0

بررسی مشخصات فنی کیا سونت 2023 [+امکانات رفاهی و قیمت]

بررسی مشخصات فنی کیا سونت 2023 [+امکانات رفاهی و قیمت]
بازدید 96


کوشا خودرو به عنوان نماینده انحصاری کیاموتورز قصد دارد محصولات اقتصادی این برند، ازجمله کیا سونت 2023 را وارد کشور کند. در ادامه به بررسی مشخصات فنی کیا سونت 2023 می‌پردازیم و اطلاعاتی را درباره امکانات رفاهی و قیمت این خودرو در اختیار شما قرار می‌دهیم.

آینده واردات خودرو تا به امروز در دست‌های کوشا خودرو و برند کره‌ای کیاموتورز است؛ چرا که قرار است 9 محصول از سبد خودرویی این شرکت خارجی به بورس کالای ایران راه یابد. اغلب این خودروها، اقتصادی، ارزان قیمت و مطابق با سقف تعیین شده در آیین نامه واردات خودرو هستند. یکی از کراس اوورهای جذاب کیا برای بازار کشورمان، سونت 2023 است. در ادامه با بررسی کیا سونت 2023 با ما همراه شوید.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023

بررسی مشخصات فنی کیا سونت 2023

سونت یک خودروی ساب کامپکت محسوب می‌شود و از آنجایی که سگمنت پرطرفدار و محبوبی دارد، آینده خوبی برایش تصور می‌شود. در ادامه قصد داریم به بررسی مشخصات فنی کیا سونت 2023 بپردازیم و طراحی ظاهری، امکانات رفاهی و ایمنی و قیمت این کراس اوور را شرح دهیم.

بررسی مشخصات فنی کیا سونت 2023
بررسی مشخصات فنی کیا سونت 2023

اولین بار در سال 2020 میلادی بود که کیا سونت راهی بازارهای جهانی شد. بازار هدف برای عرضه این شاسی بلند، هند بود و ازآنجایی‌که با استقبال خوبی مواجه شد، کیاموتورز تصمیم گرفت دایره وارداتی خود را گسترش دهد و سونت را به سایر کشورها صادر کند. هم اکنون مقصد این کراس اوور کشورهای توسعه نیافته‌ای نظیر خاورمیانه، آفریقا و جنوب شرقی آسیا است.

سونت روی پلتفرم هیوندای ونیو سوار شده و اگر سری به سایت تولیدی این شرکت بیندازیم، متوجه خواهیم شد خط تولید این خودرو در سه کشور هند، ویتنام و اکوادور راه اندازی شده است. همان‌طور که گفتیم کوشا خودرو به عنوان نماینده رسمی و انحصاری قصد دارد سونت و هشت خودروی جذاب و اقتصادی دیگر از کیا را وارد کشور کند.

طراحی ظاهری و کابین کیا سونت 2023

در کنار خودروهای اقتصادی و ارزان قیمتی مثل کیا پگاس و کیا ریو، سونت نیز کراس اووری اقتصادی به شمار می‌آید که توانسته محبوبیت بسیاری به دست آورد. طراحی این خودرو از دیگر شاسی بلندها نظیر اسپورتیج و کی 5 ساده‌تر است؛ ولی در کل با محصولی زیبا طرف هستیم.

بررسی مشخصات فنی کیا سونت 2023

خوشبختانه علیرغم قیمتی که برای این کراس اوور در نظر گرفته شده، طراحی ظاهری جذابی دارد. از جمله المان‌های مدرن سونت می‌توان به جلو پنجره دماغه ببر، تزئینات کرومی اطراف جلو پنجره، چراغ‌های روشنایی روز به همراه خطوط شکسته، تزئینات نقره‌ای سپرهای جلو و عقب، قطعات مشکی رنگ دو طرف شیشه عقب، پف جذاب گلگیرها و درب موتور و چراغ‌های یکپارچه عقب اشاره کرد.

متریال داخل کیا سونت از جنس پلاستیک خشک است ولی چون امکاناتی مثل فرمان دی کات، مانیتور ایستاده با قاب یکپارچه پشت آمپر و طرح مدرن دریچه‌های تهویه مطبوع دارد، اسپرت و به روز به چشم خواهد آمد. به طور کلی کراس اوور اقتصادی کیاموتورز به تناسب قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارد، طراحی رضایت بخش و قابل قبولی را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی کیا سراتو 2023

بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023

مشخصات فنی کیا سونت 2023

گفتیم سونت تنها برای بازار کشور هند برنامه‌ریزی شده بود ولی به لطف استقبال خوبی که از آن شد، به سایر بازارها راه یافت. در حال حاضر به علت پاره‌ای محدودیت‌ها در هند تنها نسخه‌های اقتصادی این کراس اوور عرضه شده‌اند. این پیشرانه‌ها کم حجم و بهینه هستند تا از قیمت نهایی خودرو کاسته شود.

بررسی مشخصات فنی کیا سونت 2023
بررسی کیا سونت 2023

قدرتمندترین موتورهایی که برای کیا سونت سراغ داریم، در بازار خاورمیانه حضور دارند. به احتمال زیاد کوشا خودرو اقدام به واردات همین مدل‌ها خواهد کرد و باید منتظر تصمیم نهایی مدیران این شرکت باشیم. نام این پیشرانه‌ها اسمارت استیم یا بخار هوشمند است و 1.5 لیتر حجم دارند. علاوه‌براین، پیشرانه مذکور مجهز به سیستم پاشش سوخت چندنقطه‌ای است که می‌تواند در بهترین حالت 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

نیروی محرکه سونت از طریق یک گیربکس سی وی تی ضریب متغیر راهی محور جلو می‌شود و در هر 100 کیلومتر مسافتی که با آن طی کنید حدود 5.7 لیتر سوخت مصرف می‌کند. همچنین کراس اوور سونت می‌تواند تنها در عرض 12.5 ثانیه از سکون مطلق به شتاب صد کیلومتر برسد. با دقت در مشخصات فنی این کراس اوور پی می‌بریم که سونت توانایی‌های حرکتی عادی دارد و نباید انتظارات بالایی از آن داشت.

امکانات رفاهی کیا سونت 2023

پس از بررسی مشخصات فنی کیا سونت 2023 نوبت به امکانات رفاهی این خودرو می‌رسد. نباید از یک کراس اوور اقتصادی و ارزان قیمت انتظار آپشن‌ها و تجهیزات لوکسی داشته باشیم. سونت یک شاسی بلند میان‌رده به حساب می‌آید که خوشبختانه از برندی غیرچینی قرار است وارد بازار کشورمان شود. البته منظورمان از امکانات رفاهی سطح پایین، صفر مطلق نیست و باز هم در نسخه‌های فول آپشن تولید شده برای بازار خاورمیانه می‌توان امیدوار بود که دست مشتری را در پوست گردو نخواهد گذاشت.

بررسی مشخصات فنی کیا سونت 2023

کی لس استارتر با امکان استارت پیشرانه از روی ریموت، چراغ‌های تمام ال ای دی جلو و عقب، دی لایت و اتو لایت، روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم مولتی مدیا با مانیتور 8 اینچی لمسی و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سانروف، کروز کنترل، دوربین دید عقب، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و 2 ایربگ از جمله امکانات این کراس اوور هستند.

سایر ویژگی‌ها و قیمت کیا سونت 2023

کیا سونت را به طور دقیق مورد بررسی قرار دادیم و از جوانب مختلف به شرح جزئیات این کراس اوور جذاب و باکیفیت پرداختیم. حال زمان آن فرارسیده که مزایا و معایب این خودروی کره‌ای را معرفی کنیم. طراحی جذاب در کلاس کاری، کابین جادار با توجه به ابعاد بدنه کوچک و مصرف سوخت و استهلاک پایین از جمله مزایایی است که می‌تواند مشتریان را ترغیب به خرید کند.

همچنین توانایی‌های حرکتی معمولی و مشخصات فنی نه چندان جذاب به همراه آپشن‌های رفاهی و ایمنی ناقص از معایب این شاسی بلند محسوب می‌شوند. در ابتدا گفتیم سونت خودرویی اقتصادی است ولی با استانداردهای کیاموتورز به تولید انبوه رسیده و به همین خاطر است که شرکت کره‌ای سازنده در بحث امکانات و مشخصات فنی پیگیر و جدی نبوده است.

بررسی مشخصات فنی کیا سونت 2023
قیمت کیا سونت 2023

اگر از افرادی هستید که زیاد متمایل به خرید خودروهای چینی نیستید و از طرفی آپشن‌ها و مشخصات فنی پیشرفته برای‌تان اهمیت ندارد، می‌توانید به خرید سونت فکر کنید. قیمت این خودرو بسته به امکاناتی که دارد از 17 تا 21 هزار یورو خواهد بود و به نظر می‌رسد کوشا خودرو قصد دارد نسخه فول آپشن را به ایران بیاورد. نظر شما درباره بررسی مشخصات فنی کیا سونت 2023 چیست؟

سوالات متداول

مشخصات فنی کیا سونت 2023 چیست؟

یک پیشرانه 1.5 لیتری اسمارت استیم زیر کاپوت این کراس اوور تعبیه شده که می‌تواند حداکثر 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه نیز از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال خواهد یافت.

امکانات رفاهی و ایمنی کیا سونت 2023 چیست؟

کی لس استارتر با امکان استارت پیشرانه از روی ریموت، چراغ‌های تمام ال ای دی جلو و عقب، دی لایت و اتو لایت، روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم مولتی مدیا با مانیتور 8 اینچی لمسی و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سانروف، کروز کنترل، دوربین دید عقب، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و 2 ایربگ از جمله امکانات این کراس اوور هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی مشخصات فنی کیا سونت 2023 چیست؟ آیا واردات این خودرو می‌توان به وضعیت بازار خودرو کمک کند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید