0

ایستگاه فضایی لوپ توسط ایرباس معرفی شد [+عکس]

ایستگاه فضایی لوپ توسط ایرباس معرفی شد [+عکس]
بازدید 29


ایستگاه فضایی لوپ توسط شرکت ایرباس رونمایی شد. این ایستگاه فضایی از قابلیت‌های پیشرفته‌ای بهره می‌برد و می‌تواند میزبان 8 نفر باشد.

شرکت هوافضایی ایرباس از ایستگاه فضایی لوپ رونمایی کرد. این ایستگاه فضایی که فعلاً یک طرح مفهومی است، از گرانش مصنوعی پشتیبانی کرده و گنجایش 8 نفر را دارد. بنابر اطلاعات فاش شده از این ایستگاه فضایی، LOOP یک ایستگاه ماژول 8 متری است که 3 عرشه دارد و و ایرباس قصد دارد با آن، ایده گرانش مصنوعی در فضا را پیاده‌سازی کند. اما همانظور که گفتیم این ایده فعلاً یک طرح مفهومی است و شرکت مذکور عنوان کرده که سال 2030، LOOP را به فضا پرتاب خواهد کرد.

کریپتال گلوبال

ایستگاه فضایی LOOP با ایستگاه‌های فضایی دیگر مانند ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) متفاوت است و آنطور که شرکت مالک آن نوشته است، طراحی LOOP کاملاً آینده‌نگرانه بوده و تمامی علم و تکنولوژی ‌های روز در آن بکار گرفته شده و همه آموخته‌های خود را در آن پیاده‌سازی کرده‌اند. حال باید منتظر ماند و دید که طرح اولیه این ایستگاه فضایی در آینده چه تغییراتی به خود خواهد دید.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: کاوشگر امید امارات دقیق‌ترین تصاویر از قمر عجیب مریخ را ثبت کرد

ایرباس درحال توسعه ایستگاه فضایی لوپ است

ایرباس در یک بیانیه مطبوعاتی از طرح یک ایستگاه فضایی جدید به‌ نام LOOP رونمایی کرد که یک ماژول چندمنظوره 8 متری با 3 عرشه قابل‌شخصی‌سازی است. هر 3 عرشه با تونلی به یکدیگر وصل می‌شوند که میزبان یک گلخانه فضایی خواهد بود.

«لوپ» به‌گونه‌ای طراحی شده است که با سامانه پرتابی استارشیپ اسپیس‌ایکس و سایر راکت‌های سنگین‌وزن قابل‌حمل باشد. یکی از ویژگی‌های کلیدی این ایستگاه دربرگرفتن عرشه‌ای با سازوکار سانتریفیوژ است که تولید گرانش مصنوعی را ممکن می‌کند. بدین‌ترتیب فضانوردان می‌توانند در این عرشه از حالت معلق فضا به دور باشند و با مشکلات ناشی از حضور طولانی‌مدت در شرایط بی‌وزنی روبه‌رو نشوند.

ایرباس درحال توسعه ایستگاه فضایی لوپ است

لوپ علاوه بر یک عرشه برای اقامت فضانوردان، عرشه‌ای برای انجام آزمایش‌های علمی و گلخانه خواهد داشت. ایرباس می‌گوید: «ایستگاه فضایی آن‌ها در مقایسه با نمونه‌های مشابه، محیط داخلی بزرگ‌تری را در اختیار فضانوردان قرار می‌دهد.»

در بیانیه ایرباس آمده است:

ایرباس لوپ طراحی شده تا اقامت بلندمدت در فضا را برای ساکنان خود راحت و لذت‌بخش کند و درعین‌حال انجام عملیات‌های مؤثر و پایدار را در فضا میسر سازد. این ایستگاه بر پایه تمام آنچه در طول دهه‌ها آموخته‌ایم ساخته می‌شود و برای پشتیبانی از آینده بشر در فضا به‌طور کامل از پتانسیل فناوری‌های آینده استفاده خواهد کرد.

ایرباس درحال توسعه ایستگاه فضایی لوپ است

ایرباس می‌گوید: «لوپ می‌تواند تا اوایل دهه 2030 آماده پرتاب شود.» پیش‌بینی می‌شود که در همین حوالی زمانی با پایان دوره فعالیت ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) مواجه باشیم. در شرایطی که چین ایستگاه فضایی خود را ساخته است، ناسا به‌دنبال گزینه‌های مختلفی برای جایگزینی ISS می‌گردد و لوپ هم می‌تواند یکی از این گزینه‌ها باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ایستگاه فضایی لوپ و قابلیت‌های آن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید