0

بخش سوم پرونده‌های سری توییتر ؛ نحوه حذف دونالد ترامپ از توییتر!

بخش سوم پرونده‌های سری توییتر ؛ نحوه حذف دونالد ترامپ از توییتر!
بازدید 26

[ad_1]

در بخش سوم پرونده‌های سری توییتر روایتی از چگونگی تصمیم‌گیری برای مسدودسازی حساب دونالد ترامپ منتشر شده است.

به نظر می‌رسد که هر چند وقت یک‌بار باید درگیر انتشار قسمت جدیدی از سریال جذاب «پرونده‌های توییتر» باشیم. در قسمت‌های قبلی سری پرونده‌های توییتر به افشای اسنادی پرداخته شد که خبر از فهرست‌های سیاه این شبکه اجتماعی و مسدودسازی غیررسمی (Shadowban) کاربران می‌داد. حالا نوبت به بخش سوم پرونده‌های سری توییتر رسیده است.

مهاجرت به انگلستان و پرتغال

در این قسمت، اسناد داخلی توییتر خبر از چگونگی تصمیم‌گیری شورایی از مدیران توییتر و عوامل خارج سازمانی مبنی بر اقدام برای سانسور و اخراج «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این شبکه اجتماعی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: سرویس اشتراکی توییتر بلو از فردا مجددا در دسترس قرار می‌گیرد؛ عرضه در سه رنگ و با افزایش قیمت!

افشاگری‌های بخش سوم پرونده‌های سری توییتر

به‌تازگی بخش سوم پرونده‌های سری توییتر یا Twitter Files منتشر شده و شامل اطلاعاتی درباره اتفاقاتی بوده که منجر به مسدودسازی دسترسی دونالد ترامپ از توییتر شده است. آنطور که به نظر می‌رسد این اسناد در واقع گفت‌و‌گوهایی را فاش می‌کند که میان مدیران توییتر و سازمان فدرال مثل FBI انجام شده و در پایان اتفاقی تاریخی را به وجود آورده است.

«مت تایبی» که قسمت اول پرونده‌های توییتر را درباره سانسور پرونده «هانتر بایدن» منتشر کرده بود، حال بار دیگر اقدام به افشا جزئیاتی از پشت‌پرده اخراج دونالد ترامپ از توییتر را مطابق بخش سوم پرونده‌های سری توییتر کرده است. گفتنی است توییتر در ماه ژانویه سال 2021 در اقدامی بی‌سابقه و عجیب به‌طور دائمی اکانت شخصی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده را به دلیل دعوت از مردم به خشونت که به نظر تنها توجیه این عمل بود، مسدود کرد.

بخش سوم پرونده‌های سری توییتر

تایبی در این مورد چنین نظری دارد که بدون توجه از این که کاربران احتمالاً چه نظری درباره اقدامات ترامپ داشته باشند، آنچه در ماجرای اخراج او از توییتر اتفاق افتاده، از اهمیتی تاریخی برخوردار است. او همچنین با اسناد مختلفی نشان داده که مدیران توییتر با سازمان‌های فدرال نیز در ارتباط بودند و در واقع به درخواست نمایندگان آن‌ها، اقدام به سانسور محتواهای خاصی می‌کردند.

تایبی همچنین می‌گوید: «مدارک متعددی در این رابطه وجود داشته که نشان‌دهنده آن بوده که مدیران توییتر از ادعای طرفداران «جو بایدن» مبنی بر احتمال دزدیدن رأی مردم آگاه بودند و آن‌ها را نادیده می‌گرفتند. اما در موارد مشابه، وقتی طرفداران ترامپ از سرقت انتخابات صحبت می‌کردند، نوشته‌های آن‌ها اغلب برچسب خورده و حتی گاهی اوقات در معرض خطر تعلیق اکانت قرار می‌گرفتند».

در این راستا در تاریخ 8 اکتبر 2020، همچنین مدیران توییتر کانالی را در اسلک به‌نام us2020_xfn_enforcement تاسیس کردند تا درباره حذف محتواهای مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و اکانت‌های سرشناس گفت‌وگو کنند. تایبی ضمن انتخاب نام «دادگاه عالی مدیریت سریع» برای این گروه از مدیران توییتر در این خصوص اعلام کرد: «اسناد موجود نشان می‌دهند که مدیران توییتر براساس حدس‌وگمان، احساسات شخصی و حتی جست‌و‌جو در گوگل درباره محتواها تصمیم می‌گرفتند».

در خصوص موضوع افشاگری‌های بخش سوم پرونده‌های سری توییتر ، یکی از مدیران این شرکت به تایبی اعلام کرده است که مدیران توییتر در پی این اتفاقات آمادگی خود را برای استفاده از قدرتی تازه به‌منظور اخراج رئیس‌جمهورهای بعدی هم اعلام کرده بودند. در این رشته توییت همچنین ادعا شده بود که بیشتر بحث‌ها درباره مسدودسازی اکانت ترامپ در همان سه روز جنجالی در ماه ژانویه 2021 انجام شده بود، اما ساختار فکری در این مورد از ماه‌ها پیش از حمله معترضان به ساختمان مجلس آمریکا تشکیل شده بود.

لازم به ذکر است که در بخشی از این پرونده‌ها نیز ادعا شده است که «یول رات»، مدیر سابق تیم اعتماد و سیاست‌های توییتر حتی با اپل در ارتباط بوده و برای عدم حذف اپلیکیشن این شبکه اجتماعی از اپ استور باید به حرف آن‌ها گوش می‌داده است. تایبی همچنین تاکید دارد که با وجود کاوش در کلیه کانال‌های مربوط به انتخابات توییتر در اسلک، نتوانسته ارجاعی به یکی از درخواست‌های کمپین انتخاباتی ترامپ، کاخ سفید یا به‌طور کلی جمهوری‌خواهان را پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افشاگری‌های بخش سوم پرونده‌های سری توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید