0

بالون چینی ساقط شده در آمریکا اطلاعات حساس را به طور برخط به چین منتقل می‌کرد!

بالون چینی ساقط شده در آمریکا اطلاعات حساس را به طور برخط به چین منتقل می‌کرد!
بازدید 26


طبق اعلام منابع آگاه بالون چینی ساقط شده در آمریکا در زمستان گذشته، اطلاعات سایت‌های حساس آمریکا را به صورت زنده به پکن مخابره می‌کرده است.

مطابق با گزارش خبرگزاری CNN به‌نقل از منابع آگاه، بالون چینی ساقط شده در آمریکا که بهمن سال پیش بر فراز حریم هوایی ایالات متحده دیده شد علاوه‌بر ثبت تصاویر، توانایی جمع‌آوری و ارسال بخشی از سیگنال‌های اطلاعاتی را از سایت‌های نظامی آمریکا داشته است. این منابع آگاه، مدعی شده‌اند که بالون مذکور «اطلاعات را به‌صورت زنده به پکن منتقل می‌کرد.»

در همین راستا ایالات متحده راهکار جدیدی جهت پایش حرکات بالون‌های چینی مدنظر قرار داده است. سازمان FBI نیز همچنان مشغول بررسی ماجرای بالون بوده و آمریکایی‌ها موفق شده‌اند که جزئیاتی در مورد روش عملکرد بالون و الگوریتم‌های نرم‌افزاری مورد استفاده آن پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: رویت یک شی ناشناس در آسمان چین ؛ پاتک آمریکا به چشم‌بادامی‌ها؟

جاسوسی بالون چینی ساقط شده در آمریکا

آن‌طور شواهد پیداست، احتمالا ایالات متحده از قسمتی از اطلاعات حساسی که بالون چینی جمع‌آوری کرده اطلاعات کافی ندارد. با این حال اعضای جامعه‌ اطلاعاتی آمریکا نگرانی بسیاری در مورد داده‌هایی که بالون چینی در دسترس دولت پکن قرار داده است، ندارند.

بالون چینی ساقط شده در آمریکا

در همین راستا یکی از مقامات اطلاعاتی آمریکا به CNN اعلام کرد که بررسی‌های مربوط ‌به انهدام بالون چینی همچنان تداوم خواهد یافت اما طبق داده‌های کنونی، «به‌نظر نمی‌رسد پرواز بالون بر فراز ایالات متحده اطلاعات حساس جدیدی در دسترس جمهوری خلق چین قرار داده باشد.»

طبق اعلام دولت آمریکا پیش‌تر مسیر بالون مورد شناسایی قرار گرفته بود و با آگاهی نسبت این امر، از شماری از سایت‌های حساس حفاظت و برخی از سیگنال‌ها نیز سانسور شده بودند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص فعالیت بالون چینی ساقط شده در آمریکا برای جاسوسی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید