0

بازیگران سریال رعد و برق [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال رعد و برق [بیوگرافی + عکس]
بازدید 24


مجموعه رعد و برق به کارگردانی بهروز افخمی و بازی شهین تسلیمی و شهرام قائدی، تازه‌ترین سریال شبکه یک سیماست. برای آشنایی با داستان و زندگینامه بازیگران سریال رعد و برق با ما همراه شوید.

سریال رعد و برق به نویسندگی بهروز افخمی و تهیه کنندگی داوود هاشمی در سال 1400 ساخته شد. «رعد و برق» به روایت قصه‌ای در بستر سیل نوروز ۹۸ در استان‌های شمالی و غربی کشور می‌پردازد.

این سریال قرار بود از شبکه 5 پخش شود، اما پس از حدود دو سال و در حالی که شبکه پنج سیما از جمع شبکه‌های پخش‌کننده سریال جدید ایرانی حذف شده، این مجموعه برای پخش به شبکه یک سیما واگذار شده است.

اگر از علاقه‌مندان سریال‌های حادثه‌ای و طنز هستید، می‌توانید سریال «رعد و برق» را هر شب ساعت 22:15 است از شبکه یک تماشا کنید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بازیگران سریال رعد و برق

قسمت اول مجموعه‌ی تلویزیونی رعد و برق در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ از شبکه ۵ پخش شد؛ اما به علت آماده نبودن قسمت‌های بعدی و طولانی شدن مراحل تدوین، ادامه پخش آن متوقف شد.

عکس بازیگران سریال رعد و برق
بازیگران سریال رعد و برق

در این سریال محمد فیلی، مهران رجبی، مختار سائقی، شهین تسلیمی، شهرام قائدی، سام کبودوند، تورج فرامرزیان، مهدی زمین‌پرداز، ابراهیم امیرخانی، مزدک رستمی، مریم عبادى، غلامعلی رضایی، مجید درستی، ابراهیم یوسفی، حامد محمدخانى، ویدا موسوی و سپیده موسوی نقش‌آفرینی کردند.

در ادامه، علاوه بر بیوگرافی کارگردان، اسامی عوامل، زندگینامه و عکس بازیگران سریال رعد و برق را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

شهرام قائدی

عکس بازیگران سریال رعد و برق

بیوگرافی بازیگران سریال رعد و برق را با شهرام قائدی آغاز می‌کنیم. قائدی یکم شهریور ماه ۱۳۵۴ در شهرستان قیر و کارزین استان فارس به دنیا آمد. او  از سال ۱۳۷۰ به تهران مهاجرت کرد.

شهرام قائدی در سال 1373 در کلاس‌های بازیگری امین تارخ شرکت کرد و از طریق این کلاس در ۲۰ سالگی به گلاب آدینه و قطب‌الدین صادقی، کارگردان‌های تئاتر معرفی شد. وی سپس با بازی در سریال «تهران ۱۱ – ۵۹۵ ج ۴۸» به کارگردانی مرضیه برومند جلوی دوربین رفت و سال ۱۳۸۰ با فیلم «ارتفاع پست» به کارگردانی حاتمی کیا وارد سینما شد.

این بازیگر توانمند در سال ۱۳۸۵ با سریال «قرارگاه مسکونی» ساخته‌ی جواد رضویان شناخته شد و سه سال بعد با نقش‌آفرینی در سریال رمضانی «پنجمین خورشید» به شهرت رسید.

قائدی درباره‌ی دغدغه حرفه‌اش می‌گوید: «من با نقش‌‌هایم بسیار صادقانه برخورد می‌کنم، هیچ وقت به نقش‌‌هایی که به من سپرده شده است نارو نزدم. سعی می‌‌کنم با صداقت کامل بازی کنم، این مسئله مهم‌‌ترین دغدغه من در خصوص حرفه‌‌ام است.»

شهرام قائدی متاهل است. او  با دختر دایی خود ازدواج کرده و یک دختر به نام سارینا دارد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال سرزمین مادری [بیوگرافی + عکس]

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

شهین تسلیمی

عکس بازیگران سریال رعد و برق
بیوگرافی بازیگران سریال رعد و برق

شهین تسلیمی در نوزدهم شهریور ماه سال ۱۳۳۴به دنیا آمد. او در جوانی در رادیو تست صدا داده و پذیرفته شده بود. همچنین در چند تئاتر نقش‌آفرینی کرد، اما خانواده‌اش با فعالیت در هر دو مخالف بودند، به همین دلیل او کار تئاتر و رادیو را رها کرد.

تسلیمی به همراه خانواده مدتی در هند، ترکیه و کانادا زندگی کرد؛ اما به دلیل علاقه به ایران دوباره به کشور بازگشت و در حال حاضر در ایران زندگی می‌کند. الیزابت امینی او را برای ایفای نقش در مجموعه‌ی طنز باغ مظفر به مهران مدیری معرفی کرد. بازی در این سریال پرمخاطب، آغاز کار جدی تسلیمی در تلویزیون شد.

از سریال‌های موفق او می‌توان سریال بزنگاه، ارمغان تاریکی، زن بابا، چهار چرخ، وضعیت سفید، خانه اجاره‌ای و دردسرهای عظیم را نام برد.

همچنین شهین تسلیمی در فیلم‌های زن‌ها فرشته‌اند ۲، هزار سال با تو، آپاچی، ژن خوک، اولین امضا برای رعنا، دم سرخ ها، هزارپا، اسب سفید پادشاه، پل خواب، آذر، شهدخت، پرویز و دیگران، فصل فراموشی فریبا، آدم آهنی، یکی می‌خواد باهات حرف بزنه و دایره زنگی نیز نقش‌آفرینی کرده است.

مهدی زمین‌پرداز

عکس بازیگران سریال رعد و برق

مهدی زمین‌پرداز متولد 1360/6/26 تهران است. او دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی کارگردانی دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است. زمین‌پرداز فعالیت هنری خود را از 13 سالگی از کانون فرهنگی هنری مطهری، با اجرا برای کودکان و مدارس آغاز کرد. اما به شکل حرفه‌ای از سال 1379 همزمان با ورود به دانشگاه آزاد برای تحصیل در رشته‌ی بازیگری با عضویت در گروه‌های پائیز، گروتمان، راویان ایران، هفت سبز و فریاد به نقش‌آفرینی پرداخت.

این بازیگر توانمند در کنار بازیگری، در عرصه‌ی کارگردانی تئاتر و نویسندگی در فیلم‌های کوتاه و مستند فعالیت می‌کند. مهدی زمین پرداز در 31 سالگی در فیلم مستندی درباره حسن باقری از فرمانده‌های جنگ ایران و عراق به کارگردانی محمد حسین مهدویان نقش‌آفرینی کرد و با این نقش به شهرت رسید.

او در فیلم کوتاه مونالیزا نیز حضور داشت تا اینکه همین سال دوباره با مهدویان وارد همکاری شد و در فیلم ماجرای نیمروز در نقش مسعود ایفای نقش کرد. در سال 96 در سریال گیله به کارگردانی اردلان عاشور وارد قاب تلویزیون شد.

از آثار کارنامه هنری مهدی زمین پرداز می‌توان به فیلم‌های ماجرای نیمروز، لاتاری، مرد بازنده، تروا، دیدن این فیلم جرم است!، ماجرای نیمروز: رد خون، مجموعه تلویزیونی رعد و برق و سریال زخم کاری اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های بر اساس بازی

بهترین سریال های کمدی خارجی

محمد فیلی

عکس بازیگران سریال رعد و برق
زندگینامه بازیگران سریال رعد و برق

محمد فِیلی در بیست‌ودوم فروردین ماه سال ۱۳۲۹ در شیراز به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۴۹ از طریق آشنایی با هنرمندان فعال موسیقی تئاتر برای یادگیری ساز و گیتار به خانه فرهنگ شیراز وارد شد و به اجرای تئاتر پرداخت. از سال ۵۷ وارد تلویزیون شیراز شد و به اجرای کارهای نمایشی پرداخت.

او در سال ۶۴ با بازی در فیلم نام گشتی‌ها وارد سینما شد. فیلی سه سال بعد در فیلم شاخه‌های بید ایفای نقش کرد. وی در سال ۷۱ بازی در سربال روزی روزگاری در نقش بسیم بیگ و نسیم بیگ به شهرت رسید و پیشنهادات زیادی دریافت کرد و پس از آن به تهران مهاجرت کرد.

از معروف‌ترین نقش‌آفرینی‌های محمد فیلی می‌توان به بازی در نقش «نسیم بیگ» و «بسیم بیگ» در سریال روزی روزگاری، «تلخک» در پشت کوه‌های بلند و «شمر» در مختارنامه اشاره کرد.

پشت کوه‌های بلند، چاردیواری، گسل، پرستاران و بانوی عمارت، تنها برخی از مجموعه تلویزیونی کارنامه هنری محمد فیلی هستند. ایشان در مصاحبه‌ای گفته است: «از اینکه بازیگر شده‌ام پشیمانم. من با عشق این رشته را انتخاب کردم اما شرایط خوبی در سینما و تلویزیون حکم‌فرما نیست. اگر یک دکه سیگار فروشی زده بودم حالا سوپر مارکت دو دهنه برای خودم داشتم. اما حالا با بازیگری وضعیت مالی خوبی ندارم.»

محمد فیلی بعد از انقلاب ازدواج کرد و چهار فرزند (دو دختر و دو پسر) دارد.

مختار سائقی

عکس بازیگران سریال رعد و برق

مختار سائقی یکی دیگر از بازیگران سریال رعد و برق است. وی متولد بیست‌و‌سوم شهریور ماه سال ۱۳۳۵ در تهران است. او پیش از ورود به دنیای بازیگری کشتی‌گیر بوده است.

سائقی در سال سال ۱۳۶۲ با معرفی فریدون ژورک به سیروس الوند و بازی در فیلم ریشه در خون وارد سینما شد. او علاوه بر بازیگری به عنوان طراح صحنه و لباس سینما و دستیار کارکردان نیز فعالیت داشته است.

وی در فیلم‌های بسیاری از جمله رسوایی ۲، پس کوچه های شمرون، صداست که می ماند، چند می گیری گریه کنی، رسوایی و برگ برنده نقش آفرینی کرده است.

او در یکی از مصاحبه‌هایش گفت: «آرزو دارم به چیزی که شایستگی‌اش را دارم برسم، نزدیک به ۳۰ سال است که بازی می‌کنم. وقتی در خیابان راه می‌روم، مردم می‌پرسند ما از بچگی شما را می‌بینیم، اسم‌تان چیست؟ این را که می‌شنوم حالم بد می‌شود. نقش‌‌های من همه کوتاه و گذرا بوده، من نقشی را دوست دارم که در خاطره‌‌ها بماند.»

مختار سائقی سال‌هاست ازدواج کرده است و سه پسر، یک دختر و سه نوه دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های عاشقانه 2023

بهترین سریال های ترکی نتفلیکس

سام کبودوند

عکس بازیگران سریال رعد و برق
عکس بازیگران سریال رعد و برق

سام کبودوند در هفدهم دی ماه سال 1361 به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی مهندسی معدن است و در سال 1384 با اجرای نمایش کارش را آغاز کرد. سام کبودوند در سال اول بازیگری خود توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره آزاد دانشجویی را کسب کند و پس از آن برنده لوح تقدیر جشن روز بازیگری خانه تئاتر شد.

کبودوند در سال 92 برای بازی در اولین سریال انحصاری شبکه آی فیلم، به نام یادآوری در نقش علیرضا بیات جلوی دوربین رفت که این مجموعه یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های شبکه آی فیلم شد.

او در رمضان 93 در سریال گاهی به پشت سر نگاه کن ایفای نقش کرد. سپس در تاریکی شب، روشنایی روز و هیئت مدیره به نقش‌آفرینی پرداخت.

سام کبودوند: «همیشه غم و غصه‌هام را برای خودم نگه می‌دارم و شادی‌هایم را برای دیگران، در کنار همه چیزهایی که گفتم صبر و تحمل را هم اضافه کنید، چون آدم به شدت صبوری هستم.»

سپیده موسوی

زندگینامه بازیگران سریال رعد و برق

سپیده موسوی یکی دیگر از بازیگران سریال رعد و برق است که در ۱۳۷۵/۱۰/۰۱ در مشهد به دنیا آمده است. او دانش‌‎آموخته‌ی رشته‌ی بازیگری دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران مرکز است. موسوی یک خواهر بزرگتر دارد که کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی خوانده است.

وی فعالیت هنری خود را با ایفای نقش در تئاترهای دانش‌آموزی آغاز کرد. سپیده موسوی در سال ۱۳۹۵ با بازی در سریال پرستاران – نقش ساناز ( علیرضا افخمی) شناخته شد.

تئاترهایی که موسوی در آن‌ها ایفای نقش داشته است عبارتند از: یک مونولوگ یک خاطره، یک مونولوگ، یک فریاد و یک نیایش (مهرداد خامنه‌ای، ۱۳۹۴)، نمایش «ماهی سیاه کوچولو» (مهرداد خامنه‌ای، ۱۳۹۴)، تئاتر میدان مقاومت (کارگردان: محمد جهان پا، ۱۳۹۴)، تئاتر تار شیشه ای (کیوان صباغ، ۱۳۹۲)، تئاتر باغ وحش شیشه ای (۱۳۹۰) و تئاتر زیر آسمان برفی.

سپیده موسوی بازیگری را تنها گزینه و انتخاب خود می‌داند که با حمایت و پشتیبانی خانواده‌اش به آن دست یافته است.

مهران رجبی

عکس بازیگران سریال رعد و برق
زندگینامه بازیگران سریال رعد و برق

زندگینامه بازیگران سریال رعد و برق را با مهران رجبی به پایان می‌رسانیم. رجبی متولد دوازدهم دی ماه سال ۱۳۴۰ در کرج است. رجبی اصالتاً اهل روستای واریان جاده چالوس بوده و دارای مدرک کارشناسی ارشد گرافیک از دانشگاه تربیت مدرس است. وی اولین حضور در جلوی دوربین را در سال ۱۳۷۶ در مجموعه تلویزیونی بچه‌های مدرسه همت تجربه کرد.

رجبی با رضا میرکریمی در دانشگاه همکلاس بوده و  در واقع میرکریمی استعداد وی در بازیگری را کشف کرده و به این ترتیب او وارد دنیای بازیگری شده است. مهم‌ترین ویژگی بازی مهران رجبی این است که بسیار راحت و اصطلاحاً رئال و واقعی به ایفای نقشش می‌‌پردازد.

در سال ۱۳۷۸ با بازی در فیلم سینمایی کودک و سرباز به کارگردانی رضا میرکریمی وارد سینما شد. او برای بازی در این فیلم نامزد جایزه جشنواره فجر شد. رجبی در فیلم بعدی میرکریمی (زیر نور ماه) ایفاگر نقش یک روحانی رئیس حوزه بود که مورد توجه منتقدان قرار گرفت و پس از آن پیشنهاد بازی در خانه‌ای روی آب و از کنار هم می‌گذریم به وی شد.

او یکی از پرکارترین باریگران سینما و تلویزیون است. روزگار غریب، گذر از رنج‌ها، معراجی‌ها، لبخند ماهی‌ها، بین خودمون بمونه، بوتیمار، دردسرهای عظیم، پرده‌نشین غیرعلنی، سرزمین کهن و لیسانسه‌ها برخی از سریال‌های کارنامه هنری رجبی هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های چینی 2023

بهترین سریال های ترکی 2023

خلاصه داستان سریال رعد و برق

پس از پرداختن به بیوگرافی بازیگران سریال رعد و برق از شبکه یک، سراغ قصه‌ی این مجموعه‌ی حادثه‌ای و طنز می‌رویم که درباره سیل ویرانگری است که در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ بر اثر بارندگی‌های شدید در استان‌های شمالی ایران رخ داد.

عکس بازیگران سریال رعد و برق

سال 1397 سیل در استان‌های شمالی ایران، از جمله گلستان و مازندران و خراسان شمالی و جنوب و جنوب غرب کشور، خسارت‌های بسیاری به بار آورد. داستان رعد و برق گوشه‌ای از زحمات و مجاهدت‌های مردم و سیل زدگان را در ماجرای سیل و اتفاقاتی که افتاده را نشان می‌دهد.

مجموعه‌ی رعد و برق دارای لوکیشن‌های متعدد در استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان و تهران است. گفتنی است بعد از توقف سریال رعد و برق به دلیل شرایط کرونایی کشور، گروه این سریال طنز تصویربرداری را در روستای ییلاقی درازنو بر فراز ابرهای استان گلستان ادامه داده‌ بودند.

کارگردان سریال رعد و برق

بهروز افخمی متولد 1335/8/4 در تهران است. وی در مدرسه عالی تلویزیون و سینما، در رشته‌ی تدوین تحصیل کرده است. افخمی فعالیت هنری را با ساخت فیلم‌های کوتاه شروع کرد. او سینمای حرفه‌ای را با فیلم «زیر باران» به کارگردانی سیف‌الله داد، به عنوان مدیر فیلم‎برداری تجربه کرد.

عکس بازیگران سریال رعد و برق

بهروز افخمی، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از سی و دومین دوره‎‌ی جشنواره فیلم فجر برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، سیمرغ بلورین بهترین فیلم‎نامه از سی و دومین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر برای «فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، جایزه‌ی هیئت داوران بهترین کارگردانی از بیست و دومین دوره‌‎ی جشنواره‌ی فیلم فجر برای فیلم «گاوخونی»، تندیس زرین بهترین فیلم‎نامه از دومین دوره‌‎ی جشن خانه‌‎ی سینما برای فیلم «جهان پهلوان تختی» و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی از نهمین دوره‌‎ی جشنواره‌ی فیلم فجر برای فیلم «عروس» را در کارنامه هنری خود دارد.

بهروز افخمی کارگردانی فیلم‌های سینمایی از جمله «روباه» (۱۳۹۳)، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» (۱۳۹۲)، «این خانه من نیست» (۱۳۸۹)، «سن پترزبورگ» (۱۳۸۸)، «فرزند صبح» (۱۳۸۷–۱۳۸۴)، «گاو خونی» (۱۳۸۱)، «شوکران» (۱۳۷۷)، «جهان پهلوان تختی» (۱۳۷۶)، «عقرب» (۱۳۷۵)، «روز شیطان» (۱۳۷۳)، «روز فرشته» (۱۳۷۲)، «عروس» (۱۳۶۹) و «تفنگ‌های سحرگاه» (۱۳۶۷) را برعهده داشته ‎است.

وی همچنین کارگردان سریال‌هایی از جمله بخش جدید «عملیات ۱۲۵» (۱۳۹۱)، «عملیات ۱۲۵» (۱۳۸۸)، «یازده دقیقه و سی ثانیه» (1386) و «کوچک جنگلی» (۱۳۶۶) بوده‌ ‎است.

از دیگر فعالیت‌های بهروز افخمی می‌توان به تدریس سینما، عضویت در شورای هنرستان روایت فتح و نیز نمایندگی در مجلس ششم شورای اسلامی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کره ای 2023

بهترین سریال های اکشن

عوامل سریال رعد و برق

عکس بازیگران سریال رعد و برق

  • کارگردان و نویسنده: بهروز افخمی
  • تهیه کننده: داود هاشمی
  • کارگردان دوم: امیر شیرمحمدی
  • مشاور پروژه: ابراهیم امیرخانی
  • مدیر تصویربرداری: حسنعلی اسدی
  • مدیر صدابرداری: مرتضی اصلان زاده
  • چهره پرداز: زهره سیه پوش
  • مدیر تولید: علیرضا هاشمیان
  • مدیر تدارکات: احمد امیرانی
  • دستیاران کارگردان: سیدمحمود جعفری، داوود عصمتی، علیرضا اولادیان
  • مدیر برنامه‌ریزی: محمود جعفری
  • صحنه و لباس: حسین قزل باش
  • منشی صحنه: داود عصمتی
  • عکاس و تصویربردار پشت صحنه: پوریا منجزی
  • طراح بدلکاری: علیرضا فتحی
  • دستیار تهیه کننده: الهام رضایی
  • مشاور فنی پروژه: رایان جعفری
  • جلوه های ویژه میدانی: حسین طلابیگی
  • مدیر روابط عمومی: الهام رضایی

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال رعد و برق نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

در این سریال محمد فیلی، مهران رجبی، مختار سائقی، شهین تسلیمی، شهرام قائدی، سام کبودوند، تورج فرامرزیان، مهدی زمین‌پرداز، ابراهیم امیرخانی، مزدک رستمی، مریم عبادى، غلامعلی رضایی، مجید درستی، ابراهیم یوسفی، حامد محمدخانى، ویدا موسوی و سپیده موسوی نقش‌آفرینی کردند.

سریال رعد و برق چند قسمتی است؟

این سریال در 25 قسمت 45 دقیقه‌ای، به کارگردانی بهروز افخمی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازیگران سریال رعد و برق چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید