0

اینترنت اکسپلورر پس از 27 سال بازنشسته شد

اینترنت اکسپلورر پس از 27 سال بازنشسته شد
بازدید 245


مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت سرانجام پس از گذشت بیش از ۲۶ سال فعالیت، رسما بازنشسته شد. مایکروسافت اعلام کرد از امروز به بعد از مرورگر اینترنت اکسپلورر پشتیبانی نمی کند.

مایکروسافت اعلام کرد اینترنت اکسپلورر را امروز رسما بازنشسته خواهد کرد تا بدین ترتیب بعد از ۲۷ سال دیگر شاهد این مرورگر در ویندوز نباشیم. خبر بازنشستگی مرورگر قدیمی مایکروسافت سال میلادی گذشته اعلام شده بود و اینترنت اکسپلورر که ۱۵ اوت سال ۱۹۹۵ منتشر شده بود، پس از ۲۶ سال و ۱۰ ماه فعالیت، امروز برابر با ۱۵ ژوئن سال ۲۰۲۲ رسما بازنشسته شد.

مستر بلیط

بنا به اعلام مایکروسافت از امروز کاربران دیگر قادر به استفاده از این مرورگر نخواهند بود و زمانی که بخواهند از اینترنت اکسپلورر ۱۱ استفاده کنند، به صورت خودکار مرورگر اج کرومیوم مایکروسافت بازخواهد شد.

اینترنت اکسپلورر پس از 27 سال بازنشسته شد

شرکت آمریکایی در تاریخ ۲۴ آگوست ۱۹۹۵ (۲ شهریور ۱۳۷۴)، این مرورگر را برای سیستم‌عامل خود در دسترس قرار داد و از آن زمان تاکنون هر وقت هر نسخه از ویندوز را نصب می‌کردیم، این مرورگر هم در آن حضور داشت. این اقدام مایکروسافت را در آمریکا به دردسر انداخت و این شرکت را با یک شکایت ضد انحصارطلبی موفق روبرو کرد و مجبور شد به سازندگان رایانه اجازه دهد مرورگرهای وب مورد نظرشان را در دستگاه‌هایی که عرضه می‌کنند، نصب کنند.

شین لیندرسی مدیرعامل مایکروسافت اج در می ۲۰۲۱ در یک پست وبلاگی در این باره نوشت: نه تنها مایکروسافت اج سریع تر، ایمن تر و مدرن تر از اینترنت اکسپلورر است، بلکه یک نگرانی مهم را برطرف می کند و با وب سایت ها و اپلیکیشن های قدیمی سازگار است.

البته این مرورگر به طور کلی از صفحه‌ی تاریخ محو نخواهد شد و کاربران همچنان از طریق حالت اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer Mode) در مرورگر اج می‌توانند به آن دسترسی داشته باشد. این حالت تا سال ۲۰۲۹ پشتیبانی می‌شود اما ویندوز ۸٫۱ و ۷ تا ژانویه‌ی ۲۰۲۳ می‌توانند از آن بهره ببرند.

برای نزدیک به یک دهه مرورگر IE حاکم مطلق دنیای مرورگرها بود اما در یک دهه اخیر و در پی بروزمشکلاتی پیرامون این مرورگر، گوگل کروم توانست اکسپلورر را به حاشیه براند و خود قدرت بلامنازع و بی رقیب مرورگرها شود، موضوعی که مورد رضایت تیم مایکروسافت نبود و آنها را مصمم به بازپس گیری بازار کرد.

بیشتر بخوانید:

.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید