0

ایلان ماسک: هوش مصنوعی در سال 2025 مشکل کمبود برق خواهد داشت!

ایلان ماسک: هوش مصنوعی در سال 2025 مشکل کمبود برق خواهد داشت!
بازدید 22

[ad_1]

ایلان ماسک پیش بینی های جالبی درباره‌ی پیشرفت فناوری ارائه داده .او عقیده دارد پیشرفت سریع تکنولوژی باعث وجود مشکلاتی در آینده خواهد شد.

ایلان ماسک به تازگی در یک جلسه پرسش و پاسخ شرکت کرده؛ او عقیده دارد فناوری به طرز بی سابقه‌ای در حال پیشرفت است به حدی که ممکن است در آینده باعث بروز مشکلاتی شود.او همچنین در این مصاحبه تلفنی چشم اندازی از تسلا، آینده اتومبیل‌های خودران و ربات‌های انسان‌نما ارائه داد.

بیشتر بخوانید: آیا میدجرنی به هوش مصنوعی گروک ایلان ماسک متصل خواهد شد؟

ماسک می‌گوید:« ممکن است کمبود تراشه در کمین ما باشد، اما هوش مصنوعی و خودروهای برقی با چنان سرعتی در حال گسترش هستند که جهان در سال آینده با مشکل تامین برق و ترانسفورماتور مواجه خواهد شد.تولید انرژی پاک را آغاز کنید و تا جایی که می‌توانید ترانسفورماتورهای الکتریکی بسازید.»

او در ادامه صحبت هایش گفت:«  به نظر می‌رسد که رایانش هوش مصنوعی که فعال می‌شود، هر ۶ ماه یک بار ۱۰ برابر افزایش می‌یابد. بدیهی است که این نمی‌تواند برای همیشه با چنین سرعت بالایی ادامه یابد، وگرنه از جرم جهان فراتر خواهد رفت. من هرگز چیزی شبیه به آن ندیده‌ام. تب تراشه بزرگ‌تر از هر تب طلایی است که تا کنون وجود داشته است.من فکر می‌کنم که ما واقعا در آستانه بزرگترین انقلاب فناوری هستیم که تا به حال وجود داشته است.»

او ادامه داد:« یک نفرین چینی وجود دارد که می‌گوید امیدوارم در زمان‌ جالبی زندگی کنید. خب، ما در جالب‌ترین زمان زندگی می‌کنیم و این کمی مرا افسرده می‌کند. با خودم می‌گفتم، خب آیا آنها جهان را می‌گیرند؟ آیا ما بی‌فایده می‌شویم؟ اما روشی که به خودم پاسخ دادم، این بود که آیا ترجیح می‌دهم زنده باشم تا آخرالزمان هوش مصنوعی را ببینم یا خیر؟ فکر می‌کنم دوست دارم آن را ببینم.»

او پیش بینی می‌کند:«محدودیت‌های رایانش هوش مصنوعی بسیار قابل پیش‌بینی هستند. یک سال پیش، کمبود تراشه‌ها بود؛ تراشه‌های شبکه عصبی. اکنون پیش‌بینی اینکه کمبود بعدی ترانسفورماتورهای کاهش‌دهنده ولتاژ خواهد بود، بسیار آسان بود. شما باید به آنها نیرو بدهید. اگر ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلو ولت انرژی از یک شبکه برق بیرون بیاید، باید آن را تا ۶ ولت پایین آورد و این میزان زیادی است.سپس با کمبود برق مواجه خواهیم بود. نمی‌توان برق کافی برای راه‌اندازی همه تراشه‌ها پیدا کرد. فکر می‌کنم سال آینده، این را خواهید دید.رشد همزمان خودروهای برقی و هوش مصنوعی که هر دو به برق نیاز دارند و هر دو به ترانسفورماتورهای ولتاژ نیاز دارند، تقاضای فوق‌العاده‌ای برای تجهیزات الکتریکی و تولید برق ایجاد می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی پیش بینی های ایلان ماسک چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با مجله خبری آی تی و دیجیتال در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

 

[ad_2]

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید