0

بازیگران سریال بیست‌ کووید [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال بیست‌ کووید [بیوگرافی + عکس]
بازدید 40


سریال بیست‌ کووید ساخته هادی حاجتمند، با بازی علی هاشمی و بهار نوحیان، از شبکه سه پخش می‌شود. برای آشنایی با بازیگران سریال بیست‌ کووید با ما همراه شوید.

مجموعه بیست کووید به قلم حمید برزگر به نگارش درآمده است و محوریت آن وقایع و اتفاقات دوران کروناست، البته داستان در قالب روایت‌های شیرین مطرح می‌شود.

در این سریال بازیگران مطرح و توانمندی از جمله علی عامل‌هاشمی، بهار نوحیان، علیرام نورایی، آزیتا ترکاشوند و میرطاهر مظلومی به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. در ادامه، علاوه بر زندگینامه بازیگران و بیوگرافی کارگردان، اسامی عوامل تولید و عکس بازیگران سریال بیست کووید را هم با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بازیگران سریال بیست‌ کووید

بیست کووید تازه‌ترین سریال شبکه سه سیماست که در ژانر اجتماعی، درام و طنز به تهیه کنندگی ابوالفضل حاجتمند ساخته شده است. بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه سه، سریال بیست‌ کووید از روز شنبه 23 دی ماه هر شب ساعت 20:30 از این شبکه روی آنتن می‌رود.

عکس بازیگران سریال بیست‌ کووید
بازیگران سریال بیست‌ کووید

علاوه بر بازیگرانی که در ابتدای این نوشتار نام بردیم، جواد سلطانی، محمد دلگشا، حسن زارعی، فرزاد جمشیدی، حسام خلیل‌نژاد، فاطمه مقدس، علی ذکریایی، فهیمه مؤمنی، بهار داورزنی، ابتسام بغلانی، صفر کشکولی، اسداالله یکتا، یاسر حمزه و پانته‌آ کی‌قبادی نیز در سریال بیست‌ کووید ایفای نقش می‌کنند.

جالب است بدانید فرزاد جمشیدی، مجری مشهور صدا و سینما در این سریال نقش یک دکتر جهادی در روستا را ایفا می‌کند. حاجتمند در پاسخ به این سؤال که چرا فرزاد جمشیدی برای بازی در این مجموعه طنز انتخاب شد،‌ گفت: «می‌خواستیم از شخصیتی متفاوت در نقشی متفاوت استفاده کنیم. به نظر من، مخاطب چهره جدیدی از جمشیدی می‌بیند؛ او یکی از نقش‌های اصلی سریال را ایفا می‌کند که حدوداً در 50 سکانس حضور دارد.»

بهار نوحیان

بازیگران سریال بیست‌ کووید

بیوگرافی بازیگران سریال بیست کووید را با بهار نوحیان آغاز می‌کنیم که در سال ۱۳۵۶ در تهران به دنبا آمده است. او از هجده سالگی با بازی در مجموعه «سیاه سفید خاکستری» ساخته‌ی سیامک شایقی فعالیت هنری خود را آغاز کرد و در ادامه در فیلم‌های سینمایی دیوار شیشه‌ای، خنده‌های آتوسا، گاو زخمی، مرگ در می‌زند و شوخی نقش‌آفرینی کرد.

از افتخارات کارنامه هنری بهار نوحیان می‌توان به جایزه بهترین بازیگر مکمل زن از آکادمى اسکرین اوارد کانادا تورنتو براى فیلم آوا به کارگردانى صدف فروغى اشاره کرد.

بهار نوحیان درباره‌ی نقش‌آفرینی در سینما، تئاتر و تلویزیون می‌گوید: «وقتی نقشی به من محول می‌شود، تمام تمرکزم را می‌گذارم و برای آن تلاش می‌کنم. من تمام جسم، روح و انرژی‌ام را صرف نقشم می‌کند و کار دیگری انجام نمی‌دهم. بازی کردن در نقشی که از من خیلی دور باشد، مورد علاقه‌ام است. متاسقانه امروزه کارگردان‌ها خیلی اعتماد نمی‌کنند نقشی که از بازیگر دور است را به او بسپارند.»

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های طنز ایرانی

بهترین سریال های ایرانی 

علی عامل هاشمی

بازیگران سریال بیست‌ کووید
بازیگران بیست‌ کووید

علی عامل هاشمی متولد دوم شهریور ماه سال ۱۳۶۵ در سبزوار است. وی دارای مدرک کاردانی رشته‌ی نویسندگی از دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناسی بازیگری از دانشگاه آزاد اراک است.

فیلم‌ هزار پا، سریال چک برگشتی، مجموعه دشت آزادگان، تئاتر پابرهنه در پارک، مجموعه سال های دور از خانه، تئاتر مرد برهنه مرد فراک پوش، سریال سیاوش و مردان بیوه از آثار کارنامه هنری علی هاشمی هستند.

علی هاشمی در خرداد ماه ۱۳۹۳ با پگاه ترکی، طراح لباس که حالا بازیگر تئاتر هم شده، ازدواج کرد. جالب است بدانید علی عامل هاشمی برادر کوچکتر هدایت هاشمی بازیگر تلویزیون است.

فهیمه مومنی

بازیگران سریال بیست‌ کووید

زندگنامه بازیگران سریال بیست کووید را با فهیمه مومنی ادامه می‌دهیم. وی در بیست و سوم آذر ماه سال 1365 در گیلان به دنیا آمد. او لیسانس جغرافیا از دانشگاه پیام نور بندرانزلی دارد و بازیگری را از 14 سالگی با نمایش «راحیل» به کارگردانی زینب شعبانی آغاز کرد.

مومنی در سال 1381 در کلاس‌های بازیگری «رضا حقی» شرکت کرد؛ اما بعد از آن، چند سالی از دنیای بازیگری فاصله گرفت. او در سال 1388 با بازی در نمایش «روز دروغ» به کارگردانی علی حلوی دوباره به بازیگری روی آورد.

فهیمه مومنی با تله فیلم «زندگی در اعماق فنجان قهوه» به کارگردانی کامبیز کاشفی جلوی دوربین رفت. ایشان در شهریور 1393 به عنوان اولین زن در استان گیلان استندآپ اجرا کرد. پرستاران، بازگشت، ستایش و نیمه پنهان ماه، سریال‌هایی هستند که مومنی در آن‌ها ایفای نقش کرده است.

فهیمه مومنی سال‌هاست با مهرزاد فکری که او هم بازیگر است ازدواج کرده و تجربه‌های مشترکی در تئاتر و تلویزیون دارند.

این بازیگر توانمند دربار‌ه هدفش در بازیگری گفته است: «انگیزه اصلی من از بازیگر شدن، عشق و علاقه زیادی بود که به این رشته هنری داشتم و بزرگترین آرزویم در عرصه بازیگری دریافت جایزه سیمرغ فجر است. امیدوارم به یاری خداوند و تلاش خود در آینده به آن برسم.»

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

بهترین فیلم های اکشن ایرانی

علیرام نورایی

بازیگران سریال بیست‌ کووید
عکس بازیگران سریال بیست‌ کووید

علیرام نورایی در هجدهم فروردین ماه سال 1356 در تهران به دنیا آمد. او کاردانی رشته‌ی مهندسی کامپیوتر را دارد و از 19 سالگی بازیگری را از تئاتر آغاز کرده است. نورایی در سال 1380 با ایفای نقش در سریال شب آفتابی وارد قاب تلویزیون شد و سه سال بعد با فیلم بازنده برای اولین بار بازیگری را در سینما تجربه کرد.

او تجربه‌ی اجرای مسابقه تلویزیونی شهروند و مافیا را دارد. علیرام نورایی در تئاترهای مختلف، فیلم‌های کوتاه، جشنواره تئاتر دانشجویی و مجموعه‌های تلویزیونی زیادی نقش‌آفرینی کرده است.

وی برای بازی در یتیم خانه ایران، در چهاردهمین دوره‌ی جشنواره فیلم مقاومت به عنوان بهترین بازیگر انتخاب شد. همچنین در جشنواره عمار نیز از او برای بازی در این فیلم تقدیر شد.

مجموعه‌های آسپرین (سریال شبکه نمایش خانگی)، پول کثیف، جابربن حیان، ماتادور، گاندو، جاده چالوس، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد (اپیزودهای شب شکار، گنجشک‌های شاهد، نور در تاریکی) و فیلم‌های سینمایی قلاده‌های طلا، هشتمین روز هفته، گلوگاه شیطان، هرماس و استرداد برخی از آثار کارنامه هنری علیرام نورایی هستند.

علیرام نورایی در 33 سالگی با صبا تاجیک (مدل مطرح) ازدواج کرد و یک پسر به نام نویان دارد. وی علاوه بر بازیگری و اجرا، رزمی کار و مربی پارکور است.

آزیتا ترکاشوند

بازیگران سریال بیست‌ کووید

آزیتا ترکاشوند، زاده‌ی سی‌ام خرداد ماه سال ۱۳۵۹ در بروجرد است. او دوره‌های بازیگری را در نزد رسول ملاقلی‌پور و رؤیا افشاری‌نسب گذراند و فعالیت هنری‌اش را با اتودهای نمایش آغاز کرد.

ترکاشوند در سال ۸۴ با بازی در سریال طبقه دوم، وارد قاب تلویزیون شد. او با فیلم‌های ارتباط خانوادگی و فرشتگان قصاب پا به عرصه سینما گذاشت. وی در مجموعه‌های تلویزیونی گاندو، کلاه پهلوی و هیولا نیز نقش آفرینی کرده‌ است.

آزیتا ترکاشوند درباره‌ی ایفای نقش‌های متفاوت می‌گوید: «برای من اهمیت ندارد نقش‌هایی را بازی کنم که گریم شیک و مرتب داشته باشد چرا که مدل یا مانکن نیستم، دوست دارم خودم را در هر نقشی محک بزنم.»

از دیگر آثار کارنامه هنری آزیتا ترکاشوند می‌توان به ارتباط خانوادگی، ایلوگ، قلاده‌ های طلا، من و زیبا، قصه خاطره، فرشتگان قصاب، لالایی، رسم رفاقت، شانس، عشق، تصادف، مستانه، سیانور، اشنوگل، دا، بچه‌های کلاس هشتم و زهرمار اشاره کرد.

جالب است بدانید آزیتا ترکاشوند دارنده کمربند مشکی کاراته گوجوریو است. زندگینامه بازیگران سریال بیست‌ کووید را با معرفی ابتسام بغلانی ادامه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2024

بهترین سریال های کره ای 2024

ابتسام بغلانی

بازیگران سریال بیست‌ کووید
زندگینامه بازیگران سریال بیست‌ کووید

ابتسام بغلانی زاده‌ی هشتم شهریور ماه سال ۱۳۵۴ در خرمشهر است. وی بازیگری را از تئاتر آغاز کرده و با ایفای نقش در سریال «کیمیا» شناخته شد. پس از آن در فیلم «دختر»‌ به کارگردانی رضا میرکریمی نقش‌آفرینی کرد.

ابتسام بغلانی به زبان عربی و کردی روان صحبت می‌کند و علاوه‌بر بازیگری در تلویزیون، تئاتر و سینما، تجربه‌ی اجرا را نیز دارد. ایشان اجرای هفدهمین جشنواره ملی فتح خرمشهر را بر عهده داشت. اپاتان، لحظه گرگ و میش، حنانه، کودک و فرشته، سانتی متر، نوبت یعنی بعدی و برگشتن، برخی از آثار کارنامه هنری او هستند.

این بازیگر توانمند که دغدغه‌ی هنرمندان شهرستانی را دارد، در جایی گفته است: «نباید استعدادهای شهرستانی را در سینما و تلویزیون نادیده گرفت چرا که همین‌ها در دورانی که سینمای ما در حال پوست‌اندازی است به عنوان استعدادهای بازیگری به بهترین شکل می‌توانند خلأهای موجود را پر کنند.»

حسام خلیل‌نژاد

بازیگران سریال بیست‌ کووید

حسام خلیل‌نژاد یکی دیگر از بازیگران سریال بیست‌ کووید است که متولد دهم اردیبهشت ۱۳۶۴ در شهرستان دامغان، استان سمنان است. او فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق قضایی از دانشگاه آزاد دامغان است و فعالیت خود را از تئاتر شروع کرد.

او در سال ۱۳۸۴ موفق به کسب مقام سوم در رشته‌ی بازیگری جشنواره استانی شد. در سال ۱۳۹۰ حضور موفقی در جشنواره های فجر و جشنواره مقاومت داشت و توانست عنوان برتر را به‌دست آورد.

جالب است بدانید حسام خلیل‌نژاد از بازیگران سریال مختارنامه به کارگردانی داوود میرباقری بوده است. همچنین او در سریال یلدا، مجموعه شبکه خانگی شاهگوش، سریال جاده قدیم سال و مجموعه تنهایی لیلا ایفای نقش کرده است.

از مهمترین فعالیت‌های اجتماعی حسام خلیل‌نژاد می‌توان به عضویتش در جمعیت جوانان سازمان هلال احمر اشاره کرد. همچنین وی زمانی دبیر کانون دانشجویی دانشگاه آزاد بوده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس 2024

بهترین سریال های ترکی

بهار داورزنی

بازیگران سریال بیست‌ کووید
عکس بازیگران سریال بیست‌ کووید

بهار داورزنی در دهم خرداد ماه سال 1370 به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی بازیگری است. همسر وی «فرشاد کلباسی»، بازیگر، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز است. این زوج هنرمند یک دختر به نام «ماهورا» دارند.

از میان‌ کارهایی مشترک بهار داورزنی و فرشاد کلباسی، می‌توان به سریال «پردیس» و فیلم «وانتافه» اشاره کرد. داورزنی در تئاتر نیز فعالیت می‌کند و از میان آثارش به عنوان بازیگر می‌توان نمایش‌ «خنده مدوسا» به کارگردانی فاطمه نصرتی را نام برد.

بهار داورزنی در سال 1399، طراحی و کارگردانی تئاتر کودک «قصه بی‌غصه» به نویسندگی مرتضی شریف را برعهده داشت. او در سریال «خط تماس» و فصل دوم این مجموعه به نام «روزهای ابدی» (که در ابتدا نفوذ نام داشت) ساخته‌ی جواد شمقدری، نقش «سودابه» را ایفا کرده است.

«پردیس»، «دو کیلومتر به کردان» و «ارزش آفرینی در هزاره سوم» برخی از آثار کارنامه هنری بهار داورزنی هستند.

فرزاد جمشیدی

بازیگران سریال بیست‌ کووید

در معرفی بازیگران سریال بیست‌ کووید می‌رسیم به فرزاد جمشیدی، مجری مطرح صدا و سیما که متولد خرداد ماه سال ۱۳۴۹ در تهران است و در این مجموعه، نقش یک پزشک را ایفا می‌کند.

جمشیدی دارای کارشناسی رشته حقوق و دکترای علوم قرآنی است. وی مجری برنامه‌های یاد خدا و ماه خدا در شبکه یک بوده است.

جمشیدی علاوه بر اجرا، ریاست دفتر هماهنگی و سازماندهی مجریان صدا و سیما را هم به عهده داشته‌ است. همچنین او در سال ۱۳۸۶ به مدت سه‌ماه مدیرکل روابط عمومی وزارت بازرگانی بود.

برنامه‌ی زنده‌ی رادیویی «عصر به خیر تهران» نقطه‌ی آغاز فعالیت حرفه‌ای جمشیدی در رادیو و تلویزیون است. او که در این برنامه زیر نظر عمویش «داود جمشیدی» پرورش یافته، در این‌ باره می‌گوید: «برای هر گوینده‌ی رادیو، آرزو بود اینکه در برنامه‌ای که جناب داوود جمشیدی تهیه کننده‌ی آن است، گویندگی کند. سخت گیری شدید، توجه کامل به متن، رعایت ادبیات اصیل فارسی، پایبندی به اصول اخلاقی و حرفه‌ای رسانه و ده‌ها نکته ظریف در کار گویندگی و تهیه کنندگی رادیو، هر گوینده‌ای را در کلاس درس این تهیه کننده‌ی بزرگ رادیو، به آدمی حرفه‌ای و رسانه‌ای بدل می‌کرد.»

بیشتر بخوانید:

بهترین مینی سریال های کره ای

بهترین مینی سریال های ترکی

پانته آ کیقبادی

بازیگران سریال بیست‌ کووید
بیوگرافی بازیگران سریال بیست‌ کووید

پانته آ کیقبادی، زاده‌ی 8 مرداد ماه سال 1353 در تهران است. او اولین بار در سال 1390 در سریال تلویزیونی سه پنج دو ایفای نقش کرد. این مجموعه به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده ساخته شد و از شبکه تهران روی آنتن رفت.

دومین تجربه بازیگری پانته آ کیقبادی در سال 1391 در تله فیلم قدم زدن در بهشت به کارگردانی علی بهادر بود. اولین بازی او در سینما در فیلم بلوک 9 خروجی 2 به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا رقم خورد.

او در آثاری همچون سریال آمین، مجموعه‌های نمایش خانگی شاهگوش، مانکن، رقص روی شیشه، فیلم‌های سینمایی ایستاده در غبار، در مدت معلوم و فیلم کوتاه مو نقش‌آفرینی کرده است.

پانته آ کیقبادی سال‌هاست با امیر صائمی ازدواج کرده است. حاصل ازدواج آنها یک فرزند دختر به نام ستایش است.

میرطاهر مظلومی

بازیگران سریال بیست‌ کووید

بیوگرافی بازیگران سریال بیست‌ کووید را با میرطاهر مظلومی به پایان می‌رسانیم. وی در هفتم اسفند ماه سال 1353 در تهران به دنیا آمد. او فارغ التحصیل تئاتر است و فعالیت هنری خود را با شرکت در کلاس‌های مرحوم حمید سمندریان آغاز کرد. مظلومی اولین بار در سال 1367 برای اجرای تئاتر در تالار مولوی روی صحنه رفت.

میرطاهر مظلومی یکی از پرکارترین بازیگران سینما و تلویزیون است. او در شهر گربه‌ها، گشت ارشاد ۳، زن‌ها فرشته‌اند ۲، دینامیت، جنجال در عروسی، سامورایی در برلین، سایه جنایت، ایران برگر، آتیش بازی، متل قو، شیش و بش، اخراجی‌ها ۲، ابراهیم خلیل الله، تنها، شاه خاموش و سریال‌های تلویزیونی خودخواسته، نون خ ۲، پرستاران، آرام می‌گیریم، کیمیا، تا ثریا، دختری به نام آهو، قفسی برای پرواز، کلانتر ۳، بزرگمرد کوچک، مدار صفر درجه و روزگار قریب ایفای نقش داشته است.

مظلومی به عنوان صداپیشه نیز در عرصه‌ی هنر فعالیت دارد. او علاقه زیادی به حرفه دوبله دارد و معتقد است که دوبله، بازیگری و صداپیشگی مانند زنجیر به یکدیگر وصل هستند و به عبارتی مکمل یکدیگر هستند.

میرطاهر مظلومی سال 77 با شهلا مقدم ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دختری به نام ستایش است که سال 84 به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های جنایی کره ای

بهترین سریال های ترکی نتفلیکس

خلاصه داستان سریال بیست‌ کووید

پس از پرداختن به زندگینامه بازیگران سریال بیست‌ کووید از شبکه سه سراغ قصه‌ی این مجموعه کمدی اجتماعی می‌رویم که درباه‌ی داوطلب شدن عده‌ای از مردم برای کمک به کادر درمان در دوران کروناست؛ اما در میان این افراد، شخصی است که انگیزه حضورش با دیگران فرق دارد.

عکس بازیگران سریال بیست‌ کووید
بازیگران بیست‌ کووید

در خلاصه داستان این سریال آمده است: در زمانی که کرونا اوج می‌گیرد، گروه‌های جهادی به میدان می‌آیند و بچه‌مسجدی‌ها و گروه‌های داوطلب در روستاها فعالیت می‌کنند. اما جوانی مشهدی به نام محمدجواد به دلایلی دیگر وارد گروه‌های جهادی می‌شود و با ورودش ماجراهای جالبی را رقم می‌زند.

کارگردان سریال بیست‌ کووید

هادی حاجتمند کارگردان سریال بیست‌ کووید، در سال 1363 به دنیا آمده است. حاجتمند نویسنده، کارگردان و مجری سینما و تلویزیون است. او آثاری ارزشمند از جمله فیلم‌های سینمایی «اشنوگل»، «بهارستان»، «مدیترانه» و «آنا» و نیز سریال تلویزیونی «بچه زرنگ 2» را در کارنامه هنری خود دارد.

بازیگران سریال بیست‌ کووید

هادی حاجتمند، کارگردان مجموعه «بیست کووید» در گفتگو با رسانه‌ها درباره موضوع این سریال گفته است: «سریال درباره یک خانواده است که اتفاقات کرونا، زندگی عادی آنها را به هم می‌ریزد و درگیر یک سری حواشی می‌شوند که حول کرونا اتفاق می‌افتد. این سریال اصالتا اجتماعی است، ولی مزه‌ها و ملاحت‌های شیرین و نمکین طنز را هم دارد. وی افزود: ایده اولیه کار از پیک پنجم کرونا در اواسط سال ۱۳۹۹ در ذهن‌مان جرقه زد، اما شرایط برای تولید آن تا حدود یک سال گذشته فراهم نبود. سوم خرداد کار را کلید زدیم و هنوز در حال انجام کار هستیم.»

عوامل تولید سریال بیست‌ کووید

  • کارگردان: هادی حاجتمند
  • نویسنده: حمید برزگر
  • تدوینگر: علی گورانی
  • مدیر برنامه‌ریزی: حدیث حاذقی
  • دستیار اول کارگردان: امیر جاودانی زرین و احمد صمیمی
  • منشی صحنه: مرضیه تبیجی
  • مدیر تولید: محمدحسین غفرانی
  • مدیر فیلمبرداری: یوسف سبحانی
  • طراح صحنه و لباس: علی سنگین
  • مدیر صدابرداری: محسن طیبی بجستانی
  • طراحی و ترکیب صدا: محمدحسین ابراهیمی
  • جلوه‌های ویژه بصری: حسن پیله‌ور
  • عکاس: مجتبی علی دوست
  • طراح چهره‌پردازی: امیر ترابی

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال بیست‌ کووید نقش‌آفرینی می‌کنند؟

در سریال بیست‌ کووید، علی عامل‌هاشمی، جواد سلطانی، محمد دلگشا، حسن زارعی، بهار نوحیان، علیرام نورایی، آزیتا ترکاشوند، میرطاهر مظلومی، فرزاد جمشیدی، حسام خلیل‌نژاد، فاطمه مقدس، علی ذکریایی، بهار داورزنی، ابتسام بغلانی، صفر کشکولی، اسداالله یکتا، یاسر حمزه و پانته‌آ کی‌قبادی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال بیست‌ کووید چند قسمت است؟

این مجموعه در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای به کارگردانی هادی حاجتمند ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازیگران سریال بیست‌ کووید چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید