0

بالاخره قانون ممنوعیت تیک تاک در ایالات متحده تصویب شد

بالاخره قانون ممنوعیت تیک تاک در ایالات متحده تصویب شد
بازدید 12

[ad_1]

در نهایت، مجلس سنای ایالات متحده تصویب کرد که شرکت ByteDance، صاحب شبکه اجتماعی محبوب تیک‌تاک، موظف به فروش این پلتفرم در آمریکا خواهد بود. با 79 رأی موافق مقابل 18 رأی مخالف، قانون ممنوعیت تیک تاک به تصویب مجلس سنای ایالات متحده رسید و اکنون نیاز به امضای رئیس جمهور دارد تا قانونی شود.در بیانیه‌های کاخ سفید آمده که پس از امضای رئیس جمهور، ByteDance یک سال زمان دارد تا تیک‌تاک را به فروش برساند، در غیر این صورت این شبکه اجتماعی در آمریکا ممنوع خواهد شد.


بیشتر بخوانید:


مجلس سنا قانون ممنوعیت تیک تاک را تصویب کرد

این تصمیم نشان از نگرانی‌های قوهٔ قانون‌گذار و مقامات امنیتی آمریکا دربارهٔ احتمال انتقال داده‌های کاربران به دست یک شرکت چینی دارد. همچنین، مسئولان در کنگره آمریکا با تاکید بر جلوگیری از هرگونه جاسوسی و تهدیدات امنیتی، این تصمیم را موجه می‌دانند. با این حال، ByteDance اعلام کرده که قصد دارد در دادگاه این تصمیم را مورد اعتراض قرار دهد.

این تغییرات قانونی مهم نشان می‌دهد که حکومت آمریکا به دنبال تأمین امنیت داده‌های کاربران و جلوگیری از هرگونه تهدیدات امنیتی است، به ویژه در زمینهٔ فضای مجازی که اهمیت آن روز به روز بیشتر می‌شود.

از آنجایی که این پلتفرم یکی از پردانلودترین اپلیکیشن های سال 2024  به شمار می‌رود و محبوبیت بسیار زیادی در ایالات متحده و سراسر جهان دارد و به در نظر گرفتن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به نظر می‌رسد امضای ممنوعیت تیک‌ تاک خیلی به نفع رئیس‌جمهور حال حاضر این کشور را نباشد و وزنه به طرف حریفش کمی سنگین‌تر شود. بهرحال هرچه هست این قانون به تصویب مجلس سنا رسیده و این شرکت چینی تنها یکسال زمان دارد تا آن را بفروشد یا عواقب ممنوعیت تیک تاک را حس کند.

بیشتر بخوانید: 

منابع:

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید