0

با وجود جهش قیمت بیت کوین در هفته گذشته، روند همچنان نزولی است!

با وجود جهش قیمت بیت کوین در هفته گذشته، روند همچنان نزولی است!
بازدید 389


علی‌رغم جهش قیمت بیت کوین در هفته گذشته، بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند روند بازار کریپتوکارنسی همچنان نزولی باقی خواهد ماند.

مستر بلیط

بیت کوین روز جمعه تا 22 هزار دلار صعود کرد. در 24 ساعت گذشته، بزرگترین رمزارز بازار عملکرد مثبتی از خود ثبت کرده است. BTC از دوشنبه تا کنون حدود 14 درصد افزایش قیمت داشته است. با وجود این، بسیاری از تحلیلگران مدعی هستند افزایش قیمت فعلی بیت کوین دلیلی برای صعودی شدن بازار به شمار نمی‌رود.

بیشتر بخوانید: بیت کوین در سال 2022

جهش قیمت بیت کوین در هفته گذشته

با وجود جهش قیمت بیت کوین در هفته گذشته؛ روند همچنان نزولی است!

به گزارش کوین دسک (Coindesk)، بیت کوین روز گذشته به روند صعودی هفتگی خود ادامه داد. محبوب‌ترین رمزارز بازار در مقطعی از 22400 دلار نیز فراتر رفت. این جهش قیمتی در ادامه با اصلاح بازار تا سطح 21500 همراه شد.

بازار سهام در هفته گذشته حرکتی صعودی به همراه داشت. با توجه به رفتار قیمت بیت کوین می‌توان گفت بازار ارزهای دیجیتال تا حد زیادی تحت تأثیر فضای مثبت بازار سهام قرار گرفته است. اصرار بانک مرکزی آمریکا برای مقابله با تورم سنگین این کشور علت اصلی حرکات اخیر بازارهای مالی به شمار می‌رود.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند همچنان شواهد و مدارک کافی جهت صعودی اعلام کردن وضعیت بازارهای مالی وجود ندارد. به عقیده تحلیلگران معروف، فاصله گرفتن بیت کوین از محدوده 20 هزار دلاری که کف چند ماه گذشته این رمزارز بود، تأییدیه شروع روند صعودی نیست. الکس کوپتسیکویچ (Alex Kuptsikevich)، تحلیلگر مؤسسه FXPro گفت:

از ابتدای ماه ژوئن (تیر) قیمت بیت کوین رشد 17 درصدی را تجربه کرده است. این اتفاق در نگاه اول حرکت چشم‌گیری به نظر می‌رسد، اما قیمت BTC در ماه قبل (خرداد) به شدت سقوط کرده بود و این حرکت صعودی نتیجه اصلاح طبیعی حرکات قبلی بازار است.

به گزارش کوپتسیکویچ، بزرگترین رمزارز بازار همچنان پایین‌تر از میانگین متحرکت 200 هفته‌ای (SMA 200) که با رنگ آبی در نمودار زیر مشخص است، قرار دارد. موج فروش روز قبل نشان می‌دهد که فروشندگان بازار همچنان در حال عرضه هستند. بیت کوین در حال حاضر 68 درصد با اوج تاریخی (ATH) خود فاصله دارد. این رمزارز محبوب از ابتدای سال 2022 بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است.

با وجود جهش قیمت بیت کوین در هفته گذشته؛ روند همچنان نزولی است!

به عقیده تحلیلگران صرافی بیتفینکس (Bitfinex)، رشد هفته گذشته شاخص بورسی S&P 500، به همراه افزایش ارزش سهام شرکت‌های فعال حوزه فناوری، منجر به افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران شده است.

این موضوع می‌تواند با وجود شرایط مالی نابسامان شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، به رشد بیت کوین کمک کند. کارشناسان بیتفینکس در این راستا افزودند:

در صورتی که جهش 24 ساعت گذشته بازار ارزهای دیجیتال به افزایش فشار خرید در ماه جاری منجر شود، شرایط بازار جذاب خواهد شد.

علاوه بر بیت کوین، بسیاری از آلت‌ کوین‌های مطرح بازار نیز هفته گذشته را با رشد قیمتی قابل قبولی پشت سر گذاشتند. به عنوان مثال، ICP در 24 ساعت گذشته 13 درصد رشد نمود. اتریوم نیز در مدتی مشابه 2.44 درصد از ارزش خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره جهش قیمت بیت کوین در هفته گذشته چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

منبع: coindesk

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید