0

اولین انسان دریافت کننده تراشه نورالینک ایلان ماسک توانست موس کامپیوتر را با افکارش حرکت دهد

اولین انسان دریافت کننده تراشه نورالینک ایلان ماسک توانست موس کامپیوتر را با افکارش حرکت دهد
بازدید 14

[ad_1]

3 هفته پیش اولین تراشه نورالینک ایلان ماسک در مغز یک انسان کاشته شد. این خبر مثل بمب صدا کرد و به نظر می‌رسد که ایلان ماسک کاری فرازمینی انجام داده است. حال خبر رسیده که اولین فرد دریافت‌کننده این تراشه می‌تواند با افکارش، موس کامپیوتر را حرکت دهد.

ایلان ماسک، کارآفرین برجسته آمریکایی و مالک شرکت تولید تراشه نورالینک، 3 هفته پیش در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که اولین تراشه نورالینک در مغز یک انسان با موفقیت کاشته شده است. نام این تراشه هوشمند «تله‌پاتی» است و ماسک به این مورد هم اشاره کرد. حال به نظر می‌رسد که عملیات کاشت اولین تراشه نورالینک ایلان ماسک موفقیت‌آمیز بوده و فرد دریافت‌کننده این تراشه می‌تواند با افکار خود موس کامپیوتر را حرکت دهد.

بیشتر بخوانید: نورالینک، استارتاپ ایلان ماسک 43 میلیون دلار سرمایه جدید جذب کرد

کاشت تراشه نورالینک ایلان ماسک موفقیت‌آمیز بوده است

ایلان ماسک، بنیان‌گذار استارت‌آپ نورالینک به تازگی اعلام کرد:

به نظر می‌رسد نخستین بیمار انسانی که تراشه نورالینک در مغزش کاشته شده بود کاملاً بهبود یافته است و می‌تواند با استفاده از افکار خود یک موس کامپیوتری را کنترل کند.

ماسک در رویداد «اسپیس» (Spaces) در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «این یک پیشرفت خوب است و به نظر می‌رسد بیمار با اثرات عصبی که ما از آن آگاه هستیم، بهبودی کامل پیدا کرده است. بیمار می‌تواند فقط با فکر کردن موس را به دور صفحه نمایش حرکت دهد.»

ماسک گفت که نورالینک در حال حاضر تلاش می‌کند تا بیشترین تعداد کلیک روی دکمه موس را از بیمار دریافت کند.

کاشت تراشه نورالینک ایلان ماسک موفقیت‌آمیز بوده است

نورالینک به درخواست رویترز برای اعلام جزئیات بیشتر پاسخ نداد.

این شرکت ماه گذشته پس از دریافت تاییدیه استخدام آزمایشی انسانی در ماه سپتامبر، با موفقیت یک تراشه را روی نخستین بیمار انسانی خود کاشت.

نورالینک گفت:

این مطالعه از یک ربات برای قرار دادن ایمپلنت رابط مغز – کامپیوتر در منطقه‌ای از مغز استفاده می‌کند که حرکت را کنترل می‌کند. هدف اولیه این است که افراد بتوانند با استفاده از افکار خود مکان نما یا صفحه کلید کامپیوتر را کنترل کنند.

ماسک جاه‌طلبی بزرگی برای نورالینک دارد و می‌گوید: «تعبیه سریع دستگاه‌های تراشه خود را برای درمان بیماری‌هایی مانند چاقی، اوتیسم، افسردگی و اسکیزوفرنی تسهیل می‌کند.»

نورالینک که سال گذشته حدود ۵ میلیارد دلار ارزش داشت، با درخواست‌های مکرر برای بررسی در مورد پروتکل‌های ایمنی خود مواجه شده است. رویترز ماه گذشته گزارش داد که این شرکت به دلیل نقض قوانین وزارت حمل و نقل آمریکا در رابطه با جابجایی مواد خطرناک جریمه شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص موفقیت تراشه نورالینک چیست؟ به نظر شما ایلان ماسک چه اهدافی را برای این شرکت در ذهن می‌پروراند؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید