0

اینترنت اشیا و حریم خصوصی

اینترنت اشیا و حریم خصوصی
بازدید 174

[ad_1]

طبق بررسی دانشمندان کامپیوتری، دستگاه‌های هوشمند و اینترنت اشیا می‌تواند حریم خصوصی شما را نقض کنند.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از theconversation، دانشمندان کامپیوتری که مدیریت داده‌ها و حریم خصوصی را مطالعه می‌کنند، به این نتیجه رسیدند که با گسترش اینترنت در دستگاه‌های خانگی، ادارات و شهرها، حریم خصوصی بیش از هر زمان دیگری در خطر است.

اینترنت اشیا

لوازم خانگی، خودرو و خانه‌ی شما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که زندگی شما را آسان‌تر کنند؛ این وسایل به صورت خودکار در حین ورود و خروج از اتاق، چراغ‌ها را روشن و خاموش کنید، به شما یادآوری می‌کند که گوجه‌فرنگی‌ها در یخچال در حال خراب شدن هستند، بسته به آب و هوا و ترجیحات هر فرد دمای خانه را تنظیم کنید.

برای انجام این کارها، به اینترنت نیاز دارند تا داده‌ها را به هم مرتبط کند.

اینترنت اشیا (IoT) علاوه بر مصارف خانگی، در حال حاضر به طور گسترده دربخش حمل و نقل و تدارکات، کشاورزی و کشاورزی، و اتوماسیون صنعت استفاده می‌شود.

جاسوسی دستگاه‌های هوشمند

دستگاه‌های هوشمند طیف گسترده‌ای از داده‌ها را در مورد کاربران جمع آوری می‌کنند. دوربین‌های امنیتی هوشمند و دستیارهای هوشمند همانند دوربین‌ها و میکروفون‌ها اطلاعات تصویری و صوتی شما را جمع آوری می‌کنند.

تلویزیون‌های هوشمند از دوربین‌ها و میکروفون‌ها برای جاسوسی از کاربران استفاده می‌کنند، لامپ‌های هوشمند بر خواب و ضربان قلب شما نظارت می‌کنند، و جاروبرقی‌های هوشمند اشیاء خانه شما را شناسایی کرده و از آن را نقشه‌برداری می‌کنند.

برخی از روترهای Wi-Fi می‌توانند اطلاعاتی در مورد مکان کاربران در خانه جمع آوری کنند.

سازندگان این وسایل مدعی هستند که تنها سیستم‌های تصمیم گیری خودکار و نه انسان‌ها، داده‌ها را می‌بینند. اما همیشه اینطور نیست.

به عنوان مثال، کارکنان آمازون به برخی از مکالمات شما با الکسا گوش می‌دهند.

اما حتی محدود کردن دسترسی به داده‌های شخصی می‌تواند عواقب ناخواسته‌ای داشته باشد. هر داده‌ی خصوصی که با اینترنت به اشتراک گذاشته می‌شود می‌تواند توسط هکرها هک شود.

آسیب پذیری های را شناسایی کنید

در برخی از دستگاه‌ها، مانند اسپیکرهای هوشمند یا دوربین‌ها، کاربران می‌توانند برای حفظ حریم خصوصی آن‌ها را خاموش کنند. اما در محیط‌های کاری، مراکز خرید یا شهرهای هوشمند، این گزینه وجود ندارد.

بنابراین، به عنوان یک کاربر، در حین خرید، نصب و استفاده از یک دستگاه متصل به اینترنت، بهتر است تصمیم آگاهانه بگیرید.

اگر صاحب یک دستگاه هوشمند هستید، می‌توانید برای ایمن سازی و به حداقل رساندن خطرات حریم خصوصی اقداماتی انجام دهید. به‌روزرسانی منظم دستگاه و انجام تنظیمات و غیرفعال کردن هرگونه قابلیت جمع‌آوری داده‌هاتنها بخشی از این اقدامات امنیتی است.

اگر قصد خرید یک دستگاه متصل به اینترنت را دارید، از منابعی مانند Mozilla’s Privacy Not Included استفاده کنید تا مطلع شوید که دستگاه چه داده‌هایی را دریافت می‌کند.

 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید