0

بررسی اولیه پوکو X4 GT شیائومی ؛ مشخصات و ویژگی‌ها

بررسی اولیه پوکو X4 GT شیائومی ؛ مشخصات و ویژگی‌ها
بازدید 109


شیائومی چندی پیش رسما از عضو جدید خانواده X4، پوکو ایکس 4 جی تی رونمایی کرد. در بررسی اولیه پوکو X4 GT و مشخصات آن ما را همراهی کنید.

کمپانی پوکو در رویدادی رسمی از گوشی‌ جدید پوکو X4 جی تی رونمایی کرد. گرچه همه گوشی‌های پوکو را به عنوان محصولاتی ارزان و اقتصادی می‌شناسیم، اما در این میان سری ایکس با قیمت‌های بسیار پایین و در عین حال کیفیت قابل قبول خود جذابیت دیگری دارند.

مستر بلیط

گوشی محبوب پوکو x4 gt می‌تواند عنوان جذاب‌ترین گوشی پوکو را از آن خود کند. این مدل مشخصاتی همرده با پرچمداران دارد و در عین حال قیمت مناسب و مقرون ‌به ‌صرفه‌ای نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: بررسی اولیه پوکو F4 شیائومی ؛ مشخصات و ویژگی‌ها

بررسی اولیه پوکو X4 GT شیائومی

پوکو X4 جی تی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما بررسی تخصصی این گوشی باید به زمانی گذاشته شود که این محصول راه خود را به بازار ایران باز کند. در حال حاضر اما ویژگی‌ها و قابلیت‌های مهم این گوشی حرفه‌ای و پرطرفدار در ادامه بررسی شده است اما در نگاهی ساده به اطلاعات موجود. پس با بررسی اولیه پوکو X4 جی تی  همراه ما باشید.

بررسی اولیه پوکو X4 GT شیائومی از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

گوشی جذاب و زیبای پوکو  X4 GT همه را شگفت زده خواهد کرد. یک محصول حرفه‌ای و باکیفیت که از نظر زیبایی نیز چیزی کم ندارد. ابعاد و حجم این گوشی زیبا تقریباً برابر با نسخه‌ی مشابه در نسل قبلی است و عملاً یک فبلت با وزنی کمتر از 200 گرم است.

این محصول حرفه‌ای از محافظ گوریلا گلس 5 نیز برخوردار است. دیگر ویژگی‌های قابل ذکر این گوشی نیز عبارتند از حسگر اثرانگشت جنبی، اتصال 5G، وای‌فای 5، بلوتوث 5.3 و البته NFC.

قابلیت NFC نیز که در این گوشی به کار رفته است، مخفف عبارت Near Field Communication است که در زبان فارسی به آن ارتباط حوزه نزدیک یا همان ان اف سی گفته می‌شود. کاربرد nfc در واقع یک استاندارد ارتباطی برای گجت‌های موبایلی (قابل حمل) محسوب می‌شود که با ایجاد یک ارتباطات رادیویی خاص دو دستگاه مجهز به این قابلیت را قادر به رد و بدل داده می‌کند.

به منظور ایجاد تعامل مابین دو دستگاه از طریق قابلیت اتصال NFC باید حتما فاصله آن دو دستگاه حداکثر چند سانتی متر باشد. بنابراین NFC یک قابلیت ارتباطی است که دستگاه‌های موبایلی را در شرایطی که نزدیک به یکدیگر باشند، قادر به رد و بدل کردن اطلاعات می‌کند.

گجت‌های موبایلی و قابل حمل به منظور پشتیبانی از NFC باید حتما به تراشه NFC مجهز باشند، بنابراین هر دستگاهی که از اتصال NGC پشتیبانی می‌کند به تراشه اختصاصی مجهز است. گوشی پوکو x4 gt در رنگ‌های مشکی، آبی و نقره‌ای تولید شده است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون SE 2022 با شیائومی 12 لایت ؛ پرچمدارانی اقتصادی

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو ؛ نزاع پرچمداران

بررسی پوکو X4 GT شیائومی از نظر صفحه نمایش

این محصول پوکو از یک پنل ال سی دی 6.6 اینچی به عنوان نمایشگر استفاده می کند که رزولوشن 1080 × 2400 پیکسلی دارد. ایکس 4 جی تی هم با نرخ نوسازی صفحه 144 هرتزی به خوبی مفهوم پسوند GT در نام خود را متبلور کرده است چراکه معمولا سری گوشی‌های جی تی برند پوکو را به عنوان محصولات گیمینگ می‌شناسند.

از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر 6.6 اینچی و ال‌سی‌دی این محصول باید به توانایی نمایش 1 میلیارد رنگ اشاره کرد که از دالبی ویژن هم پشتیبانی می‌کند. پیشتر گفتیم که این نمایشگر با گوریلا گلس 5 حفاظت می‌شود و حداکثر روشنایی 650 نیت را ارائه می‌کند.

بررسی اولیه پوکو X4 GT
بررسی اولیه پوکو X4 GT

وجود محافظ و گوریلا گلس برای گوشی بسیار مهم است. محافظ گوریلا گلس (Gorilla Glass) محصولی از شرکت کورنینگ (Corning) یا همان شرکت آمریکایی (تولید کننده شیشه و سرامیک) است که به عنوان محافظ ضد خش و ضربه در انواع گوشی موبایل مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

این پوشش یک لایه محافظتی برای موبایل است که توسط شرکت کورنینگ تولید می‌شود و استفاده از آن در موبایل سر و صدای زیادی راه انداخته به حدی که در حال حاضر اشخاص هنگام خرید گوشی جدید حتماً برخورداری از این پوشش محافظتی را از فروشنده جویا می‌شوند.

بررسی گوشی پوکو X4 GT از نظر دوربین

این گوشی جدید و محبوب از نظر دوربین پیشرفته و قابل قبول است. این محصول به دوربینی 64 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی تجهیز شده که دو سنسور 8 مگاپیکسلی اولتراواید و ماکرو 2 مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند. از این منظر، ایکس 4 جی تی تفاوتی با اف 4 ندارد.

در کنار ابن ترکیب لنزها فلش ال ای با قابلیت ارائه‌ی رنگ دوگانه قرار خواهد گرفت و دوربین سلفی نیز، یک سنسور 16 مگاپیکسلی است که با طراحی هول پانچ مهمان نمایشگر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

بررسی پوکو X4 GT شیائومی از نظر باتری

در مورد باتری نیز برای X4 GT یک باتری بزرگ 5080 میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته شده که از سرعت شارژ 67 وات پشتیبانی می‌کند و در نتیجه تنها در 46 دقیقه از 0 تا 100 کاملا شارژ می‌شود.

گوشی پوکو x4 gt از یک باتری لیتیوم پلیمری برخوردار است که بدون شک شارژدهی بسیار خوبی خواهد داشت. وجود فست شارژ 67 واتی که نیز فرایند شارژ دستگاه را بسیار سریع می‌کند.

بررسی اولیه پوکو X4 GT
بررسی اولیه پوکو X4 GT

بنابراین می‌توان به خوبی روی باتری این گوشی حساب کرد. این گوشی با این باتری مناسب حتما می‌تواند نیاز تمام کاربران را برآورده کند. از دیدن فیلم و سریال و گوش دادن به موسیقی تا انجام انواع بازی با گوشی به راحتی قابل انجام است.

بررسی اولیه پوکو X4 GT شیائومی از نظر نرم افزاری

همان طور که واضح است، گوشی poco x4 gt از نظر نرم‌افزاری کاملاً به روز است و با جدیدترین نسخه‌ی MIUI بر اساس اندروید 12 عرضه خواهد شد.

اندروید ۱۲ را می‌توان یکی از بهترین نسخه‌های سیستم عامل گوگل دانست که با جلوه‌های ظاهری جدید، برای کاربران قدیمی و جدید سیستم عامل محبوب گوگل هیجان‌انگیز خواهد بود. تمرکز بیشتر روی طراحی مینیمال و یکپارچه در کنار توجه به عناصر امنیتی، اندروید را در مسیر تبدیل شدن به یک سیستم عامل بی‌نقص برای دستگاه‌های موبایل به پیش می‌راند.

ازآنجاکه برندهای مختلفی از پوسته‌های اختصاصی خود را برای دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کنند باید امیدوار باشیم که قابلیت‌های جذاب اندروید ۱۲ راه خود را به این نسخه‌ سفارشی شیائومی نیز باز کنند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری A

بررسی اولیه پوکو X4 GT شیائومی از نظر سخت افزاری

مشخصات poco x4 gt از نظر سخت‌افزار بدون شک عالی و جالب توجه خواهد بود. این دستگاه که با پردازنده جدید و 5 نانومتری مدیاتک، یعنی مدیاتک دایمنسیتی 8100 عرضه شده است جذابیت‌های بیشتری نسبت به گوشی جدید سری اف دارد. در این پردازنده که با معماری TSMC ساخته شده است، چهار هسته Cortex-A78 و GPU جدید Mali-G610 MC6 به کار بسته شده است.

این تراشه طبق تجربه به خوبی می‌تواند از پس عمکلردهای چند وظیفه‌ای و بازی‌های گرافیکی سنگین مثل «پابجی-موبایل»، «گنشین ایمپکت» و Shadowgun Legends و غیره برآید.

بررسی اولیه پوکو X4 GT شیائومی

این گوشی با 8 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و در نسخه‌هایی با 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 عرضه می‌شود. پوکو مدعی است که با درخواست هواداران خود راضی به بازگرداندن جک 3.5 میلی‌متری هدفون به گوشی جدید شده و در نتیجه نگرانی درباره اتصال هدفون نخواهید داشت.

X4 GT نیز مانند X3 GT از سیستم خنک‌کننده مایع برخوردار است، اما در عوض محفظه بخار آن 32 درصد بزرگتر شده و علاوه بر آن حالا 7 لایه گرافیتی تعبیه شده است.

یکی از اهداف اصلی مدیاتک از ارائه این تراشه جدید، بالا بردن قدرت گوشی‌های هوشمند در اجرای بازی‌هایی با نرخ فریم بالا بوده است. این تراشه که با استفاده از معماری 5 نانومتری ساخته شده است، می تواند بازی‌ها را با 20 درصد فرکانس پردازش گرافیکی بیشتر نسبت به نسل قبلی خود یعنی دایمنسیتی 8000 ارائه دهد.

بررسی اولیه پوکو X4 GT شیائومی

علت این امر این است که از نرخ تازه سازی 168 هرتزی پشتیبانی می‌کند که سبب شده شما حتی کوچک ترین حرکات سوژه‌های متحرک را هم از دست ندهید. از سوی دیگر راندمان توان CPU در این چیپست جدید، در مقایسه با نسل‌های قبلی بسیار بیشتر است. به همین دلیل است که شما می‌توانید در حین بازی به خوبی سوژه‌های متحرک را ردیابی کرده و دستورات خود را در فضای بازی پیاده سازی کنید.

مدیاتک، دایمنسیتی 8100 را با پردازنده گرافیکی Mail-G610 MC6 همراه کرده که از آخرین معماری ARM در ساخت آن استفاده شده است. این پردازنده گرافیکی فرکانس پردازش بیشتری را در مقایسه با نسل قبلی ارائه می دهد و قابلیت پشتیبانی از فیلم‌ها و عکس‌هایی با کیفیت FHD پلاس را نیز در خود دارد. بنابراین سازندگان گوشی‌های همراه می‌توانند از نمایشگرهای بسیار قدرتمندتر با وضوح بالاتری استفاده کنند.

بررسی پوکو X4 GT شیائومی

برخورداری از تراشه‌ی دایمنسیتی 8100 علاوه بر اینکه باعث پشتیبانی این مدل از اینترنت 5 جی می‌شود، می‌تواند آن را به یک گوشی مناسب گیم تبدیل کند که با توجه به قیمت گوشی پوکو x4 gt ویژگی بسیار خوبی محسوب می‌شود.

بررسی گوشی پوکو X4 GT از نظر کیفیت صدا

یک گوشی مناسب و حرفه‌ای به وجود اسپیکر مناسب نیز نیاز دارد. در این گوشی از اسپیکرهایی استفاده شده است که بسیار حرفه‌ای و قوی هستند و شما می‌توانید به خوبی بر روی عملکرد حرفه‌ای آنها حساب کنید.

کیفیت صدا بسیار خوب است و پخش صدای فوق العاده‌ای دارد. برای دیدن فیلم و سریال، گوش دادن به موسیقی و پادکست و انجام بازی می‌توانید به این اسپیکرها اطمینان داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

در این مطلب به معرفی و بررسی اولیه گوشی پوکو X4 GT پرداختیم. یک گوشی جدید، باکیفیت وحرفه‌ای که حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

سوالات متداول

آیا گوشی پوکو X4 GT شیائومی ارزش خرید دارد؟

با بررسی گوشی پوکو X4 GT و با توجه به قیمت پوکو x4 gt و در مقایسه با مشخصاتی که بررسی شد، این مدل ارزش خرید بالایی دارد و بیشتر مناسب گیمرهایی است که یک گوشی فوق‌العاده و قوی می‌خواهند و تمایلی به پرداخت هزینه‌های گزاف برای دستیابی به این خواسته ندارند. این گوشی بسیار حرفه‌ای است و می‌تون با خواندن این مطلب که بررسی گوشی پوکو X4 GT بود به این امر مهم پی برد. از جمله ویژگی‌های مهم این گوشی حرفه‌ای می‌توان به صفحه نمایش فوق العاده با نرخ رفرش 144 هرتز، قیمت مناسب، تراشه‌ی گیمینگ، پشتیبانی از اینترنت 5جی و برخورداری از محافظ گوریلاگلس 5 اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بررسی اولیه پوکو X4 GT شیائومی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال و سایر کاربران در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید