0

ایلان ماسک خبر از آمادگی استارشیپ، قدرتمندترین موشک جهان برای انجام نخستین پرتاب داد

ایلان ماسک خبر از آمادگی استارشیپ، قدرتمندترین موشک جهان برای انجام نخستین پرتاب داد
بازدید 60

[ad_1]

استارشیپ به‌عنوان قدرتمندترین موشک جهان آماده پرتاب به مدار زمین شده است. ایلان ماسک چه اهدافی را با پرتاب این موشک در ذهن می‌پروراند؟

بنابر اعلام ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس، استارشیپ به‌عنوان قدرتمندترین موشک جهان آماده پرواز به سمت مدار زمین است. این پرواز به‌صورت آزمایشی انجام خواهد شد و هم‌اکنون منتظر تأیید اداره هوانوردی فدرال است تا بتواند راهی جو زمین شود. اما از قابلیت‌های موشک استارشیپ چه می‌دانیم؟

بیشتر بخوانید: کاوشگر اسپیس ایکس در سال 2026 راهی ماه می‌شود

ایلان ماسک، قدرتمندترین موشک جهان را راهی فضا خواهد کرد

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس تأیید کرد که پرتابگر فوق سنگین استارشیپ این شرکت به‌طور کامل روی هم سوار شده و آماده پرتاب در اولین پرواز مداری خود است.

استارشیپ که شامل مرحله فوقانی و مرحله اول فوق‌العاده سنگین می‌شود، با بلند شدن از تأسیسات استاربیش اسپیس ایکس در منطقه بوکا چیکا، تگزاس که احتمالاً طی روزهای آینده انجام می‌شود، به قدرتمندترین موشکی تبدیل خواهد شد که تاکنون پرواز کرده است. ماسک از طریق حساب توییتر خود نوشت:

استارشیپ تکمیل شده و در صورت دریافت تاییدیه‌های نظارتی خود، آماده راه‌اندازی در هفته آینده است.

ایلان ماسک، قدرتمندترین موشک جهان را راهی فضا خواهد کرد

تأییدیه بسیار مهم این موشک توسط اداره هوانوردی فدرال صادر خواهد شد و اسپیس ایکس امیدوار است که این کار در هر زمانی انجام شود.

حساب اسپیس ایکس نیز در توییت جداگانه‌ای که شامل عکس‌هایی از این موشک بر روی سکو می‌شود، نوشت که به دنبال انجام یک «تمرین پرتاب» است و مدت کوتاهی پس از آن، اولین پرتاب انجام خواهد شد.

موشک استارشیپ چه قابلیت‌های دارد؟

اسپیس ایکس به‌زودی آماده‌سازی نهایی برای پرتاب بدون خدمه موشک 120 متری خود را آغاز می‌کند که 33 موتور رپتور 2 آن در هنگام پرتاب به سمت آسمان، 17 میلیون پوند رانش را تولید می‌کنند که از این نظر، تقریباً دو برابر از قوی‌ترین موشک کنونی، یعنی سامانه پرتاب فضایی ناسا قدرت دارد که برای اولین‌بار در نوامبر سال گذشته به پرواز درآمده بود.

در حالی که هر دو بخش این راکت به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که روی زمین فرود بیایند و بتوان چندین بار از آن‌ها در پروازهای متعدد استفاده کرد، در ماموریت آزمایشی آینده، تقویت‌کننده Super Heavy و استارشیب در اقیانوس فرود خواهند آمد.

ناسا قبلاً قراردادهایی با اسپیس ایکس امضا کرده است تا از یک نسخه تغییر یافته استارشیپ برای فرود فضانوردان بر روی ماه استفاده کند. اولین مورد از این ماموریت‌ها آرتمیس III است، پرواز موردانتظاری که در آن اولین زن و اولین فرد رنگین پوست روی سطح ماه فرود خواهند آمد و احتمالاً در سال 2025 انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره پرتاب آزمایشی قدرتمندترین موشک جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید