0

بررسی سیستم عامل HarmonyOS هوآوی در خودرو

بررسی سیستم عامل HarmonyOS هوآوی در خودرو
بازدید 250

[ad_1]

در این مقاله قصد داریم به بررسی سیستم عامل HarmonyOS هوآوی در خودرو Aito M5 بپردازیم و ویژگی های آن را با اندروید اتو، اپل کارپلی مقایسه کنیم.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از gsmarena؛ در کنسول مرکزی این خودرو، سیستم اطلاعات سرگرمی 15.6 اینچی قرار دارد که با سیستم عامل HarmonyOS کار می‌کند. هوآوی صفحه نمایش را 2k می‌نامد، وضوح واقعی آن 1920 در 1080 پیکسل است و از تراشه‌ی 990A Kirin استفاده می‌کند.

این تراشه با تراشه 990 در بخش لوازم الکترونیکی مصرفی متفاوت است، Kirin 990A تغییرات بزرگی در هسته عملکرد CPU دارد و تعداد هسته‌های GPU به نصف رسیده است و NPU نیز تغییراتی در تعداد هسته‌ها داشته است.

در ابتدا به تفاوت های اصلی بین اندروید اتو، اپل کارپلی و HarmonyOS می‌پردازیم.

  • در صفحه نمایش، یک اکوسیستم برنامه غنی در دسترس است. بیشتر اپلیکیشن های نصب شده روی موبایل را می‌توان در خودرو استفاده کرد و به راحتی می‌توانید بازی‌ها را اجرا کنید.
  • تماس‌های ویدیویی تلفنی در هنگام سوار شدن به خودرو منتقل می‌شود و برای تماس داخل خودرو می‌توان از دوربین، میکروفون و بلندگوی داخل خودرو استفاده کرد. دو ماشین دارای سیستم عامل HarmonyOS حتی قادر هستند با هم تماس ویدیویی برقرار کنند.
  • دستیار صوتی توانایی تشخیص صدای شخص را دارد و می‌تواند تمامی سخت افزارهای خودرو از جمله شیشه‌ها و کولرها را کنترل کند.

استفاده از HarmonyOS در خودرو روشی است که هواوی می‌تواند در آن از بهترین و کاربردی‌ترین کاربردهای اینترنت اشیا استفاده کند.

هوآوی دارای محصولات گسترده‌ای از خانه هوشمند شامل دوربین‌های هوشمند، قفل و زنگ هوشمند، تلویزیون و … است، بنابراین می‌توان با ورود به حساب هوآوی خود همه‌ی محصولات حساب کاربری را از طریق خودرو، کنترل کرد.

کل سیستم بسیار قابل تنظیم و هوشمند است. دوربین سمت راننده می‌تواند چهره‌ها را تشخیص دهد.

خودرو با تلفن‌های هوآوی، ساعت‌های هوشمند یا هر محصول هوآوی به راحتی جفت می‌شود.

هواوی کنترل پنل و صفحه اصلی را «Smart Dock» می‌نامد. شما می‌توانید برنامه‌هایی را که در ردیف پایین قرار می‌گیرند تغییر و ویرایش کنید. همچنین برنامه‌های دارای ویجت مانند آب‌وهوا، موسیقی و اخبار وجود دارد که آخرین به‌روزرسانی‌های آب‌وهوا، اخبار و موسیقی‌ را به شما نشان می‌دهند.

تعدادی از برنامه‌های موجود در گوشی هوآوی در سیستم خودرو اجرا می‌شود.

اگر برنامه موسیقی یا برنامه ناوبری خاصی را ترجیح می‌دهید، آن را دانلود کنید و آن را به عنوان برنامه پیش فرض قرار دهید. حتی سیستم‌های اطلاعات سرگرمی مناسبی مانند سیستم تسلا نمی‌توانند از نظر سفارشی‌سازی با HarmonyOS رقابت داشته باشند.

شما می‌توانید با این سیستم مشخصات رانندگی، حالت رانندگی، نگه داشتن خودکار و ESC را ویرایش کنید. پاور مسافت پیموده شده باقیمانده، زمان شارژ و غیره را به شما نشان می‌دهد.

علاوه بر این سه آپشن جذاب دیگر نیز در دسترس است، حالت خواب – با سه تنظیم چرت زدن، مدیتیشن و نفس کشیدن.

به AITO M5 مجهز به سیستم عامل HarmonyOS خود بروید و حالت خواب را فشار دهید. خودرو صداهای ملایم پرندگان و آب را پخش می‌کند و صندلی راننده به حالت افقی تغییر می‌کند.

HarmonyOS به گونه‌ای تنظیم شده است که بتواند از چیپست Kirin 990A تا حد امکان استفاده کند و برنامه‌ها و عملکردها روان اجرا شوند.

برخی از خودروسازان مانند BYD و Geely برای استفاده از این سیستم عامل هوآوی ابزار علاقه کردند؛ بنابراین ممکن است در آینده شاهد گسترش بیشتر این سیستم عامل در خودروهای دیگر باشیم.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید