0

بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای اینترنت اشیا در صنعت

بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای اینترنت اشیا در صنعت
بازدید 409


اینترنت اشیا (IoT) علاوه بر فرصت‌ها، دارای آسیب پذیری‌ها و تهدیدهای بالقوه و جدیدی در بخش آی تی است.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از futureiot، هم اکنون اینترنت اشیا بیش از دویست برنامه در بخش سازمانی دارد و پیش بینی می‌شود دستگاه‌های اینترنت اشیا تا سال 2023 به 43 میلیارد افزایش یابد.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که تا سال 2025 بیش از 75 میلیارد دستگاه به اینترنت متصل خواهند شد که معادل با 10 دستگاه اینترنت اشیا برای هر انسان روی کره‌ی زمین است.

فرصت‌ها و تهدیدهای اینترنت اشیا در صنعت

صنایع مختلف از اینترنت اشیاء در تجارت خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، تولید کنندگان در چند سال گذشته هزینه‌های IoT را به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند.در طول همه‌گیری، تولیدکنندگان از اینترنت اشیا برای نظارت و نگهداری تجهیزات استفاده کردند.

گارتنر تخمین می‌زند که میزان استفاده‌ی اینترنت اشیا برای صنایع تولیدی و منابع طبیعی به 1.9 میلیارد واحد در سال 2028 رشد کند. این برآورد پیش بینی شده پنج برابر اندازه 331.5 میلیون واحد در سال 2018 است.

اما، همانطور که اینترنت اشیاء فواید زیادی به همراه دارد، بدون شک به امنیت کسب و کارها ضربه می زند.

افزایش سطح حمله به دستگاه‌های اینترنت اشیا

نظارت و ایمن سازی دستگاه‌های اینترنت اشیا بسیار سخت است، زیرا اکثر آنها از سیستم‌های قدیمی استفاده می‌کنند و به ندرت به اینترنت متصل می‌شوند و ردیابی آنها را سخت می‌کند.

این مشکال به ویژه زمانی که کارمندان دستگاه‌های خود را به کار می‌آورند (BYOD) و منجر به مشکل فناوری سایه‌ی اطلاعات یا Shadow IT می‌شود، بیشتر خواهد شد.

این مشکل با کاهش همه گیری و برگشت کارکنان به دفاتر افزایش یافته است.

مشکلات امنیتی اینترنت اشیا

آژانس امنیت سایبری سنگاپور روزانه حدود 6600 بات نت با آدرس IP سنگاپور را در سال 2020 شناسایی می‌کند که نسبت به میانگین روزانه 2300 دستگاه در سال 2019 افزایش چشمگیری داشته است.

در آگوست 2021، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات متحده (CISA) و Mandiant، یک آسیب پذیری مهم را در ThroughTek کشف کردند که به مهاجمان اجازه می‌داد تا به میلیون‌ها دوربین اینترنت اشیا دسترسی داشته باشند.

نظارت بر اینترنت اشیا

سازمان‌ها باید اقداماتی بیشتری انجام دهند و بر این دستگاه‌ها نظارت بیشتری داشته باشند. کسب‌وکارها باید بتوانند با بینش‌های عمیق علت یک تهدید را بررسی کنند و اطمینان حاصل کنند که دوباره تکرار نمی‌شود.

رشد اینترنت اشیا همچنان به شدت ادامه خواهد داشت ؛اما حملات سایبری نیز بیشتر خواهد شد.

سازمان‌ها باید اطمینان حاصل کنند که با قرار دادن ابزارهای مناسب برای کاهش زمان پاسخگویی در زمان حمله آماده هستند، مخصوصاً با توجه به اینکه اینترنت اشیا در عملکرد زنجیره‌های تأمین و تولید بسیار اهمیت دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید