0

اپل برای لحظاتی ۲.۳ تریلیون دلاری شد

اپل برای لحظاتی ۲.۳ تریلیون دلاری شد
بازدید 74

[ad_1]

این هفته ارزش اپل در بازار سرمایه ۲.۳۱ تریلیون شد که این رقم معادل ارزش ۳ کمپانی آمازون، آلفابت{گوگل} و متا{فیس بوک} است.

به گزارش مجله خبری آی تی و دیجیتال، از میان تمام غول‌های فناوری آمریکا به نظر می‌رسد اپل در عبور از طوفان بازار نزولی، موفق‌ترین بوده است.

نمونه چنین استدلالی تحولات مالی چند روز پیش بود که نشان داد اپل برای لحظاتی کوتاه مجموع ارزش‌اش از آمازون، آلفابت و متا بیشتر شد.

بر اساس گزارش یاهو فایننس در پایان معاملات روز چهارشنبه گذشته ارزش اپل رقم ۲.۳۱ تریلیون را به ثبت رساند، در حالی که ارزش ۳ کمپانی مذکور به ۲.۳ تریلیون دلار رسید.

البته اعداد در زمان نوشتن این خبر تغییر کرده و به حدود ۲.۲۱ تریلیون دلار رسیده است اما در هر حال گواهی بر انعطاف پذیری کسب و کار اپل در پی بحران مالی جهانی است که طی یک سال گذشته شاهد سقوط شدید سهام بود.

سهام اپل که در حال حاضر با قیمت ۱۳۸.۳۸ دلار معامله می‌شود، از زمان رکورد ۱۷۹.۵ دلاری خود در دسامبر ۲۰۲۱، مقداری از ارزش خود را از دست داده اما به لطف نتایج درآمدی قوی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، همچنان نسبت به ژوئن امسال افزایش ارزش داشته است.

آلفابت و آمازون تقریباً به همین خوبی عمل نمی کنند. سهام آلفابت با قیمت ۸۶.۵۸ دلار معامله می شود که از ۱۴۸.۹ دلار بالاترین قیمت تاریخ خود کاهش یافته است، در حالی که سهام آمازون به ۹۰.۹۸ دلار رسیده است که از رکورد ۱۸۶ دلاری خود کمتر است.

با این حال، بدترین شرایط برای متا است که سهامش به اعماق غیرقابل مشاهده از سال ۲۰۱۵ سقوط کرده است، که بخشی از آن ناشی از اصرار این شرکت برای صرف میلیاردها دلار برای اکوسیستم واقعیت مجازی ضعیف و هنوز تا حد زیادی اثبات نشده به نام متاورس است.

سهام متا در حال حاضر با ۹۰.۷۹ دلار معامله می شود که از ارزش رکورد ۳۷۸.۷ دلار در سپتامبر ۲۰۲۱ کمتر است. ارزش بازار این شرکت به ۲۳۵.۸ میلیارد دلار کاهش یافته است و آن را به سی و چهارمین شرکت بزرگ جهان تبدیل می‌کند، هرچند زمانی به ارزش ۱.۰۷ تریلیون دلار، ششمین شرکت بزرگ دنیا بود.

 

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید