0

بازگشت درآمد رایتل به شهریور 1401 ؛ اپراتور سوم از خطر ورشکستگی نجات یافت!

بازگشت درآمد رایتل به شهریور 1401 ؛ اپراتور سوم از خطر ورشکستگی نجات یافت!
بازدید 86


معاون فنی و مهندسی رایتل در نهمین جشنواره فناوری اطلاعات کشور ضمن تاکید بر تغییر استراتژی این شرکت از بازگشت درآمد رایتل به شهریور 1401 خبر داد.

بر اساس اظهارات معاون فنی و مهندسی رایتل در نهمین جشنواره فناوری اطلاعات کشور با توجه به تغییرات فعلی ایجاد‌شده، این شرکت موفق به جبران افت درآمدی که با محدودیت‌های اینترنتی ایجاد شده بود، شده است. بر همین اساس شاهد بازگشت درآمد رایتل به شهریور 1401 و حتی فراتر از آن نیز هستیم.

همه این اخبار در حالی است که در اواسط آذر ماه انتشار نامه جنجالی مدیرعامل رایتل خطاب به وزیر ارتباطات و اعلام احتمال ورشکستگی این اپراتور بسیار جنجال به‌پا کرده بود.

در نامه مذکور از تاثیرگذاری احتمالی تداوم محدودیت‌های اینترنتی بر این اپراتور و خروج بدون چاره رایتل از بازار سخن به میان آمده بود. این موضوع حتی واکنش وزیر ارتباطات را نیز به‌دنبال داشت؛ در همان زمان عیسی زارع‌‌‌پور وزیر ارتباطات ضمن تکذیب تاثیرات منفی محدودیت‌های اینترنتی اخیر بر درآمد رایتل، مشکلات مالی این زیرمجموعه شستا را ناشی از ضعف مدیریتی رایتل قلمداد کرده و تاکید داشت که این اپراتور از گذشته نیز با مشکلاتی روبرو بوده است.

بیشتر بخوانید: گزارش رئیس سابق رگولاتوری از سقوط اقتصاد بخش فاوا ؛ سرمایه‌گذاری اپراتورها یک‌سوم شده است!

ادعای بازگشت درآمد رایتل به شهریور 1401

در طی نهمین جشنواره فناوری اطلاعات کشور که روز پنج‌شنبه 22 دی ماه، با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی و دانشگاه شریف برگزار شد، شاهد بازگویی تجربه‌های مدیریتی کسب‌و‌کارها و داستان موفقیت‌‌‌ها و شکست‌‌‌های مدیران شرکت‌های مختلف برای دانشجویان بودیم. در یکی از همین گفتمان‌ها، بابک کاردل، معاون فنی و مهندسی رایتل ضمن بیان اطلاعاتی از عملکرد این شرکت طی سال‌ها و ماه‌‌‌های اخیر، به تغییرات جدید سیاست‌های این شرکت پرداخت.

او ضمن بیان اظهاراتی خلاف بیانات وزیر ارتباطات، تاکید کرد که محدودیت‌های اینترنتی چند ماه گذشته تاثیر عظیمی در افت درآمدی این شرکت گذاشته، لذا در همین زمینه از تغییر استراتژی شرکت خبر داده و ادعا کرد که برخلاف دو اپراتور اول بازار یعنی همراه اول و ایرانسل، این شرکت در پایان آذر ماه موفق به افزایش سطح درآمدی خود نسبت به شهریور ماه و پیش از آغاز محدودیت‌ها شده و این سطح درآمد به میزان 106 ‌درصد درآمد شهریور رسیده است. این خبر در حالی اعلام شده که طبق نمودارهای ارائه‌شده، این عدد برای دو اپراتور همراه اول و ایرانسل به ترتیب معادل 78 و 83 ‌درصد درآمد آنها در شهریور ماه بوده است.

بازگشت درآمد رایتل به شهریور 1401

کاردل در بخش بعدی صحبت‌‌‌های خود درباره تغییرات استراتژی این شرکت و پیگیری تجهیز و ارتقای سایت‌‌‌های این شرکت به فناوری‌‌‌های نسل جدیدتر واکنش نشان داده و اعلام کرد:

«آمارهای جهانی نشان می‌دهد که تا سال 2028، فناوری اصلی در سرویس‌‌‌دهی شبکه تلفن‌‌‌ همراه محدوده آسیای میانی، همچنان LTE باشد. ما فعلا تلاش کردیم تا سایت‌‌‌هایی را که از فناوری‌‌‌های نسل قدیم استفاده می‌‌‌کردند به نسل چهارم ارتقا دهیم تا بتوانیم درآمد بیشتری از مصرف کاربران کسب کنیم».

معاون فنی و مهندسی رایتل ضمن تاکید بر وظیفه سرویس‌‌‌دهی به بیش از 5 میلیون کاربر به عنوان سومین اپراتور تلفن همراه کشور، بیان کرد: «تا امروز بخش اعظم درآمد رایتل از مصرف ترافیک بین‌الملل توسط کاربران بوده و با آغاز محدودیت‌های اینترنتی درآمد این شرکت حدود ۸۰‌درصد افت داشت. وی در ادامه تاکید کرد: ارزان‌‌‌تر بودن ترافیک داخلی نسبت به خارجی و نبود منابع محتوایی کافی بر بستر شبکه داخلی برای ترغیب کاربران به مصرف ترافیک، این شرکت را با بحرانی جدی برای بازگرداندن سطح درآمد و جبران زیان‌‌‌دهی ایجاد‌شده مواجه کرد و همین امر رایتل را بر آن داشت تا استراتژی کلی خود در بازار را تغییر دهد».

وی همچنین در ادامه بیان کرد:«اساسا با ایجاد مزیت خدماتی و قیمتی، نمی‌توان توفیق چندانی در تغییر سطح درآمدی با تغییر رفتار کاربران کسب کرد و همین امر باعث شده تا بخش اعظم تمرکز خود در مدت پیش رو را بر مشارکت در توسعه پروژه‌‌‌های ملی و ایجاد تحول دیجیتال، همکاری با سازمان‌ها و مشارکت در طرح‌های هوشمندسازی بخش‌‌‌های تولیدی، سلامت، حمل‌‌‌ونقل و انرژی (کنتورهای هوشمند) قرار دهیم».

بازگشت درآمد رایتل به شهریور 1401 و تاثیر آن بر روی برنامه‌های این اپراتور

کاردل همچنین در مورد تغییر سیاست‌های کلی شرکت در راستای بازگشت درآمد رایتل به شهریور 1401 بیان کرد: «در ادامه نیز قصد داریم به جای تمرکز بر مشتریان خرد، استراتژی خود را به‌‌‌ B2B تغییر دهیم. کاردل با بیان آنکه اثر چسبندگی کاربران به یک اپراتور باعث می‌شود که افزایش درآمد از طریق افزایش تعداد مشترکان (جذب مشترکان اپراتورهای دیگر) چندان ساده نباشد». وی همچنین تاکید کرد:

«به همین دلیل تلاش داریم تا به جای تمرکز بر افزایش صرف تعداد مشترکان، با ورود به بازارهای جدید، راه‌‌‌های درآمدی تازه‌‌‌ای برای شرکت ایجاد کنیم».

معاون فنی و مهندسی رایتل ضمن اشاره به برنامه رایتل در جهت افزایش حداقل 5 برابری درآمد و ترافیک، صفر کردن زیان انباشته و راهیابی کامل آن به بورس ظرف 3 تا 5 سال آینده اعلام کرد: «در طرح توسعه‌‌‌بازار تعریف‌شده مقرر شده است تعداد کاربران رایتل به 15 میلیون نفر افزایش یابد و ضمن افزایش تعداد سایت‌‌‌های فعال این شرکت از 4 به 6 ‌هزار مورد، توسعه مشترکان سازمانی و مشارکت در سرویس‌‌‌های هوشمند نیز در دستور کار قرار بگیرد».

به اعتقاد کاردل با وجود اینکه تاکنون تعداد مشترکان رایتل در مقایسه با اپراتورهای بزرگی مانند همراه اول و ایرانسل چندان قابل توجه نیست، اما مدیریت همین 5 میلیون مشترک فعلی رایتل، منجر به قرارگیری این شرکت در سطح اپراتورهای شاخص کشورهای عربی همسایه از نظر عملکردی خواهد شد؛ لذا امید برای پیشرفت و تلاش آن همچنان وجود دارد. وی در تشریح تغییرات سازمانی اعمال شده بیان داشت:

«که این تغییر رویکرد به معنای تعدیل نیروهای پیشین نیست و تلاش شده تا صرفه اقتصادی با مدیریت بهینه هزینه‌‌‌ها انجام شود نه کاهش دادن هزینه نیروها».

معاون فنی و مهندسی رایتل در پایان صحبت‌‌‌های خود، ضمن اشاره به اینکه مصرف برق کشور نسبت به کشورهای پیشرفته بهینه نبوده، از مشارکت این اپراتور تلفن همراه در طرح هوشمندسازی کنتورهای برق طی آینده نزدیک خبر داد. کاردل در تشریح بخشی از عملکرد این پروژه اعلام کرد که با اجرای این طرح، تمام کنتورها، پست‌‌‌های انتقال و توزیع به کمک سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی به صورت لحظه‌‌‌ای قابل کنترل، اندازه‌‌‌گیری و مدیریت خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بازگشت درآمد رایتل به شهریور 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید