین‌تر ماند، که نشان می‌دهد آنقدرها داغ نشده است.

برای واقعی‌تر بودن آزمایش از یک گوشی با شارژ سی درصد استفاده کردیم. روال شارژ گوشی به صورت زیر بود:

60 ثانیه 39 درصد شارژ، سپس 46٪ در 2 دقیقه، 70٪ در 5 دقیقه و شارژ کامل در 9 دقیقه و نیم انجام شد.

بررسی فناوری الکتروکرومیک:

در طراحی پشت گوشی از کلمه‌ی NOW استفاده شده که بخشی از شعار تبلیغاتی این شرکت تحت عنوان The future is NOW است. همین عبارت NOW با فناوری الکتروکرومیک و الکترولومینیسنت تغییر رنگ می‌دهد.

این تغییر رنگ در Infinix Concept Phone 2021 از رنگ خاکستری تیره به آبی است. مثلاً درصورت تماس ورودی تغییر رنگ می‌دهد. این تغییر تدریجی است و به عنوان یک سیستم اطلاع رسانی مفید نیست.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید