0

بررسی عوارض خوابیدن کنار گوشی موبایل ، حالت پرواز یا شارژ امن است؟

بررسی عوارض خوابیدن کنار گوشی موبایل ، حالت پرواز یا شارژ امن است؟
بازدید 33

[ad_1]

خوابیدن با گوشی به خصوص در بین جوانان مد شده است. 🛌 در بیشتر مواقع، نگه داشتن تلفن زیر بالش بهترین گزینه به نظر می رسد زیرا دسترسی به آن هنگام تماس ساده است. با این حال، بسیاری از افراد با عوارض خوابیدن کنار گوشی آشنایی ندارند. تشعشعات تلفن همراه مضر است و در نظر گرفته می شود که تأثیر قابل توجهی بر سلامتی دارد. در مطلب بررسی عوارض خوابیدن کنار گوشی موبایل ، حالت پرواز یا شارژ امن است امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد.

عوارض خوابیدن کنار گوشی

How Bad Is It Really to Sleep Next to Your Phone?

نظرسنجی ها نشان می دهد که ۷۱ درصد از کاربران گوشی های هوشمند در کنار دستگاه های خود می خوابند. اگر این مجموعه نمونه را برای کاربران ۱۸ تا ۲۹ ساله فیلتر کنید این آمار به ۹۰ درصد افزایش پیدا می کند. بسیاری از کسانی که می شناسم هنگام خوابیدن گوشی های خود را در کنار سرشان قرار می دهند. شاید با مطالعه این مطلب تا انتها، با مضرات خوابیدن کنار گوشی آشنا شوید و ترغیب شوید تا عادات اشتباه خود را کنار بگذارید.

تاثیرات فیزیکی گذاشتن گوشی زیر بالش و اطراف بالش

غیر ممکن است که عوارض روانی و فیزیکی گذاشتن گوشی زیر بالش و اطراف بالش را از هم جدا کنیم چون آنها کاملا به در هم تنیده شده اند. نور آبی گوشی می تواند بر کیفیت خواب شما تاثیر بگذارد و مغز شما را در حالت بیداری قرار دهید. تولید هورمون خواب ملاتونین را مختل می کند و در نهایت چرخه خواب طبیعی بدن شما را مختل می کند. توصیه می شود که برای محافظت از ریتم خواب خود، ۲ ساعت قبل از رفتن به خواب از استفاده از وسایل الکترونیکی اعم از گوشی، تبلت و غیره خودداری کنید.

با خاموش کردن دیتای گوشی خود از انتشار و دریافت هر گونه انتشار رادیویی جلوگیری می کنید که از نظر فنی سطوح تابش کم است. توصیه می شود که همیشه گوشی خود را از بدنتان دور نگه دارید.

برخی از کارشناسان استدلال می کنند که تحقیقات مرتبط با تشعشعات تلفن همراه با سرطان یا هر آسیب دیگری مرتبط است.

تاثیرات فیزیکی گذاشتن گوشی زیر بالش و اطراف بالش

خوابیدن کنار گوشی در حالت پرواز و کاهش عوامل حواس پرتی

اگر خوابیدن کنار گوشی در حالت پرواز را به یک عادت تبدیل کرده اید و به زنگ هشدار گوشی خود متکی شده اید تا به موقع از خواب بیدار شوید، نمی توانید هر شب گوشی خود را به طور کامل خاموش کنید. در واقع چند مزیت برای غیرفعال کردن دیتا وجود دارد. بدیهی است که شما هر نوع اعلان یا تعامل با شبکه های اجتماعی را متوقف کنید. به طور کلی شما باید برای از بین بردن هر گونه عامل حواس پرتی که مانع از خواب شما می شوند اقدام کنید.

هدر سیلوستری، دکترای روانشناس ساکن نیویورک توضیح می دهد که خوابیدن در کنار تلفن در داخل یا نزدیک تختخواب می تواند رفتارهایی مانند بی خوابی، افسردگی، بد خلقی، اضطراب و غیره را افزایش دهد. دسترسی مداوم به سایت های شبکه اجتماعی با خلق و خوی ضعیف تر و افزایش کلی اضطراب همراه است.

آتش گرفتن بالش یکی از عوارض خوابیدن کنار گوشی

تعداد زیادی از کاربران گوشی های هوشمند به قدری به تلفن های خود وابسته هستند که حتی آن را زیر بالش خود قرار می دهند و می خوابند. نتیجه این عادت اشتباه آتش گرفتن بالش است. نمونه ای از این اتفاق، نوجوانی از تگزاس است که در ژوئیه ۲۰۱۴ با بوی سوزش از خواب بیدار شد. ملحفه و تشک وی توسط گوشی Samsung Galaxy S4 که در زیر بالش خود قرار داده بود سوخته بود.

بنابراین توصیه می شود هنگام خواب گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهید و یا اینکه آن را خاموش کنید. زیرا گوشی های همراه هر زمان که روشن هستند موج های الکترومغناطیسی را منتشر می کنند. اکثر باتری ها در صورت نگهداری در زیر رختخواب خطر آتش سوزی را تشدید می کنند. بنابراین توصیه می شود برای ایمنی و محافظت از خود، گوشی را خاموش کنید.

آتش گرفتن بالش یکی از عوارض خوابیدن کنار گوشی

خوابیدن کنار گوشی در حال شارژ و ساطع شدن تشعشات

به طور کلی دستگاه های تلفن همراه سیگنال انتقال حدود ۹۰۰ مگاهرتز  را پشتیبانی می کنند. به همین دلیل از عوارض خوابیدن کنار گوشی موبایل می توان به سردرد؛ درد عضلانی و سایر مشکلات سلامتی اشاره کرد. ثابت شده است که گوشی های هوشمند تشعشعات مضری تولید می کنند که سیستم برخی از فرآیندهای خود تنظیمی، مانند ساعت بیولوژیکی یا ریتم قلب ما را مختل می کند. در نتیجه، خوابیدن با گوشی در کنار ما ممکن است باعث ایجاد کابوس، مشکل در خوابیدن و سایر مشکلات شود. در واقع این پتانسیل برای سلامت روان شما مضر است. علاوه بر این، خوابیدن با گوشی ممکن است با کاهش تولید بسیاری از هورمون های ضروری مورد نیاز برای فعالیت های روزمره، به عملکرد بدن شما آسیب برساند.

تغییر در سبک زندگی و جلوگیری از عوارض گذاشتن گوشی بالای سر

گوشی تان را در اتاق خواب قرار ندهید: گوشی را در آشپزخانه بگذارید تا شارژ شود. به خودتان اجازه دهید بدون چک کردن گوشی بخوابید.

یک ساعت زنگ دار بخرید: به جای استفاده از زنگ گوشی؛ برای خرید ساعت زنگ دار برنامه ریزی کنید.

محیط خواب را بهبود دهید: از خودتان سوال کنید که چه تغییری در اتاق خواب می توانید ایجاد کنید که به بهبود کیفیت خواب شما کمک می کند.

یک منطقه بافر تنظیم کنید: سعی کنید که یک تا دو ساعت قبل از خواب را به استراحت اختصاص دهید و خود را برای داشتن خوابی با کیفیت آماده کنید.

تغییر در سبک زندگی و جلوگیری از عوارض گذاشتن گوشی بالای سر

آیا خوابیدن کنار موبایل مضر است؟

بله معمولا این ایده خوبی نیست که گوشی را در نزدیکی خود قرار دهید و بخوابید. این کار باعث کاهش کیفیت خواب شما می شود زیرا امواج مغناطیسی ساطع می کند. علاوه بر این، نور آبی صفحه نمایش می تواند چرخه خواب شما را مختل کند.

موقع خواب، چقدر باید از گوشی دور بمانم؟

کارشناسان توصیه می کنند که به اندازه طول بازو، گوشه را از بدن خود دور نگه دارید. این بدان معنی است که با افزایش فاصله، شدت تابش به شدت کاهش می یابد به این معنا که هر چه از گوشی خود دورتر باشید در معرض تشعشعات کمتری قرار خواهید گرفت.

آیا گوشی در حالت پرواز هم امواج مضر دارد؟

بله، حالت هواپیما می تواند به کاهش تشعشعات تولید شده توسط گوشی شما کمک کند. با غیر فعال کردن اتصالات سلولی، Wi-Fi و بلوتوث در حالت هواپیما، تلفن شما به طور چشمگیری میزان تشعشعات الکترومغناطیسی که ساطع می کند کاهش می دهد. اگر پوشش سلولی ضعیفی وجود داشته باشد مفید است زیرا تلفن شما خروجی خود را افزایش می دهد تا متصل بماند و قرار گرفتن در معرض امواج شما را افزایش می دهد.

گوشی شما چقدر باید از صورت تان فاصله داشته باشد؟

توصیه می شود گوشی خود را حداقل ۳۰ سانتی متر (۱۲ اینچ) از صورت خود دور نگه دارید تا در معرض نور آبی قرار نگیرید که می تواند خواب شما را مختل کند و به بینایی شما آسیب برساند. علاوه بر این، نگه داشتن گوشی برای مدت طولانی نزدیک صورت می تواند منجر به خستگی چشم، سردرد و گردن درد شود. عوارض خوابیدن کنار گوشی برای مغز را هم به این لیست اضافه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب بررسی عوارض خوابیدن کنار گوشی موبایل ، حالت پرواز یا شارژ امن است؟ امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال ما توضیح دادیم که گذاشتن گوشی در حالت پرواز هنگام خواب هم می تواند معایب خاص خود را داشته باشد. وقتی گوشی شما در حالت پرواز قرار دارد باز هم شما در معرض خطر امواج قرار می گیرید و حتی ممکن است وسوسه شوید و پست های شبکه اجتماعی خود را بررسی کنید. همین عامل باعث اختلال در خواب شما و مشکلات سلامتی دیگر می شود. اگر در این رابطه نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید