0

برای خرید بیت کوین چقدر پول لازم است؟

برای خرید بیت کوین چقدر پول لازم است؟
بازدید 40


ممکن است برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال دو دل باشید، به همین دلیل سرمایه گذاری مبلغی کم را در ابتدای کار ترجیح بدهید. از طرفی برای یک فرد ناآشنا و حتی دارای دانش محدود درباره ارزهای دیجیتال، خرید بیشتر رمز ارزها پرریسک به نظر می‌رسد، مخصوصا که تعدادشان روز به روز بیشتر می‌شود. پس بهترین گزینه بیت کوین است. اما حداقل مقدار خرید بیت کوین چقدر است؟ برای ورود به بازار بیت کوین باید چقدر پول داشته باشیم؟

اکنون که بیت کوین از سقف تاریخی خود نزدیک به 70 درصد فاصله گرفته و حوالی 20 هزار دلار معامله می‌شود، به پول رایج کشورمان حدود 670 میلیون تومان ارزش دارد. یعنی برای خرید فقط یک واحد BTC باید چنین پولی پرداخت کنید! شنیدن این قیمت بسیاری را از ورود به بازار رمز ارزها پشیمان یا به خرید دیگر کوین‌ها و توکن‌ها هدایت می‌کند، اما نکته‌ای مهم وجود دارد؛ حداقل مقدار خرید بیت کوین 1 واحد کامل نیست! شما می‌توانید مقداری اعشاری از این رمز ارز، مثلا 0.005 بیت کوین، داشته باشید. بر اساس قیمت کنونی هر واحد، ارزش 0.005 بیت کوین حدود 3 میلیون و 400 هزار تومان است.

اما حداقل سرمایه و پول مورد نیاز برای خرید بیت کوین در ایران حتی از این کمتر است؛ هر صرافی رمز ارز حداقل مقدار خرید معینی برای خود دارد. به عنوان نمونه در صرافی رمز ارزی بیت 24 قادر به ثبت سفارش‌های به ارزش 500 هزار تومان (کف) هستید. با این میزان سرمایه اکنون می‌توان 0.00074 بیت کوین خریداری کرد.

چالش‌های خرید بیت کوین به حداقل میزان ممکن

معامله BTC

هزینه‌ای که در نهایت بابت خرید مقداری رمز ارز پرداخت می‌کنید، شامل کارمزد شبکه است. این کارمزد به ماینرهای شبکه بلاک چین کوین یا توکن مورد نظر تعلق دارد و هیچ چیزی نصیب صرافی نمی‌شود. به عنوان مثال صرافی Bit24 هیچ کارمزدی بابت خرید دریافت نمی‌کند. در بلاک چین‌های جدید کارمزد معمولا بالا نیست، اما در شبکه‌های نسل اول و دوم یعنی بیت کوین و اتریوم مجبور به پرداخت مبلغی قابل توجه به عنوان کارمزد هستید. در برخی مواقع هزینه ایجاد تراکنش در شبکه از حداقل مقدار خرید بیت کوین یعنی 500 هزار تومان بیشتر می‌شود!

اکنون که به خاطر ریزش شدید بازار و رکود حاکم بر آن حجم معاملات به شدت کاهش یافته و رقابت چندانی برای تایید زودتر تراکنش‌ها وجود ندارد، هر تراکنش در شبکه BTC نیازمند کارمزدی حدودا 140 هزار تومانی است. در زمان زیاد شدن ترافیک شبکه شاهد رسیدن هزینه ایجاد تراکنش به بالای 1 میلیون تومان نیز بوده‌ایم. البته در این شرایط، بیشتر صرافی‌ها حداقل مقدار خرید بیت کوین را تغییر نمی‌دهند، اما آیا خرید مبلغی پایین‌تر از کارمزد شبکه یا حتی کمی بالاتر از آن صرفه اقتصادی دارد؟

یک روش برای مقابله با این محدودیت، خرید و انتقال بیت کوین در بلاک چین‌های دیگر است. به عنوان مثال هزینه ایجاد تراکنش در بلاک چین بایننس چین یا بایننس اسمارت چین حدود 4 هزار تومان است. این کارمزد به حداقل مقدار خرید بیت کوین بستگی ندارد و با هر مقدار افزایش مبلغ خرید همچنان ثابت باقی می‌ماند.

آموزش نحوه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

فقط دو پیش نیاز وجود دارد: نصب یک اپلیکیشن کیف پول ارز دیجیتال و ثبت نام در یک صرافی رمز ارز. کیف پول‌های کریپتویی شبیه هر نرم افزار دیگر روی گوشی‌های اندروید و ایفون نصب می‌شوند. خوشبختانه استفاده از آن‌ها ناشناس است، به این معنی که به محض باز کردن برنامه بعد از نصب اولیه، نیازی به ارائه اطلاعات شخصی نبوده و کیف پول برای دریافت بیت کوین یا هر رمز ارز دیگر آماده است. ثبت نام در صرافی‌های ارز دیجیتال نیز راحت و مشابه ایجاد حساب کاربری در هر وب سایت دیگر است.

کیف پول‌های کریپتویی استانداردی جهانی دارند، پس می‌توان از آن‌ها برای خرید بیت کوین در ایران یا هر نقطه دیگر دنیا استفاده کرد. اما امکان استفاده از اغلب صرافی‌های رمز ارزی بین‌المللی به خاطر تحریم‌ها علیه کشورمان برای ایرانیان ممکن نیست. اگرچه عده‌ای به روش‌های مختلف نظیر تغییر آدرس IP اقدام به فعالیت در آن‌ها می‌کنند، اما ریسک این کار زیاد است؛ صرافی در صورت پی بردن به هویت ایرانی کاربر، دارایی‌های وی را مسدود خواهد کرد.

بهترین کار خرید بیت کوین یا هر رمز ارز دیگر از صرافی‌های داخلی است. نکته اینجاست که حتی معدود صرافی‌های خارجی قابل استفاده برای کاربران ایرانی از پرداخت ریالی پشتیبانی نمی‌کنند، قابلیتی که در پلتفرم‌های ایرانی کاملا بدیهی است.

از کدام کیف پول و صرافی ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

فروش ارز دیجیتال بیت کوین

بهترین کار انتخاب یک کیف پول چند ارزی با پشتیبانی از رمز ارزهای مختلف علاوه بر بیت کوین است. به این ترتیب در صورت تصمیم برای گسترش پورتفوی سرمایه گذاری کریپتویی خود مجبور به نصب چند برنامه کیف پول به ازای هر کوین یا توکن نخواهید بود. یکی از بهترین برنامه‌های کیف پول با پشتیبانی از ارزهای متعدد، فاقد کارمزد تراکنش، کاملا امن و مجهز به قابلیت‌های اضافه نظیر مرورگر وب 3، تراست والت (Trust Wallet) است. این نرم افزار را می‌توانید از گوگل پلی استور برای اندروید یا از اپ استور برای ای‌او‌اس دریافت کنید.

در حال حاضر وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ایرانی متعددی برای خرید و فروش رمز ارز وجود دارند، اما نمی‌توان به تمام آن‌ها به راحتی اعتماد کرد. به عنوان بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی باید به نوبیتکس، بیت 24، بیت پین، والکس و رمزینکس اشاره کنیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید