0

بررسی علت و حل مشکل ارور داغ شدن PS5

بررسی علت و حل مشکل ارور داغ شدن PS5
بازدید 27

[ad_1]

آیا متوجه صدای بلند و غیر عادی کنسول بازی خود شده اید یا به طور ناگهانی خاموش می شود؟ ممکن است شما با مشکل داغ شدن PS5 مواجه شده باشید. 🔥 در بررسی علت و حل مشکل ارور داغ شدن PS5 امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال ما در مورد دلایل و راهکارهایی که می توانید انجام دهید صحبت خواهیم کرد.

رفع ارور PS5 Too Hot Error

How to Stop Your PS5 From Overheating

پلی استیشن ۵، آخرین کنسول بازی SONY، دارای مجموعه وسیعی از ویژگی ها است. این ویژگی ها توسط قطعات حساس به دما تامین می شوند. گرمای بیش از حد PS5 عمدتاً به دلیل محدودیت جریان هوا و موقعیت نادرست ایجاد می شود. در این مطلب، یاد خواهید گرفت که چگونه بفهمید PS5 شما بیش از حد گرم شده است و چه کاری باید انجام دهید.

علائم داغ شدن PS5

هنگامی که دمای دستگاه بیش از حد بالا می رود کنسول بازی شما یک هشدار می دهد. در این شرایط ارور داغ شدن PS5 مانند Your PS5 is too hot. Turn off your PS5, and wait until the temperature goes down را خواهید دید.

وقتی کنسول شما شروع به ایجاد صداهای عجیب و غریب می کند به این معناست که فن سخت تلاش می کند تا دما را در حد مطلوب نگه دارد.

تاخیر در بازی، لود شدن فریم ها به صورت آهسته، هنگ کردن همه نشانه هایی از این هستند که PS5 شما داغ شده است. این کنسول سعی می کند سرعت پردازنده و پردازنده گرافیکی را کاهش دهد تا دمای آن پایین بیاید و باعث مشکلات عملکردی می شود.

نقاط سیاه و سفید و صفحه های بنفش، آبی یا سبز نشانه هایی از عملکرد نادرست کنسول می باشند. این نقص اغلب به دلیل اتلاف حرارت ضعیف توسط کنسول ایجاد می شود.

کنسول پلی استیشن ۵ به گونه ای طراحی شده است که بتوانید دمای خود را مطلوب نگه دارند و خود را خنک کند. مطمئنا با استفاده طولانی مدت داغ خواهد شد.

خاموش شدن PS5 هم در این شرایط ممکن است رخ دهد. کنسول های مدرن مانند PS5 دارای مدارهای حفاظتی داخلی هستند. یکی از این موارد خاموش شدن خودکار سیستم در شرایطی است که به دستگاه به طور بهینه کار نمی کند.

دلیل داغ شدن کنسول PS5

PS5 در محیط مناسبی قرار ندارد: قرار دادن کنسول پلی استیشن ۵ در فضاهای بسته به گرم شدن بیش از حد آن کمک می کند. همچنین بهتر است دستگاه خود را روی سطوح نرمی مانند فرش قرار ندهید. این نوع سطوح گرما را به دام می آندازد و در نتیجه باعث گرم شدن بیش از حد کنسول می شوند.

پلی استیشن ۵ خود را تمیز نکرده اید: گرد و غبار یا ذرات خاک روی فن ها جمع می شوند و جریان هوا را محدود می کنند. اگر کنسول خود را تمیز نکنید، گرم شدن بیش از حد یک پیامد طبیعی است.

فن ها کار نمی کنند: گاهی اوقات پرزها و ذرات کثیفی دریچه های فن را مسدود کرده و از کارکرد آنها جلوگیری می کند و حتی صدای فن بلند PS5 را خواهید شنید. اگر فن ها کار نکنند، کنسول شما به خوبی خنک نمی شود.

بی وقفه بازی می کنید: پخش طولانی مدت بازی ها دمای کنسول را افزایش می دهد. اگر در حال بازی کردن گیم های سنگین هستید اوضاع بدتر می شود.

راه حل هایی برای ارور داغ شدن پلی استیشن ۵

هنگام خاموش شدن PS5 می توانید از راه حل های زیر برای رفع این مشکل استفاده کنید.

۱- بررسی کنید که آیا فن های کنسول کار می کنند یا نه

فن کنسول را چک کنید و بررسی کنید که ایا کار می کند یا خیر. شما می توانید این کار را از دو طریق زیر انجام دهید:

۱-۱- دستان خود را نزدیک دریچه های هوای کنسول قرار دهید. اگر احساس کردید هوا روی پوست شما جریان دارد، فن کار می کند.

۱-۲- یک بازی را با صدای مات اجرا کنید. گوش های خود را نزدیک کنسول قرار دهید. اگر فن کنسول شما فعال باشد، صدای ضعیف جریان هوا را خواهید شنید.

بررسی کنید که آیا فن های کنسول کار می کنند یا نه

۲- دریچه های هوا را تمیز کنید

درپوش های کنار کنسول PS5 را بردارید. ذرات کثیفی که ممکن است مانع جریان هوا در دریچه ها شوند را تمیز کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

۲-۱- درپوش های کناری کنسول را بردارید. قبل از انجام این کار دستگاه خود را خاموش کنید. همچنین مراقب باشید که این کار را به روش صحیحی انجام دهید.

۲-۲- دریچه های هوا را به آرامی با جاروبرقی تمیز کنید: دریچه های هوا بخشی از طراحی کنسول هستند، سوراخ های مثلثی شکل را در طرف کنسول پیدا کرده و آنها را جارو بکشید. لطفا برای این کار از جاروبرقی با مکش پایین استفاده کنید همچنین مراقب باشید که الکتریسیته ساکن ایجاد نشود و به قسمت های داخلی کنسول آسیب نرسانید.

۲-۳- درپوش ها را به جای خود برگردانید. کنسول را روشن کنید و ببینید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.

دریچه های هوا را تمیز کنید

۳- کنسول خود را روی سطح و فضای مناسب قرار دهید

بهتر است کنسول خود را به صورت عمودی قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که حدود ۱۰ اینچ فضا در اطراف دریچه های هوای کنسول قرار دارد. همچنین، همیشه مطمئن شوید که کنسول بدون توجه به جایی که آن را قرار می دهید، روی پایه خود قرار دارد. از قرار دادن کنسول مستقیماً روی زمین یا روی سطوح نرم مانند فرش یا موکت خودداری کنید. آنها به تجمع سریع ذرات گرد و غبار در دریچه های هوا کمک می کنند.

کنسول خود را روی سطح و فضای مناسب قرار دهید

۴- دمای اتاق خود را کنترل کنید

سعی کنید کنسول بازی خود را در دمای محیط ایده آل قرار دهید. اتاق هایی که فاقد تهویه هوای مناسب هستند چندان مناسب قرار دادن کنسول بازی نیستند. اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید و گرما و رطوبت اتاقی که PS5 در آن قرار دارد زیاد است بهتر است برای رفع این مشکل اقدام کنید، زیرا دما به آرامی افزایش پیدا می کند. می توانید از کولر استفاده کنید و یا پنجره های را باز کنید و یا پنکه روشن کنید.

دمای اتاق خود را کنترل کنید

۵- فضای تهویه ایده آل را در نظر بگیرید

PS5 شما هوای گرم را از خود خارج می کند و هوای خنک را به داخل می کشد. بدون تهویه مناسب در اطراف کنسول این اتفاق نمی افتد. اگر کنسول را در یک فضای بسته با تهویه ضعیف قرار دهید و فاصله کافی از سطح دیوار نداشته باشد مشکل داغ شدن PS5 را ایجاد می کند. اطمینان حاصل کنید که اطراف دستگاه شما فضای کافی وجود دارد و قفسه ای که دستگاه را در آن قرار داده اید منافذ کافی برای عبور هوا را دارد.

فضای تهویه ایده آل را در نظر بگیرید

۶- مشکلات مربوط به SSD را حل کنید

یکی از علت های داغ شدن PS5 این است که حافظه SSD با استفاده از اسلات توسعه گسترش پیدا کرده است. اگر می خواهید فضای ذخیره سازی را افزایش دهید تا بتوانید بازی های PS5 را اجرا کنید (به جای آرشیو کردن آنها در درایو USB) می توانید یک SSD استاندارد M.2 را در یک اسلات مخصوص نصب کنید.

مشکلات مربوط به SSD را حل کنید

البته شما باید از درایوی استفاده کنید که الزامات سونی (از نظر سرعت و اندازه فیزیکی) را برآورده کند.

با این حال، شاید نیاز باشد که اس اس دی شما یک هیت سینک متصل داشته باشد. بسیاری از درایوها دارای هیت سینک از قبل نصب شده هستند. اگر دستگاه شما هیت سینک ندارد می توانید یک گزینه با اندازه مناسب خریداری کنید و بعد روی تراشه های حافظه درایو نصب کنید.

اگر درایو بیش از حد گرم شود، برای جبران این دما سرعت را کاهش می دهد. این ممکن است منجر به استریم های دارای تاخیر و یا زمان بارگذاری بازی طولانی تر شود. بنابراین توصیه می کنیم که روی هر درایو M.2 که در اسلات توسعه نصب می کنید یک هیت سینک نصب کنید.

چگونه داغ شدن PS5 بر سلامت دستگاه تأثیر می گذارد؟

مشکل داغ شدن PS5 به سخت افزار کنسول آسیب می رساند و طول عمر آن را به شدت کاهش می دهد. CPU، GPU، RAM و درایو ذخیره سازی M.2 در کنسول به گونه ای طراحی شده اند که در محدوده دمایی خاصی کار کنند. هنگامی که کنسول در دمای خارج از این محدوده کار می کند، این قطعات شروع به خرابی می کنند. اگر این اتفاق به طور مداوم رخ دهد، در نهایت آسیب می بینند. همچنین عمر دستگاه کوتاه می شود.

نحوه باز کردن PS5 و تمیز کردن آن

برای رفع ارور هات PS5 ممکن است نیاز باشد کنسول خود را باز و تمیز کنید. این فرایند ساده است اما نیاز به مراقبت دارد. شما به برس های تمیز کننده یا جاروبرقی با مکش کم، پیچ گوشتی، ایزوپروپیل الکل و موچین نیاز دارید. توجه داشته باشید که باز کردن PS5 می تواند گارانتی را لغو کند.

کنسول PS5 را خاموش و جدا کنید.

درپوش های کناری کنسول و فن آن را بردارید.

نحوه باز کردن PS5 و تمیز کردن آن

فن را بردارید و تمیز کنید.

دریچه های هوا و پین های جلو را جاروبرقی بکشید.

همه چیز را با یک پارچه میکروفیبر تمیز کنید.

نحوه جلوگیری از داغ شدن PS5

اطمینان حاصل کنید که دستگاه خود را در جای تنگ قرار نداده اید. باید فضای حرکتی برای کنسول وجود داشته باشد تا جریان هوا مناسب باشد.

کنسول را به صورت عمودی قرار دهید. مطمئن شوید که کنسول به صورت عمودی قرار داده شده است. این به کنسول اجاره می دهد تا جریان هوای مناسبی داشته باشد.

از فن خنک کننده استفاده کنید تا هر زمان که کنسول کار می کند خنک نگه داشته شود.

سوالات متداول

آیا گرمای بیش از حد باعث خاموش شدن PS5 می شود؟

بله. کمبود جریان هوا می تواند باعث داغ شدن بیش از حد کنسول های PS5 شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، کنسول بلافاصله خاموش می شود تا از سخت افزار خود محافظت کند. کنسول خاموش می شود زیرا سنسورهای SONY در طراحی کنسول گنجانده شده است. به همین دلیل است که ممکن است خاموش شدن ناگهانی PS5 با گرمای بیش از حد را تجربه کنید. اگرچه ممکن است آزاردهنده باشد، اما اقدامی برای محافظت از PS5 شما در برابر آسیب جدی است.

آیا روشن بودن مداوم علت داغ شدن PS5 است؟

کنسول های PS5 با فناوری جدیدتری طراحی شده اند به طوری که برق کمتری مصرف می کنند و کمتر مستعد گرم شدن بیش از حد هستند. کنسول ها همچنین دارای سنسورهایی هستند که دمای گرم را تشخیص می دهند. در چنین مواقعی، کنسول به شما هشدار می دهد و برای جلوگیری از آسیب سخت افزاری، به طور خودکار خاموش می شود. با این حال باید بدانید استفاده مداوم و اجرای بازی های سنگین می تواند باعث داغ شدن و در نهایت خاموش شدن کنسول بازی شما شود.

جمع بندی

دستگاه پلی استیشن ۵ شما مانند هر دستگاه دیگری نیاز به مراقبت و تمیز شدن دارد. با این حال استفاده طولانی مدت بازی های سنگین و حافظه SSD می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند داغ شدن PS5 شود. نکاتی که در بالا بیان کردیم را دنبال کنید و این مشکل را به راحتی دور بزنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم بررسی علت و حل مشکل ارور داغ شدن PS5 امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال برای شما کاربردی بوده باشد. اگر نکته ای وجود دارد که از قلم افتاده است یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید