0

بررسی خطرات و معایب شماره مجازی برای کاربران داخل و خارج کشور

بررسی خطرات و معایب شماره مجازی برای کاربران داخل و خارج کشور
بازدید 56

[ad_1]

احتمالا شما هم در مورد شماره مجازی 📞 چیزهایی شنیده اید. برخی از کاربران با استفاده از شماره مجازی برای ساخت اکانت تلگرام، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی اقدام می کنند اما آیا واقعا این شماره ها امن هستند؟ در مطلب بررسی خطرات و معایب شماره مجازی برای کاربران داخل و خارج کشور امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال ما در این باره صحبت خواهیم کرد.

معایب استفاده از شماره مجازی چیست؟

Cons of Virtual Numbers

با داغ شدن بازار شبکه های اجتماعی کاربران زیادی تمایل به استفاده از شماره های مجازی پیدا کرده اند. این کاربران به دلایل مختلف سعی در ناشناس ماندن خود دارند. در واقع این شماره ها فیک و غیر واقعی می باشند و برای آنها سیم کارتی تعریف نشده است. شماره های مجازی که وجود خارجی ندارند معمولا برای ساخت اکانت استفاده می شوند چون معمولا قابل ردیابی نیستند.

ایا داشتن شماره مجازی جرم است؟

آیا شماره مجازی جرم است؟ با وجود اینکه قانون خاصی در مورد شماره های مجازی در ایران به تصویب نرسیده است اما در صورت استفاده از آنها برای کارهایی مانند به خطر انداختن امنیت، کلاهبرداری، فحاشی و غیره جرم محسوب می شود. در صورتی که از شماره های مجازی استفاده می کنید باید سعی کنید مقررات و قوانینی که توسط پلیس فتا تعریف شده است را رعایت کنید و از جرایم سایبری خودداری کنید.

اما در مورد خرید و فروش شماره های مجازی باید بدانید که، با وجود اینکه این کار جرم محسوب نمی شود به دلیل غیر قابل ردیابی بدون شماره های مجازی ، پلیس فتا گارد خاصی در مقابل خرید و فروش شماره های مجازی گرفته است. به طور مثال، در واقع خرید چاقو جرم محسوب نمی شود اما به همراه داشتن آن می تواند به منزله حمل سلاح سرد محسوب شود.

در نتیجه برای جلوگیری از جرایم سایبری و برای حفظ امنیت ملی؛ در صورت استفاده نادرست، پلیس فتا با خریداران شماره های مجازی برخورد جدی خواهد کرد. پس اگر به خودتان مطمئن هستید که با این شماره ها تخلفی نمی کنید آنها را فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

معایب شماره های مجازی چیست؟

در ادامه در مورد معایب شماره مجازی با شما صحبت خواهیم کرد.

یکبار مصرف بودن شماره های مجازی

اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شماره های مجازی یک بار مصرف که اغلبا ارزان قیمت هستند (نه شماره مجازی های دائمی) پس از یکبار استفاده یا مدت زمان مشخص نامعتبر میشوند چون در صورت استفاده در برنامه های دریافت شماره رایگان قابلیت استفاده شدن را ندارند و اگر برای ثبت نام در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام یا چت جی پی تی یا اپل ایدی بخواهید از آنها استفاده کنید در صورت بروز مشکل ، درخواست مجدد کدتایید برای انجام امور مختلف در این سرویس ها و.. قابل دسترس نخواهند بود و عملا در صورت بروز مشکل، دیتا و اکانت شخص از بین خواهد رفت.

یکبار مصرف بودن شماره های مجازی

وابستگی به اینترنت و فناوری

شماره های مجازی به اتصال به اینترنت و زیرساخت فناوری متکی هستند. اگر مشکلات شبکه یا مشکلات فنی مانند قطع برق یا اختلال در سرویس اینترنت وجود داشته باشد شماره های مجازی غیر قابل دسترس خواهند شد.

معایب شماره های مجازی چیست؟

کیفیت تماس ناپایدار

کیفیت تماس شماره های مجازی می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله سرعت اینترنت، ازدحام شبکه و کیفیت ارائه دهنده خدمات قرار بگیرد. در برخی موارد، ممکن است تماس های قطع شده، تاخیر یا کیفیت پایین را تجربه کنید که می تواند بر ارتباط با مشتریان یا مشتریان شما تاثیر بگذارد.

کیفیت تماس ناپایدار

خدمات اضطراری محدود

شماره های مجازی ممکن است با خدمات اضطراری مانند ۱۲۵، ۱۱۰ و غیره در مناطق خاصی سازگار نباشند. شماره های تلفن ثابت و تلفن همراه سنتی معمولا برای موقعیت های اضطراری مناسب تر هستند، زیرا به یک مکان فیزیکی متصل هستند و به راحتی قابل ردیابی هستند.

معایب شماره های مجازی چیست؟

وابستگی به ارائه دهندگان خدمات

شماره های مجازی معمولا توسط ارائه دهندگان خدمات شخص ثالث ارائه می شوند. تجربه شما با شماره های مجازی به قابلیت اطمینان و کیفیت ارائه دهنده خدماتی که انتخاب می کنید وابسته است. اگر ارائه دهنده از کار بیافتد کانال های ارتباطی شما مختل خواهد شد.

معایب شماره های مجازی چیست؟

قابلیت اعتماد

برخی از افراد ممکن است در تعامل با کسب و کارها یا سازمان هایی که از شماره های مجازی استفاده می کنند، تردید داشته باشند. آنها ممکن است شماره های مجازی را نسبت به شماره تلفن های سنتی کمتر قابل اعتماد بدانند که می تواند بر درک مشتری تاثیر بگذارد و به طور بالقوه بر شهرت برند شما تاثیر بگذارد.

معایب شماره های مجازی چیست؟

مشکلات سازگاری

شماره های مجازی ممکن است با همه پلتفرم ها یا خدمات ارتباطی سازگار نباشند. به عنوان مثال، برخی از برنامه های پیام رسان یا ویدیو کنفرانس ممکن است شماره های مجازی را برای تایید یا ثبت نام قبول نکنند.

معایب شماره های مجازی چیست؟

نگرانی های امنیتی و حریم خصوصی

شماره های مجازی می توانند در معرض نقض امنیت و نگرانی های مربوط به حریم خصوصی باشند. اگر یک شماره مجازی به خطر بیفتد، می تواند منجر به دسترسی غیرمجاز به تماس ها، پیام ها یا اطلاعات مهم شما شود.

معایب شماره های مجازی چیست؟

هزینه

شماره های مجازی نسبت به شماره های سنتی دارای هزینه چند برابر هستند و در بسیاری از سرویس های داخلی اطمینانی برای بلاک یا مسدود شدن خط وجود ندارد و در هر صورت برای ایرانی ها یک ریسک محسوب می شود.

مهم است که معایب شماره های مجازی را مد نظر داشته باشید تا مشخص شود که آیا آنها راه حل مناسبی برای رفع نیازهای شما هستند یا خیر.

معایب شماره های مجازی چیست؟

ایا شماره مجازی امن است؟

ممکن است سوال کنید که آیا شماره مجازی خطرناک است یا خیر. برای پاسخ به این سوال باید بدانید که شماره شما یک بار مصرف است و یا در پایگاه داده ارائه دهنده نگهداری می شود و برای بعدها مجدد از این شماره استفاده می شود. اگر مطمئن هستید که این شماره یک بار مصرف است احتمال اینکه امنیت شما به خطر بیافتد کم است. در غیر این صورت، در صورت نیاز به این شماره (مثلا برای احراز هویت دو مرحله ای) ممکن است کنترل حساب های خود را از دست بدهید و شخص دیگری که در حال حاضر در حال استفاده از شماره مجازی شما است کنترل حساب های شما را در دست بگیرد.

آیا شماره مجازی ریپورت میشود؟

بعد از پاسخ به سوال آیا شماره مجازی امنیت دارد نوبت به این می رسد که در مورد ریپورت شدن شماره های مجازی صحبت کنیم. باید بدانید که شماره های مجازی از نظر عملکرد مانند شماره های واقعی هستند. همانطور که از شماره های واقعی برای ساخت اکانت در شبکه های اجتماعی استفاده می کنید با شماره های مجازی هم می توانید این کار را انجام دهید. در صورت نقض قوانینی که منجر به ریپورت شدن و گزارش دادن اکانت تان می شود، حساب کاربری شما مسدود هم خواهد شد. در صورتی که کاربران متعددی شما را گزارش دهند اکانتی که با شماره مجازی رایگان یا پولی ساخته اید بسته خواهد شد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم مطلب بررسی خطرات و معایب شماره مجازی برای کاربران داخل و خارج کشور امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال برای شما کاربردی بوده باشد. چنانچه نکته ای وجود دارد که از قلم افتاده است، نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید