0

اینستا وب | با روش باز کردن اکانت در مرورگرهای وب آشنا شوید

اینستا وب | با روش باز کردن اکانت در مرورگرهای وب آشنا شوید
بازدید 97


اینستا وب | با روش باز کردن اکانت در مرورگرهای وب آشنا شوید

اینستا وب؛ نسخه تحت وب شبکه اجتماعی اینستاگرام

امروزه اپلیکیشن اینستاگرام تقریبا بر روی تمام گوشی‌های هوشمند نصب شده و بیشتر مردم از کوچک و بزرگ گرفته تا پیر و جوان، حداقل یک اکانت در این شبکه اجتماعی محبوب دارند و از آن برای بهاشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدیوهای خود استفاده می‌کنند. اما آیا می‌دانستید علاوه بر نصب اپلیکیشن اینستاگرام، می‌توانید با استفاده از سایت اینستاگرام یا همان اینستا وب اقدام به مدیریت و جستجو در اکانت خود کنید؟ در این مطلب شما را با نسخه تحت وب اینستاگرام یعنی اینستا وب، آشنا می‌کنیم و روش پست گذاشتن در اینستاگرام با اینستاوب را نیز آموزش می‌دهیم با پیشگامیت همراه باشید.

روش ورود به اینستاگرام نسخه وب

برای ورود به نسخه تحت وب اینستا، باید وارد سایت رسمی اینستاگرام به نشانی www.instagram.com  شوید. بعد از ورود به این سایت، با یک صفحه لاگین مواجه می‌شوید. در صورتی که می‌خواهید با اکانت فیس‌بوک خود وارد شوید، باید گزینه Log in with facebook را انتخاب کنید. اما برای ساخت اکانت جدید، باید آدرس ایمیل، نام کامل، نام کاربری برای اکانت اینستاگرام و پسوورد خود را وارد کرده و دکمه Sign up  را بزنید. در صورتی که از قبل اکانتی در این شبکه دارید، برای ورود باید بر روی گزینه Log in در پایین صفحه کلیک کنید و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور یا همان پسوورد، وارد اکانت اینستاگرام خود بشوید.

روش استفاده از سایت اینستاگرام و امکانات اینستا وب

همان‌طور که می‌دانید، شبکه اینستاگرام نسخه‌ای برای کامپیوتر ارائه نکرده است و قبلا زمانی که از راه وب‌سایت اینستاگرام وارد اکانت خود می‌شدید، بعضی امکانات اپلیکیشن آن در اینستا وب فعال نبودند. بعد از ورود به اینستاگرام نسخه وب، می‌توانید پست‌ها را ببینید، آن‌ها را لایک کنید و برای آن‌ها کامنت بگذارید. امکان ریپورت کردن، بلاک کردن و جستجو نیز برای شما وجود دارد. قبلا امکان پست گذاشتن از طریق سایت اینستاگرام، هنگامی که با کامپیوتر وارد می‌شدید، وجود نداشت. البته همواره در اینستا وب هنگامی که با مرورگر موبایل وارد آن می‌شوید، امکان گذاشتن پست وجود دارد.

 

روش آپلود عکس یا ویدیو در اینستا وب

تا چندی قبل، امکان انتشار مستقیم پست از طریق اینستا وب برای کاربران وجود نداشت. اما از سال ۲۰۲۱، اینستاگرام این قابلیت را به صورت رسمی به اینستا وب اضافه کرد. بنابراین هم‌اکنون بدون هیچ مشکلی می‌توان از طریق رایانه، پست‌های مورد نظر را در صفحه کاربری خود در اینستا وب آپلود کرد. 

مراحل انتشار پست در اینستاگرام تحت وب به‌شرح زیر است: 

  • ابتدا وارد وب‌سایت اینستاگرام شده و در حساب کاربری خود لاگین کنید 
  • روی نماد + در گوشه بالای سمت راست صفحه، کلیک کنید تا پنجره ایجاد پست ظاهر شود 
  • عکس یا ویدیوهای مورد نظر خود را به پنجره باز شده درگ و دراپ کنید. همچنین می‌توانید روی گزینه “Select from computer کلیک کرده و فایل‌های مورد نظرتان را به این طریق آپلود کنید
  • روی نماد قاب در گوشه سمت چپ پایین پنجره، کلیک کنید تا بتوانید نسبت تصویر یا ویدیوی خود را تغییر دهید
  • همچنین می‌توانید از ویژگی بزرگ‌نمایی نیز استفاده کنید و فایل خود را برای ویرایش، درگ و دراپ کنید
  • پس از تنظیم ابعاد، روی Next در گوشه بالای سمت راست کلیک کنید
  • برای ویرایش تصویر می توانید یکی از ۱۲ افکت از پیش تعیین شده را در قسمت Filters انتخاب کنید یا به قسمت Adjustments بروید و به صورت دستی موئلفه‌هایی مانند میزان روشنایی، کنتراست و محو شدن را تنظیم کنید
  • کپشن خود را بنویسید. برای انتخاب ایموجی‌ها، روی نماد صورتک کلیک کنید. همچنین می‌توانید در قسمت Location موقعیت مکانی خود را به پست اضافه کنید 
  • در نهایت روی Share کلیک کنید. به همین راحتی می‌توان پست‌های مورد نظر خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به‌راحتی هرچه تمام‌تر، در اینستا وب منتشر کرد

انتشار پست در اینستا وب در صورت فعال نبودن امکان انتشار مستقیم 

در صورتی که امکان انتشار پست مستقیم در اینستا وب برای شما وجود ندارد، می‌توانید از چند روش که هر کدام مراحل خاص خود را دارند، استفاده کنید. به طور کلی اینستاگرام در حالت عادی، قابلیت گذاشتن پست و استوری را در نسخه وب غیرفعال کرده بود اما اخیرا این قابلیت نیز اضافه شد. اما با این حال روش‌هایی برای دور زدن این محدودیت نیز وجود دارند که به یکی از آن‌ها که استفاده از مرورگر کروم است، خواهیم پرداخت.

استفاده از مرورگر کروم برای پست گذاشتن در اینستا وب

گوگل کروم یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین مرورگرهای حال حاضر است که امکانات بی‌نظیری در خود دارد. یکی از این امکانات، توانایی نمایش وب‌سایت ها، در حالت موبایلی است. برای گذاشتن پست در اینستاگرام با کامپیوتر و با استفاده از مرورگر کروم، این مراحل را دنبال کنید:

ابتدا مرورگر کروم را باز کرده و یک تب جدید ایجاد کنید. سپس منوی Option را با استفاده از گزینه سه نقطه در گوشه سمت راست و بالای صفحه، باز کنید و گزینه More tools و سپس Developer tools را بزنید. آدرس سایت اینستاگرام را وارد کرده و با استفاده از نام کاربری و پسوورد خود، به اکانت اینستاگرام خود لاگین کنید. سپس در منوی Developer، روی گزینه Toggle device toolbar  کلیک کنید. سپس روی نماد دوربین در وسط تصویر، کلیک کرده و عکس‌ها و ویدیوهای مورد نظر خود را در اینستاگرام آپلود کنید.

با اینستا وب از محیط دسکتاپ اینستاگرام لذت ببرید

در این مطلب خواندیم که اینستا وب چیست و چه قابلیت‌هایی دارد. در ابتدا این وب‌سایت امکانات و قابلیت‌های محدودی داشت و از آن تنها برای مشاهده پست‌ها و مدیریت اکانت استفاده می‌شد. اما به‌مرور زمان شبکه اینستاگرام، امکانات و قابلیت‌های اپلیکیشن آن را نیز به اینستا وب اضافه کرده است. امکان آپلود پست و استوری، جواب دادن به دایرکت‌ها و ارسال پیام نیز اخیرا به این وب‌سایت اضافه شده‌اند تا کاربران دقیقا به اندازه اپلیکیشن اینستاگرام، بتوانند از نسخه وب نیز استفاده کنند.




۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید