0

بررسی: آیا تلگرام هک میشود؟ برای مقابله با آن چکار کنیم؟

بررسی: آیا تلگرام هک میشود؟
بازدید 115


چگونه اکانت تلگرام هک میشود؟ آیا اصلا تگرام هک می شود؟ 🔓 ممکن است با عباراتی مانند هک تلگرام در ۴ دقیقه، هک تلگرام با آیدی، ربات هک تلگرام و.. در فضای مجازی مواجه شده باشید. افرادی که می خواهند از امنیت حساب خود اطمینان داشته باشند و به پاسخ این سوالات دست پیدا کنند می توانند مطلب بررس آیا تلگرام هک میشود؟ امروز مجله خبری آی تی و دیجیتال را دنبال کنند.

وقتی تلگرام هک میشود چه اطلاعاتی را برمیدارد؟

When Telegram Is Hacked, What Information Does It Take?

امروزه اکثر افراد از شبکه های اجتماعی در گوشی خود استفاده می کنند و اپلیکیشن تلگرام هم یکی از آنها است. در مورد تلگرام این نگرانی وجود دارد که هکرها چگونه اکانت تلگرام را هک می کنند؟

آیا تلگرام اصلی هک میشود؟

تلگرام یک شبکه اجتماعی و یا یک پیام رسان است که نه تنها سال ها از آن استفاده می شود بلکه دارای رقبای قدرتمندی مانند واتساپ است و توانسته است جایگاه خوبی در بین کاربران پیدا کند. روند استفاده از این برنامه را می توان به عنوان یک نمودار صعودی در نظر گرفت.

در واقع هکرها افرادی هستند که از روش هایی برای نقض سیستم های دفاعی یک سیستم یا شبکه کامپیوتری استفاده می کنند و از نقاط ضعف آنها به نفع خود استفاده می کنند. هکرها ممکن است به دلایل زیادی مانند اعتراض، سود؛ جمع آوری اطلاعات، چالش، سرگرمی یا ارزیابی نقاط ضعف سیستم برای ایجاد خط دفاعی قوی تر داشته باشند.

امنیت اطلاعات، جلوگیری از هک و درک روش های هک تلگرام به دغدغه همه کاربران تبدیل شده است. اگر همین حالا در گوگل عبارت هک تلگرام را سرچ کنید با وب سایت های زیادی روبرو می شوید که ادعا می کنند برنامه هایی برای هک تلگرام دارند و می توانند اکانت های کاربران را کنترل کنند.

اگر به وب سایت تلگرام مراجعه کنید و به بخش پرسش های متداول سری بزنید و بعد کلمه Hack را سرچ کنید می توانید پاسخ خود را دریافت کنید. تلگرام برای هر کسی که بتواند این برنامه را هک کند جایزه ۳۰۰ هزار دلاری در نظر گرفته است. به نظر شما اگر تلگرام قابل هک بود چنین جایزه بزرگی در نظر گرفته می شد.

هک سرورهای تلگرام در ۹۹ درصد مواقع غیر ممکن است و هر کاربری نمی تواند به راحتی این کار را انجام دهد. حتی بزرگترین هکرهای دنیا هم نتوانسته اند این کار را انجام دهند.

آیا تلگرام اصلی هک میشود؟

چرا تلگرام هک میشود؟

در بهترین شرایط شخصی که شما را هک کرده است ممکن است مادر، پدر و یا حتی همسرتان باشد که می تواند پیام های شما را کنترل کنند. کنترل روابط کودکان یکی از دلایلی است که افراد می خواهند اکانت تلگرام فرزندان خود را هک کنند. دلیل دوم هک افراد از طریق اکانت یا ربات هک تلگرام می تواند انگیزه های شخصی باشد.

دلایلی مانند آزار و اذیت، باج گیری هم وجود دارد. برای مثال فردی تصمیم می گیرد اکانت شما را هک کند و از اطلاعات شما سوء استفاده کند یا آنها را حذف کند. یا حتی ممکن است هکری با هک اکانت به فایل ها یا مخاطبین شخصی دسترسی پیدا کند و سپس با تهدید کاربر باج گیری کند.

اگر علاوه بر تلگرام از برنامه ایمو استفاده می کنید می توانید مطلب بررسی: میزان امنیت ایمو چقدر است؟ آیا برنامه ایمو قابل هک و شنود است؟ را دنبال کنید.

تلگرام چگونه هک میشود؟

آیا اکانت تلگرام هک میشود؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که دیگران می توانند به اکانت تلگرام شما دسترسی داشته باشند اما این به معنای هک تلگرام نیست. چون مالک اکانت تلگرام اجازه دسترسی را می دهد. هک تلگرام به دلیل رمزگذاری End To End پیام ها امکان پذیر نیست. با این حال کاربران اگر نکات امنیتی را رعایت نکنند، هک امکان پذیر است. در ادامه چند روش هک تلگرام را توضیح خواهیم داد:

  • هک سرور اصلی تلگرام
  • مهندسی اجتماعی تلگرام
  • استفاده از کی لاگرها
  • از طریق PAT
  • فیشینگ
  • اپلیکیشن های هک تلگرام
  • روش SS7
  • استفاده از برنامه های فیک
  • نسخه دسکتاپ تلگرام

هک تلگرام از طریق مهندسی اجتماعی

مهندسی اجتماعی یکی از خطرناک ترین روش های هک است که افراد زیادی را به دام انداخته است. جالب است بدانید که مهندسی اجتماعی یکی از دروسی است که در رشته های دانشگاهی مانند جامعه شناسی تدریس می شود. مهندسی اجتماعی علمی است که در آن می توانید از ارتباطات برای متقاعد کردن افراد برای دادن اطلاعات مورد نظرتان استفاده کنید.

با استفاده از مهندسی اجتماعی فرد فریب داده می شود تا برنامه ای را نصب کند و یا روی لینکی کلیک کند. برای مقابله با این روش فقط باید مراقب باشید که به هر پیامی اعتماد نکنید و اطلاعات خود را به راحتی در اختیار دیگران قرار ندهید.

در مبحث هک و امنیت ۴ مرحله از چرخه مهندسی اجتماعی وجود دارد:

  • جمع آوری اطلاعات
  • توسعه روابط
  • استثمار / استخراج
  • اجرا

توجه داشته باشید که هر یک از این ۴ مرحله ممکن است نیاز به تکرار داشته باشند تا هکر را به هدف خود برساند.

هک تلگرام از طریق مهندسی اجتماعی

هک تلگرام با روش SS7

SS7 یکی از روش های هک تلگرام است که با استفاده از این روش هکر می تواند مستقیماً سیستم ارتباطی شما و دوستتان را هک کند. به این ترتیب او می تواند به حساب و مخاطبین شما دسترسی داشته باشد.

نشانه هایی از هک شدن تلگرام این است، زمانی که یک هکر شما را به این روش هک می کند، اگر با حساب کاربری شما برای شخصی پیامی ارسال کند، دو چت مختلف با نام و شماره شما روی گوشی دوست تان نمایش داده می شود و به نظر می رسد اکانت شما کپی شده است.

هک تلگرام با شماره تلفن بدون کد از طریق برنامه های فیک

محققان امنیت سایبری هشدار داده اند که اپلیکیشن های پیام رسان تلگرام جعلی در حال حاضر دستگاه ها از جمله سیستم های شخصی را با یک بدافزار مبتنی بر ویندوز هک می کنند که می توانند اطلاعات شما را به دلیل فرار از سیستم های آنتی ویروس نصب شده در معرض خطر قرار دهد.

تعداد زیادی از نصب کننده های مخرب وجود دارد که به نظر می رسد برخی از آنها از طریق ایمیل انتقال داده شده اند، در حالی که برخی دیگر از وب سایت های فیشینگ دانلود شده اند.

زیبایی این حمله این است که هر مرحله به یک فایل متفاوت تجزیه می شود که بدون کل مجموعه فایل بی فایده است. این به مهاجم کمک می کند تا از فایل های خود در برابر آنتی ویروس محافظت کند. بدافزاری مانند FoxSocket روی سیستم های آسیب دیده باقی می ماند و همچنین بارهای بیشتری به سیستم آسیب دیده تحمیل می کند. بد افزار دیگری که ممکن است شما را در معرض خطر قرار دهد RAT نام دارد که نه تنها می تواند داده های شما را به سرقت ببرید بلکه می تواند فایل های کاربر را قفل کند و حتی میکروفون و دوربین را تحت کنترل خود درآورد. یکی از علائم هک شدن تلگرام این است که کاربران ویندوز می توانند با بررسی مسیر C:UsersToxicEyerat.exe می توانند متوجه شوند که به این باج افزار آلوده شده اند یا خیر.

اکثر کاربران علاوه بر تلگرام از جیمیل استفاده می کنند، ما در مطلب بررسی: آیا جیمیل هک میشود؟ به بررسی امنیت جیمیل پرداخته ایم که در صورت تمایل می توانید مطالعه کنید.

هک تلگرام با شماره تلفن ، آیدی و..

همانطور که در بالا اشاره کردیم یکی از دلایل هک کردن تلگرام باج گیری است. ممکن است تصاویر برهنه ای از زنان و بدون رضایت آنها در تلگرام به اشتراک گذاشته بود. گفته می شود که بعد از آن مردان با این زنان تماس می گیرند و از آنها درخواست عکس های برهنه تری می کنند. وقتی اطلاعات شخصی مانند آدرس خانه، شماره تلفن والدین در کنار این تصاویر صریحا پست می شود اوضاع بدتر می شود. بر اساس گزارشات منتشر شده گروه ها و کانال های بزرگ هزاران تصاویر و فیلم های گرفته شده، سرقت رفته یا لو رفته از زنان را در حداقل ۲۰ کشور به اشتراک می گذارند.

مدیران گروه از اعضاء می خواهند که تصاویر همسران؛ همکلاسان؛ هم دانشجویان و غیره سابق خود را ارسال کنند تا بدون افشای هویت فرستنده منتشر شوند.

در این شرایط باید توجه داشته باشید که در تلگرام، مکالمات به صورت یک به یک رمزگذاری می شوند و پیام های گروهی نمی توانند رمزگذاری شوند، این بدان معناست که این چت ها کاملا امن نیستند.

در حالی که تلگرام به کاربران اجازه می دهد تا پورنوگرافی را در پلتفرم خود گزارش دهند، سیاستی برای مقابله با اشتراک گذاری تصاویر محرمانه بدون رضایتی ندارد.

هک تلگرام با شماره تلفن ، آیدی و..

نظرات و پیشنهادات شما؟

در بررسی آیا تلگرام هک میشود؟ ما توضیح دادیم که ارسال پیام به صورت فرد به فرد از رمزگذاری End to End برخوردار است و در صورت استفاده از تلگرام اصلی احتمال خیلی کمی وجود دارد که هک شوید. تا حد امکان از برنامه های مشکوک استفاده نکنید و روی لینک های ناشناس کلیک نکنید. اگر نکته ای وجود دارد که از قلم افتاده است یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید