0

بررسی مشخصات فنی کیا پیکانتو 2023 [+امکانات رفاهی و قیمت]

بررسی مشخصات فنی کیا پیکانتو 2023 [+امکانات رفاهی و قیمت]
بازدید 59


شرکت کوشا خودرو قصد دارد در راستای آزادسازی واردات خودرو، محصولات کیاموتورز را وارد کشور کند و یکی از این خودروها، پیکانتو 2023 است. در ادامه با بررسی مشخصات فنی کیا پیکانتو 2023 همراه ما شوید.

واردات خودرو سرانجام پس از 5 سال ممنوعیت آزاد شد. قرار است خودروهای خارجی به زودی تحویل گمرک داده شوند و از طریق تالار شیشه‌ای بورس به فروش برسند. طبق اعلام فهرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، کوشا خودرو یکی از واردکنندگان خودرو و نماینده رسمی کیاموتورز در ایران خواهد بود و کیا پیکانتو 2023 هم در لیست خودروهای وارداتی این کمپانی دیده می‌شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی کیا پیکانتو 2023 بپردازیم و اطلاعاتی را درباره مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت این خودرو در اختیار شما قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023

بررسی مشخصات فنی کیا سراتو 2023

بررسی مشخصات فنی کیا پیکانتو 2023

محصولات جذاب و متنوعی از کمپانی کره‌ای کیا قرار است وارد بازار شوند که یکی از مدرن‌ترین آنها کیا پیکانتو مدل 2023 خواهد بود. ورود این خودرو بر اساس وب‌سایت کوشا خودرو به کشور قطعی شده و به زودی در خیابان‌های شهر شاهد جولان دادن آن خواهیم بود. شاید بتوان با اغماض گفت که پیکانتو هم قطارانی همچون هیوندای آی 10 یا میتسوبیشی میراژ دارد و به عنوان آفرودرهای شهری جمع و جور شناخته می‌شود.

بررسی مشخصات فنی کیا پیکانتو 2023
بررسی مشخصات فنی کیا پیکانتو 2023

به‌طور کلی، پیکانتوی کره‌ای‌ها مثل میراژ، جان می‌دهد برای شهرهای شلوغ و پرجمعیتی مثل پکن یا تهران! یکی از مهم‌ترین مزایای این هاچ بک‌های جذاب، مصرف سوخت کم و مقرون‌به‌صرفه بودن آنها است که رانندگی را نیز راحت و آسان خواهد کرد. اولین نسل از کیا پیکانتو در سال 2003 میلادی معرفی و سپس عرضه شد. دومین نسل از این آفرودر شهری با تیراژ بالا وارد کشورمان شد و حتی اندکی از نسل سوم این ماشین وارد ایران شد ولی به سد ممنوعیت واردات برخورد کرد.

طراحی ظاهری کیا پیکانتو مدل 2023

با نگاهی به نسل دوم پیکانتو در ایران متوجه خواهیم شد که با فیس لیفت نسل سوم شباهت‌های زیادی دارد. المان‌های طراحی تقریباً همان است و زبان طراحی جدیدی به کار نرفته و تنها چیزی که به چشم می‌آید، جزئیات جذابی است که مشتری پسند به نظر می‌رسد. برای مثال هم اکنون جلو پنجره به کلی عوض شده و سپر جلویی را دو چراغ یکپارچه و به هم پیوسته می‌پوشانند.

اندازه و قواره چراغ‌های نمای جلو تغییری نکرده ولی گرافیک عقب و جلو دچار تغییرات جدید و البته زیبایی شده که حس به روز و مدرن بودن به آدم می‌دهد. به هر حال در رده و سگمنت این خودروی جمع و جور شهری، پیکانتو گل کاشته و به عبارت دیگر در قیاس با رقبای مذکور، طراحی زیبا و دلبرانه‌تری دارد.

محیط داخلی و امکانات رفاهی کیا پیکانتو مدل 2023

با ورود به کابین داخلی، اولین چیزی که توجه‌مان را جلب می‌کند، المان‌های ساده و قطعات و متریال پلاستیکی است. البته منظورمان از طراحی ساده و المان‌های نه چندان پیچیده این نیست که پیکانتو در برابر رقبایش کم بیاورد. می‌توان گفت کیا پیکانتو 2023 در قیاس با سایر رقبا مدرن‌تر و جذاب‌تر است.

 

با خرید مدل فول آپشن این هاچ بک جذاب یک صفحه نمایش لمسی در مرکز سیستم مولتی مدیا نصیبتان می‌شود و کلاستر آنالوگ به همراه کامپیوتر سفری هم در پشت فرمان تعبیه شده است.

بررسی کیا پیکانتو نشان می‌دهد که نباید از این خودرو انتظار یک سدان عریض و طویل داشت؛ فاصله محوری به حدی است که ردیف دوم فضای اندکی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023

بررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

یکی از مهم‌ترین مزایای کیا پیکانتو، دریافت سه ستاره ایمنی از موسسه اروپایی یورو انکپ است. علاوه‌براین، در موسسه آسیایی ایمنی توانست 5 ستاره دریافت کند. از جمله امکانات رفاهی نسخه فول آپشن این سدان سایز کوچک می‌توان به 6 ایربگ 10 نقطه‌ای، سیستم کنترل پایداری، دوربین و سنسور دنده عقب، کنترل حرکت در سربالایی، آینه‌های جانبی تاشوی برقی، ترکیب ال ای دی چراغ‌های عقب و سنسور نور اشاره کرد.

بررسی مشخصات فنی کیا پیکانتو 2023
بررسی پیکانتو 2023

بررسی مشخصات فنی کیا پیکانتو 2023

زیر کاپوت این خودروی کره‌ای یک پیشرانه 1.2 لیتری چهار سیلندر خطی تعبیه شده که می‌تواند حداکثر 83 اسب بخار قدرت و 122 نیوتن متر گشتاور تولید کند. موتور تنفس طبیعی پیکانتو در قیاس با موتورهای توربوشارژ هم استهلاک کمتری دارد و هم با بنزین ایران سازگارتر است. نیروی محرکه این خودرو از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتومات به محور جلو منتقل می‌شود.

بررسی مشخصات فنی کیا پیکانتو 2023 نشان می‌دهد که از پیشرانه این خودرو نباید انتظار زیادی داشت؛ چرا که برای مصارف درون شهری در نظر گرفته شده و حتی اگر اقدام به خریداری نسخه فول کنید، باز هم همین توان و نیروی محرکه نصیب شما خواهد شد. از یک خودروی تنفس طبیعی سایز کوچک و جمع جور نباید انتظار شتاب و چابکی بالا داشت.

بررسی مشخصات فنی کیا پیکانتو 2023

قیمت کیا پیکانتو 2023

کوشا خودرو پس از قطعی شدن آیین نامه واردات خودرو و تعیین سقف قیمتی برای خودروهای خارجی، اقدام به رایزنی با کیاموتورز و وزارت صنعت، معدن و تجارت کرد. بعد از آن که فهرست پیشنهادی این واردکننده در وزارت صمت تأیید شد، واردات پیکانتو مدل 2023 در دستور کار قرار گرفت.

به زودی اولین محموله خودروهای کیا، از جمله پیکانتو راهی بازار کشورمان می‌شود و از طریق بورس کالا به فروش می‌رسد. گفته شده قیمت نسخه‌های مختلف این سدان از 12 تا 16 هزار دلار قیمت دارد و اگر ارز کنونی را در نظر بگیریم، حدود یک میلیارد تومان باید هزینه کرد. با چنین مشخصاتی به نظر می‌رسد گزینه‌های جذاب‌تری برای خرید وجود دارد.

سوالات متداول

مشخصات فنی کیا پیکانتو 2023 چیست؟

زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 1.2 لیتری تعبیه شده که می تواند نهایتا 83 اسب بخار قدرت و 122 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه نیز از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتومات به چرخ های جلو منتقل می‌شود.

امکانات رفاهی و ایمنی کیا پیکانتو 2023 چیست؟

6 ایربگ 10 نقطه‌ای، سیستم کنترل پایداری، دوربین و سنسور دنده عقب، کنترل حرکت در سربالایی، آینه‌های جانبی تاشوی برقی، ترکیب ال ای دی چراغ‌های عقب و سنسور نور.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی مشخصات فنی کیا پیکانتو 2023 چیست؟ به نظر شما واردات این خودرو می‌تواند تاثیری بر وضعیت نابسامان بازار خودرو در ایران داشته باشد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید