0

بدترین بازار جهانی موبایل در یک دهه اخیر رقم خورد

بدترین بازار جهانی موبایل در یک دهه اخیر رقم خورد
بازدید 74

[ad_1]

فروش جهانی انواع موبایل و گوشی‌های هوشمند بدترین تجربه یک دهه اخیر خود را رقم زد.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال، روزهای تاریک فروش در بازار جهانی موبایل بر اساس گزارش جدید کانترپوینت ادامه دارد و به دلیل کمتر از حد انتظار بودن تقاضای مصرف، عرضه جهانی با پیشتازی سامسونگ و سپس اپل به پایین‌ترین سطح خود در سه ماهه سوم در یک دهه اخیر رسید.

موسسه تحقیقات بازار کانترپوینت ریسرچ در گزارش به روز شده سه ماهه خود نوشت افت سالانه ۸ درصدی در سه ماهه منتهی به سپتامبر، نهمین سه ماهه متوالی کاهش فروش را در خود ثبت کرد.

پنج تولیدکننده اصلی(OEM) شامل سامسونگ، اپل، شیائومی، اوپو و ویوو، همگی کاهش سالانه را گزارش کردند که سامسونگ الکترونیکس و اپل، دو بازیگر بزرگ، به ترتیب ۱۳ و ۹ درصد افت داشتند.

به گفته شرکت تحقیقاتی مستقر در هنگ کنگ، سامسونگ کره با وجود پاسخ‌های متفاوت برای نسل جدید گوشی‌های تاشو، گلکسی Z Fold5 و Flip5، با حدود یک پنجم کل فروش جهانی در دوره سه ماهه، پیشتازی خود را حفظ کرد.

در حالی که گزارش شده است Flip5 تقریباً دو برابر بیشتر از Fold 5 فروش داشته است، گوشی‌های هوشمند سری A سامسونگ همچنان در رده‌های متوسط ​​قیمتی، پیشتاز بازار هستند.

در این گزارش آمده است اپل با وجود محدودیت در دسترس بودن آیفون سری ۱۵ که اخیراً عرضه شده، با استقبال خوبی مواجه شده است و اپل  در جایگاه دوم با ۱۶ درصد سهم بازار قرار دارد.

با این حال، کاهش سالانه اپل کمترین میزان را در بین پنج تولیدکننده برتر داشته است.

کانترپوینت خاطر نشان کرده که رشد سه‌ماهه بازار، به‌ویژه عملکرد مثبت در ماه سپتامبر علیرغم یک هفته کاهش فروش آیفون‌های جدید، احتمالاً نشانه‌ای از اخبار مثبت پیش رو است.

تقاضا برای گوشی‌های هوشمند، محبوب‌ترین و مهم‌ترین ابزار ارتباطی، در سال‌های اخیر اندک بوده است زیرا مصرف‌کنندگان هزینه‌های خود را کاهش داده‌اند و به‌طور فزاینده‌ای ارتقای دستگاه‌های خود را به تعویق می‌اندازند.

بازار همچنین تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله شرایط نامطمئن اقتصادی، تورم بالا و مسائل زنجیره تامین قرار گرفته است.

طبق این گزارش شیائومی، اوپو و ویوو به ترتیب با ۱۲ درصد، ۱۰ درصد و ۸ درصد در رتبه‌های بعد از سامسونگ و اپل قرار گرفتند. آنها به ترتیب ۱۵ درصد، ۱۰ درصد و ۱۴ درصد کاهش سالانه را ثبت کردند.

در این گزارش آمده است که این سه برند در افزایش ردپای خود، روی بازارهایی مانند چین و هند، دو کشور پرجمعیت با صنایع بزرگ فناوری، تمرکز کرده‌اند.

به نوشته کانترپوینت، هوآوی و زیرمجموعه سابق آن یعنی آنر و گروه Transsion چین، سهم‌های خوبی از بازار را به دست آوردند و جزو تنها شرکت‌هایی بودند که رشد سالانه را در سه ماهه سوم ثبت کردند.

هواوی با عرضه سری Mate 60 در چین صعود کرد، در حالی که آنر با عملکرد قوی در بازارهای خارج از کشور به روند تقویتی خود ادامه داد.

کمپانی Transsion، مالک برندهای Tecno، Infinix و Itel محبوب در آفریقا، به توسعه خود ادامه داد و در عین حال از بهبود در بازار خاورمیانه و آفریقا نیز بهره برد.

این مطالعه نشان داد که از نظر منطقه‌ای، MEA تنها منطقه‌ای بود که رشد سالانه را در سه ماهه سوم ثبت کرد، زیرا شاخص‌های اقتصاد کلان بهبود یافتند. اکثر بازارهای توسعه یافته، مانند آمریکای شمالی، اروپای غربی و کره جنوبی، کاهش شدیدی را ثبت کردند.

با این حال، ما انتظار داریم که بیشتر بازارهای توسعه یافته در سه ماهه چهارم تا حد زیادی به دلیل تأثیر تاخیری عرضه آیفون رشد کنند.

کانترپوینت همچنین انتظارات خود را مبنی بر اینکه بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۳ یک سال کاهش خواهد داشت و به پایین‌ترین سطح خود در یک دهه گذشته خواهد رسید، تکرار کرده است.

این تا حد زیادی نتیجه تغییر در الگوی جایگزینی دستگاه، به ویژه در بازارهای توسعه یافته خواهد بود.

کانترپوینت تاکید کرده است که «به ویژه، بهبود بازارهای نوظهور قبل از بازار جهانی و رشد برندهای خارج از پنج رتبه برتر نشان‌دهنده تغییر پویایی و فرصت‌ها در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند است.»

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید