0

بازیگران سریال هفت سر اژدها [ بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال هفت سر اژدها [ بیوگرافی + عکس]
بازدید 30

[ad_1]

هفت سر اژدها به کارگردانی ابوالقاسم طالبی و بازی حمید صفت و مجید واشقانی از شبکه سه پخش می‌شود. برای آشنایی با بازیگران سریال هفت سر اژدها با ما همراه شوید.

سریال هفت سر اژدها در ژانر پلیسی درام سیاسی ساخته شده و درباره مفاسد اقتصادی و مسائل بحث‌برانگیز جامعه است. فیلمنامه مجموعه «طلاق» (که به «هفت سر اژدها» تغییر نام یافت) به قلم ابوالقاسم طالبی به نگارش درآمده است.

مجید واشقانی، جعفر دهقان، محمدرضا رهبری، حمید گودرزی، حمید صفت، زنده یاد شهرام عبدلی و قطب‌الدین صادقی، برخی از بازیگران مطرحی هستند که در سریال هفت سر اژدها نقش‌آفرینی می‌کنند. در ادامه، علاوه بر زندگینامه بازیگران و بیوگرافی کارگردان، اسامی عوامل تولید و عکس بازیگران هفت سر اژدها را هم با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در پایین

بیشتر بخوانید:


بازیگران سریال هفت سر اژدها

مجموعه هفت سر اژدها در لوکیشن‌های متنوعی تصویربرداری شده است. این پروژه را در مناطق مختلف تهران، از غرب گرفته تا خیابان فرشته تا از سوی دیگر خاوران تصویربرداری کردند. بخشی از قصه نیز در خارج از کشور به تصویر کشیده شده است. همان‌طور که اشاره شد، سوژه‌ای که این سریال سراغ آن رفته، فساد و مبارزه با آن است. موضوعی که محدود به یک جامعه نیست اما در برخی جوامع بیشتر دیده می‌شود.

بیوگرافی بازیگران سریال هفت سر اژدها
بازیگران سریال هفت سر اژدها

در این سریال علاوه بر بازیگرانی که در ابتدای این نوشتار نام بردیم، سروش طاهری، امین زارع، بهار محمدپور، فاطمه الطافی، مجید رحمتی، مهران مرادی، هدیه رضایی، بهناز پورفلاح، بهزاد اقطایی، حسن ولیخانی، حمیدرضا عرب سرخی، رامین یحیی‌زاده، سیدحمید فتوحی، شیلر کی، مینو شیخان، عسل غروی، علیرضا جلیلی، مهدی شاکریان، شاهین فرهنگ، مهرداد ضیایی، حمیدرضا هدایتی، فرید قبادی و علیرام نورایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

البته در سریال هفت سر اژدها چهره‌های جوان و کمتر شناخته‌شده نیز حضور دارند. این مجموعه یکی سریال‌های پر بازیگر تلویزیون است.

مجید واشقانی

عکس بازیگران سریال هفت سر اژدها

زندگینامه بازیگران سریال هفت سر اژدها را با مجید واشقانی آغاز می‌کنیم که متولد ششم خرداد ماه سال 1359 در تهران است. وی دانش‌آموخته‌ی رشته مهندسی متالوژی است. واشقانی با توجه به علاقه‌ای که به بازیگری داشته از سال 1377 در 18 سالگی وارد تئاتر شد.

نقش آفرینی در فیلم هشدار پلیس در سال 1378 آغاز کار حرفه‌ای او بود. واشقانی پس از حضور در آثار مختلف تلویزیونی و سینمایی، در سال 1390 با بازی در سریال مسیر انحرافی به شهرت رسید.

ماتادور، انقلاب زیبا، میکائیل، هوش سیاه 2، کمین، زیر هشت و پایتخت برخی از سریال‌های تلویزیونی هستند که واشقانی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

بازیگران سریال سنجرخان [ بیوگرافی + عکس]

بهناز پورفلاح

عکس بازیگران سریال هفت سر اژدها
عکس بازیگران سریال هفت سر اژدها

بهناز پورفلاح در سوم اسفند ماه سال ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته‌ی زبان انگلیسی و کارگردانی نمایش است. وی از ۲۳ سالگی فعالیت خود را به عنوان بازیگر در تئاتر شروع کرد.

پورفلاح خیلی زود تجربه‌های کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی را نیز به‌دست آورد. ورودش به تلویزیون از سال ۱۳۸۸ با سریال نون خامه‌ای به کارگردانی کاظم راست گفتار بود. او سپس با فیلم دو عروسی در سال ۱۳۹۰ وارد سینما شد.

وی علاوه بر بازیگری، از کارگردانان و تهیه کنندگان تئاتر و فیلم کوتاه است و تجربه حضور در چندین جشنواره داخلی و خارجی فیلم را دارد. پورفلاح در مصاحبه‌ای گفته بود: «تاکنون با کارگردانان صاحب نامی کار کرده‌ام که از آنها خیلی چیزها یاد گرفتم ولی یک کارگردانی که جزو آرزوهایم است با او کار کنم آقای ابراهیم حاتمی‌کیا ست.»

جعفر دهقان

عکس بازیگران سریال هفت سر اژدها

بیوگرافی بازیگران سریال هفت سر اژدها را با پرداختن به زندگی جعفر دهقان، بازیگر موفق سینما و تلویزیون به ادامه می‌دهیم. جعفر دهقان در بیست و یکم فروردین ماه سال ۱۳۳۹ در تهران به دنیا آمد. وی مدرک دیپلم خود را از هنرستان فنی دریافت کرده است.

دهقان فعالیت هنری خود را از ۱۵ سالگی، با بازی در گروه تئاتر مرکز رفاه آغاز کرد و در سال ۱۳۶۰، کارش را در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد.

ایشان با بازی در نقش‌ ماکسیمیلیانوس در سریال مردان آنجلس به کارگردانی فرج‌الله سلحشور به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شد. جعفر دهقان در 21 سالگی با بازی در فیلم توجیه به کارگردانی منوچهر حقانی‌پرست وارد سینما شد.

دهقان در جشنواره فجر سال ۱۳۷۲ توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد را برای نقش‌‌آفرینی در فیلم حماسه مجنون به دست آورد. وقتی او فنون رزمی خود را در فیلم‌هایی از جمله یاس‌های وحشی و شیرهای جوان به نمایش گذاشت مورد تحسین بینندگان و منتقدان قرار گرفت.

جعفر دهقان سال‌هاست ازدواج کرده و دو فرزند به نام‌های سروش و سحر دارد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال گناه فرشته [بیوگرافی + عکس]

بهترین سریال های طنز ایرانی

حمید گودرزی

عکس بازیگران سریال هفت سر اژدها
زندگینامه بازیگران سریال هفت سر اژدها

حمید گودرزی زاده دوم آذر ماه سال ۱۳۵۶ در تهران است. خانواده‌ای او اصالتا اهل بروجرد هستند. وی فارغ‌التحصیل رشته‌ی بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است.

گودرزی فعالیت هنری خود را با بازی در نمایش «کشتی اسپرانزا» به کارگردانی محمد رحمانیان آغاز کرد. نخستین تجربه سینمایی او، بازی کوتاهی در فیلم «سهراب» به کارگردانی سعید سهیلی بود.

گودرزی نقش‌های بسیاری در آثار تلویزیونی داشته که معمولاً با استقبال خوبی نیز همراه بوده‌ است. وی در برنامه شب خوش و سال نو که هر دو از شبکه سه سیما پخش شد حضور داشت و مورد توجه قرار گرفت.

بهشت تبهکاران، سلام علیکم حاج آقا، پریسا، نیوکاسل، ایران برگر، روباه، دزدان خیابان جردن، زن‌ها شگفت انگیزند و کیش و مات برخی از فیلم‌های سینمایی کارنامه هنری حمید گودرزی هستند.

حمید گودرزی در ۲۱ شهریور ۱۳۸۳ با ماندانا دانشور ازدواج کرد. اما زندگی مشترک آن‌ها پس از دوازده سال در سال ۱۳۹۵ به جدایی ختم شد.

قطب‌الدین صادقی

زندگینامه بازیگران سریال هفت سر اژدها

قطب‌الدین صادقی سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۱ در سنندج به دنیا آمد. ایشان در سال ۱۳۵۴ مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی هنرهای نمایشی، از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت کرد. قطب‌الدین صادقی کارشناسی ارشد (سال ۱۳۵۷) و دکترا در زمینه مطالعات هنرهای نمایشی (سال ۱۳۶۴) خود را در دانشگاه سوربن فرانسه به پایان رسانده است.

وی پس از پایان تحصیلات، در کنار تدریس در دانشگاه‌های مطرح، به فعالیت‌های هنری و ادبی و نگارش نمایش‌نامه و اجرای تئاتر پرداخت. او یکی از توانمندترین فیلم‌نامه‌نویسان، مترجمان، کارگردانان تئاتر و بازیگران سینما و تلویزیون است.

بازی ایشان در سریال‌های مشهوری همچون کیف انگلیسی، کلاه پهلوی، معمای شاه و پروانه دیدنی بود.

از دیگر فعالیت‌های صادقی می‌توان تالیف ۵۰ نمایشنامه، کارگردانی ۵۲ تئاتر و چندین فیلم کوتاه و ترجمه‌ی ۱۸ کتاب را نام برد. قطب‌الدین صادقی یک آکادمی هنری به نام تماشاخانه شانو دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2024

بهترین سریال های کره ای 2024

شهرام عبدلی

عکس بازیگران سریال هفت سر اژدها
بازیگران هفت سر اژدها

شهرام عبدلی در بیست‌ و نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۵ در تهران متولد شد. وی اصالتا آذری است و دو پسر به نام‌های آرتین و آدرین دارد. او بیشتر در مجموعه‌های تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است.

وی از کلاس اول دبستان به بازیگری علاقه‌مند شد و با عضو شدن در گروه تئاتر مدرسه کارش را آغاز کرد. او در این باره گفته است: «معلم ورزشم نقش پر رنگی در بازیگری‌ام داشت. از دو ساعت کلاس ورزش یک ساعت و نیم ورزش می‌کردیم و بعد نیم ساعت آخر معلم ورزشمان آقای رضایی یک قصه تعریف می‌کرد و به ما می‌گفت آن را به صورت نمایش اجرا کنید.»

فیلم‌ها و سریال‌های ماه‌گرفتگی (۱۳۹۵)، یکی برای همه (محمد آهنگرانی، ۱۳۹۰)، قصه دل‌ها (هوشنگ درویش‌پور، ۱۳۸۵)، پرستاران (مجموعه تلویزیونی ۱۳۹۵)، دختری در قفس (قدرت‌الله صلح‌میرزایی، ۱۳۸۱) و سر دلبران (مجموعه تلویزیونی ۱۳۹۷) برخی از آثاز کارنامه هنری این بازیگر سینما و تلویزیون هستند.

شهرام عبدلی بر اثر خونریزی مغزی روز شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ در بیمارستان قائم مشهد درگذشت.

حمیدرضا امیری صفت

عکس بازیگران سریال هفت سر اژدها

حمیدرضا امیری صفت یکی دیگر از بازیگران سریال هفت سر اژدها است که در در هجدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۲ در خمام گیلان به دنیا آمد. پدر و مادر حمید صفت وقتی او کودک بود از هم جدا شدند.

حمید صفت قرار بود از جمله بازیگران نمایش لامبورگینی به کارگردانی سیامک صفری باشد که در مجموعه‌ی شهرزاد تهران روی صحنه رفت. از آن‌جا که رپرها در ایران مجاز به اجرا نیستند، او فقط یک شب روی صحنه رفت و از آن به بعد از همراهی این گروه محروم شد.

حمید صفت پیش از این که بازیگر باشد خواننده است. او با انتشار آهنگ  «خیابانی ها» مشهور شد و آهنگ «چ» از وی به یکی از محبوب‌ترین آهنگ‌های رپ فارسی تبدیل شد. از ویژگی‌های آثار حمید صفت پرداختن به مسائل روز، در عین تقید ملی و دینی است.

حمیدرضا امیری صفت به ورزش بسیار علاقه‌مند است و در این باره می‌گوید: «هر روز زیر نظر مربی به طور جدی تمرین می‌کنم. البته به همه ورزش‌ها علاقه دارم ولی در حال حاضر بدنسازی و فوتبال را بیشتر دنبال می‌کنم.»

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس 2024

بهترین سریال های ترکی

علیرام نورایی

عکس بازیگران سریال هفت سر اژدها
بیوگرافی بازیگران سریال هفت سر اژدها

علیرام نورایی در هجدهم فروردین ماه سال 1356 در تهران به دنیا آمد. او کاردانی رشته‌ی مهندسی کامپیوتر دارد و از 19 سالگی بازیگری را از تئاتر آغاز کرده است. نورایی در سال 1380 با ایفای نقش در سریال شب آفتابی وارد قاب تلویزیون شد و سه سال بعد با فیلم بازنده برای اولین بار بازیگری را در سینما تجربه کرد.

او تجربه‌ی اجرای مسابقه تلویزیونی شهروند و مافیا را دارد. علیرام نورایی در تئاترهای مختلف، فیلم‌های کوتاه، جشنواره تئاتر دانشجویی و مجموعه‌های تلویزیونی زیادی نقش‌آفرینی کرده است.

وی برای بازی در یتیم خانه ایران، در چهاردهمین دوره‌ی جشنواره فیلم مقاومت به عنوان بهترین بازیگر انتخاب شد. همچنین در جشنواره عمار نیز از او برای بازی در این فیلم تقدیر شد.

مجموعه‌های آسپرین (سریال شبکه نمایش خانگی)، پول کثیف، جابربن حیان، ماتادور، گاندو، جاده چالوس، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد (اپیزودهای شب شکار، گنجشک‌های شاهد، نور در تاریکی) و فیلم‌های سینمایی قلاده‌های طلا، هشتمین روز هفته، گلوگاه شیطان، هرماس و استرداد برخی از آثار کارنامه هنری علیرام نورایی هستند.

علیرام نورایی در 33 سالگی با صبا تاجیک (مدل مطرح) ازدواج کرد و یک پسر به نام نویان دارد. وی علاوه بر بازیگری و اجرا، رزمی کار و مربی پارکور است.

بهار محمدپور

عکس بازیگران سریال هفت سر اژدها

بهار محمدپور یکی دیگر از بازیگران سریال هفت سر اژدها است. محمدپور متولد یکم بهمن ماه سال ۱۳۶۶ است. او با حضور در کلاس‌های بازیگری و سپس اجرای تئاتر فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

محمدپور در سال ۱۳۹۴ با بازی در سریال یتیم خانه ایران جلوی دوربین رفت. او  چهار سال بعد در فیلم سکوت گبرا به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا حسین آبادی نقش‌آفرینی کرد.

بهار محمدپور علاوه بر نویسندگی و بازیگری، در رشته‌ی طراحی جواهر هم فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین مینی سریال های کره ای

بهترین مینی سریال های ترکی

مهرداد ضیایی

عکس بازیگران سریال هفت سر اژدها
زندگینامه بازیگران سریال هفت سر اژدها

مهرداد ضیایی در پنجم آذر ماه سال ۱۳۴۷ در اصفهان به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی بازیگری از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است. ضیایی بازیگری را از سال ۱۳۶۶ با بازی در تئاتر تاتارها آغاز کرد. نخستین تجربه‌ی کار تصویری او در ابتدا در سال ۱۳۷۴ با بازی در تله‌تئاتر پرده عجایب ساخته داریوش مؤدبیان رقم خورد.

ضیایی سپس در چند تله تئاتر به ایفای نقش پرداخت. او در سال ۱۳۸۳ با بازی در مجموعه تلویزیونی مروارید سرخ ساخته مسعود رسام دوباره جلوی دوربین رفت.

مهرداد ضیایی در سال ۱۳۸۲ و در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی، سنتی، برای بازی در تئاتر زائر به کارگردانی حمید امجد، جایزه بهترین بازیگر این جشنواره را به دست آورد.

وی با سید مهرداد ضیایی بازیگر متولد سال ۱۳۴۸ در تهران تشابه اسمی دارد. جالب است بدانید در شش مجموعه پرده عجایب، بی‌گناهان، مختارنامه، یادآوری، برادر و تاریکی شب روشنایی روز، مهرداد ضیایی و سید مهرداد ضیایی همبازی بوده‌اند.

خلاصه داستان سریال هفت سر اژدها

پس از پرداختن به زندگینامه بازیگران سریال هفت سر اژدها از شبکه سه سیما سراغ قصه‌ی این مجموعه درام پلیسی و سیاسی می‌رویم که داستان آن پس از مطالعه پرونده‌های مفاسد اقتصادی و هفت پرونده کلان در این رابطه نوشته شده است.

عکس بازیگران سریال هفت سر اژدها

خلاصه داستان سریال هفت سر اژدها آمده است: «قصه‌ی یک آقازاده با نام سلطان‌خواه و چند تن از مفاسد اقتصادی با نفوذ جامعه به تصویر کشیده شده است.»

ابوالقاسم طالبی کارگردان سریال در مصاحبه‌ای گفته بود: «دغدغه ساخت سریال طلاق به هفت تا هشت سال قبل برمی‌گردد که علاقه‌مند بودم سریالی درباره فساد بسازم. چون همان‌طور که فساد وجود دارد، مبارزه با فساد هم وجود دارد. به هر حال عواملی نقش دارند که یک شبکه فساد شکل می‌گیرد. بنابراین در سریال به این موضوع می‌پردازیم. معتقدم سریال در زمان پخش باید مورد حمایت قرار بگیرد، زیرا هنگام پخش به برخی جاها برمی‌خورد. همچنین قبل از تولید سریال با علما و مراجع هم صحبت کردم و زمان زیادی برای نگارش قصه گذاشتم.»

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های تاریخی 2024

بهترین سریال های چینی 2024

کارگردان سریال هفت سر اژدها

ابوالقاسم طالبی کارگردان سریال هفت سر اژدها، متولد سال 1340 در اصفهان است. او فارغ‌التحصیل حقوق قضایی است و فعالیت هنری خود را با نگارش داستان‌های کوتاه آغاز کرد.

عکس بازیگران سریال هفت سر اژدها

طالبی نخستین نمایشنامه‌اش را با نام آن کس که نداند در اصفهان نوشت. او پس از ساختن چند فیلم کوتاه ۱۶ میلی‌متری و ویدئویی، فعالیت در سینمای حرفه‌ای را در سال ۱۳۷۱ به عنوان مشاور کارگردان در فیلم بر بال فرشتگان به کارگردانی جواد شمقدری آغاز کرد.

او صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته‌نامه‌ی سینما ویدئو است. فیلم‌ها و سریال‌های ویرانگر، آقای رئیس‌جمهور، عروس افغان، جنگ کودکانه، دست‌های خالی، قلاده‌های طلا، یتیم‌خانه ایران، بازگشت پرستوها و به کجا چنین شتابان از آثار کارنامه‌ی هنری ابوالقاسم طالبی هستند.

عوامل سریال هفت سر اژدها

  • نویسنده و کاگردان: ابوالقاسم طالبی
  • مدیر فیلمبرداری: امیر کریمی
  • طراح گریم: داریوش صالحیان
  • مدیر صدابرداری: منصور شهباز
  • طراح صحنه: جهانگیر میرزاجانی
  • طراح لباس: مهرناز اکبری
  • فیلمبردار: منصور ظهوری فرشید
  • صدابردار: فرشید کیوانمهر
  • طراح گریم: علی عارفی

کدام بازیگرها در سریال هفت سر اژدها نقش‌آفرینی می‌کنند؟

در سریال هفت سر اژدها مجید واشقانی، جعفر دهقان، محمدرضا رهبری، حمید گودرزی، حمید صفت، زنده یاد شهرام عبدلی، قطب‌الدین صادقی، سروش طاهری، امین زارع، بهارمحمدپور، فاطمه الطافی، مجید رحمتی، مهران مرادی، هدیه رضایی، بهناز پورفلاح، بهزاد اقطایی، حسن ولیخانی، حمیدرضا عرب سرخی، رامین یحیی‌زاده، سیدحمید فتوحی، شیلر کی، مینو شیخان، عسل غروی، علیرضا جلیلی، مهدی شاکریان، شاهین فرهنگ، مهرداد ضیایی، حمیدرضا هدایتی، فرید قبادی و علیرام نورایی نقش‌آفرینی کردند.

سریال هفت سر اژدها چند قسمتی است؟

سریال هفت سر اژدها در 80 قسمت 45 دقیقه‌ای، به کارگردانی ابوالقاسم طالبی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازیگران سریال هفت سر اژدها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید