0

اینفلوئنسرهای مشمول مالیات مشخص شدند

اینفلوئنسرهای مشمول مالیات مشخص شدند
بازدید 79


اینفلوئنسرهای مشمول مالیات بالاخره مشخص شدند. براین اساس و طبق اخبار قبلی، سازمان امور مالیاتی مکلف شده است طبق قانون بودجه 1400 از افراد ذیل مالیات بگیرد.

تاکنون اخبار مختلفی از دریافت مالیات اینفلوئنسرها منتشر کرده‌ایم و گفته شده که افراد مشهور شبکه‌های اجتماعی باید مبالغی جهت ادامه فعالیت در این شبکه‌های اجتماعی به سازمان امور مالیاتی کشور بپردازند. حال طبق قانون بودجه سال 1400 و براساس تصمیمات جدید، اینفلوئنسرهای مشمول مالیات مشخص شده و افراد دارای 500هزار دنبال‌کننده در پلتفرم‌های اجتماعی مشمول پرداخت شده‌اند و سازمان امور مالیاتی نیز مکلف به دریافت مالیات از این افراد شده است.

بیشتر بخوانید: الگوریتم ریلز اینستاگرام چطور کار می‌کند؟ [+آموزش ترفندهای جذاب]

اینفلوئنسرهای مشمول مالیات مشخص شدند

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از سیتنا؛ بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته سهم مهمی از درآمد خود را از طریق مالیات به دست می‌آورند البته استفاده از میزان مطلق درآمدهای مالیاتی به منظور مقایسه نظام مالیاتی کشورها و میزان درآمدهای مالیاتی آنها منطقی نیست؛ چراکه اقتصاد کشورها متفاوت است و از همین‌رو میزان وصول درآمدهای مالیاتی آنها نیز متفاوت است. بنابراین برای مقایسه کشورها از منظر مالیاتی باید از شاخص مالیات به تولید ناخالص داخلی استفاده کرد.

بررسی نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی در کشورهای مختلف نشان می‌دهد که با طیف وسیعی از کشورها که دارای شاخص مالیاتی متفاوتی هستند، مواجه هستیم. در یک سر طیف، کشورهایی با نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی بسیار بالا یعنی حدود ۵۰ درصد و در طرف دیگر کشورهایی که این نسبت برای آنها کمتر از ۳ درصد است و البته بالاترین شاخص مالیات به تولید ناخالص داخلی متعلق به کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

اینفلوئنسرهای مشمول مالیات مشخص شدند

در ایران هم مانند سایر کشورهای دنیا، سلبریتی‌ها و تأثیرگذاران شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار دارند و از سوی دیگر برای درآمد و اخذ مالیات از آنها هم برنامه‌ها و مصوباتی درنظر گرفته شده است. در ابتدای مطرح شدن این موضوع برخی کارشناسان معتقد بودند تعداد فالوئر سنجه خوبی برای شناسایی و دریافت مالیات نیست و باید روش‌های بهتری را در نظر گرفت.

در نهایت طبق دستورالعمل اجرایی بند ذ تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، درآمدهای کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات، مشمول مالیات بر درآمد شد. بر این اساس، سازمان امور مالیاتی مکلف شد ظرف دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این بند، دستورالعمل اجرایی مربوط به اخذ مالیات از درآمدهای کاربران حرفه‌ای رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات را تهیه کند و به تایید وزیر امور اقتصاد و دارایی برساند.

این سازمان همچنین مکلف شد فهرست مودیان مالیاتی و خوداظهاری ارائه شده توسط آن‌ها را تهیه کند و در تارنمای سازمان در منظر عموم قرار دهد. پس از آنکه دریافت مالیات از سلبریتی‌ها جدی شد مسئولان تأکید کردند این افراد مانند سایر مودیان هستند و براساس میزان درآمدی که دارند مشمول مالیات می‌شوند البته اداره کلی در تهران فقط برای سلبریتی ها راه اندازه شده و همه قرار دادهای این افراد بررسی و شناسایی می شوند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اینفلوئنسرهای مشمول مالیات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید