0

ایجاد اولین برنامه باگ بانتی توسط باج افزار Lockbit

ایجاد اولین برنامه باگ بانتی توسط باج افزار Lockbit
بازدید 83

[ad_1]

امروز، گروه باج افزار Lockbit از راه‌اندازی Lockbit 3.0، یک باج‌افزار جدید به‌عنوان یک سرویس و برنامه باگ بانتی (Bug bounty)  خبر داد.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال و به نقل از venturebeat، بر اساس سایت لوک بیت، به عنوان بخشی از برنامه باگ بانتی، باند سایبری به همه محققان امنیتی، هکرهای اخلاقی و غیراخلاقی برای دریافت اطلاعات شناسایی شخصی (PII) در مورد افراد با مشخصات حساس و سوء استفاده‌های وب، پاداشی بین 1000 تا 1 میلیون دلار پرداخت خواهد کرد.

این توسعه پس از انحلال گروه بدنام باج‌افزار Conti انجام می‌شود و Lockbit در حال تبدیل شدن به یکی از پرکارترین باج‌افزارهای فعال است که تقریباً نیمی از حملات باج‌افزار شناخته‌شده در می ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داده است.

با سقوطConti، گروه باج افزار Lockbit خود را به عنوان برترین گروه باج‌افزاری تا به امروز بر اساس حجم حملات خود در ماه‌های اخیر، معرفی کرد.

ساتنام نارنگ، مهندس ارشد تحقیقاتی در Tenable، گفت: انتشار LockBit 3.0 با معرفی برنامه باگ بانتی، یک دعوت رسمی از مجرمان سایبری برای کمک به گروه در تلاش برای در اوج ماندن است.

برای LockBit، کمک گرفتن از محققان و مجرمان در سراسر وب تاریک نه تنها برای شناسایی اهداف بالقوه، بلکه برای ایمن کردن سایت‌های آن در برابر مجریان قانون نیز بالقوه است.

تمرکز اصلی برنامه باگ بانتی اقدامات دفاعی است: جلوگیری از یافتن اشکالات توسط محققان امنیتی و مجریان قانون در سایت‌های افشا شده یا باج‌افزار آن و همچنین تأمین مالی اشکالات در پیام‌رسانی نرم افزاری که توسط گروه برای ارتباطات داخلی و خود شبکه Tor استفاده می‌شود.

 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید