0

بازیگران سریال مادرانه [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال مادرانه [بیوگرافی + عکس]
بازدید 68


مادرانه با بازی درخشان لعیا زنگنه و مهدی سلطانی از مجموعه‌های موفق تلویزیون است. در این نوشتار به زندگینامه بازیگران سریال مادرانه می‌پردازیم.

سریال مادرانه به کارگردانی جواد افشار در 27 قسمت 35 دقیقه‌ای در سال 1392 ساخته شد و در ماه رمضان همین سال برای اولین بار از شبکه سه سیما پخش شد.

محمدرضا شفیعی تهیه کنندگی این مجموعه اجتماعی خانوادگی را بر عهده داشت. لعیا زنگنه و مهدی سلطانی از بازیگران اصلی این سریال پربیننده بودند. در کنار این دو هنرمند پرطرفدار، بازیگران مطرحی از جمله شقایق فراهانی، هستی مهدوی، سیدمهرداد ضیایی، عباس غزالی و آتیلا پسیانی در مادرانه ایفای نقش کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال مادرانه

سریال مادرانه درباره روزهای سخت زندگی مردی به نام اردلان تمجید است که به قلم سعید نعمت الله به نگارش درآمده است. این مجموعه از 30 آذر ماه هر شب ساعت 23 از شبکه تماشا پخش می‌شود. 

بازیگران سریال مادرانه
عکس بازیگران سریال مادرانه

علاوه بر بازیگران مطرحی که در بخش بالا نام بردیم، شهربانو موسوی، شهین تسلیمی، الهام جعفرنژاد، فهیمه رحیم نیا، حمیدرضا هدایتی، علی جاوید فر، نوید خداشناس، زری اماد، داریوش سلیمی، پریسا روشنی، امیرمهدی باقری (بازیگر نوجوان) و آرتین حیدری (بازیگر خردسال) در این مجموعه نقش‌آفرینی کرده‌ بودند.

در ادامه خلاصه داستان، عوامل تولید، بیوگرافی کارگردان، زندگینامه و عکس بازیگران سریال مادرانه را به شما ارائه می‌دهیم.

لعیا زنگنه

بازیگران سریال مادرانه

بیوگرافی بازیگران سریال مادرانه را با لعیا زنگنه آغاز می‌کنیم. او یکم مهر ماه سال ۱۳۴۴ در تهران به دنیا آمد. پدرش مهندس است و معاون پیشین نظام مهندسی استان اصفهان بوده و مادرش خانه‌دار اسـت.

زنگنه دانش‌آموخته‌ی کارشناسی تئاتر از دانشگاه هنر تهران بوده و یک دوره آموزش نقاشی را نیز گذرانده‌ است. وی در دوران دانشجویی در چند نمایش از جمله پارانویا، یادگار، خال خالی (نمایش عروسکی) و نیز در فیلم کوتاه دانشجویی کنج تنهایی نقش‌آفرینی کرد.

امین تارخ استعداد هنری لعیا زنگنه را کشف کرد و سپس زنگنه با هدایت هنری و مشاوره محمدعلی کشاورز و ثریا قاسمی وارد دنیای بازیگری تلویزیون و سینما شد.

بازی در نمایش یادگار سال‌های شن به کارگردانی علی رفیعی در ۱۳۷۱ نخستین کار حرفه‌ای او در تئاتر بود. ایشان بازی در سینما را از سال ۱۳۷۵ با فیلم راز مینا ساخته‌ی عباس رافعی آغاز کرد.

این بازیگر محبوب در سریال‌ی در قلب من، در پناه تو، مدار صفر درجه، اغماء و پدر که از بهترین سریال های ایرانی محسوب می‌شوند، به ایفای نقش پرداخته است.

لعیا زنگنه سال‌هاست ازدواج کرده و یک فرزند دختر دارد.

بیشتر بخوانید:

مهدی سلطانی

بازیگران سریال مادرانه
بیوگرافی بازیگران سریال مادرانه

مهدی سلطانی سروستانی متولد 1/ 6/ 1350 در شیراز است. وی دارای لیسانس بازیگری از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه هنر و دکترای رشته تئاتر از دانشگاه آوینیون فرانسه بوده و در حال حاضر عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه تهران است.

وی بازیگری را با اجرای نمایش «چند و چون به چاه رفتن چوپان» از تئاتر آغاز نمود و  برای بازی در مجموعه «نوروز 73» به کارگردانی حسین فردو جلوی دوربین رفت. ایشان یکسال بعد به طور حرفه‌ای با نقش‌آفرینی در فیلم «کارآگاه» وارد سینما شد.

ایشان در 39 سالگی با ایفای نقش در مجموعه «در مسیر زاینده رود» به کارگردانی حسن فتحی شناخته شد. وی با بازی درخشان خود در نقش «جمیل میان قافی» در سریال «دیوار» به شهرت رسید.

فیلم‌های مرد نقره‌ای، رویای سهراب، سراسر شب، اشباح، چ، ملکه، سایه روشن و آخرین بندر برخی از آثار کارنامه هنری سلطانی هستند.

مهدی سلطانی در اسفند ماه سال 1379 در 29 سالگی با همسرش که خانه‌دار است، ازدواج کرده و ثمره زندگی مشترک آن‌ها تنها یک دختر به نام روژا بوده که در سال 1392 به دنیا آمده است.

هستی مهدوی

بازیگران سریال مادرانه

مهدخت مهدوی‌فرد زاده‌ی بیست‌و‌یکم آذر ماه سال ۱۳۷۰ در تهران است که با نام  هستی مهدوی به شهرت رسیده است. وی فارغ التحصیل لیسانس رشته گرافیک است و اتفاقی در سال 1389 وقتی 19 ساله بود در سریال جراحت جلوی دوربین رفت و این رویه را بدون گذراندن دوره بازیگری ادامه داد.

مهدوی‌فر در مجموعه‌های جراحت، مادرانه، گذر از رنج‌ها، حانیه، سایه بان و فیلم‌های سوت پایان، چهارشنبه، پنجاه کیلو آلبالو، کمدی انسانی و ماجرای نیمروز: رد خون نقش‌آفرینی کرده است.

هستی مهدوی بخاطر فوت پدر، سالهاست در کنار مادر و برادرهایش زندگی می‌کند و بسیار  به فوتبال، نجوم و مسافرت علاقه دارد. او در این باره گفته است: «من قبلا نجوم کار می‌کردم و اکثرا خونه نبودم و در بیابان و کویر سفر می‌رفتم، خیلی نجوم را دوست دارم چون خیلی اتفاقات جالبی در این فضا می‌افتد.»

عباس غزالی

بازیگران سریال مادرانه
زندگینامه بازیگران سریال مادرانه

عباس غزالی در چهاردهم بهمن ماه سال ۱۳۶۳ در تهران متولد شد. او دانش آموخته‌ی رشته‌ی کارگردانی سینماست. او در 11 سالگی در تست بازیگری برای اجرای تئاتر شرکت کرد و از بین 150 نفر در نهایت جزو 10 نفر شد. غزالی در آن تئاتر بازی خوبی به نمایش گذاشت و توانست جایزه استانی دریافت کند.

وی در سال 1377 با بازی در سریال «انتظار سرخ» ساخته‌ی محمد درمنش برای اولین بار جلوی دوربین رفت، اما سیزده سال بعد با نقش‌آفرینی در سریال «وضعیت سفید» به کارگردانی حمید نعمت‌الله با نقش بهروز به شهرت رسید.

عباس غزالی در 31 سالگی ازدواج کرد. همسرش در رشته معماری فعالیت دارد و بسیار به آشپزی علاقه‌مند است. او درباره ازدواجش گفته است: «خیلی از همکارانم معتقدند با ازدواج برای ادامه کار در فضای هنری به مشکل برخواهند خورد اما من به عنوان یک بازیگر متاهل هرگز این موضوع را حس نکردم. اتفاقا فکر می‌‌کنم همسرم انگیزه‌ام را برای ادامه کار بیشتر کرده است. ایشان نه‌ تنها مانع من نشده، بلکه با ورودش به زندگی‌‌ام در فضای کاری باعث پیشرفت من شده است.»

چرخ فلک، مینو، پناه آخر، شاهرگ، لواسان، پری سا، من یوسفم مادر، همه چی عادیه، قیچی، دلبری و اعترافات ذهن خطرناک من از آثار کارنامه هنری عباس غزالی هستند.

بیشتر بخوانید:

الهام جعفرنژاد

بازیگران سریال مادرانه

بیوگرافی بازیگران سریال مادرانه را الهام جعفرنژاد ادامه می‌دهیم. وی متولد دهه 50 است. او در دوران هنرجویی در چند تئاتر دانشجویی ایفای نقش‌ کرد و سپس در سریالی به نام جدال با سرنوشت در سال 1376 به کارگردانی مسعود رشیدی به ایفای نقش پرداخت.

جعفرنژاد در سال 1389 برای اجرای تئاتر اسب‌های پشت پنجره موفق به کسب عنوان بهترین بازیگر تئاتر سال شد. این افتخار آفرینی باعث شد اداره پست، تمبر شخصی او را چاپ کند.

الهام جعفرنژاد با اینکه در فیلم و سریال‌های موفقی نقش‌آفرینی کرده، اما همچنان علاقه خاصی به تئاتر دارد. او در این باره می‌گوید: «حضور روی صحنه تئاتر وقتی با تماشاچی‌ات همنفس می‌شوی و وقتی در همان لحظه نتیجه زحمت و بازی‌ات را در آینه چشماشون، حتی پلک زدنشون می‌بینی حس غریبی بهت دست می‌ده که توصیف ناپذیر است.»

خورشید و ماه، و خداوند عشق را آفرید، ستاره حیات، مادرانه، رهایی، دیوار شیشه‌ای، سیاوش، بوی بهشت، محرمانه تهران، تهران ۱۵۰۰ و لابی برخی آثار الهام جعفرنژاد در تلویزیون و سینما هستند.

شقایق فراهانی

بازیگران سریال مادرانه
عکس بازیگران سریال مادرانه

شقایق فراهانی در دوم مرداد ماه سال 1351 در تهران به دنیا آمد. پدرش بهزاد فراهانی و مادرش فهمیه رحیم‌نیا هر دو بازیگر هستند. وی فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه آزاد است و فعالیت هنری خود را از تئاتر شروع کرد.

شقایق فراهانی کودکی را با پدر و مادرش در فرانسه سپری کرد و  زمان انقلاب همراه خانواده به ایران آمدند؛ اما با آغاز جنگ ایران و عراق به استرالیا رفتند. او مقطع دبیرستان را در کشور آمریکا گذراند و پس از پایان جنگ به ایران بازگشت.

فراهانی در 24 سالگی با بازی در فیلم «لیلا» که یکی از بهترین فیلم های داریوش مهرجویی است، وارد سینما شد و سپس سال 1378 با سریال «داستان یک شهر» اصغر فرهادی به جمع بازیگران تلویزیون پیوست.

این بازیگر توانمند در مصاحبه‌ای با بیان علاقه به دیگر شاخه‌های هنری گفته بود: «از کودکی به نقاشی علاقه داشتم و همیشه نقاشی می‌‌کردم. در هنرستان گرافیک ‌خواندم یا مثلا عکاسی همیشه از علایقم بود و به شکل تجربی عکاسی و گرافیک را دنبال می‌‌کنم و موسیقی را هم دوست دارم.»

متروپل، آینه شمعدون، بی خداحافظ، تجریش ناتمام، خنده در باران، گناهکاران، باغ قرمز، بیداری، محاکمه در خیابان، عروس خیابان فرشته، گل به خودی، قایق‌ران، سلفی با رستم، زهرمار، کلوپ، همسران و پری‌سا برخی از فیلم‌هایی هستند که فراهانی در آن‌ها نقش‌آفرینی داشته است.

شقایق فراهانی سال 1369 ازدواج کرد اما زندگی مشترک او با آقای حسامی پس از تولد پسرشان «سام» در سال 71 به طلاق ختم رسید.

مهرداد ضیایی

بازیگران سریال مادرانه

در ادامه‌ی زندگینامه بازیگران سریال مادرانه می‌رسیم به مهرداد ضیایی که در دهم تیر ماه سال ۱۳۴۸ در تهران متولد شد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته‌های مهندسی منابع طبیعی و روزنامه‌نگاری است.

ضیایی در ۲۱ سالگی به طور حرفه‌ای نویسندگی را آغاز کرد و نوشته‌هایش در نشریات محلی گیلان چاپ می‌شد. پس مدتی ساکن تهران شد و در موسسه سروش برای کودکان و نوجوانان نوشت.

سید مهرداد ضیایی از نوزده سالگی با بازی در تئاتر «آی‌ کی اونجاست؟» کار خود را به عنوان بازیگر آغاز کرد. اولین تجربه تصویری وی بازی در فیلم شب دهم به کارگردانی جمال شورجه است.

او علاوه بر بازی در فیلم‌ها و سریال‌های موفق تلویزیونی، نویسندگی را با شعر، داستان، و گاهی نوشتن درباره محیط زیست ادامه داد. ایشان درسال ۱۳۹۶ مجموعه شعرهایش را در کتابی با نام مرا به پیراهنت بسپار به چاپ رسانده است.

سید مهرداد ضیایی با مهرداد ضیایی (اهل اصفهان) که او هم بازیگر است، تشابه اسم و فامیلی دارد. این دو هنرپیشه در شش مجموعه‌ی پرده عجایب، بی‌گناهان، مختارنامه، یادآوری، برادر و تاریکی شب روشنایی روز، به طور همزمان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ضیایی با ژیلا تقی‌زاده (داستان نویس و نقاش) ازدواج کرد که ثمره‌ی زندگی موفق آن‌ها یک دختر بنام افروز است. همسر ایشان در سال 1399 پس از 21 سال مبارزه با سرطان درگذشت.

بیشتر بخوانید:

آتیلا پسیانی

بازیگران سریال مادرانه
عکس بازیگران سریال مادرانه

آتیلا پسیانی متولد دهم اردیبهشت ماه سال 1336 در تهران است. وی دارای لیسانس بازیگری و کارگردانی دانشگاه تهران است. او بازیگری را از سال 1346، زمانی که 10 سال داشت، با اجرای تئاتر آغاز کرد. پسیانی در سال 1361 با ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی «محله برو بیا» به شهرت رسید.

بی حساب، آشوب، نگار، کارگر ساده نیازمندیم، نقش نگار، آخرین بار کی سحر را دیدی؟، دلبری، سیانور، نیمه شب اتفاق افتاد، آتش بس 1 و 2، زیر پای مادر، کشیک قلب، آسمان من، انقلاب زیبا و مدینه تنها بخشی از آثار کارنامه هنری این بازیگر باتجربه و پرکار تئاتر، تلویزیون و سینما هستند. همچنین آتیلا پسیانی از بازیگران سریال پرده نشین  به کارگردانی بهروز شعیبی، بوده است.

آتیلا پسیانی سال‌هاست ازدواج کرده و یک دختر و پسر با نام‌های ستاره و خسرو دارد. او علاوه بر بازیگری، سخنور و سفیر نیکوکاری است.

شهین تسلیمی

بازیگران سریال مادرانه

بیوگرافی بازیگران سریال مادرانه را با شهین تسلیمی به پایان می‌رسانیم. وی در نوزدهم شهریور ماه سال ۱۳۳۴در خشکرود استان مرکزی به دنیا آمد. او در جوانی در رادیو تست صدا داده و پذیرفته شده بود.

تسلیمی در چند تئاتر نقش‌آفرینی کرد، اما خانواده‌اش با فعالیت در هر دو مخالف بودند به همین دلیل او کار تئاتر و رادیو را رها کرد؛ تا اینکه توسط الیزابت امینی، برای ایفای نقش در مجموعه‌ی طنز باغ مظفر به مهران مدیری معرفی شد. بازی در این سریال طنز و پربیننده آغاز کار جدی و حرفه‌ای تسلیمی در تلویزیون بود.

شهین تسلیمی به همراه خانواده مدتی در هند، ترکیه و کانادا زندگی کرده است؛ اما به‌دلیل علاقه به ایران دوباره به کشور بازگشته و درحال‌حاضر در ایران زندگی می‌کند.

از آثار موفق کارنامه هنری او می‌توان سریال بزنگاه، ارمغان تاریکی، زن بابا، چهارچرخ، وضعیت سفید، خانه اجاره‌ای و دردسرهای عظیم را نام برد.

داستان سریال مادرانه

بازیگران سریال مادرانه
بیوگرافی بازیگران سریال مادرانه

اردلان ۲۰ سال پیش برای ازدواج با زنی ثروتمند نقشه‌های پلیدی کشیده و حتی برای رسیدن به هدفش از عشقش مریم زمان جدا شده بود. حالا دخترش گرفتار همین بازی پلید شده است. فرزاد پسر یتیمی از طبقه متوسط جامعه است که برای تصاحب اموال اردلان نقشه کشیده و خود را دلباخته‌ی دختر اردلان (رها تمجید) نشان می‌دهد.

در این میان محمدجواد، دوست دوران کودکی اردلان، تحت تأثیر یک پیر نیکوکار به نام حاج آقا ثانی قرار دارد و بیشتر اوقات از مشکلات بی‌انتهای خانواده اردلان گره گشایی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کارگردان سریال مادرانه

جواد افشار در بیست‌و‌ششم دی ماه سال ۱۳۴۷ در قم به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته کارگردانی از دانشگاه صدا و سیماست. وی فعالیتش را با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد و حالا از کارگردانان موفق‌ترین سریال‌های تلویزیون است.

جواد افشار در دهه 70 ازدواج کرد و دو فرزند به نام‌های ناهید و علی دارد. علی افشار در چند اثر پدرش از جمله سریال گاندو به ایفای نقش پرداخته است.

بازیگران سریال مادرانه

ایشان در دوران دانشجویی چند فیلم کوتاه ساخت، از جمله فیلم کوتاه زنبورک که در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی خوش درخشید. وی در سال ۱۳۷۶ با فیلم بلند داستانی خود که پایی برای پرواز نام داشت، وارد دنیای سینما شد و سه سال بعد نخستین سریالش را با عنوان غروب بی پایان ساخت.

جواد افشار: «کارم را دوست دارم؛ از ابتدا طوری تربیت شدم که قصه‌ گویی را خوب یاد بگیرم‌ اما از همه‌‌ چیز مهم‌‌تر، صبوری در ساخت و تولید در کارهای بلندمدت است تا کیفیت لازم را داشته باشد.»

پول کثیف، جابر بن حیان، لبه آتش، کیمیا، برادر، روزهای زیبا، آنام و گاندو از سریال‌های بیادماندنی جواد افشار هستند.

عوامل سریال مادرانه

  • نویسنده: سعید نعمت الله
  • کارگردان: جواد افشار
  • تهیه کننده: محمدرضا شفیعی
  • تدوین: خشایار موحدیان و سودابه سعیدنیا
  • دستیار کارگردان: داود باقری
  • برنامه ریز: حبیب قلی زاده و سیدجواد حسینی
  • طراح و ترکیب صداها: رضا شهبازی
  • سرپرست گروه کارگردانی و برنامه ریزی: علی صابری
  • طراح گریم: مهری شیرازی
  • مدیر صدابرداری: هادی افشار
  • طراح صحنه و لباس: شیرین بوریایی دوست
  • مدیر تولید: فرشید رئوفی
  • آهنگساز: کارن همایونفر
  • مدیر تصویربرداری: خسرو دادگرمرام
  • ناظر کیفی: حمیدرضا شیروانیان
  • عنوان بندی: شاهین افشاری
  • دستیار تهیه کننده: سعید پروینی
  • مدیر تدارکات: محسن کرباسیان

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال مادرانه نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، شقایق فراهانی، سیدمهرداد ضیایی، عباس غزالی، هستی مهدوی، شهربانو موسوی، شهین تسلیمی، الهام جعفرنژاد، فهیمه رحیم نیا، حمیدرضا هدایتی، علی جاوید، نوید خداشناس، زری اماد، داریوش سلیمی، پریسا روشنی، آتیلا پسیانی، امیرمهدی باقری (بازیگر نوجوان) و آرتین حیدری (بازیگر خردسال) در این مجموعه ایفای نقش کردند.

سریال مادرانه چند قسمتی است؟

مجموعه مادرانه در 27 قسمت ۳۵ دقیقه‌ای در ژانر اجتماعی خانوادگی ساخته شده است.

مطالب بیشتر در مجله خبری آی تی و دیجیتال:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال مادرانه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید