0

بازی های متاورس؛ از سندباکس تا دسنترالند!

بازی های متاورس؛ از سندباکس تا دسنترالند!
بازدید 17

[ad_1]

شاید اسم بازی های متاورس بارها به گوشتان خورده باشد ولی ندانید که دقیقا آن‌ها چه هستند و چه کاربردی دارند. بازی‌های ویدیویی را تصور کنید که در آن نه تنها بازی می‌کنید، بلکه در یک دنیای مجازی ساکن هستید و درآمد دارید. این وعده بازی های متاورس است.

فناوری بلاک چین در متاورس امکان مالکیت امن آیتم‌های درون بازی را فراهم می‌کند. اهمیت بازی‌های متاورسی در پتانسیل آن‌ها برای متحول کردن نحوه بازی و ارتباط ما نهفته است، آن‌ها اقتصادهای درون بازی را تغییر داده‌اند و به بازیکنان این امکان را می‌دهند که دارایی‌های مجازی خود را داشته باشند و کسب درآمد کنند.

اگرچه مفهوم متاورس از سال 2021 اوج گرفت ولی برخی از پلتفرم‌ها مانند دیسنترالند از سال 2017 در حال توسعه بودند و می‌توانیم سبقه این بازی‌ها را قدیمی‌تر از اوج داستان متاورس بدانیم.

در این مقاله نه تنها مفهوم بازی های متاورس را به خوبی درک می‌کنید، بلکه چند بازی متاورسی معروف مانند دیسنترالند، اکسی اینفینیتی، سندباکس، همسایه من آلیس و استار اطلس را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

بازی سندباکس: لذت خالق بودن

بازی های متاورس؛ از سندباکس تا دسنترالند!مجله خبری آی تی و دیجیتال-2-10.jpg 1200w, https://techrato.com/wp-content/uploads/2024/03/مجله خبری آی تی و دیجیتال-2-10-380×190.jpg 380w, https://techrato.com/wp-content/uploads/2024/03/مجله خبری آی تی و دیجیتال-2-10-768×384.jpg 768w” data-lazy- src=”https://itodigi.com/wp-content/uploads/2024/03/بازی-های-متاورس؛-از-سندباکس-تا-دسنترالند.jpg”>

لذت ساختن قلعه‌های شنی در کودکی را به خاطر دارید؟ بازی سندباکس (Sandbox) آن لذت را در دنیای دیجیتال برایتان تداعی می‌کند. سندباکس جزو بازی‌های متاورسی است که امکان کسب درآمد را برایتان فراهم می‌کند، این بازی ابزارها و دنیایی وسیع را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما معمار، مهندس و هنرمندی هستید که می‌توانید دنیای خود را در آن بسازید؛ در سندباکس امکانات بی‌پایان هستند و تنها محدودیت، تخیل شماست.

سندباکس در سال 2018 در بلاک چین اتریوم توسعه داده شد؛ سندباکس امکان ایجاد، فروش، استفاده و کسب درآمد از NFT های مینت شده در بستر اتریوم را برای کاربران فراهم می‌کند. کلید کسب درآمد در بازی سندباکس، خرج کردن کردن هوشمندانه توکن sand است و پیش نیاز آن نیز تهیه این توکن است. برای خرید سند می توانید به این آدرس (https://hamtapay.net/market/sand/) مراجعه کنید.

بازی اکسی اینفینیتی: بازی  برای کسب درآمد

بازی های متاورس؛ از سندباکس تا دسنترالند!مجله خبری آی تی و دیجیتال-2-11.jpg 1400w, https://techrato.com/wp-content/uploads/2024/03/مجله خبری آی تی و دیجیتال-2-11-356×200.jpg 356w, https://techrato.com/wp-content/uploads/2024/03/مجله خبری آی تی و دیجیتال-2-11-1200×675.jpg 1200w, https://techrato.com/wp-content/uploads/2024/03/مجله خبری آی تی و دیجیتال-2-11-768×432.jpg 768w” data-lazy- src=”https://itodigi.com/wp-content/uploads/2024/03/1709543337_364_بازی-های-متاورس؛-از-سندباکس-تا-دسنترالند.jpg”>

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) یک دنیای بازی آنلاین است که حول موجودات پوکمون معروف به اکسی می‌چرخد.  بازیکنان می‌توانند اکسی‌ها را به عنوان آواتار مجازی برای نبرد، پرورش، جمع آوری سرمایه، بزرگ کردن و ساختن سرزمین خود جمع آوری کنند. این بازی مبتنی بر اتریوم است که از طراحی استفاده می‌کند که به بازیکنان اجازه می‌دهد دارایی‌های مجازی خود را داشته باشند و به بازیکنانی که می‌توانند به سطح پیشرفته‌ای از مهارت برسند پاداش می‌دهد.

همچنین این ارز دیجیتال رشد بسیار خوبی را در سال ۲۰۲۱ تجربه کرد. برای خرید این ارز می توانید به این آدرس (https://www.kraken.com/learn/buy-axie-infinity-shards-axs) مراجعه کنید.

بازی دیسنترالند: گشت و گذار در دنیای مد

بازی دیسنترالند: گشت و گذار در دنیای مدمجله خبری آی تی و دیجیتال-2-12.jpg 1600w, https://techrato.com/wp-content/uploads/2024/03/مجله خبری آی تی و دیجیتال-2-12-356×200.jpg 356w, https://techrato.com/wp-content/uploads/2024/03/مجله خبری آی تی و دیجیتال-2-12-1200×675.jpg 1200w, https://techrato.com/wp-content/uploads/2024/03/مجله خبری آی تی و دیجیتال-2-12-768×432.jpg 768w, https://techrato.com/wp-content/uploads/2024/03/مجله خبری آی تی و دیجیتال-2-12-1536×864.jpg 1536w” data-lazy- src=”https://itodigi.com/wp-content/uploads/2024/03/1709543337_474_بازی-های-متاورس؛-از-سندباکس-تا-دسنترالند.jpg”>

دیسنترالند (Decentraland) یک بازی آنلاین سه بعدی است که به کاربران امکان می‌دهد بخشی از یک تجربه دیجیتال مشترک داشته باشند که در آن می‌توانند بازی کنند، معاشرت داشته باشند و اقلام دیجیتالی بسازند، بخرند یا بفروشند. شما می‌توانید یک قطعه زمین مجازی بخرید و هر چیزی را که می‌خواهید در آن ایجاد کنید.

کاربران می‌توانند با استفاده از توکن بومی دیسنترالند یعنی ارز دیجیتال MANA، محیط‌ها، بازارها و برنامه‌های منحصر به فردی ایجاد کنند. کاربران می‌توانند رویدادهای اجتماعی، از جمله کنسرت، نمایش فیلم، رقص یا هرچیز دیگری که فکرش را بکنند، برنامه‌ریزی کرده و میزبانی کنند.

گزینه‌های دیگر این بازی خرید یا فروش هنر دیجیتال و زمین است. در این بازی انواع برندهای معروف مکان‌ها و زمین‌های خود را دارند که برخی از محصولات خود را در آن قرار می‌دهند. شما می‌توانید در دنیای مد و به روز گشت و گذار داشته باشید. همچنین سامسونگ یکی از محصولات خود را در این بازی معرفی کرد و میزبانی برنامه معارفه را انجام داد.

برای شروع این بازی مهیج و جذاب باید توکن آن را تهیه کنید که میتوانید برای خرید مانا  به لینک (https://hamtapay.net/market/mana/) مراجعه کنید.

همسایه من آلیس: لذت زندگی در یک مجمع الجزایر

همسایه من آلیس (My Neighbor Alice) یک بازی بی‌نظیر مبتنی بر بلاک چین است که در آن بازیکنان برای ساخت، ایجاد و بازی با یکدیگر همکاری می‌کنند. این یک بازی است که ویژگی‌های بلاک چین را برای بازیکنانی که با توکن های غیرقابل تعویض (NFT) آشنا نیستند، در دسترس و لذت بخش می‌کند.

هدف این بازی آموزش بلاک چین به میلیون‌ها بازیکن از طریق داستان‌های دلپذیر و گزینه‌های جذاب درآمدزایی است.

علاوه بر این، چندین بازیکن می‌توانند با همسایگان خود ارتباط برقرار کنند، در فعالیت‌های سرگرم‌کننده روزانه شرکت کرده و جوایزی کسب کنند. برای تبدیل شدن به بخشی از این بازی، فرد باید زمین بخرد و در فعالیت‌هایی مانند جمع آوری حشرات، ماهیگیری، کشاورزی و زنبورداری شرکت کند. وضعیت بازیکنان در بازی از طریق فعالیت‌ها، ماموریت‌های مشترک و مسابقات ارتقا می‌یابد.

استار اطلس: کسب درآمد در فضا!

استار اطلس (Star Atlas) یک بازی نقش آفرینی با موضوع اکتشاف فضا (RPG) است که در شبکه سولانا ساخته شده است. داستان بازی در سال 2620 اتفاق می‌افتد و جناح‌های سیاسی و سرزمینی، سلاح‌های پیشرفته و فضاپیماها جنبه‌های مختلف گیم‌پلی را در بر می‌گیرد.

استار اطلس به دنبال بازی‌های برای کسب درآمد در فضای ارزهای دیجیتال مانند اکسی اینفینیتی معروف شد. این سبک بازی‌ها به بازیکنان این امکان را می‌دهند که با تکمیل وظایف و رسیدن به نقاط عطف در بازی، جوایزی با ارزش واقعی کسب کنند.

بازیکنان برای موفقیت‌های خود در حین جستجو در کهکشان، توکن‌های ATLAS را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

کدام بازی بهتر است؟

انتخاب “بهترین” بازی های متاورس بستگی به نوع تجربه‌ای دارد که به دنبال آن هستید! در اینجا از بازی‌های معرفی شده ویژگی‌هایی را خدمت شما عزیزان بیان می‌کنیم که می‌تواند در تصمیم‌گیری به شما کمک کند.

سندباکس

  • گرافیک مبتنی بر Voxel، شبیه به ماین کرفت دارد و برای سازندگان و طراحان عالی است.
  • فعالیت: ساختن و معاشرت.

اکسی اینفینیتی

  • گرافیک فانتزی و خوب که بازی را جذاب می‌کند.
  • فعالیت: خرید و فروش تجهیزات، رقابت‌های فانتزی.

دیسنترالند

  • دنیای مجازی است که در آن می‌توانید صاحب زمین شوید، تجربه بسازید و با دیگران تعامل داشته باشید که گرافیک 3 بعدی دارد. همچنین این بازی اجتماعی‌تر و اکتشافی‌تر است و برای افرادی که می‌خواهند بخشی از متاورس را داشته باشند و در یک دنیای مجازی شلوغ شرکت کنند عالی است.
  • فعالیت‌ها: شرکت در رویدادها، بازی کردن، خرید NFT و…

همسایه من آلیس

  • این بازی شبیه ساز زندگی آرامش‌بخش و مزرعه‌داری است. شما می‌توانید زمین و محصولات داشته باشید، حیوانات را پرورش دهید و با همسایگان تعامل داشته باشید که دارای گرافیکی زیبا است. این بازی آرام و معمولی‌تر است و برای افرادی که از فعالیت‌های صلح آمیز و زیبایی شناسی جذاب لذت می‌برند عالی است.
  • فعالیت‌ها: کشاورزی، صنایع دستی، معاشرت، تزئین زمین.

استار اطلس

  • یک بازی کاوش در فضا و ماجراجویی با عنصر قوی بازی برای کسب درآمد است. شما می‌توانید سفینه فضایی بخرید، جهان را کاوش کنید و جوایزی کسب کنید که گرافیکی خیره‌کننده دارد و بیشتر عمل محور و رقابتی است. برای علاقه‌مندان به اکتشاف فضا و کسانی که می‌خواهند در حین بازی کسب درآمد کنند عالی است.
  • فعالیت‌ها: خلبانی سفینه فضایی، اکتشاف، جنگ، معامله و…

در نهایت، جذاب ترین راه برای انتخاب بهترین بازی های متاورس این است که دمو ها را امتحان کنید یا ویدیوهای گیم‌پلی را تماشا کنید تا ببینید کدام یک بیشتر علاقه شما را جلب می‌کند!

 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید