0

اولین مکالمه انسان بانهنگ ؛ دانشمندان‌ برای ارتباط با بیگانگان و فرازمینی‌ها آماده می‌شوند

اولین مکالمه انسان بانهنگ ؛ دانشمندان‌ برای ارتباط با بیگانگان و فرازمینی‌ها آماده می‌شوند
بازدید 8

[ad_1]

دانشمندان ارتباط با بیگانگان و فرازمینی‌ها را تمرین می‌کنند. به تازگی آزمایش عجیبی صورت گرفته که برای اولین بار انسان توانسته با یک نهنگ ارتباط برقرار کند.

ارتباط با بیگانگان همیشه برای انسان امری دشوار بوده است. اما دانشمندان در تلاش اند بتوانند راهی برای ارتباط با فرازمینی‌ها پیدا کنند. از این رو دست به اقدام عجیبی زدند و سعی کردند با یک نهنگ ارتباط برقرار کنند، نکته جالب این جاست که موفق شدند.

بیشتر بخوانید:  توانایی خواندن ذهن با هوش مصنوعی ؛ پیشرفت بزرگ دانشمندان

ارتباط با نهنگ‌ها از این رو جالب است که ساختاری مانند ارتباط با فرازمینی‌ها دارد به این صورت که دنیای ارتباطات با هردوی آنها ناشناخته است. در این آزمایش دانشمندان نهنگ گوژپشت به‌نام «تواین» (Twain) را مورد بررسی قرار دادند و سعی کردند با او صحبت کنند آنها حتی موفق شدند که این ارتباط را تا 20 دقیقه ادامه دهند. دانشمندان معتقداند که این آزمایش‌ها می‌تواند انسان‌ها را در ارتباط با فرازمینی‌ها یاری دهد.

مقاله منتشرشده در Peer J جزئیات این آزمایش را توضیح می‌دهد. در این آزمایش دانشمندان با استفاده از قایقی در سواحل آلاسکا تماس ارتباطی را امتحان کردند. آنها امواجی را در سطح اقیانوس پخش کردند تا واکنش نهنگ‌ها را مورد بررسی قرار دهند. نهنگ تواین که 38 ساله بود پس از دریافت این امواج به سمت قایق شنا کرد و دور آن چرخید. 20 دقیقه بعدی صرف ادامه تماس ارتباطی شد. دانشمندان در فواصل مختلف این امواج را پخش کردند و نهنگ تواین هر بار به آنها پاسخ داد.

البته به نظر می‌رسد این آزمایش خیلی هم موفق نبود.چرا که تنها سه فاز از نهنگ با این آزمایش‌ها مشخص شد با پخش اولین دور از این امواج صوتی نهنگ مشتاقانه به سمت قایق آمد در دور دوم احساس هیجان یا به نوعی ناامیدی کرد و در زمان پخش سومین دور از امواج محققین را ترک کرد. این آزمایش چندان هم پیشرفته نبود.

«لورنس دویل»، محقق و یکی از نویسندگان مقاله اخیر می‌گوید: «اگر فرازمینی‌ها جایی آن بالا باشند، سیگنال‌هایی برای ما ارسال می‌کنند و سعی می‌کنند ارتباط برقرار کنند. اما اگر ما ندانیم به دنبال چه چیزی بگردیم، ممکن است آن‌ها را از دست بدهیم.»

این محقق آزمایش‌ها را مثمر ثمر می‌داند و می‌گوید که از این طریق می‌توان راه حلی برای ارتباط با دیگر موجودات بیگانه هم پیدا کرد و دریافت که چگونه نژادهای بیگانه هوشمند برای ارتباط با انسان فکر می‌کنند. چرا که محققین عقیده دارند که فرازمینی‌ها هم به ارتباط با انسان‌ها علاقه مندند.

به هرحال دانشمندان به تلاش خود برای ارتباط با بیگانگان ادامه می‌دهند و اعلام کردند پس از انجام این آزمایش بر روی نهنگ‌ها قصد دارند سراغ دیگر پستانداران هم بروند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی ارتباط با بیگانگان و فرازمینی‌ها چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با مجله خبری آی تی و دیجیتال درمیان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با مجله خبری آی تی و دیجیتال دنبال کنید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید