0

بانک انگلستان: بیت کوین محکوم به نابودی است

بانک انگلستان: بیت کوین محکوم به نابودی است
بازدید 39

[ad_1]

سر جان کانلیف، معاون ثبات مالی بانک انگلستان هشدار داد که ارزهای دیجیتال بسیار آسیب پذیر هستند و بیت کوین محکوم به نابودی است.

معاون ثبات مالی بانک انگلستان از رگولاتورها درخواست کرد که به کار خود ادامه داده و کریپتو را تحت اصل “ریسک یکسان، نتایج نظارتی یکسان” تنظیم کنند.

قیمت روز گوشی های بازار ایران

بیشتر بخوانید:‌ آینده و پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2022

بیت کوین محکوم به نابودی است

سر جان کانلیف، معاون ثبات مالی بانک انگلستان (BOE)، این هفته در محل اقامت کمیسرای عالی بریتانیا در سنگاپور در مورد خطرات و مقررات ارزهای دیجیتال بحث نمود. مدیر بانک انگلستان هشدار داد:

دارایی‌های مالی ارزش ذاتی ندارند. این دارایی‌ها تنها زمانی ارزش دارند که خریدار بعدی آن‌ها را خریداری کند؛ بنابراین این ارزها بسیار آسیب‌پذیر بوده و در برابر احساسات مستعد فروپاشی هستند.

به عقیده سر جان کانلیف، برخی از دارایی‌های رمزنگاری‌شده صرفاً سفته‌بازی هستند و هیچ پشتوانه‌ای ندارند. او برای مثال به بزرگترین رمزارز بازار یعنی بیت کوین (BTC) اشاره کرد. جان کلیف مجدداً به تمامی سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها هشدار داد که آمادگی از دست دادن کل سرمایه‌ خود را داشته باشند.

بانک انگلستان: بیت کوین محکوم به نابودی است

رئیس بانک مرکزی بریتانیا به این نکته اشاره کرد که نوسانات اخیر در بازارهای کریپتو خطری برای کلیت سیستم مالی ایجاد نکرده است. وی خاطرنشان کرد کریپتو به اندازه کافی در بقیه سیستم‌های مالی ادغام نشده و در حال حاضر ریسک سیستماتیک چندانی ندارد.

به عقیده کانلیف، مرزهای بین حوزه رمزنگاری و سیستم مالی سنتی به طور فزاینده‌ای محو خواهد شد. وی اعتقاد دارد بدون انجام اقدامات لازم، احتمال ایجاد ریسک سیستماتیک بازار رمزارزها وجود دارد؛ به خصوص اگر فعالیت کریپتو و ارتباط آن با بانک‌ها و سایر بازارها همچنان به رشد خود ادامه دهد. کانلیف تأکید کرد که تنظیم کنندگان می‌بایست “به کار خود ادامه دهند” و رمزارزها را در “محیط نظارتی” قرار دهند.

مهم‌ترین مسئله برای کانلیف مشخص شدن آینده بازار رمزارزها نیست. وی به دنبال حصول اطمینان از به روی کار آمدن نوآوری‌های آینده بدون ایجاد خطرات فزاینده و بالقوه سیستماتیک است. مقررات رمزنگاری می‌بایست از اصل “ریسک یکسان، نتیجه نظارتی یکسانی” پیروی کنند. معاون ثبات مالی بانک انگلستان تأکید کرد که در استانداردها و چهارچوب‌های نظارتی بانک انگلستان، سطوح کاهش خطر به طور ضمنی وجود دارد.

در مواردی که نمی‌توان مقررات را دقیقاً به روش مشابه‌ای اعمال کرد، کسب اطمینان از رسیدن به سطح کاهش ریسک یکسان ضروری است. لائل برینارد (Lael Brainard)، رئیس فدرال رزرو نیز هفته گذشته اعلام نمود که سیستم مالی کرپتو “مستعد خطرات مشابه” مانند تأمین مالی سنتی است. این مقام فدرال رزرو افزود:

در صورتی که اطمینان حاصل کنیم که محیط نظارتی سیستم مالی کریپتو را در بر می‌گیرد، انعطاف‌پذیری مالی آینده به شدت افزایش خواهد یافت.

هفته گذشته، اندرو بیلی (Andrew Bailey)، رئیس بانک انگلستان به قانون‌گذاران بریتانیا گفت: “ارزهای دیجیتال ارزش ذاتی ندارند و دارایی‌های رمزنگاری بدون پشتوانه خطر بسیار بالایی دارد.”

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره این اظهارات معاون بانک انگلستان چیست؟ آیا بیت کوین محکوم به نابودی است؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال به اشتراک بگذارید.

منبع: news.bitcoin

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید